|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Prawa końcówka + drążek
Wazzabii - Sro Paź 03, 2007 23:59 Temat postu: [R420] Prawa końcówka + drążek otoz okazalo sie ze jest cos nie tak ze zbieznoscia przednich kol poniewaz zdziera mi obie opony od wewnatrz i telepie kierownica
panowie w warsztacie wszystko sprawdzili i powiedzieli ze do wymiany prawa koncowka + drazek, oczywiscie ustawienei zbieznosci
a ze opony byly na wykonczeniu to przy okazji
teraz takie pytanko, poniewaz w motoryzacyjnym wyskoczylo na komputerze ze drazek i koncowka beda pasowac od Hondy Civic,
wiem ze oba samochody maja duzo ze soba wspolnego ale czy aby na pewno?
bo honda nie robila 2 litrowych diesli z turbina? slyszalem ze akurat SDi ma inne podwozie niz jest w civicu? czy to prawda?
poradzcie cos poniewaz w sobote o 7.15 jestem umowiony w warsztacie...
mi zaspiewali bodajze 69 za drazek i 34 za koncowke,
pewien nie jestem bo to bylo tydzien temu, pamietam ze za obie czesci bylo kolo 100
jaki sklep internetowy/normalny w poznaniu/pile polecacie? i jakiej firmy zamiennikow mam szukac?
bede wdzieczny za pomoc:)
TomC - Czw Paź 04, 2007 08:24
Napiszę tak: czy u Ciebie drążek i końcówka pasuje z Hondy tego nie wiem (choć idzie to sprawdzić)
Ja szukałem drążka i u mnie na pewno z Hondy nie był choć co innego sugerowali wszyscy sprzedawcy w motoryzacyjnych w moim mieście (intercars między innymi też) a pytałem w 6 sklepach. Po miesiącu poszukiwań znalazłem na internecie sklep który tą część miał i pełen obaw zamówiłem i przyszło dokładnie to co chciałem.
Jako wskazówkę mogę podpowiedzieć że drążek do mojej R400 jest z tym samym gwintem z obu stron a hondowskie mają po obu stronach różne gwinty więc nie wejdą
Wazzabii - Czw Paź 04, 2007 13:56
a moglbys podac link do tego sklepu?
pozdrawiam
piter34 - Pią Paź 05, 2007 09:38
Wazzabii napisał/a: | bo honda nie robila 2 litrowych diesli z turbina? |
Robiła. Z dieslem ROVERkowym.
Wazzabii napisał/a: | slyszalem ze akurat SDi ma inne podwozie niz jest w civicu? czy to prawda? |
Pierwsze słyszę...
Nie sądzę, aby to była prawda.
Wazzabii - Pią Paź 05, 2007 23:12
dobra... wzialem czesci od civica ktore niby pasuja do roverka... tak nieby bylo u nich w katalogu... o 8 bede wiedzial czy mieli racje... oby..
TomC - Sob Paź 06, 2007 21:15
Mojej historii ciąg dalszy
Dostałem drążek, który w końcu miał dobre gwinty po obu stronach (fi 14) i uradowany po paru dniach od otrzymania przesyłki podjechałem do mechanika, który w mojej obecności wymontował drążek i prawie założył nowy gdy okazało się że drążek jest za krótki o prawie 3cm.
Bazując na doświadczeniach miesięcznego załatwiania drążka w 6 miejscowych sklepach i 1 internetowym stwierdzam że albo wszystkie katalogi zawierają błędy bo drążki jakie otrzymywałem miały dobrą długość jednak różne gwinty (a dokładniej 14mm do końcówki i 12mm do przekładni) albo coś w moim Roverku jest popierniczone i założona jest jakaś dziwna przekładnia z gwintem 14mm. Co ciekawe Rave na rysunku przedstawiającym przekładnię jako części zamienne wskazuje tylko końcówki a drążki jako zestaw z przekładną
Co robić w tej sytuacji??
Szukać całej przekładni przez stukający drążek??
piter34 - Pon Paź 08, 2007 10:12
Ja niedawno zamawiałem w TomaTeam końcówki drążków do R416Si. Dostałem takie jak trzeba. Nie było żadnych problemów.
TomC napisał/a: | albo coś w moim Roverku jest popierniczone i założona jest jakaś dziwna przekładnia z gwintem 14mm. |
Nie sądzę. Katalog InterCars podaje właśnie taki gwint dla R416Si oraz R414Si.
