Zobacz temat - [R620] Auto nie odpala i kilka innych problemów...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Auto nie odpala i kilka innych problemów...

NEOSSS - Sob Paź 06, 2007 21:02
Temat postu: [R620] Auto nie odpala i kilka innych problemów...
Witam!
Jestem tutaj nowicjuszem i lajkiem zarówno w tematyce Roverów jaki tego forum a więc odrazu przejdę do sedna sprawy i opisze wszystko jak od urodzenia...

No więc zakupiłem sobie Roverka serii 600 z silnikiem 2.0 model wyposażenia S(skóra szara, 4xel. szyby, el. podgrz. lusterka itp)... czyli SDi, dieselek na turbinie czyli bodajże 105kM pod maską lecz mam z nim nie lada problemy od pierwszego dnia kiedy znalazł się u mnie. Samochód był po wypadku, lekko uderzony prawym przód lecz cały rozbrajany i malowany itd., stał 1.5 roku u mechanika nie jeżdzony.

Po zakupie przeze mnie i przyprowadzeniu nie palił, odpowietrzyłem go, doprowadziłem paliwo do filtra(dziwnie sobie lata i nie mam do niego żadnego zaczepu jest poprostu luzem) następnie do zaworów lecz dalej nie łapał, sprawdziłem świece i co? Okazało się że nie dostają prądu a więc dałem obcy prąd na świece i nic, sprawdziłem przekaźniki i siadł jeden od strony kierowcy pod maską, wsadziłem przekaźnik od Felicji i zaczął kręcić, wymieniłem świece, 3 wsadziłem Boscha a 4 pozostała NGK za pompą ponieważ nie mogłem się do niej dostać ale nagrzewa się chyba dobrze. Samochód nie chciał odpalić z kluczyka(chyba była zalany i nie mógł przepalić paliwa) więc pomysł na starego mechanika, ciąganie samochodu na lince i palenie na dwójce jednocześnie trzymając zapłon, samochód zapalił, przepalił stare paliwo ale strasznie dymił i po około 40 sekudnach gasł więc w czym tkwi problem? W tej chwili nie pali z kluczyka tak samo...

Dodatkowo zmartwienie mam takie iż świeci się po odpaleniu cały czas kontrolka smarowania, ładowania i ABS, stan oleju jest dobry, do alternatora wszystkie kable są OK, a co do ABS to nie wiem bo nie wymieniałem w tym samochodzie żadnych płynów wszystko odpalałem na starym oleju, na wodzie w chłodnicy i nie wiem czy mam płyn do wspomagania i do ABS... Następna błachostka to taka że nie chodzi mi alarm, gdy naciskam guziki to zapalają sie odpowiednio zielona i czerwona dioda na pilocie a w samochodzie nic po za tym sie nie dzieje, zresztą ktoś podłączał sobie tube od alarmu(pod kolumna kierownicy) na pstryczek na + i - od przerywacza od kierunków i mam teraz podłączony tylko + do kierunków a L i R co jest na przerywniku nie jest podłączone...
Pod maską mam tez troche wolnych wtyczek mogę podesłać zdjęcia...

Czy ktoś potrafi mi troche pomóc? :shock:

[ Komentarz dodany przez: thef: Nie Paź 07, 2007 21:39 ]
Mały retusz tematu

thef - Nie Paź 07, 2007 22:02

NEOSSS napisał/a:
filtra(dziwnie sobie lata i nie mam do niego żadnego zaczepu jest poprostu luzem)
Na filtr zakłada się metalową opaskę (której zapewne nie posiadasz), którą mocuje się do zaczepu na nadkolu (bodajże, bo nie pamiętam teraz na 100%).
NEOSSS napisał/a:
nie wiem czy mam płyn do wspomagania i do ABS
Zbiorniczek wspomagania znajduje się po lewej stronie komory silnika (patrząc od przodu auta), to taki duży z dwoma wężykami w dolnej części i jeszcze jednym na samym dole, z kolei ABS to płyn hamulcowy i zbiorniczek po prawej stronie - obok zbiorniczka wyrównawczego cieczy chłodzącej są dwa małe szare zbiorniczki. Ten większy z nich to właśnie dla płynu hamulcowego. Mniejszy to hydraulika sprzęgła.
NEOSSS napisał/a:
Dodatkowo zmartwienie mam takie iż świeci się po odpaleniu cały czas kontrolka smarowania, ładowania i ABS
Kontrolka ABS może się świecić z powodu uszkodzenia któregoś czujnika bądź pierścienia ABS, ale bardzo często przyczyną jest uszkodzony kabelek czujnika.

