Zobacz temat - [R416] Dwa piloty 3TXB, odmienne działanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Dwa piloty 3TXB, odmienne działanie

Kysior - Wto Paź 16, 2007 11:58
Temat postu: [R416] Dwa piloty 3TXB, odmienne działanie
Witam
Mam do mojego Roverka dołączone dwa piloty 3TXB. Gdy samochód stoi otwarty to oczywiście immo się uzbraja. Jeden z pilotów komunikuje się z centralką automatycznie po przekręceniu stacyjki, natomast drugi wymaga naciśnięcia przycisku, żeby rozbroić immo (z tego, co wiem, to tak działają 3TXA?)

Czym może to być spowodowane?

piter34 - Wto Paź 16, 2007 12:47

Kysior napisał/a:
natomast drugi wymaga naciśnięcia przycisku, żeby rozbroić immo (z tego, co wiem, to tak działają 3TXA?)

No tak... tak działają 3TXA.
Co więcej, wg źródeł klubowych, pilota "A" nie da się zaprogramować do nowej centralki... :shock:
Twój przypadek zdaje się zaprzeczać tej tezie.

Kysior - Wto Paź 16, 2007 12:54

No ale na pilocie jest napisane, że to wersja "B"
piter34 - Wto Paź 16, 2007 13:10

Kysior napisał/a:
No ale na pilocie jest napisane, że to wersja "B"

W takim razie źle zrozumiałem (dointerpretowałem sobie ;-)) .
Nie wiem z czego może wynikać takie zachowanie...

[ Dodano: Wto Paź 16, 2007 14:10 ]
Może ktoś w tym drugim zmienił obudowę?

PHJOWI - Wto Paź 16, 2007 13:15

rozbiesz obudowe i zobacz co pisze na scalaku.
Kysior - Wto Paź 16, 2007 13:28

Oki, tak zrobię. A jakich oznaczeń tam mam szukać?

No i jak się okaże, że jeden jest typu A a drugi typu B to będę ewenementem na forum i na jakimś spocie doczekam się rozbiórki samochodu :) O ile w końcu uda mi się na jakiś dotrzeć.

piter34 - Wto Paź 16, 2007 13:31

Kysior, jaki masz VIN?
MaReK - Wto Paź 16, 2007 13:32

Kysior napisał/a:
A jakich oznaczeń tam mam szukać?


Takich samych jak na obudowie, pod miejscem na baterie powinien byc wytrawiony na plytce napis.

Kysior - Wto Paź 16, 2007 13:50

piter34 napisał/a:
Kysior, jaki masz VIN?


SARRTSLZSWD296372

Możesz mi od razu podać, co tam wyrzuca sprawdzajka?

piter34 - Wto Paź 16, 2007 15:35

VIN:SARRTSLZSWD296372, MG Rover, Rover 400, 45 and MG ZS, Class 3.1, 4 Door Saloon, Normal Aspiration, 4 Cylinder, 16V, MPi, Petrol, DOHC, 1600 cc, K Series, 5 Speed, 5C37, LHD, Manual, Model Year: 1998, S/N: 296372

Nowa centralka i piloty były od końcówki WD250029

PHJOWI - Wto Paź 16, 2007 15:49

wymień baterie na PANASONIC może to coś poprawi.
Kysior - Sro Paź 17, 2007 09:00

Niestety, nie doebrałem jeszcze samochodu od mechanika, więc nie robiłem rozbiórki pilotów. Ale jak tylko będę miał oba, to zrobię porównanie (może w niedzielę :) )
przemo285 - Sro Paź 17, 2007 11:27

To proste jednego pilota masz nowego typu który się komunikuje z centralą a drógiego starego typu który tej funkcji nie miał
piter34 - Sro Paź 17, 2007 13:15

kowciu napisał/a:
To proste jednego pilota masz nowego typu który się komunikuje z centralą a drógiego starego typu który tej funkcji nie miał

Tzn, że można bez problemu zaprogramować 3TXA do nowszej centrali z pasywnym immo i pilotami 3TXB?

