Zobacz temat - [R420] Rlka napinacza paska klinowego nie w osi paska
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Rlka napinacza paska klinowego nie w osi paska

Arti_ - Nie Wrz 09, 2007 13:06
Temat postu: [R420] Rlka napinacza paska klinowego nie w osi paska
PO oglądnięciu silnika dopatrzyłem się, że rolka napinacza paska wieloklinowego nie jest w osi paska (tak tak...) o niewielki ale jednak kąt. POwoduje to, że jest straszliwie wyślizgana a i pasek po zewnętrznej dostaje w kość.
Q: CZy to wynik zniszczenia łożyska rolki napinacza czy jakieś inne cudo (odkształocne ramię całego napinacza)?
KIedyś robiłęm go u jednego rzeźnika i ciągle zastanawiam się co jeszcze wyskoczy...

POzdrawiam

Paul - Nie Wrz 09, 2007 13:47

Łożysko, jak łożysko :( Ja podejrzewam sam napinacz. Tam jest taka plastykowa tuleja, na której chodzi ten mechanizm napinacza i prawdopodobnie ona jest już wyrobiona. Diagnoza - napinacz do wymiany lub regeneracji :( .
Brt - Nie Wrz 09, 2007 21:28

Jak masz kumatego tokarza i trochę teflonu (lub innego materiału na łozysko ślizgowe do współpracy z aluminium) to można ten napinacz napeawić za "flaszkę" ;) Mój po regeneracji trzyma sie jak narazie dobrze (jakieś 15 - 20 kkm) ;)
Arti_ - Sro Wrz 12, 2007 18:52

DZięki za odpowiedzi. ROzbiorę, ocenię, ale wiem na czym stoję :-)
Brt - Sro Wrz 12, 2007 20:06

Dorzucam fotkę, jak ten napinacz wyglada po zdjęciu (zerwaniu - uważać żeby nie pokrzywić) zewnętrznej osłony ;) Wyrabia sie ta tuleja zaznaczona wkrętakiem a także często obudowa (co też widać). W orginale ta plastikowa tuleja pracuje swoją zewnętrzną powierzchnią. "Mój" tokarz jednak nową tuleję wpasował na wcisk właśnie do zewnętrznej powierzchni i obecnie płaszczyzną pracy jest wewnętrzna część tulei. Na sucho wszystko musi lekko pracować ale nie mieć luzów, przed składaniem nałożyć smaru, później trochę walki ze sprężyną, na koniec nabić tą zerwaną wcześ niej osłonę i najlepiej punktakiem zabezpieczyć i do auta ;)