Zobacz temat - [R75] Za niskie obroty silnika-regulacja
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Za niskie obroty silnika-regulacja

Jolcia - Czw Wrz 20, 2007 10:30
Temat postu: [R75] Za niskie obroty silnika-regulacja
witam,
Obroty silnika w mojej limuzynce wahaja sie w granicach 630-650 na postoju. Prawdopodobnie to powoduje drzenie kierownicy, o czym juz pisalam wczesniej (myslalam ze to poduchy). Gdy dodam troche obrotow do 750-800 drzenie znika, jest idealnie. Ksiazka obslugi pisze o 780+/- 50 obr/min, wiec na moj babski rozum to moze byc przyczyna. Moje pytanie do uzytkownikow... Jak to jest u Was z tymi obrotami? Mialam VW golfa IV tdi i obroty byly w granicach 900 (ustawione w serwisie w Poznaniu). Volvo, okolo 800 (tez tdi)

Czy serwis Boscha mi pomoze?.
Czy silniki w roverkach pracuja na ukladzie boscha? A moze ktos wie gdzie w lubuskim mozna wyregulowac silnik roverka(jezeli to nie jest bosch)? A moze samemu, jak to nie jest skomplikowane i nie zaszkodzi silnikowi????
Nie obserwowalam poczatkowo obrotow na postoju, nic nie drzalo, wiec nie bylo potrzeby (oby jechalo do przodu :)) , co moze byc przyczyna, ze moglo sie rozregulowac?
pozdrawiam wszystkich
Jola

Marian_K - Czw Wrz 20, 2007 10:38

Mi ostatnio tato też zwrócił uwagę na niskie obroty. U mnie jest dokładnie tak jak u Ciebie - trochę ponad 600. Żadnego drżenia kierownicy jednak nie zaobserwowałem i do tej pory się tym nie przejmowałem. Czy da się wyregulować - nie wiem. Zaraz looknę w RAVE - może uda mi się coś znaleźć.

Pozdrawiam!

PHJOWI - Czw Wrz 20, 2007 10:53

TESTBOOK idzie podnieść obroty silnika.
Jolcia - Czw Wrz 20, 2007 10:59

ale czy samo podniesienie obrotow cos da? czy moze nie tkwi przyczyna tego w ktoryms z koncowek wtryskow? czy moze warto zrobic od razu diagnostyke w celu sprawdzenia? PHJOWI, czy podjalbys sie zdiagnozowania?
henryk - Czw Wrz 20, 2007 12:33

U mnie też jest 600obr/min. jeżeli kierownica drga to bardzo delikatnie.
Rowan - Czw Wrz 20, 2007 17:25

U mnie jest tak samo, kierownica delikatnie drga ale jet to minimalnie wyczuwalne.
henryk - Czw Wrz 20, 2007 20:26

Jolcia, pamiętam, że pisałaś o numerze z filtrem kabinowym. A sprawdziłaś, że wymieniony był filtr powietrza? Układ dolotowy powietrza ma duży wpływ na pracę silnika. Z problemami z niskimi obrotami może być też związany MassAirFlow Sensor, chyba zwany u nas "przepływką" - teoretykiem jestem. Zużywa się powoli, nie pada nagle, pogarszając stopniowo pracę silnika na wolnych obrotach. Drogi jest, nie wymieniaj na wszelki wypadek. Podobno, niestety, testbook to wykryje dopiero gdy całkiem padnie (wg anglików), natomiast nie jest w stanie wykazać stopnia zużycia. Odnoszę wrażenie, że dobry mechanik, niekoniecznie roverkowy, jest to w stanie ocenić organoleptycznie.
Rick - Czw Wrz 20, 2007 21:02

Marian_K napisał/a:
U mnie jest dokładnie tak jak u Ciebie - trochę ponad 600. Żadnego drżenia kierownicy jednak nie zaobserwowałem


i u mnie to samo 600-650 i delikatne, takie w sam raz na diesla drżenie, ale nic niepokojącego. Może źle wskazuje sam licznik, albo jak pisałas wtryski szwankują, albo gdzieś bierze lewe powietrze. Chyba jednak spotkanie z testbookiem Cie nie minie...

markwiatek - Czw Wrz 20, 2007 23:54

U mnie rowniez troszke ponad 600 i zadnego drgania ponad norme nie wyczuwam.
henryk - Pon Wrz 24, 2007 21:33

Jolcia, - naprawiłaś? Co było?
Marian_K - Wto Wrz 25, 2007 13:41

Jolcia napisał/a:
Ksiazka obslugi pisze o 780+/- 50 obr/min
Rzeczywiście RAVE podaje taką informacje, dlaczego więc u nas jest troszkę ponad 600 obrotów?
Czy któryś posiadacz R75 w dieselku ma wartości książkowe?
Czyżby kolejny błąd w RAVE?

Loo - Wto Wrz 25, 2007 14:39

Marian_K napisał/a:
Jolcia napisał/a:
Ksiazka obslugi pisze o 780+/- 50 obr/min
Rzeczywiście RAVE podaje taką informacje, dlaczego więc u nas jest troszkę ponad 600 obrotów?
Czy któryś posiadacz R75 w dieselku ma wartości książkowe?
Czyżby kolejny błąd w RAVE?


Po wejsciu w komputer, pozycja 7.2 ukazuja sie obroty silnika: u mnie 780, ale są minimalne wahania. A więc w RAVE nie ma błędu.

pozdrawiam

Moje nowe spostrzezenia: u mnie faktycznie wskaznik obrotomierza podobnie jak u Was wskazuje lekko ponad 600, ale gdy wejdzie sie w komputer poz. 7.2 to pokazuje 780. Gdy dodam gazu i wskazowka obrotomierza jest na równi z 1000 obrotów, to jednak na komputerze pokazuje okolo 1100, a więc wydaje mi się, że wskazówka nie odzwierciedla faktycznych wskazan na komputerze. Ale byc moze tylko u mnie tak jest. Poprawcie mnie jesli sie myle :) pozdrawiam

henryk - Sro Wrz 26, 2007 00:33

Loo napisał/a:
Po wejsciu w komputer, pozycja 7.2 ukazuja sie obroty silnika: u mnie 780
- u mnie poz. 7.2 też 780, jednocześnie na zegarze 600 o/min.
Rick - Sro Wrz 26, 2007 08:18

Myśle, ze u większości jest tak samo, u mnie zegary pokazują 600, a 7.2. 780+/- 5. Nie ma się co sugerowac wskazaniami zegara, w końcu to tylko wskazówka i może być rożnie założona.
Rowan - Sro Wrz 26, 2007 15:46

Dzisiaj sprawdzałem i u mnie tak samo na obrotomierzu 600 a w 7.2 pokazuje 750 około.
Jolcia - Sro Wrz 26, 2007 18:09

niestety nie mialam czasu zajac sie tym, jutro albo w weekend zajrze pod maske... Czyli wskazania zegara nieco oszukane.
Ale u mnie sie tak jakby poprawilo. Nie telepie juz tak bardzo kierownica. Przewody i zawor recyrkulacji i tak posprawdzam. Jak cos na pewno dam info. pozdrowka i dzieki wszystkim za rady. Jola

DEBEC - Sro Wrz 26, 2007 18:41

Głos R400 w gronie R75. Myślę, że w waszych roverkach to tylko kwestia niezbyt dobrze wyskalowanej wskazówki obrotomierza. Zapewne ten typ tak ma. Dzisiaj u siebie specjalnie zwróciłem uwagę na to przy podłączeniu do testbooka i różnica wynosi ok. +50
Pozdrawiam