przemo285 - Sro Paź 17, 2007 15:22

To działa jedynie -nowe piloty i nowa centralka alarmu ta która mruga kierunkami po naciśnięciu na przycisk pilota
piter34 - Sro Paź 17, 2007 15:24

No widzisz kowciu... problem w tym, ze kolega ma nową centralkę, a do niej jeden pilot zachowujący się jak 3TXB, a drugi zachowujący się jak 3TXA ale na obudowie ma napisane 3TXB.
JohnnyB - Sro Paź 17, 2007 15:25

Ja przy kupnie samochodu dostalem tylko 1 pilota 3txb i mam ta sama przypadlosc co Kysior
Kysior napisał/a:
natomast drugi wymaga naciśnięcia przycisku, żeby rozbroić immo (z tego, co wiem, to tak działają 3TXA

piter34 - Sro Paź 17, 2007 15:34

JohnnyB napisał/a:
Ja przy kupnie samochodu dostalem tylko 1 pilota 3txb i mam ta sama przypadlosc co Kysior

Tzn. musisz naciskać przycisk, aby odblokować immo?

przemo285 - Sro Paź 17, 2007 16:38

W roverze 400 do rocznika 98 trzeba rozblokować immo naciskając na pilota a po 98 sam się rozblokowuje w momencie zbliżenia pilota do stacyjki.Te które się rozblokowują same mają nowszą centralkę która sygnalizuje kierunkami zamknięcie auta , po tym najłatwiej rozpoznać.A co do pilotów to proszę otworzyć obudowy tych pilotów i zobaczyć różnicę w budowie na płytce wewnątrz-będzie widoczna.
piter34 - Sro Paź 17, 2007 16:52

kowciu, sprawa z różnymi centralkami jest jasna dla nas.

Niejasne jest to, że kolega ma rocznik 98, centralkę z migającymi kierunkami, 2 piloty i jeden działa nie tak jak trzeba, tzn. trzeba naciskać na pilota, aby odblokować immo.
Drugiego pilota wystarczy zbliżyć. ;-)

Lechos - Sro Paź 17, 2007 16:53

przemo285 napisał/a:
Te które się rozblokowują same mają nowszą centralkę która sygnalizuje kierunkami zamknięcie auta , po tym najłatwiej rozpoznać.

nietrafione :smile: przed 98 tez sygnalizuje kierunkami

przemo285 - Sro Paź 17, 2007 17:12

Niech kolega nie sugeruje się napisami na pilocie tylko niech go otworzy i porówna różnica będzie napewno jeden starego typu a drugi nowego a obydwa będą działać tylko ten starego typu nie będzie się komunikował z centralką
piter34 - Sro Paź 17, 2007 19:48

Lechos napisał/a:
nietrafione :smile: przed 98 tez sygnalizuje kierunkami

Jaki masz VIN?

JohnnyB - Sro Paź 17, 2007 20:28

Cytat:
Tzn. musisz naciskać przycisk, aby odblokować immo?
dokladnie
jak posiedze w otwartym samochodzie a potem chce wlaczyc silnik to przy przekreceniu kluczyka alarm zaczyna cichutko wyc i wtedy musze nacisnac obojaetnie ktory guzik i jest ok

R-200 - Sro Paź 17, 2007 20:45

Jeśli się dobrze orientuję to w pilotach jest obwód odpowiedzialny za ich natychmiastową identyfikację i rozbrojenie immo. Naciskając przycisk pilot jest rozpoznawany w inny sposób. Myślę że w tym jednym pilocie jest ten obwód niesprawny i dlatego nie następuje samoczynna identyfikacja.
Lechos - Sro Paź 17, 2007 21:00

piter34 napisał/a:
Jaki masz VIN?

ano taki: SARRTSLZSAD154244

TomC - Czw Paź 18, 2007 00:05

przemo285 napisał/a:
W roverze 400 do rocznika 98 trzeba rozblokować immo naciskając na pilota a po 98 sam się rozblokowuje w momencie zbliżenia pilota do stacyjki.