Kontrolka ładowania - tu trzeba by najpierw zmierzyć napięcie ładowania. Możliwe, że wysiadł regulator napięcia.

Reszta to już może być grubsza sprawa, szczególnie ta kontrolka oleju i brak zapłonu. A czy świeci Ci się kontrolka silnika przy pozycji zapłon i po odpaleniu? Na stronie klubowej jest w dziale "porady nt eksploatacji" procedura odczytu błędów komputera. Sprawdź te błędy i napisz czy jakieś wyszły.

ADAM1 - Nie Paź 07, 2007 23:31

NEOSSS napisał/a:
wymieniłem świece, 3 wsadziłem Boscha a 4 pozostała NGK za pompą ponieważ nie mogłem się do niej dostać ale nagrzewa się chyba dobrze


Ta ostatnia najlepiej jest odlaczyc, zeby niepotrzebnie nie zabierala pradu

NEOSSS napisał/a:
więc pomysł na starego mechanika, ciąganie samochodu na lince i palenie na dwójce jednocześnie trzymając zapłon,


Oj niedobry ten mechanik :evil: Nie ciagaj go wiecej na lince, bo sobie kopsztow narobisz

NEOSSS napisał/a:
przepalił stare paliwo ale strasznie dymił i po około 40 sekudnach gasł więc w czym tkwi problem? W tej chwili nie pali z kluczyka tak samo...


Na moje oko trzeba ustawic kat wtrysku paliwa.
Tego dokonasz podlaczajac sie pod komputer. O ile sie nie myle, to kat wyprzedzenia zaplonu wynosi 4 stopnie

NEOSSS napisał/a:
Dodatkowo zmartwienie mam takie iż świeci się po odpaleniu cały czas kontrolka smarowania, ładowania i ABS,


Posprawdzaj podlaczenia czujnikow(przeczysc miejsca stykowe) i sprawdz dojscie masy w desce rozdzielczej(przy kontrolkach)

NEOSSS napisał/a:
Następna błachostka to taka że nie chodzi mi alarm, gdy naciskam guziki to zapalają sie odpowiednio zielona i czerwona dioda na pilocie a w samochodzie nic po za tym sie nie dzieje,


Moze byc uszkodzony pilot lub centralka od alarmu, zamykajac kluczem powinienes uaktywnic alarm, objawia sie to trzykrotnym mrugnieciem migaczy

NEOSSS napisał/a:
zresztą ktoś podłączał sobie tube od alarmu(pod kolumna kierownicy) na pstryczek na + i - od przerywacza od kierunków i mam teraz podłączony tylko + do kierunków a L i R co jest na przerywniku nie jest podłączone...


Sciagnij sobie RAWE, link jest w FAQ technicznym na stronie klubopwej www.roverki.pl .
Tam znajdziesz instrukcje instalacji i popodlaczaj wszystko tak, jak powinno byc

NEOSSS napisał/a:
Pod maską mam tez troche wolnych wtyczek mogę podesłać zdjęcia...


Zawsze sa jakies wolne wtyczki do dodatkowego osprzetu, ktorego np. diesel nie posiada. Ale fotki mozesz porobic, to zobaczymy czy czegos tam nie brakuje :wink:

NEOSSS napisał/a:
Czy ktoś potrafi mi troche pomóc?


Oczywiscie , ze tak. Wspulnymi silami "damy rade" :mrgreen:

A tak swoja droga, to niezle sie wpakowales, mam nadzieje, ze cena stosunkowo do usterek byla adekwatna.........

Pozdrawiam

NEOSSS - Czw Paź 11, 2007 09:41

thef napisał/a:
Na filtr zakłada się metalową opaskę (której zapewne nie posiadasz), którą mocuje się do zaczepu na nadkolu (bodajże, bo nie pamiętam teraz na 100%).

No niestety jej nie mam, a mógłby ktoś podesłać fotkę jak ona wygląda i jaki macie filtr?
thef napisał/a:
Zbiorniczek wspomagania znajduje się po lewej stronie komory silnika (patrząc od przodu auta), to taki duży z dwoma wężykami w dolnej części i jeszcze jednym na samym dole, z kolei ABS to płyn hamulcowy i zbiorniczek po prawej stronie - obok zbiorniczka wyrównawczego cieczy chłodzącej są dwa małe szare zbiorniczki. Ten większy z nich to właśnie dla płynu hamulcowego. Mniejszy to hydraulika sprzęgła.

