|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Dwa piloty 3TXB, odmienne działanie
Kysior - Wto Paź 16, 2007 11:58 Temat postu: [R416] Dwa piloty 3TXB, odmienne działanie Witam
Mam do mojego Roverka dołączone dwa piloty 3TXB. Gdy samochód stoi otwarty to oczywiście immo się uzbraja. Jeden z pilotów komunikuje się z centralką automatycznie po przekręceniu stacyjki, natomast drugi wymaga naciśnięcia przycisku, żeby rozbroić immo (z tego, co wiem, to tak działają 3TXA?)
Czym może to być spowodowane?
piter34 - Wto Paź 16, 2007 12:47
Kysior napisał/a: | natomast drugi wymaga naciśnięcia przycisku, żeby rozbroić immo (z tego, co wiem, to tak działają 3TXA?) |
No tak... tak działają 3TXA.
Co więcej, wg źródeł klubowych, pilota "A" nie da się zaprogramować do nowej centralki...
Twój przypadek zdaje się zaprzeczać tej tezie.
Kysior - Wto Paź 16, 2007 12:54
No ale na pilocie jest napisane, że to wersja "B"
piter34 - Wto Paź 16, 2007 13:10
Kysior napisał/a: | No ale na pilocie jest napisane, że to wersja "B" |
W takim razie źle zrozumiałem (dointerpretowałem sobie .
Nie wiem z czego może wynikać takie zachowanie...
[ Dodano: Wto Paź 16, 2007 14:10 ]
Może ktoś w tym drugim zmienił obudowę?
PHJOWI - Wto Paź 16, 2007 13:15
rozbiesz obudowe i zobacz co pisze na scalaku.
Kysior - Wto Paź 16, 2007 13:28
Oki, tak zrobię. A jakich oznaczeń tam mam szukać?
No i jak się okaże, że jeden jest typu A a drugi typu B to będę ewenementem na forum i na jakimś spocie doczekam się rozbiórki samochodu O ile w końcu uda mi się na jakiś dotrzeć.
piter34 - Wto Paź 16, 2007 13:31
Kysior, jaki masz VIN?
MaReK - Wto Paź 16, 2007 13:32
Kysior napisał/a: | A jakich oznaczeń tam mam szukać? |
Takich samych jak na obudowie, pod miejscem na baterie powinien byc wytrawiony na plytce napis.
Kysior - Wto Paź 16, 2007 13:50
piter34 napisał/a: | Kysior, jaki masz VIN? |
SARRTSLZSWD296372
Możesz mi od razu podać, co tam wyrzuca sprawdzajka?
piter34 - Wto Paź 16, 2007 15:35
VIN:SARRTSLZSWD296372, MG Rover, Rover 400, 45 and MG ZS, Class 3.1, 4 Door Saloon, Normal Aspiration, 4 Cylinder, 16V, MPi, Petrol, DOHC, 1600 cc, K Series, 5 Speed, 5C37, LHD, Manual, Model Year: 1998, S/N: 296372
Nowa centralka i piloty były od końcówki WD250029
PHJOWI - Wto Paź 16, 2007 15:49
wymień baterie na PANASONIC może to coś poprawi.
Kysior - Sro Paź 17, 2007 09:00
Niestety, nie doebrałem jeszcze samochodu od mechanika, więc nie robiłem rozbiórki pilotów. Ale jak tylko będę miał oba, to zrobię porównanie (może w niedzielę )
przemo285 - Sro Paź 17, 2007 11:27
To proste jednego pilota masz nowego typu który się komunikuje z centralą a drógiego starego typu który tej funkcji nie miał
piter34 - Sro Paź 17, 2007 13:15
kowciu napisał/a: | To proste jednego pilota masz nowego typu który się komunikuje z centralą a drógiego starego typu który tej funkcji nie miał |
Tzn, że można bez problemu zaprogramować 3TXA do nowszej centrali z pasywnym immo i pilotami 3TXB?
przemo285 - Sro Paź 17, 2007 15:22
To działa jedynie -nowe piloty i nowa centralka alarmu ta która mruga kierunkami po naciśnięciu na przycisk pilota
piter34 - Sro Paź 17, 2007 15:24
No widzisz kowciu... problem w tym, ze kolega ma nową centralkę, a do niej jeden pilot zachowujący się jak 3TXB, a drugi zachowujący się jak 3TXA ale na obudowie ma napisane 3TXB.