TomC - Pon Paź 08, 2007 11:18
piter34 napisał/a: | Ja niedawno zamawiałem w TomaTeam końcówki drążków do R416Si. Dostałem takie jak trzeba. Nie było żadnych problemów. |
Końcówki drążków pasują, tu masz rację, ponieważ i Honda i Rover stosuje te same końcówki o średnicy gwintu 14mm.
piter34 napisał/a: | Nie sądzę. Katalog InterCars podaje właśnie taki gwint dla R416Si oraz R414Si. |
Jest bardzo duża różnica w drążku, który dostałem między innymi w sklepie InterCars w Raciborzu ponieważ okazało się że jest ZŁY bo średnica gwintu drążka do przekładni wynosi 12mm czyli tak jak w katalogu a nie 14mm jak u mnie w Roverku
Na dodatek katalog pokazuje brak towaru a dokładniej drążka JAPANPARTS RD-499
Więc niestety piter34 mylisz się. Dostać tą część jest trudniej niż wygrać w totka.
W załączniku opis drązka RD 499
piter34 - Pon Paź 08, 2007 11:26
TomC napisał/a: | Więc niestety piter34 mylisz się. Dostać tą część jest trudniej niż wygrać w totka. |
OK, już rozumiem w czym problem.
TomC - Pon Paź 08, 2007 11:44
Chwilę temu rozmawiałem telefonicznie z mechanikiem i znaleźliśmy rozwiązanie mojego problemu.
Posiadając drążek z dobrymi gwintami po obu stronach lecz za krótki i mając w Roverku wybity lecz dobrej długości zrobimy z dwóch złych jeden dobry
Kwestia przecięcia i wspawania rurki, która przedłuży cały drążek do odpowiedniego wymiaru.
Trzymajcie w piątek kciuki bo mam dość szukania przeklętego drążka
thef - Pon Paź 08, 2007 12:00
TomC napisał/a: | Kwestia przecięcia i wspawania rurki, która przedłuży cały drążek do odpowiedniego wymiaru.
Trzymajcie w piątek kciuki bo mam dość szukania przeklętego drążka |
Czy to aby bezpieczne rozwiązanie? Ja chyba nie ryzykowałbym wstawianiem takich elementów w jeden z ważniejszych - w aspekcie bezpieczeństwa - układów w samochodzie.
TomC - Pon Paź 08, 2007 12:26
thef napisał/a: | Czy to aby bezpieczne rozwiązanie? |
Czy bezpieczne czy nie dla mnie to jedyne szybkie rozwiązanie.
Drążka szukam od początku września z mizernym efektem. Mogę kupić używany ale to chyba bardziej złe rozwiązanie niż przedłużenie nowego.
thef - Pon Paź 08, 2007 13:01
Cytat: | Czy bezpieczne czy nie dla mnie to jedyne szybkie rozwiązanie.
Drążka szukam od początku września z mizernym efektem. Mogę kupić używany ale to chyba bardziej złe rozwiązanie niż przedłużenie nowego. | Ja mam też nadzieję, że to rozwiązanie chwilowe i będziesz szukał dalej odpowiedniego drążka.
PTE - Pon Paź 08, 2007 13:30
TomC napisał/a: | thef napisał/a: | Czy to aby bezpieczne rozwiązanie? |
Czy bezpieczne czy nie dla mnie to jedyne szybkie rozwiązanie.
Drążka szukam od początku września z mizernym efektem. Mogę kupić używany ale to chyba bardziej złe rozwiązanie niż przedłużenie nowego. |
Wolałbym już z wybitym jeździć (i szukać nowego) niż takie spawane ustrojstwo do auta montować. Ryzykujesz życiem swoim i innych.
TomC - Pon Paź 08, 2007 21:08
Tylko zrozumcie proszę - nie mam szans znaleźć pasującego
Ja wolę jeździć na pospawanym przez kolesia, który spawa od 30 lat elementy próżniowe i instalacje ciśnieniowe niż podczas jazdy z wybitym drążkiem mieć pecha i poczuć jak wypada mi kulowe zakończenie drążka z łoża i tym samym tracę kontrolę i sterowanie nad prawym kołem, które to może zacząć obracać się w dalece niewiadomym kierunku. Przy 10km/h może być jeszcze zabawnie ale przy 80???
Przeszła mi przez głowę myśl by kupić całą przekładnię tylko że kupując używaną też może się okazać że mam drążki do wymiany.
Czekam jeszcze na odpowiedź z Niemiec. Może tam kupię ten odpowiedni.
piter34 - Pon Paź 08, 2007 22:38
TomC napisał/a: | Czekam jeszcze na odpowiedź z Niemiec. Może tam kupię ten odpowiedni. |
TomaTeam bezradny?
TomC - Sro Paź 17, 2007 23:50
piter34 napisał/a: | TomaTeam bezradny? |
Tak, niestety
Mam fotki drążków jakie są u nich dostępne.
