|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Nie działające spryskiwacze oraz wentylator chłodnicy
gryglas - Sob Wrz 15, 2007 17:38 Temat postu: [R420] Nie działające spryskiwacze oraz wentylator chłodnicy Witam
Nie dawno zakupiłem R420D.
Niestety nie sprawdziłem przy zakupie działania spryskiwaczy.
Przedmuchałem rurki , powietrze przechodzi , przewody wydają sie być szczelne. Wydaje mi sie , że może to być uszkodzona pompa spryskiwaczy.
Płyn jest zalany na MAX. Nie za bardzo wiem gdzie jej szukać i jak ją sprawdzić. Może ktoś ma pomysł ?
Co do wentylatora , wszystko było ok do momentu aż nie stanąłem w korku . Temperatura zaczęła sie podnosić powyżej połowy , aż doszła do czerwonej linii. Zjechałem samochodem na pobocze i okazało sie ze wentylator nie działa. Na allegro znalazłem kilka sztuk ale jak sprawdzić czy to faktycznie wentylator. Domyślam sie , że sprzedający "zapomniał" mi o tym powiedzieć. Jak mogę zdiagnozować w/w usterki nie odwiedzając warsztatu ?
Pozdrawiam
mcjg - Sob Wrz 15, 2007 18:45
ad. 1) Czy silniczek pompki spryskiwaczy pracuje? Powinno go być słychać. Jeżeli nie to musisz się do niego dostać zdemontować i połączyć bezpośrednio do źródła prądu 12 V (zwróć uwagę na bieguny). Silniczek w większości aut jest prawie zawsze zamontowany na dole zbiorniczka.
ad .2) Co do wentylatora to może być uszkodzony czujnik temperatury w chłodnicy. Odepnij kable i zewrzyj na krótko. Wentylator powinien się kręcić. Jeżeli nie to spróbuj go podłączyć bezpośrednio do akumulatora.
DEBEC - Sob Wrz 15, 2007 18:48
Silniczek pompki spryskiwaczy znajduje się pod zbiornikiem płynu do spryskiwania. Dostęp do niej po odkręceniu nadkola prawego przedniego, po prawej stronie. Oryginał kosztuje tyle, że ... nie wiem kto wymyśla takie ceny, pozostaje używka albo od lanosa itp. tylko kostkę chyba trzeba dostosować.
Pozdrawiam
Chester - Nie Wrz 16, 2007 11:32
hmmm a sprawdziles czy sa dobre bezpieczniki??
gryglas - Nie Wrz 16, 2007 14:30
Chester napisał/a: | hmmm a sprawdziles czy sa dobre bezpieczniki?? |
W pierwszej kolejności
[ Dodano: Nie Wrz 16, 2007 21:05 ]
mcjg napisał/a: | ad. 1) Czy silniczek pompki spryskiwaczy pracuje? Powinno go być słychać. Jeżeli nie to musisz się do niego dostać zdemontować i połączyć bezpośrednio do źródła prądu 12 V (zwróć uwagę na bieguny). Silniczek w większości aut jest prawie zawsze zamontowany na dole zbiorniczka.
ad .2) Co do wentylatora to może być uszkodzony czujnik temperatury w chłodnicy. Odepnij kable i zewrzyj na krótko. Wentylator powinien się kręcić. Jeżeli nie to spróbuj go podłączyć bezpośrednio do akumulatora. |
ad.1 ) Okazało się , że przewody były zaśniedziałe. Niby działa , ale pompa działa tak jak by nie miała siły wypompować płynu. Trochę płynu leci na szybę ale ciśnienie jest słabe
ad2. ) Sprawdziłem wentylator , działa. Jednak nadal sie nie włącza. Co do czujnika temperatury , nie za bardzo wiem gdzie go szukać.
p.s Gdzie mogę znaleźć jakieś schematy instalacji elektrycznej do R420 ?
sTERYD - Nie Wrz 16, 2007 20:13
Cytat: | p.s Gdzie mogę znaleźć jakieś schematy instalacji elektrycznej do R420 ? |
oczywiście w RAVE
czujnik temperatury też dzieki niemu odnajdziesz
thef - Pon Wrz 17, 2007 20:55
Co do spryskiwaczy, sprawdź także same końcówki - wyjmij i spróbuj podmuchać, powinno się dać to zrobić bez konieczności posiadania płuc saksofonisty . Moje np. były przytkane po woskowaniu samochodu i też słabo leciało. Wymontowałem, przepłukałem za pomocą strzykawki i gorącej wody z płynem do mycia naczyń i hula jak trzeba. I jeszcze jedna sprawa, posiadasz zaworek zwrotny zaraz za pompką?
sTERYD - Pon Wrz 17, 2007 23:43
thef napisał/a: | I jeszcze jedna sprawa, posiadasz zaworek zwrotny zaraz za pompką? |
w 400 zaworek nie jest zaraz za pompką tylko do przednich w okolicy ściany grodziowej (nieco z lewej strony), a do tylnych to sam nie wiem gdzie (chyba gdzieś w dachu)
tomcy - Wto Wrz 18, 2007 13:13
w autodata jest cos takiego
thef - Wto Wrz 18, 2007 13:22
sTERYD napisał/a: | w 400 zaworek nie jest zaraz za pompką tylko do przednich w okolicy ściany grodziowej (nieco z lewej strony), a do tylnych to sam nie wiem gdzie (chyba gdzieś w dachu) |
Szkoda, bo im bliżej pompki tym lepiej. Ja sam nie wiem gdzie mam w 600ce, ale raczej przy pompce bo go nie wyśledziłem nigdzie na widoku. No i chyba mi nie trzyma, bo zanim siknie z dysz to mija troszkę czasu (chyba, że faktycznie jest gdzieś daleko od pompki).
sTERYD - Wto Wrz 18, 2007 13:25
fabryczny jest trudny do wyśledzenia, to taki wałeczek minimalnie grubszy od wężyka
niefabryczną bułę od razu widać
thef - Wto Wrz 18, 2007 13:34
Kiedyś poszukam
gryglas - Wto Wrz 18, 2007 14:20
[quote="thef"] sTERYD napisał/a: | w 400 zaworek nie jest zaraz za pompką tylko do przednich w okolicy ściany grodziowej (nieco z lewej strony), a do tylnych to sam nie wiem gdzie (chyba gdzieś w dachu) |
W związku z tym , że są tam 2 pompki , mam chytry plan chwilowego przełożenia wężyka i przewodów do drugiej pompki . Zobaczymy czy będzie poprawa . Co do strzykawki i płynu to świetny pomysł , na pewno go wykorzystam
sTERYD - Wto Wrz 18, 2007 16:16
pompki są takie same, więc powinno zadziałać, (jeśli to wina pompki)
|
|