JohnnyB - Sro Paź 17, 2007 15:25
Ja przy kupnie samochodu dostalem tylko 1 pilota 3txb i mam ta sama przypadlosc co Kysior Kysior napisał/a: | natomast drugi wymaga naciśnięcia przycisku, żeby rozbroić immo (z tego, co wiem, to tak działają 3TXA |
piter34 - Sro Paź 17, 2007 15:34
JohnnyB napisał/a: | Ja przy kupnie samochodu dostalem tylko 1 pilota 3txb i mam ta sama przypadlosc co Kysior |
Tzn. musisz naciskać przycisk, aby odblokować immo?
przemo285 - Sro Paź 17, 2007 16:38
W roverze 400 do rocznika 98 trzeba rozblokować immo naciskając na pilota a po 98 sam się rozblokowuje w momencie zbliżenia pilota do stacyjki.Te które się rozblokowują same mają nowszą centralkę która sygnalizuje kierunkami zamknięcie auta , po tym najłatwiej rozpoznać.A co do pilotów to proszę otworzyć obudowy tych pilotów i zobaczyć różnicę w budowie na płytce wewnątrz-będzie widoczna.
piter34 - Sro Paź 17, 2007 16:52
kowciu, sprawa z różnymi centralkami jest jasna dla nas.
Niejasne jest to, że kolega ma rocznik 98, centralkę z migającymi kierunkami, 2 piloty i jeden działa nie tak jak trzeba, tzn. trzeba naciskać na pilota, aby odblokować immo.
Drugiego pilota wystarczy zbliżyć.
Lechos - Sro Paź 17, 2007 16:53
przemo285 napisał/a: | Te które się rozblokowują same mają nowszą centralkę która sygnalizuje kierunkami zamknięcie auta , po tym najłatwiej rozpoznać. |
nietrafione przed 98 tez sygnalizuje kierunkami
przemo285 - Sro Paź 17, 2007 17:12
Niech kolega nie sugeruje się napisami na pilocie tylko niech go otworzy i porówna różnica będzie napewno jeden starego typu a drugi nowego a obydwa będą działać tylko ten starego typu nie będzie się komunikował z centralką
piter34 - Sro Paź 17, 2007 19:48
Lechos napisał/a: | nietrafione przed 98 tez sygnalizuje kierunkami |
Jaki masz VIN?
JohnnyB - Sro Paź 17, 2007 20:28
Cytat: | Tzn. musisz naciskać przycisk, aby odblokować immo? | dokladnie
jak posiedze w otwartym samochodzie a potem chce wlaczyc silnik to przy przekreceniu kluczyka alarm zaczyna cichutko wyc i wtedy musze nacisnac obojaetnie ktory guzik i jest ok
R-200 - Sro Paź 17, 2007 20:45
Jeśli się dobrze orientuję to w pilotach jest obwód odpowiedzialny za ich natychmiastową identyfikację i rozbrojenie immo. Naciskając przycisk pilot jest rozpoznawany w inny sposób. Myślę że w tym jednym pilocie jest ten obwód niesprawny i dlatego nie następuje samoczynna identyfikacja.
Lechos - Sro Paź 17, 2007 21:00
piter34 napisał/a: | Jaki masz VIN? |
ano taki: SARRTSLZSAD154244
TomC - Czw Paź 18, 2007 00:05
przemo285 napisał/a: | W roverze 400 do rocznika 98 trzeba rozblokować immo naciskając na pilota a po 98 sam się rozblokowuje w momencie zbliżenia pilota do stacyjki. |
Czyli jak to ma być u mnie??? Mam 98 pierwsze półrocze. VIN: SARRTMWHNWD305613
Kysior - Czw Paź 18, 2007 06:23
Niestety, nie miałem możliwości otworzenia na raz obu pilotów, ale otworzyłem ten błędnie działający - jak byk jest napisane LUCAS 3TXB.