Pierwszy to taki jaki kupiłem i okazał się za krótki o 2,5 cm
Drugi jest z R200 i ma długość ok 30cm czyli sporo za dużo
Dostałem też info z Niemiec lecz tam drążki są niedostępne. Jedynie cała kompletna przekładnia za około 350 € więc sobie odpuściłem.
Sprawa rozwiązana w sposób jaki przedstawiłem wcześniej tj. ze starego drążka wycięto cały gwint z kawałkiem a z nowego tylko gwint. Oba łączenia zeszlifowane do lekkiego stożka aby zaspawać całą grubość drążka. Spawanie odbywało się bardzo etapowo ponieważ bardzo często chłodziłem drążek aby z gorąca nie wyciekł smar z łożą kulowego.
Osobiście szlifowałem drążek sprawdzając stan spoin i szukając ewentualnych luk czy braków.
Po wszystkim drążek pomalowany żeby z wilgoci nie rdzewiał.
Zbieżność ustawiona. W Roverku zapadła cisza. Nic nie stuka, prosto jedzie.
Żeby uprzedzić stwierdzenia na temat tego cuda zapewniam że drążka będę szukał dalej.
Mam jeszcze do sprawdzenia Czechy i Słowację
W ostateczności przekładnia z Civica i brak kłopotów na przyszłość ze znalezieniem drążka
przemo285 - Czw Paź 18, 2007 08:14
Mam takie drążki kierownicze od Rovera 75 używane nie ma problemu
[ Dodano: Czw Paź 18, 2007 09:17 ]
Sory nie doczytałem że chodzi o 420
k3master - Czw Paź 18, 2007 16:06
Hej,
Ostatnio przechodziłem to samo.
Nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedniego drążka, bo albo były za krótkie, albo miały inne szerokości gwintów na końcówkach.
Te drążki z katalogów nie pasowały (miały długość 14 czy 15 cm, a mnie trzeba było 17,5 cm). Tomi tez nie za bardzo był w stanie mi pomóc.
W końcu po chyba godzinie szukania po innych markach znalazłem w Japan Carsie drążek, który miał odpowiednie grubości na obu końcówkach (14) i miał długość 19 cm.
Wystarczyło podejść do odpowiedniego mechanika, który mi to skrócił na długość 17,5 i odpowiednio nagwintował.
Drążek podszedł bez problemu i wszystko gra.
Jak wrócę do Krakowa mogę poszukać numeru katalogowego tej części jeśli chcesz.
Pozdrawiam
TomC - Pią Paź 19, 2007 12:09
k3master napisał/a: | Jak wrócę do Krakowa mogę poszukać numeru katalogowego tej części jeśli chcesz. |
Jeszcze pytasz
Pewnie że chcę. Daj znać jak najszybciej.
Wazzabii - Sob Paź 20, 2007 22:38
to ja tez poprosze...
bo okazalo sie ze tamten drazek nie pasowal... koncowka ok ale drazek mial za maly gwint od strony przekladni
p.s.
czy drazek pochodzil od mazdy? bo mialem go juz rece ale myslalem ze znajde cos idealnie pasujacego
k3master - Pon Paź 22, 2007 07:21
TomC napisał/a: | Pewnie że chcę. Daj znać jak najszybciej. |
Hej, może nie było to mega szybkie, ale wcześniej nie dałem rady.
Numer katalogowy, o którym pisałem to:
I34013JC (nie jestem pewny czy pierwszy symbol to małe "l" czy duże I, ale powinni dojść do tego w sklepie).
A sklep to Japan Cars.
Pozdrawiam i powodzenia z tym drążkiem.
piter34 - Pon Paź 22, 2007 14:07
Wazzabii, daj znać, czy pasował do Ciebie drążek wskazany przez k3master.
Będzie można wtedy wątek oznaczyć jako "SOLVED".
Wazzabii - Wto Lis 06, 2007 12:09
wiec sprawa ruszyla
zamowilem drazek ktory wskazal k3master w sklepie o nazwie JAPAN PARTS w Poznaniu obok kampusu Politechniki Poznanskiej.
drazek ten pochodzi od hondy concerto, koszt 42zl, dostepnosc: dzisj po godz 17 czyli 5h od zamowienia
tylko zmartwili mnie bo oslon na przeguby i simeringow nie mieli
ale wazne ze drazek bedzie bo opony nowe...
zdam relacje czy drazek bedzie pasowal, montaz planuje na piatek popoludnie
pozdr!
piter34 - Pią Lis 23, 2007 15:33
Wazzabii napisał/a: | zdam relacje czy drazek bedzie pasowal, montaz planuje na piatek popoludnie |
Pasował...?
