Zobacz temat - [R75] Problem z obrotami silnika...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z obrotami silnika...

KarolD - Pon Paź 22, 2007 15:40
Temat postu: [R75] Problem z obrotami silnika...
Witam,
od pewnego czasu zdaża mi się, że gdy odpale silnik to gaśnie on samoczynnie po 2,3 sekundach. Próbuje drugi raz odpalić i to samo - silnik odpala, chodzi chwilke i gaśnie. Za którymś razem z kolei samochód już nie gaśnie i wszystko jest w porządku przez na przykład dwa dni ale później znowu to samo. Miał ktoś może z Was podobny problem? Z góry dzięki za jakiekolwiek informacje.
Pozdrawiam

PHJOWI - Pon Paź 22, 2007 16:10

co mówi pamięć diagnostyczna ? może być winna w czujnikach wałka albo koła, ale dokładnie to trudno określić na oko, problem występuje jak silnik jest ciepły?
KarolD - Pon Paź 22, 2007 16:33

Przeważnie dzieje się tak jak jest zimny. Czujnik położenia wałka rozrządu i wału korbowego są nowe, tak samo pompa wtrysku. Może problem jest we wtryskiwaczach albo ciśnieniu wtrysku. Dziwne jest to że raz gaśnie a raz nie ;(
PHJOWI - Pon Paź 22, 2007 16:35

był gdzieś na kompie ?
KarolD - Pon Paź 22, 2007 18:07

Bylem na kompie jak nie chciał odpalać i wymieniłem czujnik położenia wału korbowego i wałka rozrządu. Po wymianie wszystko było ok, tzn odpalał już ładnie. Teraz nie byłem jeszcze nie kompie w związku z tym gaśnieciem ale chyba będę musiał jechać. Komputer wykaże w razie czego jeśli to byłyby problemy z wtryskami albo regulatorem ciśnienia wtrysku??
przemo285 - Pon Paź 22, 2007 18:41

Sprawdż koniecznie wtyczkę i czujnik wysokiego ciśnienia paliwa ten w (listwie)akumulatorze paliwa to jest norma w tych silnikach podgiąć delikatnie styki trochę WD40 i po krzyku.Jeżeli nie to tester pokaże
PHJOWI - Pon Paź 22, 2007 18:43

wystarczy odkręcić rurkę z pompy do listwy i zobaczyć czy tłoczy paliwo.
przemo285 - Pon Paź 22, 2007 18:45

Nie tak do końca bo tłoczyć to ona będzie ale będzie falujące ciśnienie na to również była akcja serwisowa co do Freelandera jest do dziś
KarolD - Pon Paź 22, 2007 18:49

sory, że pytam ale nie bardzo znam się na mechanice i nie chciał bym czegoś popsuć, gdzie dokładnie znajduje się ta wtyczka o której mówisz?? Z pewnością pod pokrywą silnika, ale z której strony i gdzie dokładnie. Byłbym wdzięczny za podpowiedź to zaraz jutro bym sie zabrał za to ;) pozdro
PHJOWI - Pon Paź 22, 2007 18:50

jak masz listwe gdzie są rurki metalowe wychodzą do wtrysków to po prawej stronie jest wkręcony czujnik .
KarolD - Pon Paź 22, 2007 19:02

dzięki bardzo, jutro sprawdze i zobaczymy czy pomoże ;)
przemo285 - Pon Paź 22, 2007 19:05

Musisz dogiąć te styki/piny grubszą igłą i zwróć uwagę czy wtyczka nie jest taka okopcona na brązowo to jest pierwsza oznaka

[ Dodano: Pon Paź 22, 2007 21:14 ]
Widzę że jesteś z Poznania w razie problemu dzwoń podłączymy pod kompa i coś poradzimy

KarolD - Pon Paź 22, 2007 22:02

byłem sprawdzić ten czujnik. czy to jest część Bosch'a?? tylko coś takiego tam widzę. Wtyczka 3 pinowa, czujnik taki ciemny, okrągły. A jest jakaś możliwość aby to zdiagnozować testerem Boscha czy konieczny będzie TestBook?? Pytam bo mam znajomego który ma Boscha na OBD i w nim program do R75.
przemo285 - Pon Paź 22, 2007 22:11

To właśnie ten czujnik ale tego nie trzeba diagnozować proponuje zrobić to co pisałem i zobaczyć jaki będzie efekt.Jeżeli nie pomoże to wtedy można coś pomyśleć
KarolD - Pon Paź 22, 2007 22:19

Dzięki bardzo, teraz już przynajmniej wiem że to jest ta część. Jutro sprawdze z tymi stykami. Chodzi Tobie o styki we wtyczce jak dobrze rozumiem ;) Jakąś szpilką dogiąć je (zacieśnić) aby lepiej trzymały się w niej piny z czujnika? mam nadzieje że to rozwiąże mój problem bo już mi sie kończą pomysły ;(
przemo285 - Pon Paź 22, 2007 22:29

Dokładnie te piny we wtyczce 3 sztuki
KarolD - Pon Paź 22, 2007 22:32

Jeszcze raz wielkie dzięki ;) jutro dam znać jak poszło i czy coś coś pomogło ;D

[ Dodano: Wto Paź 23, 2007 13:32 ]
dzisiaj rano podoginałem te styki we wtyczce i poprawiłem WD40 i było dobrze aż do 13 ;( nie chciał mi wogóle odpalić, kręcił, kręcił i nic. Odpalił dopiero po jakis 10min i teraz jest narazie znowu dobrze. Nie wiem już co to może być. Wymienione są czujniki położenia wałka rozrządu i wału korbowego na nowe więc nie powinien mieć problemów z odpalaniem, no chyba że to coś z podawaniem paliwa jest nie tak. Ale wtedy to by chyba wogóle nie odpalał. pozdrawiam

przemo285 - Wto Paź 23, 2007 19:10

W razie czego zapraszam podłączymy pod komputer może jakiś błąd został zalogowany w komputerze silnika to już będzie wiadomo co jest.