[ Dodano: Czw Paź 18, 2007 07:24 ]
R-200 napisał/a: | Jeśli się dobrze orientuję to w pilotach jest obwód odpowiedzialny za ich natychmiastową identyfikację i rozbrojenie immo. Naciskając przycisk pilot jest rozpoznawany w inny sposób. Myślę że w tym jednym pilocie jest ten obwód niesprawny i dlatego nie następuje samoczynna identyfikacja. |
Wiesz coś więcej? Który to układ?
Na początek zrobię tak, jak pisze PHJOWI - wymienię baterię.
EDIT: O matko, ale brudna klawiatura, ale na to nie patrzcie Na lekki nieład artystyczny również. Skupiamy się na pilocie
przemo285 - Czw Paź 18, 2007 10:18
Jeżeli tak bardzo tobie zależy na tym komunikowaniu pilota bez naciskania to kup pilota 3TXD nr.kat-YWX101220 i po sprawie będzie działał na 100%
Kysior - Czw Paź 18, 2007 11:42
Ale to dla mnie średnie rozwiązanie, bo dalej będę miał jednego nie do końca sprawnego pilota i dalej będę myślał, jak go przywrócić do stanu właściwego. Poza tym to nie w moim stylu
piter34 - Czw Paź 18, 2007 11:45
Lechos napisał/a: | ano taki: SARRTSLZSAD154244 |
No to powinieneś mieć stary typ alarmu, bo ten nowy był od końcówki WD250029
TomC napisał/a: | Czyli jak to ma być u mnie??? Mam 98 pierwsze półrocze. VIN: SARRTMWHNWD305613 |
Tutaj powinien być nowy alarm i piloty 3TXB.
Tak rzecze EPC.
Lechos - Czw Paź 18, 2007 12:58
piter34 napisał/a: | No to powinieneś mieć stary typ alarmu |
taki wlasnie mam, tylko pisalem, ze centralki starego typu tez daja sygnal kierunkami podczas zamykania lub otwierania drzwi, i ze to wcale nie jest wytyczna co do najprostrzego rozpoznawania nowszych centralek
przemo285 - Czw Paź 18, 2007 15:23
Faktycznie po tym się nie da stwierdzić czy jest nowy typ centralki moje niedopatrzenie.Można tylko stwierdzić po tym czy centralka ma jedną kostkę czy dwie.
Piomarko - Nie Sty 18, 2009 14:24
Problem może byc banalny
Pilot który nie komunikuje się z imo ma słabą baterię
fearless - Nie Sty 18, 2009 22:06
Piomarko napisał/a: | Problem może byc banalny
Pilot który nie komunikuje się z imo ma słabą baterię
|
popieram... albo słaba, albo niewłaściwe napięcie, albo wręcz niewłaściwa grubość - (czasowe zaniki napięcia w wyniku wstrząsów) co może prowadzić do niewłaściwego działania pilotów.
R-200 napisał/a: | Jeśli się dobrze orientuję to w pilotach jest obwód odpowiedzialny za ich natychmiastową identyfikację i rozbrojenie immo. Naciskając przycisk pilot jest rozpoznawany w inny sposób. Myślę że w tym jednym pilocie jest ten obwód niesprawny i dlatego nie następuje samoczynna identyfikacja. |
Dobrze się orientujesz, zarówno 3TXA jak 3TXB mają jakiś obwód niezależny (jeszcze nie namierzyłem) który jest odpowiedzialny za rozbrojenie immo, w wielkim skrócie chodzi o to, że jak Ci odpadnie przycisk od rozbrajania (otwierania auta 3TXA) to i tak wyłączysz immo za pomoocą przycisku uzbrajania... (otworz drzwi z kluczyka, włóż kluczyk i przekręć w pozycję II - naciśnij przycisk uzbraania) - auto gotowe do jazdy
|
|