Czyli jak to ma być u mnie??? Mam 98 pierwsze półrocze. VIN: SARRTMWHNWD305613

Kysior - Czw Paź 18, 2007 06:23

Niestety, nie miałem możliwości otworzenia na raz obu pilotów, ale otworzyłem ten błędnie działający - jak byk jest napisane LUCAS 3TXB.

[ Dodano: Czw Paź 18, 2007 07:24 ]
R-200 napisał/a:
Jeśli się dobrze orientuję to w pilotach jest obwód odpowiedzialny za ich natychmiastową identyfikację i rozbrojenie immo. Naciskając przycisk pilot jest rozpoznawany w inny sposób. Myślę że w tym jednym pilocie jest ten obwód niesprawny i dlatego nie następuje samoczynna identyfikacja.


Wiesz coś więcej? Który to układ?

Na początek zrobię tak, jak pisze PHJOWI - wymienię baterię.

EDIT: O matko, ale brudna klawiatura, ale na to nie patrzcie :oops: Na lekki nieład artystyczny również. :oops: Skupiamy się na pilocie :mrgreen:

przemo285 - Czw Paź 18, 2007 10:18

Jeżeli tak bardzo tobie zależy na tym komunikowaniu pilota bez naciskania to kup pilota 3TXD nr.kat-YWX101220 i po sprawie będzie działał na 100%
Kysior - Czw Paź 18, 2007 11:42

Ale to dla mnie średnie rozwiązanie, bo dalej będę miał jednego nie do końca sprawnego pilota i dalej będę myślał, jak go przywrócić do stanu właściwego. Poza tym to nie w moim stylu :)
piter34 - Czw Paź 18, 2007 11:45

Lechos napisał/a:
ano taki: SARRTSLZSAD154244

No to powinieneś mieć stary typ alarmu, bo ten nowy był od końcówki WD250029

TomC napisał/a:
Czyli jak to ma być u mnie??? Mam 98 pierwsze półrocze. VIN: SARRTMWHNWD305613

Tutaj powinien być nowy alarm i piloty 3TXB.

Tak rzecze EPC.

Lechos - Czw Paź 18, 2007 12:58

piter34 napisał/a:
No to powinieneś mieć stary typ alarmu

taki wlasnie mam, tylko pisalem, ze centralki starego typu tez daja sygnal kierunkami podczas zamykania lub otwierania drzwi, i ze to wcale nie jest wytyczna co do najprostrzego rozpoznawania nowszych centralek

przemo285 - Czw Paź 18, 2007 15:23

Faktycznie po tym się nie da stwierdzić czy jest nowy typ centralki moje niedopatrzenie.Można tylko stwierdzić po tym czy centralka ma jedną kostkę czy dwie.
Piomarko - Nie Sty 18, 2009 14:24

Problem może byc banalny

Pilot który nie komunikuje się z imo ma słabą baterię

:bezradny:

fearless - Nie Sty 18, 2009 22:06

Piomarko napisał/a:
Problem może byc banalny

Pilot który nie komunikuje się z imo ma słabą baterię

:bezradny:


popieram... albo słaba, albo niewłaściwe napięcie, albo wręcz niewłaściwa grubość - (czasowe zaniki napięcia w wyniku wstrząsów) co może prowadzić do niewłaściwego działania pilotów.

R-200 napisał/a:
Jeśli się dobrze orientuję to w pilotach jest obwód odpowiedzialny za ich natychmiastową identyfikację i rozbrojenie immo. Naciskając przycisk pilot jest rozpoznawany w inny sposób. Myślę że w tym jednym pilocie jest ten obwód niesprawny i dlatego nie następuje samoczynna identyfikacja.


Dobrze się orientujesz, zarówno 3TXA jak 3TXB mają jakiś obwód niezależny (jeszcze nie namierzyłem) który jest odpowiedzialny za rozbrojenie immo, w wielkim skrócie chodzi o to, że jak Ci odpadnie przycisk od rozbrajania (otwierania auta 3TXA) to i tak wyłączysz immo za pomoocą przycisku uzbrajania... (otworz drzwi z kluczyka, włóż kluczyk i przekręć w pozycję II - naciśnij przycisk uzbraania) - auto gotowe do jazdy :D