Zobacz temat - [R820] Zbiornik wyrównawczy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R820] Zbiornik wyrównawczy

marcus - Czw Wrz 13, 2007 20:22
Temat postu: [R820] Zbiornik wyrównawczy
Czy zbiornik wyrownawczy do R 820 Ti wystepuje także w innych modelach jeśli tak proszę o info. Z góry dziekuję.
Marrkus - Nie Wrz 16, 2007 16:02

To zależy jak wygląda wstaw foto - być może jest taki sam jak u mnie i w silnikach diesla
blue827 - Nie Wrz 16, 2007 22:21
Temat postu: Re: [r820 Ti 95r] zbiornik wyrownawczy
marcus napisał/a:
Czy zbiornik wyrownawczy do R 820 Ti wystepuje także w innych modelach jeśli tak proszę o info. Z góry dziekuję.


nie wiem, ale np to jest zbiorniczek od R 827:

Marrkus - Pon Wrz 17, 2007 09:02

blue827 napisał/a:
nie wiem, ale np to jest zbiorniczek od R 827:


I zapewne o to chodzi koledze :
http://www.roverki.pl/mod...6&orderby=dateD

Na zdjęci w galerii wyraźnie widać że zbiornik wyrównawczy jat dokładnie taki jak przedatawił na zdjęciu kolega blue827

marcus - Pon Wrz 17, 2007 13:29

I to właśnie jest to
Tyle że nie moge go zdobyć.
Narazie zastosoywałem zastępstwo i działa, ale wolalbym miec oryginal. A może macie taki o jeden zadużo :mrgreen:
Dzięki

blue827 - Pon Wrz 17, 2007 22:44

a mógłbyś napisać dlaczego wogóle potrzebujesz taki zbiornik? czy np ci pękł? na moim też widać mikropęknięcia w środku. Nawet poziom płynu utrzymuje trochę poniżej minimum specjalnie aby trochę mniejsze ciśnienie było w układzie. Z tego co czytałem to zbiorniki w tych modelach pękają więc kupno drugiego używanego nie da nam gwarancji spokoju. Najlepiej by było znaleść jakiś pasujący w to miejsce zbiornik od jakiegoś innego popularnego (=tanie części) samochodu i kupić nowy.
marcus - Sro Wrz 19, 2007 06:38

Urwała się dolna końcówka. zresztą była jeszcze szczelina na górze zbiornika, ale tę zakleiłem epoksydem z matą szklaną i to trzyma, ale tę koncówkę to raczej trudno naprawić . Tobie też radziłbym zakleić to w ten sposób tak profilaktycznie róznie to bywa w czasie jazdy. Ja zastosowałem zbiorniczek od poloneza atu ,bo końcówki są bardzo podobne srednicą do moich i pasuje. Narazie zdaje to egzamin. Ale co oryginał i nowe to nowe.
Dzięki

blue827 - Sro Wrz 19, 2007 08:46

Moje 'pęknięcia' są raczej powierzchowymi pęknięciami, tak jakby zaczynało pękać, a niektóre są w środku:



profilaktycznie kupiłem nowy korek, i termostat , natomiast nowego zbiorniczka to chyba nie można kupić. Z tego co czytałem to w poprzednim modelu Mk1 były lepsze , i miały czujnik poziomu płynu.

Konix - Pon Wrz 01, 2008 19:58

Odkopuję temat, bo też mi lekko popękał, jeździć idzie, ale jak się nagrzeje to sobie powolutku cieknie. Użwanego nie chcę, bo ze zbiornikami wyrównawczymi w 800 jest jak z uszczelkami w seri "K" ;) (jak ktoś naprawdę chce nowy orginalny, to 1 firma dorabia na zamówienie za jedyne 176Ł :roll: ). Sprowadzę z poloneza, chyba, że znacie lepszy zamiennik ?
blue827 - Sob Wrz 20, 2008 09:16

Konix napisał/a:
Odkopuję temat, bo też mi lekko popękał, jeździć idzie, ale jak się nagrzeje to sobie powolutku cieknie. Użwanego nie chcę, bo ze zbiornikami wyrównawczymi w 800 jest jak z uszczelkami w seri "K" ;) (jak ktoś naprawdę chce nowy orginalny, to 1 firma dorabia na zamówienie za jedyne 176Ł :roll: ). Sprowadzę z poloneza, chyba, że znacie lepszy zamiennik ?