Dzięki ;-)
thef napisał/a:
Kontrolka ABS może się świecić z powodu uszkodzenia któregoś czujnika bądź pierścienia ABS, ale bardzo często przyczyną jest uszkodzony kabelek czujnika.
Kontrolka ładowania - tu trzeba by najpierw zmierzyć napięcie ładowania. Możliwe, że wysiadł regulator napięcia.
Reszta to już może być grubsza sprawa, szczególnie ta kontrolka oleju i brak zapłonu. A czy świeci Ci się kontrolka silnika przy pozycji zapłon i po odpaleniu? Na stronie klubowej jest w dziale "porady nt eksploatacji" procedura odczytu błędów komputera. Sprawdź te błędy i napisz czy jakieś wyszły.

Sprawdzałem wszystkie kable i wszystko jest ok, może pokażcie jak to wszystko wygląda u was? Jakie jest prawidłowe napięcie ładowania? Check engine świeci przez sekunde po przekręceniu kluczyka ale to chyba normalne? Sprawdzałem błędy wiele wcześniej i bynajmniej nic mi nie migało lub nie umiem tego robić bo mam komputer Boscha i po stronie pasażera mam niebieską 2 żyłową wtyczke jak w Hondach i pod kolumną kierownicy mam białą wtyczkę chyba 16 żyłową z zaślepką...
ADAM1 napisał/a:
Ta ostatnia najlepiej jest odlaczyc, zeby niepotrzebnie nie zabierala pradu

I w zime go nie zapale? :P
ADAM1 napisał/a:
Oj niedobry ten mechanik Nie ciagaj go wiecej na lince, bo sobie kopsztow narobisz

Ale radocha jaka, bezcenna gdy odpalił... A kluczykiem go tylko męczyłem...
ADAM1 napisał/a:
Na moje oko trzeba ustawic kat wtrysku paliwa.
Tego dokonasz podlaczajac sie pod komputer. O ile sie nie myle, to kat wyprzedzenia zaplonu wynosi 4 stopnie

Mi się wydaje że to chyba nie to ponieważ nikt w pompie nie grzebał...
ADAM1 napisał/a:
Posprawdzaj podlaczenia czujnikow(przeczysc miejsca stykowe) i sprawdz dojscie masy w desce rozdzielczej(przy kontrolkach)

Sprawdzałem i oki...
ADAM1 napisał/a:
Moze byc uszkodzony pilot lub centralka od alarmu, zamykajac kluczem powinienes uaktywnic alarm, objawia sie to trzykrotnym mrugnieciem migaczy

Po przekręceniu kluczyka w drzwiach zamykają mi się wszystkie drzwi oprócz prawych bo mam uszkodzony mechanizm centralny w drzwiach lecz alarm sie nie załącza. Piloty mam dwa i na obydwu to samo.
ADAM1 napisał/a:
Sciagnij sobie RAWE, link jest w FAQ technicznym na stronie klubopwej www.roverki.pl .
Tam znajdziesz instrukcje instalacji i popodlaczaj wszystko tak, jak powinno byc
Ściągnałem już dawno i ni cholery nie mogę się tam nic doszukać...
ADAM1 napisał/a:
Zawsze sa jakies wolne wtyczki do dodatkowego osprzetu, ktorego np. diesel nie posiada. Ale fotki mozesz porobic, to zobaczymy czy czegos tam nie brakuje
Wieczorem porobię i podeślę bo troche zbyt dużo tego jest...
ADAM1 napisał/a:
Oczywiscie , ze tak. Wspulnymi silami "damy rade"
A tak swoja droga, to niezle sie wpakowales, mam nadzieje, ze cena stosunkowo do usterek byla adekwatna.........
Pozdrawiam

Mam taką nadzieje :-) wspÓlnymi siłami damy napewno... Śmieszne pieniążki proszę mi wierzyć ;-)

Brt - Czw Paź 11, 2007 09:53

NEOSSS napisał/a:
jaki macie filtr?

Filtr jest taki sam jak w VW golfie II dieslu. kup po prostu dobry :p ja obecniemam knechta, a wcześniej 30kkm na filtronie.
NEOSSS napisał/a:
akie jest prawidłowe napięcie ładowania? Check engine świeci przez sekunde po przekręceniu kluczyka ale to chyba normalne? Sprawdzałem błędy wiele wcześniej i bynajmniej nic mi nie migało lub nie umiem tego robić bo mam komputer Boscha i po stronie pasażera mam niebieską 2 żyłową wtyczke jak w Hondach i pod kolumną kierownicy mam białą wtyczkę chyba 16 żyłową z zaślepką...

