|   | 
								Forum Klubu ROVERki.pl
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Rover serii 600, Honda Accord  - [R600] Słabe działanie hamulców 
						
												 bez - Pon Paź 15, 2007 07:51 Temat postu: [R600] Słabe działanie hamulców Witam Wszystkich. Prosze o pomoc w naprawieniu ukladu hamulcowego. Problem polega mniejszej skutecznosci hamowania kola przedniego(2,6kN) i tylnego (0,85 kN) od strony kierowcy. Roznica jest 13 do 15% i objawia sie to wczesniejszym niz potrzeba uruchamianiem sie ukladu abs. Zwlaszcza jesli chodzi o kolo prawe przod, jak tylko jest troche mokro lub pisek to zaraz na tym kole uruchamia sie abs (to kolo hamuje najmocniej 3.0kN). Wymienilem wszystkie klocki i sprawdzilem zaciski oraz przeczyscilem tloczki (rozebralem i wyczyscilem) napelnilem caly uklad nowym plynem hamulcowym i odpowietrzylem. I sytuacja sie niezmienila. Sam uklad abs nie zglasza bledow i dziala poprawnie. Gdzie jest przyczyna takiego dzialania hamulcow?
 
 
AndrewS: dodałem nawiasy kwadratowe
 
AndrewS: edycja tytułu
												 AndrewS - Pon Paź 15, 2007 08:19
  stosuj sie do zasad panujacych w tym kaciku, a konkretenie to popraw temat
 
 
a co do hamulcow to tyl zawsze lzej hamuje niz przod, chyba ze z ukladem ABS jest inaczej,
												 bez - Pon Paź 15, 2007 09:00
  nie chodzi o roznice miedyz sila hamowania kol przednich a tylnych tylko lewa a prwa strona
												 mcteusz - Pon Paź 15, 2007 09:34
  No to jeszcze coś chyba tylko z tarczą może być nie tak.... Chyba, że źle odpowietrzony...
												 AndrewS - Pon Paź 15, 2007 18:40
  hmm nie mam pomyslow , jesli cylinderki na stronach chodza tak samo wszystko rozbierales
 
a moze wlasnie zle odpowietrzyles, zaczyna sie od najdalszego kola
												 bez - Pon Paź 15, 2007 21:34
  odpowietrzalem 5 albo 10 razy (na przelew i z wezykiem, wedlug manuala rovera) i zawsze tak samo, tarcze od nowosci nie zmieniane (brak bicia, wytarte rowno, grubosc odpowiednia), jutro jak dostane manometry bede sprawdzal cisnienie na pompie i na zaciskach, moze wrescie bede mial punkt zaczepienia, pozdrawiam
												 bez - Pią Sty 25, 2008 06:23
  Proszę o informację od szanownych Grupowiczów jaka powinna być różnica w sile hamowania między tyłem a przodem. Proszę o informacje z swoich samochodów.
												 piter34 - Pią Sty 25, 2008 16:00
  Hmm. Chodzi o wartości bezwzględne...?
 
Ja coś kojarzę, że z przodu miałem ponad 2kN, a z tyłu niecały 1kN (ale pamiętam to jak przez mgłę...)
												 AndrewS - Pią Sty 25, 2008 21:47
  no to moje dane wygladaja tak
 
Rover 214 Si kanciak 95r
 
 
rok 2006 
 
 
Os przednia lewa 1,94 kN prawa 1,92 kN  roznica 1%
 
hamulec postojowy lewa 1,72  kN prawa 1,52 kN
 
Os tylna lewa 1,8 kN prawa 1,67 roznica 7%
 
 
rok 2007
 
 
Os przednia lewa 2,42 kN prawa 2,54 kN  roznica 5%
 
hamulec postojowy lewa 1,32 kN prawa 1,44 kN
 
Os tylna lewa 1,62 kN prawa 1,63 roznica 1%
 
 
badanie bylo robione na tej samej stacji 
 
sprzet MAHA
												 bez - Nie Sty 27, 2008 18:54
  Witam Wszystkich grupowiczów. Stosunek siły hamowania w moim roverku 618 to około 3:1 przód:tył a dokładnie:
 
przód 2,53kN    15%    2,98kN
 
tył     1,17kN     5%     1,23kN
 
Mam wrażenie, że hamulce tylnie powinny być mocniejsze. Proszę o opinie. 
 
Dodatkowo co sądzicie o sportowych tarczach EBC TurboGroove i klockach  EBC GreenStuff, RedStuff
												 przemo285 - Nie Sty 27, 2008 19:09
  Porównanie skuteczności działania hamulcy osi przedniej a tylnej mija się z celem ważne jest skuteczność na osi przedniej prawa a lewa strona i tak samo to sie tyczy osi tylnej , jeżeli masz co do tego wątpliwości sprawdź na rolkach skuteczność działanie to nie jest problem 15% w różnicy jest dopuszczalne a tym bardziej nie powinno mieć to wpływu na działanie układu ABS , są rózne inne czynniki wpływające na złe działanie tego układu.
												 bez - Czw Maj 29, 2008 20:01
  Witam. Wymieniłem: tarcze, klocki, zaciski, przewody gumowe i wszystko jest ok. Różnica w hamowaniu około 15%, ktora wystepowala w moim samochodzie powodowała w polączeniu z ABS niesprawnośc hamulców w stopniu zagrażającym bezpiecznej jaździe. Według przepisów hamulce są niesprawne gdy różnica w sile hamowania jest większa niż 30%, dla mnie tak duża dopuszczalna różnica jest abstrakcją!!! Aktualnie po wymianie podzespołów rożnica to 1% 2,98 i 2,95kN a samochód zachowuje sie podczas hamowania wysmienicie. Temat zamkniety
												 
					 | 
				 
			 
		 |