Od poloneza by nawet mógł pasować jak się patrzy z góry, no i kroćce chyba te same, ale może być zaduży na wysokość, natomiast nie próbowałem tylko tak wnioskuje ze zdjęć. Natomiast mój zaczął już przepuszczać na tych mikropęknięciach, tak że leci para i spada ciśnienie w układzie i płyn się gotuje. Ale narazie zakleiłem poxipolem (przezroczystym) i trzyma się , temperatura już nie rośnie. Miejsce klejenia najlepiej przeszlifować papierem ściernym żeby lepiej się trzymało.

marcus - Nie Wrz 21, 2008 14:31

narazie mam tak, zbiornik od poloneza, zdaje egzamin w 100 %
blue827 - Nie Wrz 21, 2008 20:46

marcus napisał/a:
narazie mam tak, zbiornik od poloneza, zdaje egzamin w 100 %


czy właśnie taki pasuje??


edit: o dopiero teraz zobaczyłem tą fotkę, wygląda super.
Wydaje się być idealny, kroće skierowane do przodu, a średnice też pasują do węzyków?

z tego co ja mierzyłem to by na wysokość nie wszedł w miejsce fabrycznego, ale jak widać w rzeczywistości wchodzi. Ostatnio udało mi się znaleść oryginalny zbiornik na ebayu angielskim, niestety kosztowna sprawa, ale i tak sprzedawca jakoś się do mnie nie odzywa , nie wiem czy wogóle do mnie wyśle, ale w razie co zapodam info.
Narazie poxipol się trzyma.

marcus - Pon Wrz 22, 2008 09:02

Właśnie taki jest dobry. Tylko musisz zrobić jakiś uchwyt do niego.
AndrewS - Pią Paź 03, 2008 20:35

no prosze, a Senn do tej pory zastanawia sie co zrobic ze swoim, kleic czy wymienic na uzywany :-)
u niego jest przeciek w gornej czesci , najpierw sprobowalbym to pokleic, np. poxipolem
oczywiscie po uprzednim wyczyszczeniu, zmatowniu papierem sciernym, ponownym oczyszczeniu i odtluszczeniu

Senn - Pią Paź 03, 2008 20:44

No wlasnie mi mowil Mariusz z Babic ze on kiedys kolesiowi zamontowal z poloneza ale ten z poldorovera.
Konix - Pią Paź 03, 2008 20:50

A jest między nimi jakaś różnica ?
Senn - Pią Paź 03, 2008 21:04

no tak - ten z poldorovera jest identyczny z tymi w R214 (kanciak na pewno, a nie wiem jakie sa w okraglakach)

[ Dodano: Pią Paź 03, 2008 22:04 ]
Aha, a te zbiorniczki od polonezow z polskimi silnikami tez lubia pekac :)

Konix - Pią Paź 03, 2008 21:05

Ale te z 214 są malutkie...
Senn - Pią Paź 03, 2008 21:08

No na pewno mniejsze od tych normalnych, bardziej plaskie, ale jakie to ma znaczenie to nie mam pojecia i czy wogole ma :???: W sumie zbiorniczek to nie chlodnica wiec pojemnosc nie powinna byc az tak istotna i zawsze mnie zastanawialo po kiego grzyba oni w R800 zrobili takie wiadro :)
Konix - Pią Paź 03, 2008 21:12

Na forum 800 angielskim był temat o wsadzeniu zbiorniczka z 214 do 820 i przy zjeździe z góry się woda w chłodnicy gotowała. 800 są o połowę cięższe od 200, może dlatego potrzebne jest wiadro :lol:
blue827 - Wto Paź 07, 2008 19:59

Za przeproszeniem się pochwalę nowym zbiorniczkiem:


jest do wersja do mk1 z lat 80tych z czujnikiem poziomu , komputer pokładowy ostrzegał kierowcę gdy poziom spadł poniżej minium. Musiałem ten czujnik dodatkowo dokupić zeby zatkać jakoś dziurę, ale naturalnie do niczego nie jest podłączony, może coś jeszcze wykombinuje.

Jeszcze info o poziomie, z tego co wyczytałem to oznaczenia w górnej części zbiorniczka MAX-MIN dotyczą tylko modeli z silnikami 2.0, modele V6 muszą mieć poziom duużo niżej, i pierwsze zbiorniczki miały oddzielną podziałkę dla modeli V6 ale widocznie później w fabryce zapomnieli już o tym.