13,8 - 14,4 V
zewrzyj tą dwupinową wtyczkę od strony pasażera i powinno się dać odczytac błędy wtedy.
NEOSSS napisał/a:
I w zime go nie zapale? :razz:

Mam 3 świece i odpalam :P
NEOSSS napisał/a:
Mi się wydaje że to chyba nie to ponieważ nikt w pompie nie grzebał...
U mnie też nikt nie grzebał, a był przestawiony ;) pojedź i sprawdź. warto ;) mój nawet w lecie nie chciał palić na zimno przy kącie = 2*, po ustawieniu na 4* auto chodzi jak trzeba i pali jak trzeba :D
piter34 - Czw Paź 11, 2007 09:59

NEOSSS napisał/a:
ADAM1 napisał/a:
Sciagnij sobie RAWE, link jest w FAQ technicznym na stronie klubopwej www.roverki.pl .
Tam znajdziesz instrukcje instalacji i popodlaczaj wszystko tak, jak powinno byc

Ściągnałem już dawno i ni cholery nie mogę się tam nic doszukać...

W takim razie źle szukasz, bo tam jest "wszystko". ;-)

NEOSSS - Czw Paź 11, 2007 13:10

Wszystko może i jest ale po ang. i w dodatku opisy są tak zrozumiałe że niech je szlak trafi... :)
piter34 - Czw Paź 11, 2007 13:52

NEOSSS napisał/a:
Wszystko może i jest ale po ang.

To już nie jest kwestia szukania czegoś tylko rozumienia tego (albo rozumienia tego czego się szuka). ;-)
Wertowanie RAVE to dobra okazja do nauki angielskiego. :mrgreen:

NEOSSS napisał/a:
szlak trafi...

"szlag" (to jest zapożyczone z niemieckiego "schlag") ;-)

jarekft - Czw Paź 11, 2007 14:46

NEOSSS co do alarmu zamknij recznie przycisk potem uzyj alarmu powinien zamknąć resztę dzwi i uzbroic się po uszkodzeniu zamka mialem to samo
NEOSSS - Czw Paź 11, 2007 14:55

W prawych przednich drzwiach mam uszkodzony mechanizm centralnego i mam inną wkładke niż od kluczyka do reszty drzwi... Wcisnąłem kołeczek zamykający drzwi i zamknałem wszystkie drzwi, naciskam guziki w pilocie i du.. nie reaguje... Jak przekręce kluczykiem to drzwi się zamykają ale alarm sie nie uzbraja... Więc co jest?
jarekft - Czw Paź 11, 2007 15:16

ewidentnie widac ze albo elementy centralnego w dzwiach lub caly zamek niejest przystosowany do alarmu moja corka niechcaco uszkodzila mi zamek i rygielek nieschodzil w pozycje zamkniecia jednoczesnie brak uzbrojenia alarmu kombinowalem na rozne sposoby az rozebralem centralny zamek i okazalo siie ze w dolnej czesci jest slimak ktory obraca sie po zamknieciu lub otwarciu dzwi a blokowany jest takim malutkim bolcem jezeli jest on pekniety to brak alarmu oraz zamkniecia a tak pozatym to czujnik zalanczajacy alarm jest wlasnie przy tym slimaku wiec jezeli zamykasz dzwi z kluczyka a slimak w dzwiach sie nieodzywa i rygielek niezamyka jednoczesnie popychajac zapadke to alarmu napewno niezalonczysz


ps:gdzies na forum jest opis jak zkalibrowac pilota od alarmu z centralnym zamkiem ja naszczescie tego robic niemusze mam jednoprzyciskowy pilot a one niewymagaja kalibracji

NEOSSS - Czw Paź 11, 2007 16:28

No pierwszy mechanizm centralnego miał pęknięty bolec właśnie w tym ślimaku, załatwiłem sobie darmo nowy mechanizm i ma ten sam problem co poprzednik... ehhh nie fart życiowy... Przekręcając kluczyk w lewych drzwiach słysze jak się wszystkie zamykają i słyszę silniczek w mechnizmie centralnego w prawych drzwiach lecz nie pcha (przez ten pęklniety bolec) kołka zamykającego drzwi więc przyczyna tkwi w tym że ten bolec jest pęknięty i nie uzbraja alarmu i nie zamyka drzwi pchając kołek w dół... :o szukałem i nie mogę znależć tego opisu klaibracji pilota...
marthinez - Czw Paź 11, 2007 20:15

NEOSSS napisał/a:
szukałem i nie mogę znależć tego opisu klaibracji pilota...

