Zobacz temat - [R400] Problemy z zapasowym pilotem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Problemy z zapasowym pilotem

yoonior - Pią Paź 12, 2007 15:34
Temat postu: [R400] Problemy z zapasowym pilotem
Witam,
Od razu na wstępie chciałbym uprzedzić pytania i oświadczyć, że czytałem:
- artykuł o wymianie baterii
- ten wątek
- i ten wątek
i kilka innych :)

W czym probem:

Kupując auto, dostałem co prawda 2 komplety kluczyków i 2 piloty (kodu immo niestety nie, tylko numer kluczy Rxxxx - który jest podobno inny niż KAC), ale okazuje się, że drugi pilot chyba jednak nie działał w momencie zakupu. Postanowiłem wymienić w tym zapasowym (de facto głównym sądząc z zużycia guzika zamykania) baterię, żeby mieć komplet obu działających. Niestety po wymianie baterii, pomimo dokładnego postępowania według poradnika FAQ nie udało się zsynchronizować immo.

Pytanie - czy da się jakoś sprawdzić czy sam pilot jest sprawny/niesprawny a ja nie potrafiłem go zsychronizować? Jeżeli nie, to co może być nie tak z pilotem (kiedy go rozebrałem nie wyglądał na uszkodzony czy brudny w środku)?

Na szczęście bez zarzutu działa mi drugi pilot, ale oczywiście to nie daje całkowitego poczucia pewności.

Za wszelkie sugestie i pomysły będę wdzięczny!

pozdr

sTERYD - Pią Paź 12, 2007 16:51

jeśli masz jakiegoś znajomego elektronika (takiego co się zajmuje naprawą komórek np) to Ci powinien sprawdzić i naprawić ;)
yoonior - Pią Paź 19, 2007 12:41

sTERYD napisał/a:
jeśli masz jakiegoś znajomego elektronika (takiego co się zajmuje naprawą komórek np) to Ci powinien sprawdzić i naprawić ;)


Na razie bez sukcesu - byłem w polecanym przez mechanika zakładzie od autoalarmów (firma DX Auto w Krakowie na Chełmońskiego). Pilot podobno działa, coś tam wysyła 'w eter', ale nie mają możliwości sprawdzenia czy to co nadaje jest poprawne. Próbowałem znów zsynchronizować pilota (oczywiście według przepisu z FAQ) ale bez rezultatu :(

Czy któryś z kolegów/koleżanek z Krakowa ma jakieś sprawdzone miejsce, gdzie mogliby tego pilota sprawdzić ew. zsynchronizować? Skoro pilot działa i generuje jakieś informacje, to co może jeszcze być nie tak? Może gdzieś popełniam jakiś banalny błąd przy próbie synchronizacji?

Inaczej czeka mnie chyba wizyta np. w Euro-Car w Kielcach gdzie zdaje się, że znają się na rzeczy.

morris - Pią Paź 19, 2007 13:23

yoonior napisał/a:
Na razie bez sukcesu - byłem w polecanym przez mechanika zakładzie od autoalarmów (firma DX Auto w Krakowie na Chełmońskiego). Pilot podobno działa, coś tam wysyła 'w eter', ale nie mają możliwości sprawdzenia czy to co nadaje jest poprawne

Tak banalnie spytam - drugi kluczyk pasuje? Może pilot od innego auto i trzeba go zaprogramować.

yoonior - Pią Paź 19, 2007 13:30

morris napisał/a:
Tak banalnie spytam - drugi kluczyk pasuje? Może pilot od innego auto i trzeba go zaprogramować.


Pasuje, oba kluczyki są identyczne (zresztą kluczykiem od niedziałającego pilota otwieram ręcznie drzwi jak w poradniku o synchronizowaniu pilota po wymianie baterii). Piloty są oryginalne, jest też numer kluczyków na metalowej blaszce.

Rozumiem, że jeśli nie uda się naprawić/zsynchronizować opornego pilota, przeprogramowanie go od nowa sprawi, że zadziała?
Oj, chyba będę musiał do Kielc jechać........

henryk - Pią Paź 19, 2007 18:38

komentarz do artykule o wymianie baterii, który przywołałeś:
"6. Otworzyć samochód używając kluczyka. Wskazane jest fizyczne otworzenie drzwi. "
Większość przeczytanych przeze mnie postów nt. resynchronizacji pilota jednak wskazuje, że samochód otworzyć z kluczyka, ale drzwi powinny przy synchronizacji pozostać zamknięte. Synchronizację spróbuj w tej pozycji zrobić przy pomocy przycisku zamykania. Sygnałem udanej synchronizacji będzie zamknięcie zamków.
Może tak jak we wspomnianym artykule potrzeba jednak parę prób.
W tym przypadku udało się po naciśnięciu przycisku zamykania w pilocie 5 razy:
http://forums.mg-rover.or...light=fob+synch
"Many thanks to all you guys (Esp. Chris T). Unlocked with key then pressed lock button 5 times, and it worked a treat!!
Brilliant!! And saved me £35 at the dealers!! They of course will not be so happy!! :-) "
Ponieważ drugi pilot Ci działa to przyczyną musi być resynchronizacja (oby) lub pilot (niestety).
U mnie to był odbiornik pilotów idiotycznie mocowany pod kanałem zimnego powietrza i w związku z tym przegnity z wilgoci. Ale mi nie działały obydwa piloty. Synchronizacja wg Rave zadziałała bez pudła w obydwu pilotach.
Zanim pojedziesz do Kielc popróbuj jeszcze.

yoonior - Nie Gru 16, 2007 21:46

henryk_w napisał/a:
Ponieważ drugi pilot Ci działa to przyczyną musi być resynchronizacja (oby) lub pilot (niestety). U mnie to był odbiornik pilotów idiotycznie mocowany pod kanałem zimnego powietrza i w związku z tym przegnity z wilgoci. Ale mi nie działały obydwa piloty. Synchronizacja wg Rave zadziałała bez pudła w obydwu pilotach.
Zanim pojedziesz do Kielc popróbuj jeszcze.


Niestety, okazało się że jednak pilot jest popsuty. Byłem w Kielcach, nie byli w stanie go zaprogramować. Pilot uszkodzony :(

Dobrze, że chociaż kod KAC mam odczytany :)