Senn - Wto Paź 07, 2008 20:45

blue827, gdzie zakupiles ten zbiorniczek?? Pasuje idealnie zamiast tego z mk2?
Konix - Wto Paź 07, 2008 20:47

Pasuje idealnie, wygląda na prosto z fabryki, gdzie i za ile kupiłeś ?
Senn - Wto Paź 07, 2008 20:53

I na kiedy mozesz zalatwic :)
blue827 - Wto Paź 07, 2008 20:55

Pisałem wcześniej że udało mi się taki znaleść na ebay.co.uk, niestety to rzadkość , ale trafia się raz na jakiś czas. Wylicytowana cena za zbiornik 56 funtów, przesyłka 25. więc inwestycja droga ale mam nadzieje że na lata (odpukać).

jest identyczny z tym do MK2, takie same mocowania, jedynie kolorem się różnią :)

Senn - Wto Paź 07, 2008 21:05

blue827, powiem szczerze ze wyglada jeszcze bardziej tandetnie od tego z mk2 :) Jakis taki cienki sie wydaje, ale moze rzeczywiscie lepszy plastik jest. A cena rzeczywiscie kosmiczna. Chyba zaadoptuje od jakiegos europejczyka.
blue827 - Sro Maj 13, 2009 18:45

Przesyłam info z grupy yahoo rover 800. Ktoś dopasował zbiorniczek z volvo 850, może się komuś przyda. Wygląda fajnie ale z tego co widzę trzeba przedłużać rurki, a w tym polonezowskim chyba nie.

VOLVO PART NUMBER 7365089-001 (trzeba prosić o wersję bez otworu na czujnik temp)



Senn - Sro Maj 13, 2009 20:40

No ladnie ktos sobie wykoncypowal. Pasuje jak ulal. Ja poki co zakupilem uzywke od MK2 i jak na razie szczelny. Zobaczymy jak dlugo.
Konix - Sro Maj 13, 2009 20:49

Mnie zastanawia jak długo ktoś ten silnik czyścił. A zbiorniczek całkiem sprytnie założony.
AndrewS - Sro Maj 13, 2009 22:03

faktycznie ojciec ma taki w swoim 850, dodam ze ma on czujnik minimalnego poziomu plynu
szkoda ze w 800 nie bardzo jest gdzie go podlaczyc

Marrkus - Czw Maj 14, 2009 17:03

AndrewS napisał/a:
szkoda ze w 800 nie bardzo jest gdzie go podlaczyc


Zawsze coś można ładnie wyrzeźbić - pustych miejsc dla kontrolek przy zegarach chyba jest pod dostatkiem :wink:

Tomek1212 - Sob Lut 20, 2010 15:13

Cześć.
Słuchajcie, udało mi się zakupić używany zbiorniczek od R820 za 15zł. Jest on w całkiem niezłym stanie, nie widać na nim żadnych mikropęknięć ani nic innego. Jest stosunkowo młody, wyprodukowany w roku 98.
Sprawa jest taka, że pochodzi on z modelu 820, a ja go chce zaadoptować do 827. Jak wiadomo to są całkiem inne silniki konstrukcyjnie. Same zbiorniczki w tych modelach są raczej identyczne, ale mi najbardziej chodzi o korek. Z tego co sprawdzałem to nie trzyma on w ogóle ciśnienia, tzn jak zakręcę korek, zatkam jeden z króćców i dmuchnę w drugi to czuć, że całe ciśnienie ucieka przez korek. Na próbę pożyczyłem korek od kolegi ze sprawnego rovera 820 i sprawa wygląda identycznie, wygląda na to że korek w modelu 820 ma przepuszczać ciśnienie. Zastanawiam się czy taki korek będzie dobrze pracował w moim samochodzie czyli modelu R827.
Wg katalogów InterCars korek jest taki sam w obydwu modelach.

AndrewS - Sob Lut 20, 2010 15:55

Tomek1212 napisał/a:
Na próbę pożyczyłem korek od kolegi ze sprawnego rovera 820 i sprawa wygląda identycznie, wygląda na to że korek w modelu 820 ma przepuszczać ciśnienie.


e tam, w takim razie korek kolegi tez jest zly

Tomek1212 - Sob Lut 20, 2010 16:17

Ale koledze auto śmiga bez żadnych problemów, płynu nie ubywa, temperaturę ładnie utrzymuje, no wszystko pieknie.

P.S. Ten silnik 2,0 bez turbo w serii 800 to jest seria K ? Występuje tam HGF ?

AndrewS - Sob Lut 20, 2010 16:49

Tomek1212 napisał/a:
Ale koledze auto śmiga bez żadnych problemów, płynu nie ubywa, temperaturę ładnie utrzymuje, no wszystko pieknie.



ano wlasnie u mnie tez jest chyba padniety i jedyny tego objaw to jest nie trzymanie poziomu plynu zaznaczonego na zbiorniku, poprostu po pewnym czasie opada okolo 10 cm i tak zostaje, z tym ze jest to na razie moja nie potwierdzona teoria,
musze zmienc korek dolac plynu i obserwowac, czy dalej bedzie opadal

Tomek1212 napisał/a:
P.S. Ten silnik 2,0 bez turbo w serii 800 to jest seria K ? Występuje tam HGF ?


to jest Seria T i nie pamietam zeby byl na forum gdzies temat z HGF
ten silnik ma zeliwny blok

Tomek1212 - Pon Lut 22, 2010 19:39

Założyłem dzisiaj ten zbiorniczek z tym nieszczęsnym korkiem i jak na razie wszystko działa bez zarzutu, czyli tak jak na tym poprzednim zbiorniczku z VW, w którym korek nie puszczał ciśnienia.
AndrewS - Sro Mar 28, 2012 21:04

Witam

Trochę pobawię się w archeologa.
A właściwie to zostałem do tego zmuszony, gdyż od dłuższego czasu mój zbiorniczek zaczął przepuszczać na małym króćcu (cienki wężyk).
Zbliżają się gorące dni, wiec to zmobilizowało mnie do doprowadzenia układu chłodzenia do porządku.