Bo go nie ma. Jest opis SYNCHRONIZACJI pilota, ale dotyczy to modeli 200 i 400.
Kiedyś też kierując się instrukcją auta myślałem, że trzeba zsynchronizować pilocik, ale nie trzeba.
Jeżeli wciskając przyciski na pilocie auto reaguje tzn. zamyka się lub otwiera, znaczy się, że z nim wszystko ok. Problemu szukałbym w zamkach bagażnika lub maski.
jarekft napisał/a:
moja corka niechcaco uszkodzila mi zamek i rygielek nieschodzil w pozycje zamkniecia jednoczesnie brak uzbrojenia alarmu

Dziwne rzeczy prawisz. Przeciez za załączenie się alarmu odpowiadają przyciski przy drzwiach tzw. krańcówki. Wystarczy wcisnać krańcówkę nie zamykajac drzwi nastepnie zamknać auto pilotem i alarm sie uzbraja. Przynajmniej tak jest u mnie. :wink:

jarekft - Czw Paź 11, 2007 21:06

marthinez widzisz ja widocznie mam inaczej dla zabawy chcialem córke zamknac w aucie bo sie niesłuchala i w momecie kiedy zamykalem auto (pilotem)złapała za rygielek i w ten sposob ułamała bolec który jest w owym slimaku po rozebraniu tapicerki okazalo sie ze jes polonczony(ten rygielek)razem z tym bolcem do krancowki w mechanizmie wiec jezeli zamykalem auto to
1 rygielek niezamykał sie (slimak krecił sie)
2 centralny niezamykał mi tych dzwi (brak bolca ktory odłanczal krancowke)
3 jezeli niezostała zalonczona krancowka brak auto alarmu

jak zablokowalem recznie na zdjetej tapicerce siedzac w srodku auta centralny zamykal poozostale dzwi i uzbrajał alarm

a z bolcem poradzilem sobie rozwiercajac bodajze wiertlem 3 otworek i wkreciłem srubke o 1 nr wieksza a od strony w której ten (wichajsterek z bolcem )dotyka do obudowy zeszlifowalem na gładko i chodzi do dzis

marthinez - Czw Paź 11, 2007 21:57

jarekft napisał/a:
marthinez widzisz ja widocznie mam inaczej

Możliwe, nie przecze.
Jedno mnie dziwi:
jarekft napisał/a:
po rozebraniu tapicerki okazalo sie ze jes polonczony(ten rygielek)razem z tym bolcem do krancowki w mechanizmie

U mnie krańcówka jest na słupku miedzy drzwiami. :roll:
Chyba mówimy o zupełnie innych rzeczach (krancówkach).

ADAM1 - Czw Paź 11, 2007 22:02

marthinez napisał/a:
Chyba mówimy o zupełnie innych rzeczach (krancówkach).


On pisal o krancowce w zamku, a ty o krancowce/wylacznikowi swiatel wewnetrzynych :wink: . Obie rzeczy sa odpowiedzialne za alarm

NEOSSS - Pią Paź 12, 2007 10:33

Co do centralnego to załatwie nowy mechanizm i zobacze czy będzie tak samo z alarmem... A na teraz to prosiłbym was o pomoc w wyżej wymienionych problemach...
piter34 - Pią Paź 12, 2007 13:07

jarekft, czy możesz czasem jakiś przecinek albo kropkę wstawić...?

jarekft napisał/a:
ewidentnie widac ze albo elementy centralnego w dzwiach lub caly zamek niejest przystosowany do alarmu moja corka niechcaco uszkodzila mi zamek i rygielek nieschodzil w pozycje zamkniecia jednoczesnie brak uzbrojenia alarmu kombinowalem na rozne sposoby az rozebralem centralny zamek i okazalo siie ze w dolnej czesci jest slimak ktory obraca sie po zamknieciu lub otwarciu dzwi a blokowany jest takim malutkim bolcem jezeli jest on pekniety to brak alarmu oraz zamkniecia a tak pozatym to czujnik zalanczajacy alarm jest wlasnie przy tym slimaku wiec jezeli zamykasz dzwi z kluczyka a slimak w dzwiach sie nieodzywa i rygielek niezamyka jednoczesnie popychajac zapadke to alarmu napewno niezalonczysz

To powyżej to jest stos słów, bez ani jednego znaku przestankowego. Spróbuj to przeczytać ze zrozumieniem.
ja długo czytałem... :/