thef - Wto Gru 11, 2007 17:44
piter34 napisał/a: | Wazzabii napisał/a: | zdam relacje czy drazek bedzie pasowal, montaz planuje na piatek popoludnie |
Pasował...? | Tego dowiesz sie dzwioniąc pod numer 0-700.. lub wysyłając SMSa o treści "pasował?" na nr 72.. ech
lukasz17 - Wto Gru 11, 2007 21:51
http://www.allegro.pl/sho...php?uid=7137983 wez nr i dzwon do tego typa ma najtańsze cześci do roverów!!
k3master - Pon Sty 14, 2008 09:19
Wazzabii napisał/a: |
zdam relacje czy drazek bedzie pasowal, montaz planuje na piatek popoludnie |
No i jak tam sytuacja? Udało się?
Fresco - Czw Sty 24, 2008 14:39
Witam,
Też mam problem z doborem/kupnem drążka do mojego Rovera 416 '99. Parę dni temu napisałem maila do Wazzabii'ego z pytaniem co z tym drążkiem, który kupił w Japan Parts. Wczoraj dostałem odpowiedź, cytuję :
witam,
Sprawa przedstawia sie nastepująco,
drążęk kupiłem na zamówienie, pochodzi on z hondy concerto (czy jakoś tak) w sklepie japan parts w Poznaniu.
Drążek ma długość bodajże coś koło 27cm, więc troche za dużo... ale tu wystarczy tokarz i po sprawie,
Najważniejsze żeby gwinty miały odpowiednie uzwojenia i grubości , bo inaczej pies pogrzebany.
Radze udać się po prostu z drążkiem do sklepu z częściami, rzucić im na stół i powiedzieć, że chce się podobny, tj. może być dłuższy.
Bo ten co radził k3master jest sporo za długi jak wiesz. Moim zdaniem można znaleźć coś krótszego, bodajże coś od mazdy bedzie podobne, tak mi chociaż za pierwszym razem chcieli dać w sklepie.
Osobiście wydaje mi się, że idealnego drążka pod względem wymiarów nie znajdziesz... więc tokarz nieunikniony,
lepiej skrócić i dogwintować, niż ciąć, staczać i gwintować, o spawaniu nie wspominając.
Podsumowując, drążek polecany przez k3master'a ma odpowiedni gwinty i grubości, ale jest za długi, o sporo, ale to nie problem, wystarczy uciać i nagwintować.
Koniec cytatu.
Ja osobiście nie zdecydowałem się na kupno a potem przeróbkę drążka. Dzisiaj odstawiam auto do warsztatu a jutro wysyłam drążek do regeneracji. Namierzyłem firmę TENCAR, która specjalizuje się w zawieszeniach itp. Z informacji które uzyskałem wynika, iż za około 35zł regenerują drążki jeśli się do tego nadają, ale również robią kopie - cena 80-120zł za sztukę. Rozmawiałem telefonicznie z jednym fachurą i mówi, że po regeneracji drążek ma właściwości jak nowy. Terminy wykonań usługi mają zabójcze - z dnia na dzień. Mam nadzieję, że w drugiej połowie przyszłego tygodnia część do mnie wróci. Napiszę później parę słów na temat wykonania i efektach po wymianie.
Pozdrawiam
Fresco
[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 09:19 ]
Witam ponownie.
Wracając do tematu drążka... W piątek wysłałem do TENCAR mój drążek i gumową osłonę. Przesyłkę mieli w poniedzieli, odrazu zrobili nowy drążek, bo ten oryginalny nie dało się zregenerować. Popołudniem tego samego dnia nadali paczkę zwrotną, zapakowali mi jeszcze nową osłonę. Obie części kosztowały mnie 100zł + koszt przesyłki i pobrania. Jednym słowem TEN CAR sprawił się rewelacyjnie i w bardzo krótkim czasie, na czym bardzo mi zależało. Polecam współpracę z nimi.
Fresco
areek - Wto Lut 19, 2008 21:27 Temat postu: Re: [R420SDi 98'] prawa koncowka + drazek witam
tez mam do wymiany drazki, tez mialem problem z dostepnoscia
drazek w aucie zmiezylem bez wyciagania i wyszlo , ze mam taki na 15,5 cm
http://teknorot.pl/punkty.htm
tutaj kupilem -najblizej mnie, osobiscie-firmy tenkrot za 25 zl/szt.
W sobote sie okaze czy jest OK
[ Dodano: Nie Lut 24, 2008 17:03 ]
witam
drazek pasuje, ten sam
juz wymieniony razem z koncowka, sworzniem dolnym i klockami
jak by ktos potzrebowal gume ochronna (MANZETE) na ten drazek to pasuje z fiat punto
|
|