Zobacz temat - [R600] Jaka pompa hamulcowa i problem z hamulcam
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Jaka pompa hamulcowa i problem z hamulcam

bez - Nie Paź 21, 2007 09:16
Temat postu: [R600] Jaka pompa hamulcowa i problem z hamulcam
Witam Wszystkich. W moim R600 podczas przegladu wyszła rożnica w sile hamowania na przednich i tylnych kołach. Koła po prawej hamują mocniej niż z lewej o 10-12%, powoduje to notoryczne włączanie się ABS. W związku z tym zrobilem: sprawdziłem zaciski, tarcze, pompe hamulcowa; wymieniłem klocki i płyn; przeczyściłem cylinderki, odpowietrzyłem, te zabiegi nic nie dały. Zmienilem sekcje pompy przed ABS i jakby wszystko było oki (ciekawe), sytuacja ta mnie zdziwiła i sprawdzam w EPC co to za samochod i wyszlo: MG Rover, 600(RH), Class 3.1, 4 door, Saloon, Normal Aspiration, 4 Cylinder, 16V, MPi, Standard Performance, Petrol, SOHC, 1800 cc, Honda, 5 Speed, LHD, Manual, Model Year: 1998, zaciekawiło mnie LHD co znaczy chyba do ruchu lewostronnego. Po czym wszedłem na strone AD i intercars gdzie odszukalem rodzaj pompy co według EPC i rysunkow to GMC90374 (23,8mm i raz dla ABS a drugi nie dla ABS). I teraz pytanie czy ta różnica w sile hamowania może wynikać z zastosowania pompy dla lewostronnego ruchu i czy nie należało by wymienić jej na pompe GMC90377 (25,4mm) lub GMC90372 (23,8) obie dla prawostronnego ruchu? Czym rożnica w średnicy 25,3 i 23,8. Z góry dziekuje i proszę o wypowiedz.
sTERYD - Nie Paź 21, 2007 12:17

bez napisał/a:
zaciekawiło mnie LHD co znaczy chyba do ruchu lewostronnego.

to znaczy że kierownica jest po lewej stronie ;)
pompy do ruchu prawostronnego i lewostronnego na pewno nie różna się rozłożeniem siły hamowania :cool:
przyjrzyj się jeszcze bardzo dokładnie przewodom sztywnym, niestety podobno w R600 lubią sobie pokorodować :(

bez - Nie Paź 21, 2007 16:42

Zgadza sie jest to miejsce kierowcy, przewody sa w super stanie,
przemo285 - Nie Paź 21, 2007 17:48

Ta różnica 10-12% nie powinna mieć wpływu na działanie systemu ABS szukałbym powodu gdzie indziej
bez - Nie Paź 21, 2007 19:53

Samochod jest po testach ABS-u na komputerze i nic nie wyszlo, a elektronika nie poradzi sobie jak mechanika jest niesprawna, zawsze prawe przednie kolo pierwsze wpada w poslizg i na nim jest najwieksza sila hamowania 3050kN a lewe przednie 2680kN,

[ Dodano: Czw Maj 29, 2008 20:20 ]
Witam. Wymieniłem: tarcze, klocki, zaciski, przewody gumowe i wszystko jest ok. Różnica w hamowaniu około 15%, ktora wystepowala w moim samochodzie powodowała w polączeniu z ABS niesprawnośc hamulców w stopniu zagrażającym bezpiecznej jaździe. Według przepisów hamulce są niesprawne gdy różnica w sile hamowania jest większa niż 30%, dla mnie tak duża dopuszczalna różnica jest abstrakcją!!! Temat zamknięty.