NEOSSS - Czw Paź 25, 2007 12:03

Mam jeszcze takie pytanko, gdzie znajduje się pompa oleju? :D
sTERYD - Czw Paź 25, 2007 15:50

pompa oleju powinna się znajdować nieco poniżej wału korbowego, po stronie rozrządu :cool:
jak odkręcisz miskę to łatwo ją znajdziesz bo idzie do niej rura od smoka :cool:

NEOSSS - Nie Lis 25, 2007 09:37

Mam jeszcze takie pytanko, gdzie mogę kupić pompę oleju (nową lub używaną) w dobrej cenie i czy pasuje od Accorda, jeśli tak to z jakimi slinikami? To samo dotyczy panewek, czy są dorabiane u nas w Polsce i czy pasują od Accorda, bo cena nowych z TomaTeam jest kosmiczna... I gdzie w Rave mam znaleźć opis pompy oleju i jak ją wymontować ale do Diesla a nie do benzyniaka, mógłby ktoś mnie naprowadzić?
sTERYD - Nie Lis 25, 2007 13:44

po kolei:
pompa pasuje od accorda 2,0 TDi , czyli diesla, bo tam montowali te same silniki,
Jeśli szukasz taniej niż u Tomiego, to nie dam głowy czy znajdziesz, chyba, że używkę, ale tutaj to bym uważał :???:
w rave to jest : R600->R600Repair manual - vol1 - 2nd edition->Engine lubrication->Repairs->OIL PUMP ->Removal/inspection/instalation
bardzo ładnie narysowane :cool:

ciekawe, ze pompa jest rozmontowywalna :???:

NEOSSS - Nie Lis 25, 2007 13:55

Napisalem wyraznie ze od benzyniaka to ja sobie zanalazlem instrukcje jak sie dostac do pompy, w benzyniaku smok idzie wprost do p[ompy a w dieslu przez kanal w bloku silnika... Ja wchodze przez R600>Repair Manual Supplements>Rover 620 Diesel> i dalej nei wiem co bo nigdzie nie ma opisu pompy...

Pompa oleju to koszt 150zł na Allegro... A panewki skąd? Pasują od Hondy Accord?

sTERYD - Nie Lis 25, 2007 14:01

przeprasam nie bij :cry:
faktycznie iedopatrzyłem że jest suplement do diesli :oops:
to tak:
R600->Repair manual suplements-> R600 1996 -4th edition suplement->Engine -"L" series->Repairs->OIL PUMP
NEOSSS napisał/a:
A panewki skąd? Pasują od Hondy Accord?

od diesla powinny pasować :cool:

NEOSSS - Nie Lis 25, 2007 14:12

Nie bój sie... :) i tak du.. nie mogę sie nic dopatrzeć z tych rysowanych rysunków a tym bardziej prztłumaczyć sobie angielskiego bo żadne słowniki nie chodzą w necie... Mógłby mi ktoś pomóc fotograficznie lub słownie?
Jeżeli będą pasować od Accorda to jestem uratowany, jestem ciekawy czy dorabiają u nas w Polsce. Gdzie mam suzkać panewek od Rovera lub od Hondy bo nigdzie nie mogę znależć

[ Dodano: Nie Gru 09, 2007 12:01 ]
Pompe oleju naprawiłem... Były nie lada wygibasy żeby ją zdjąć ale się udało... Panewki wymieniłem... 300zł komplet głównych nowych - taniej niż u Tomiego :) ciśnienie oleju jest, silnik pali, samochód jeździ lecz........ kolejny problem to taki iż nie chodzi mi alternator - ładowanie. Szczotki rozebrałem i przeczyściłem, prąd do alternatora dochodzi a alternator nie ładuje, i co robić? Wczoraj jadąc samochodem usłyszałem pisk z pod maski zatrzymałem samochód a pasek wielorowkowy - klinowy zacisnął mi sie na alternatorze(nie ładował już wcześniej) i na napinaczu ponieważ koło pasowe pod alternatorem od (bodajże) wspomagania się zablokowało, pompa wspomagania staneła (nie dolewałem oleju), a więc dolałem oleju i powinno wszystko chodzić ale jeszcze nie sprawdzałem, wiem że koło pasowe od (bodajże) wspomagania zaczeło sie powoli obrać pod wpływem mojej ręki :) Razem z piskiem paska klinowego przestał mi chodzić obrotomierz, czy on jest napędzany tym paskiem? Jak on działa w ogóle? Jakaś linka? Gdzie ona idzie?
I czy mógłbym prosić kogoś o zdjęcie jak ma podłaczoną chłodnice, wiatraki itd. w silniki 2.0 SDI wersją z klimatyzacją, alternator na samej górze...?