Zdemontowałem zbiornik i poddałem go oględzinom, chciałem sprawdzić czy warty jest naprawy. Wstępne oględziny wykazały dość liczne pęknięcia które zresztą opisywaliście wcześniej.
Żeby sprawdzić dokładnie, zrobiłem mu próbę ciśnieniową z zanurzeniem w wodzie.
Pęknięcia okazały się nie na wylot. Zapadała wiec decyzja ze go spróbuje uratować.

Przy okazji próby ciśnieniowej sprawdziłem tez działanie korka. Niestety mimo podania ciśnienia 1,2 bar zaworek nie otworzył się dalej się bałem w obawie o zbiornik. Gdy ruszyłem środkową blaszkę korka zaczął się otwierać przy 0,4 bara, wiec korek = złom
Niestety korek może odpowiadać za taki stan zbiorniczka, jeśli wcześniej utrzymywał za wysokie ciśnienie.

Króciec ułamał się ponieważ wysunął sie z niego do polowy metalowy element usztywniający, taka tulejka.

Zbiornik został umyty , potem szukałem czegoś co można by zastosować zamiast oryginału, od razu zadecydowałem ze musi to być metal. Prawie gotowy element znalazłem we własnych zasobach, do dokończenia trzeba było użyć tokarki.
Element jest ze stopów kolorowych wiec nie powinien korodować.
Ostatecznie wyglądało to tak:



Otwór w zbiorniku został oczywiście powiększony do rozmiaru dorobionej tulejki.
Niestety był problem z uszczelnieniem tego połączenia, stosowałem mniejsze większe oringi podtoczenia, ostatecznie okazało się ze od wew. strony zbiornika ścianka jest krzywa, powierzchnia przednia i tylna otworu nie jest równoległa :mad:
Otwór został jeszcze więcej powiększony i całość od wew. i zew. została uszczelniona na dosyć sporą ilość teflonu

Widoczny pręt z nakrętką na przed ostatnim zdjęciu służył do umieszczania całości od środka w zbiorniku
Był też plan zaadaptowania zbiornika od R200 kanciaka lub poldorovera
Ale nie poszedłem na łatwiznę i udało się uzdatnić oryginał :ok:

Fotki słabszej jakości, bo robione kamerą inspekcyjną.

Tomek1212 - Czw Mar 29, 2012 23:49

Korek nowy od poloneza caro (caro plus) kosztuje około 12zł i można go dostać bez problemu, a działa idealnie, ciśnienie też trzyma jak należy.
AndrewS - Pią Mar 30, 2012 16:44

mam kupiony nowy oryg. korek, ale przetestowałem ten ktory mialem w 214 Si kanciaku, on troche inaczej wygląda, całkiem mozliwe ze jest własnie od poldka

ten oryginalny tez jest tani ok 13 zł u Tomiego PCD100160Z

Senn - Pon Kwi 13, 2015 19:44

Senn napisał/a:
Ja poki co zakupilem uzywke od MK2 i jak na razie szczelny. Zobaczymy jak dlugo.


Zagadka rozwiązana - wytrzymał 6 lat u mnie. Jako, że był używany wynik oceniam na dobry :)

AndrewS - Pon Kwi 13, 2015 20:47

a u mnie obecnie sprawa wygląda obecnie tak:





Tylko teraz jakieś sensowne mocowania musze dorobić.
Na zbiorniku zrobione ponad 2 tys. km jak na razie wszystko ok
Gumowe rurki nie przedłużane.

Senn - Pon Kwi 13, 2015 21:13

Zastanawia mnie po jakiego grzyba oryginalny jest pojemności wiadra do dojenia krowy skoro wystarcza taki mały :)
sTERYD - Pon Kwi 13, 2015 21:31

pewnie akurat taki pasował do modelu. Zauważ, ze ten sam silnik jest montowany w R400 i tam jest taki sam minizbiorniczek jak w każdej 400, a tam jest jeszcze ze 2 metry węży mniej w układzie.
AndrewS - Sro Maj 20, 2015 21:59

No i dorobione mocowanie żeby nic nie ocierało.