Zobacz temat - [R200 2.0SDi 99r] Przerywa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 2.0SDi 99r] Przerywa

ACE - Wto Wrz 11, 2007 17:38
Temat postu: [R200 2.0SDi 99r] Przerywa
Mam problem,
Przerywa mi auto na wszystkich biegach od 1300 do 1800 obr/min.
Na początku tylko jak zimny (zimny tzn 10metrów od parkingu) i rozgrzany (rozgrzny tzn. gdy temperatura sie ustabilizuje) pare razy pyrknął i po sprawie.
Teraz prawie na całym zakresie temperatury i zdecydowanie częściej.
Odpalanie bez problemu, turbinka wkręca.

Błędy kompa:
16 - Czujnik temperatury paliwa
72 - Czujnik temperatury zasysanego powietrza (IAT)

Może filtr paliwa?
Może kabelki przy pompie?
Narazie spekuluje i czekam na propozycje bardziej doświadczonych właścicieli Roverów z silnikami pana Rudolfa Diesla.

thef - Wto Wrz 11, 2007 19:20

ACE napisał/a:
Błędy kompa:
16 - Czujnik temperatury paliwa
72 - Czujnik temperatury zasysanego powietrza (IAT)


Już sam odpowiedziałeś sobie od czego musisz zacząć :)
1. Obejrzyj czujnik temp. zasysanego powietrza (na rys. część nr 1).
2. Sprawdź wiązka przewodów dochodzących do pompy wtryskowej.

Czujnik IAT może być walnięty, a może mieć problem z kabelkami. Czujnik temp. paliwa siedzi w pompie i na 99% będzie winna wiązka - obejrzyj ją dokładnie, polutuj co trzeba, spsikaj kostki sprayem do styków, zabezpiecz.

Znając życie obie usterki będą wynikały tylko i wyłącznie z problemów z kabelkami :)
PS>Rysunek pochodzi z 600ki, ale to ten sam silnik więc IAT będzie w tym samym miejscu.

ACE - Sro Wrz 12, 2007 10:44

P>S>
No oczywiście. Odnowił się stary problem z jednym kabelkiem przy pompie, tylko dziwne bo objawy zupełnie inne. Wtedy "wyłączał" turbinke i zapalał check.
I po problemie. Dzięki za zainteresowanie.

thef - Sro Wrz 12, 2007 10:51

Super, że problem z głowy :) Niestety, ta wiązka elektryczna, to najsłabszy punkt tych silników. Chociaż... może lepiej, że akurat taka pięta achillesowa, niźli inna - przynajmniej łatwo to naprawić i nie trzeba szukać mechaników, tylko wykrzesać z siebie trochę cierpliwości :grin: .
Brt - Sro Wrz 12, 2007 11:10

ACE napisał/a:
Wtedy wyłączał turbinke i zapalał check.

Turbinki nie da się wyłączyć :D ;) Po prostu był spadek mocy ;) Dobrze, że to taki drobiazg ;) I jak mówi Thef ta wiązka jest piętą ahillesową tych silników. Też przed zimą musze ją przeglądnąć.

ACE - Sro Wrz 12, 2007 11:14

Oczywiście że się nie da.
Błąd myślowy.
No bo jak można zatrzymać wirnik napędzany spalinami :)

misiek_KR - Pią Lut 08, 2008 10:10

no to ja nie będe gorszy, mi też zaczął przerywać i szarpać na początku raz na tydzień teraz non stop, najgorzej jak wilgotno, bede musiał tą wiązke poprzeglądać
Brt - Pią Lut 08, 2008 10:15

Cytat:
No bo jak można zatrzymać wirnik napędzany spalinami


Nauka radziecka zna i takie przypadki :lol: ;)

ACE - Pią Lut 08, 2008 12:28

Da się zauważyć że to niezbyt sympatyczna przypadłość Rowerowych pojazdów.
Lubi tam zbierać się dużo syfu. Szczególnie gdy pęknie rura od IC.

U mnie ostatecznie okazał się ułamany przewód ( dużym jak na 3pinowe ) złączu.
Wstawiłem inne.


PS. Co do pękniętej rury to było parę rozwiązań na forum które w rezultacie spełzały na niczym. Defakto lepiej jej nie wymieniać na zamiennik od traktora (apropos radzieckiej technologi) bo pójdzie w strzępy na pewno, tylko zakupić dużą koszulkę termokurczliwą która sprawę pęknięcia oryginalnej rury (zazwyczaj wzdłużnego po szwie zbrojenia wewnętrznego) zupełnie załatwi - założona oczywiście na odpowiednio długim odcinku.

Pozdrawiam.

Brt - Pią Lut 08, 2008 15:57

ACE napisał/a:
Defakto lepiej jej nie wymieniać na zamiennik od traktora (apropos radzieckiej technologi) bo pójdzie w strzępy na pewno, tylko zakupić dużą koszulkę termokurczliwą która sprawę pęknięcia oryginalnej rury (zazwyczaj wzdłużnego po szwie zbrojenia wewnętrznego) zupełnie załatwi - założona oczywiście na odpowiednio długim odcinku.


Bardzo trafna uwaga :) :ok:

ACE - Pią Lut 08, 2008 16:28

A może by wykonać z tego artykuł z maści zrób to sam. Mogę się zaoferować jako autor. Wzorując się na już zgromadzonych poradach typu "Wymiana żarówek ... ... w Roverku serii 400"
Tym bardziej że to typowa przypadłość.

Brt - Pią Lut 08, 2008 22:55

Ty piszesz, ja umieszczam na klubowej stronie i klekotowy swiat roverkowy jest Tobie dozgonnie wdzięczny :D