NEOSSS - Wto Gru 11, 2007 09:36
Temat postu: [R620 SDi] Ciśnienie sprężania i wtryskiwaczy...
Ehhh ten Rover... Zacząłem juz tutaj ale jakby nikt nie pomógł >>> http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=19886
Po odpalaniu autka występuje problem w postaci niebieskiej chmury spalin, świata nie widać jak się nim jedzie... a jak turbina sie załączy to czubków dachów w domach wypatrzeć nie można :-) Po odpalaniu słychać jak podwiesza się któryś zawór i silnik "oddycha-kaszle" przez kolektor ssący... Myślałem że tak kopci przez olej który poszedł mi na tłoki ale już go przerzucił w intercooler przez kolektor ssący, wyczyściłem wszystko i zabrałem sie do rozkręcania góry silnika ponieważto chyba przez ten zawór albo przez pierścienie tak kopci, po zdjęciu pierwszej pokrywy jest następna nad wałkiem rozrządu której nie mogę odłączyć od głowicy nie wiem co ją tak trzyma, śróby od osłon rozrządu podkręcałem i wszystkie te co są na klucz 10, a Torxów nie ruszałem bo one trzymaja cała głowice, jak to się zdejmuje Panowie? I jak ustawić rozrząd, gdzie są znaki? Na kole widać a na obudowie nie...

I najważniejsze pytanie jakie powinno być cisnienie w każdym cylindrze? Coś około 20? A wtryskiwaczy? I jeszcze pytanie, czy pierwszy wtryskiwacz steruje dawke do pompy a potem na inne cylindry? Ma to coś związanego z kątem wtrysku? jak go sprawdzić?

P.S. Same problemy, jak się zdenerwuje to kupię anglika 2.0 Sdi i przerzuce sobię silnik... tylko nie mogę znależć żadnego do 3000zł-4000zł... W przekładce to tylko serwo, drążek kierowniczy i komputer tak?

piter34 - Wto Gru 11, 2007 16:50

NEOSSS napisał/a:
Ehhh ten Rover... Zacząłem juz tutaj ale jakby nikt nie pomógł >>> http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=19886

Scaliłem wątki.
Nie pisz, że nikt nie pomógł, bo widać, że ruch w wątku był spory. ;-)

NEOSSS - Pon Gru 24, 2007 21:02

Jak widać nikt nie znał odpowiedzi na moje pytania a więc odpowiedziałem sobie sam i zamieszczam informacje dla tych którzy by kiedyś szukali rozwiązania problemu takiego jak mój.

Roverek po odpaleniu mi strasznie kopcił tak jak pisałem a wieć zbulwersowałem sie tym i stałem przy silniku, jak się okazało kaszle niebieskim dymkiem przez kolektor ssący, zawór mi się zawieszał i już wiem że kaplica i głowica będzie zdejmowana na 100%, palę go dalej i nie chce odpalic, zawór zwrotny mi strzelił - wracało się paliwo do zbiornika, wymieniłem zaworek w międzyczasie i wziąłem sie za mierzenie ciśnienia spręzania miało coś ponad 16 do 20, dobry diesel powinnien mieć około 30, szlak mnie trafił, sprawdziłem wtryski miały 190-200 czyli prawidłowo.
Zaznaczyłem sobie rozrząd(paski i zęby na kole) zdjąłem koła rozrządu, sa na tzw. klin czyli na cycek dzięki czemu położenie koła nie zmieni się względem wałka czyli wystarczy zaznaczyc sobie dobrze pasek z zębami koła a potem założyć na to samo miejsce i rozrząd sie nie przestawi. Zdejmuę głowicę i co widać? TŁOKI SĄ WYPALONE!!! Szlak mnnie trafił!!! Pierwszy ma wypalona kopułkę, drugi wypalony ma uszczerbiony bok, trzeci ma luzy a czwarty jest w miarę dobry. Całe szczęście że cylindry nie mają rantów ale pomodliłem się że naprawa jest tania, poleciałem na komputer i patrze po częściach że komplet 4 pierścieni wynisie mnie około 600zł nie licza tłoków, obmysłałem sprawę że częsci to około 1000zł tydzień czasu stracony na robotę a więc postanowiłem że szukam Angola lub rozbitka 2.0 SDi czy to 600 czy 400 do 4000zł i takowego właśnie zakupiłem... a dokładnie rudawego :-D 600 2.0 SDi 97r RHD ;-)

