|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R Cabriolet 97']Zabawa po pękniętej głowicy ciąg dalszy....
maslo227 - Sro Wrz 26, 2007 23:32 Temat postu: [R Cabriolet 97']Zabawa po pękniętej głowicy ciąg dalszy.... Witam
Niektórzy z was widzieli ile miałem gnoju w całym układzie chłodzenia. (silnik 16K4F)
Skończyło sie na kosztownej wymianie pękniętej głowicy , wszystkich możliwych uszczelek itp. Co ciekawe uszczelka pod głowicą była cała :O :O :O
Auto po wszystkich zabiegach odżyło obroty na jałowym biegu równiutkie. Nie ma poprzednich dziwnych odgłosów w postaci popyrkiwania jakby silnik miał raz na jakiś czas problem z wydaleniem spalin itp.
Generalnie wszystko jest spoko poza jednym .Dalej zbiera mi sie syf w układzie chłodzenia.
Mechanik zresztą nie byle jaki bo Pan Midowicz mówi że to tak będzie sie zbierać i ten układ to trzeba cały czas płukać i płukać. Jako że jestem mechanikiem amatorem i nie biorę sie za rzeczy których nie potrafię to akurat układ chłodzenia wypłukałem sobie dzisiaj sam.
Podpatrzyłem w warsztacie poczytałem Rave i zrobiłem
Jednak tego gnoju zbiera sie tam i zbiera naprawdę dużo Żal mi pieniędzy które włożyłem w naprawę. Musiałem do tego wszystkiego kupić nawet nową chłodnicę
Ostatnio zacząłem nawet schizować że popsułem dopiero co naprawiony silnik
Jakiego środka mogę użyć do porządnego przeczyszczenia układu . Może ktoś zna jakiś sposób ??
Ja lałem wodę podgrzaną w czajniku elektrycznym a potem lekko wydmuchiwałem resztki syfu za pomocą plastikowego kija od miotły
Może jakiś detergent ?? Bo zbiorniczek wyrównawczy(który oczywiście wcześniej wymontowałem) jak czyściłem gorącą wodą to najlepiej czyścił sie z użyciem Ludwika.
Może zalać ludwika do zbiorniczka zagrzać silnik do włączenia wentylatora spuścić mieszaninę a potem przelać wszystko wodą
PTE - Czw Wrz 27, 2007 10:55
Może zastosuj coś z oferty firmy Prestone. Aha, Haynes dopuszcza jeszcze płukanie układu wodą podawaną prosto z węża ogrodowego wpiętego w układ chłodzenia, np. do bloku silnika. Warunek - woda musi być podawana pod bardzo niskim ciśnieniem.
maslo227 - Czw Wrz 27, 2007 11:32
PTE napisał/a: | Warunek - woda musi być podawana pod bardzo niskim ciśnieniem. |
To akurat wiem ale dzięki za przypomnienie.
Ludwik może zacząć sie pienić i przez to mogę mieć duży problem jak zacznie zwiększać swoją objętość. Z drugiej strony jeżeli otworzyłbym korek od zbiorniczka wyrównawczego to miałaby gdzie ta piana uciec .
Zastanawiam sie teraz nad specyfikami do płukania układu chłodzenia.... Piszcie o takich które sami zastosowaliście w swoich R i nie spowodowały niepożądanych efektów.
http://www.allegro.pl/ite..._usa_od_ss.html
nawet w specyfikacji na stronie która mi podałeś PTE jest napisane że usuwa zanieczyszczenia olejowe.
piter34 - Wto Paź 02, 2007 16:50
Ja myślałem, że układ to można płukać wodą, ale tylko demineralizowaną...
Ale może źle myślałem...
PTE - Sro Paź 03, 2007 14:04
piter34 napisał/a: | Ja myślałem, że układ to można płukać wodą, ale tylko demineralizowaną...
Ale może źle myślałem... |
No ba. Całe życie się uczymy
eszet - Sro Paź 03, 2007 15:30
piter34 napisał/a: | Ja myślałem, że układ to można płukać wodą, ale tylko demineralizowaną.. |
Znaczy,że jak przy wymianie płynu przepłukałem zwykłą wodą,to błąd?
Jak dotąd nic się nie dzieje .
maslo227 - Sro Sty 30, 2008 20:47
Odgrzewam kotleta bo temat dalej jest aktualny.
Dzisiaj zaatakowałem układ środkiem Prestone "Radiator Flush". Spisał sie dosyć dobrze jednak dalej i dalej nie mogę wypłukać tego cholernego syfu do końca.
Wpadłem na pomysł :
-odczepiam wężyk idący do zbiorniczka wyrównawczego który podaje ciecz chłodzącą i podpinam do niego dłuższy wąż jakiś ogrodowy aby wyjść nim poza samochód.
-korek od zbiorniczka wyrównawczego odkręcam
-napastuje kolegę który będzie miał za zadanie grzanie wody w czajnikach elektrycznych potrzebną do całej zabawy.
-odpalam silnik i czekam aż sie na tyle zagrzeje aż z tego przewodu zacznie sie lać ciecz wraz z syfem.
-zmolestowany wcześniej kolega w razie potrzeby będzie mi dolewał z czajnika wrzącej wody do zbiorniczka wyrównawczego żeby płyn był cały czas w obiegu .
I teraz moje pytanie . Jaki wpływ na chłodzenie może mieć niższe od nominalnego ciśnienie w układzie ??
Czy mogę w ten sposób zapowietrzyć układ a co za tym idzie przegrzać głowice ???
Dla potomnych :
1.Najlepiej zbiorniczek wyrównawczy czyści kostka do zmywarek Calgonit . Wiadro ciepłej wody wrzucamy do niego zbiorniczek i wspomnianą kostkę.
20 min wyparzania w w/w roztworze oraz 2 machnięcia starą szczotką do kibla daje skuteczny efekt.
2.Korzystając ze środków przeznaczonych do płukania układu chłodzenia zamiast spuszczać po 20 min stania na jałowym biegu . Pojeździjmy trochę z nim . Daje to o wiele lepszy efekt.
|
|