ADAM1 - Pon Gru 24, 2007 22:11

Takiakiej usterki to tu sie nikt nie spodziewal. Troche przykra sprawa , ale dobrze, ze sie wyjasnilo.
Prawidlowo tez zrobiles bawiac sie w inny silnik, bo naprawa starego jest droga i tez niewiadomo jak on bedzie chodzil

Pozdrawiam i wesolych swiat :wink:

NEOSSS - Nie Sty 06, 2008 20:59

Samochodzik w trakcie SWAP'A ;-) jak narazie wszystko układa się ok...
Mam pytanie odnośnie poduszek? W moim 96r. mam dwie poduszki które były wystrzelone i chce je wymienić, jedną kierowcy mam z 97r. od angola z którego obecnie wyciągam silnik a pasażera kupie od Civica, co oprócz poduszek potrzeba mi do ich podłaczenia? Taśmy są przy poduszkach, a jakieś czujniki, napinacze? Czy to też trzeba wymieniać i gdzie to sie znajduje?

piter34 - Wto Sty 15, 2008 15:30

NEOSSS napisał/a:
Samochodzik w trakcie SWAP'A ;-) jak narazie wszystko układa się ok...

Jak tam postępy?

NEOSSS napisał/a:
Szlak mnnie trafił!!!

Raczej "szlag" (z niemieckiego "schlag" = piorun) ;-)

NEOSSS - Wto Sty 15, 2008 17:21

Miałem napisać że SWAP sie udał ale co ja będe sie chwalił :P Teraz naprawiam błedy mechaników poprzedniego właściciela typu uszczelki drzwi i inne pierdoły a co do SWAP'A to w wolnym czasie w pracy zrobię krótki opis co i jak dla tych którzy będą czynić taki ruch jak ja w przyszłości ;-) Ja SWAP'a zrobiłem sam w 2 dni dokładniej po pracy ;-) Denerwuje mnie tylko alarm i poduchy, na temat SRS napisałem wyżej o alarmie też tylko mam pytanie czy do alarmu trzeba zmieniać tylko centralke z bagażnika czy komputer też z kokpitu z pod nóg? Za cholere nie moge sprawdzić teraz błędów kompa, podłaczam pod wtyczke pod kolumną kierowniczą i pod ta niebieską koło nóg pasażera próbowałem i d...
NEOSSS - Czw Sty 24, 2008 10:38

Wymieniłem poduszkę kierowcy, teraz została mi pasażera którą musze kupić... Od Angola chyba nie będzie pasować ale od Civica tak, prawda? Taśmę kierowcy oraz sensor też musze wymieniać? Co jeszcze mam wymienić abym miał sprawne poduchy? Napinaczy chyba nie ma w R600 zgadza się...?!

Naprawiłem alarm a mianowicie była źle podłączona przez blacharzy wtyczka przy zamku maski przedniej, a dokładniej wtyczka od halogenów a nie od mikrostyku (są takie same) alarm uzbraja mi się tylko kluczykiem lecz mam kolejny problem w stylu że nie miga mi dioda od drzwi kierowcy, nie idzie prąd na kablu... :/ gdzie te kable sie schodzą w kokpicie i z czego to bierze impuls?
Mam gotowe wtyczki do halogenów, i halogeny zakupiłem wraz z przełącznikiem, czy w kokpicie mam juz gotową instalacje pod tą wtyczkję czy musze ciągnąc kabel?

Wskazówka paliwa przy wyłączonym zapłonie stoi mi na 1/4 wskaźnika czy to normalne? Nie wiem czy wskaźnik jest sprawny... W każdym innym samochodzie przy wyłączonym zapłonie spada na 0...

thef - Czw Sty 24, 2008 15:28

NEOSSS napisał/a:
Wskazówka paliwa przy wyłączonym zapłonie stoi mi na 1/4 wskaźnika czy to normalne?
Jeżeli tylko masz tyle w baku to jest ok ;) . W roverach wskazuje on poziom cały czas.
NEOSSS napisał/a:
W każdym innym samochodzie przy wyłączonym zapłonie spada na 0
W fordzie K np. jest tak jak w roverku ;)
NEOSSS - Pią Sty 25, 2008 08:14

To oznacza że w Angolu mam calutki bak :mrgreen:
Czy pomoże mi ktoś z innymi moimi problemami?