|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Twardość zawieszenia
szudi - Nie Paź 28, 2007 12:54 Temat postu: [R75] Twardość zawieszenia Witam wszystkich klubowiczów.
Mam pytanie odnośnie zawieszenia przy Roverze 75. Wydaje mi się ze coś mi one szwankuje, przy takiej klasie auta ono powinno być chyba troszkę bardziej miękki. Jadąc przez małe dziury są one dość mocno wyczuwalne, najbardziej na tylnim zawieszeniu, amory były sprawdzane i są ok, czy może być jakaś inna przyczyna? czy porostu te rowerki są takie sztywniaki ? jeszcze jedno pytanko - nieraz zauważam spadek mocy na jakieś parę sekund, myślałem ze to może być zabrudzony filtr paliwa, ale niedawno go wymieniałem więc to trzeba wykluczyć - może ktoś ma jakiś pomysł co to może być? ostatnie pytanie - zbiera mi się woda po ulewnych deszczach i po myciu samochodu w wnęce na koło zapasowe - dlaczego? Może są jakieś kanały odprowadzenie wody zatkane? Dziękuje z góry za jakieś wskazówki i pomoc. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów!!!
PHJOWI - Nie Paź 28, 2007 14:50
czy auto miało robione gemetrie układu jezdnego?,oraz na jakich oponach jeżdzisz, a z tym spadkiem mocy , zmień paliwo i sprawdz co będzie się działo. Z tyłu paraktycznie kanał idzie po rancie tam gdzie uszczelka , sprawdz czy nie masz dziurki w uszczelce, lub w nadwoziu.
Rowan - Nie Paź 28, 2007 18:18
Co do zawieszenia no to wydaje mi się że w R75 jest ono właśnie miękkie i wygodne.
Także masz chyba coś nie tego...
przemo285 - Nie Paź 28, 2007 19:13
Sprawdż jakie masz sprężyny czy oryginalne może ktoś zamontował jakieś sportowe tym samym twardsze.
Rowan - Nie Paź 28, 2007 19:17
przemo285 napisał/a: | Sprawdż jakie masz sprężyny czy oryginalne może ktoś zamontował jakieś sportowe tym samym twardsze. |
Np. od MG ZT
przemo285 - Nie Paź 28, 2007 19:23
Na sprężynach powinny być kolorowe kleksy a jak podniesiesz tylną kanapę jest naklejka również z podanymi kolorami sprężyn front i rear w razie pytań pisz na forum
Kris - Nie Paź 28, 2007 19:30
Rowan napisał/a: | Co do zawieszenia no to wydaje mi się że w R75 jest ono właśnie miękkie i wygodne.
Także masz chyba coś nie tego... |
To zależy kto czym jeździł lub do czego jest przyzwyczajony, dla mnie to wcale nie jest takie miekkie na jakie wygląda i pasuje mi to szczerze mówiąc.
Rowan - Nie Paź 28, 2007 19:37
To znaczy miękkie, to ja tak nie do końca... Bardziej chodzi mi o to że jest ono takie że na naszych polskich autostradach po których jeździmy na codzień nie jest tak czuć tych nierówności(czytaj:dziur).
przemo285 - Nie Paź 28, 2007 19:44
Kris ty masz auto na 17 kołach to też jest inaczej/niski profil opony (znam auto) ale na sttandardowych 15 R75 nie jest wcale twarde.Pozdrawiam
Rowan - Nie Paź 28, 2007 19:46
Jam mam felgi 16 na oponach 60.
przemo285 - Nie Paź 28, 2007 19:49
No i to też się inaczej jedzie niż na profilu 45 pomijając to jakie szudi ma sprężyny
jarema - Nie Paź 28, 2007 19:50
w odpowiedzi na zbierającą się wode we wnęce to miałem też taki przypadek a powodem była nieszczelność otworów wentylacyjnych które znajdują się na bokach tylnych błotników. od strony wewnętrznej po zdjęciu boczków ukażą się takie czarne prostokątne jakby zaślepki w których są gumowe wachlarzyki czy jakby zaślepki które mają za zadanie nie dopuścić wody do środka auta. one czasem potrafią się odgiąc lub podwiesić i u mnie tak było, przez co woda podczas mycia lub po deszczu dostawała się do środka i do wnęki na koło zapasowe. powinny one wisieć z góry na dół, wszystkie bodajże cztery.
Rick - Nie Paź 28, 2007 20:11
tez miałem 17' na profilu 45 i uważam to za bardzo dobry kompromis... nie za twardo a jednocześnie pięknie na zakrętach, ale ja przesiadłem sie ze sportowego auta v6 na naprawde twardym zawieszeniu. Teraz mam A klase i jest sporo twardsza niz R75 nawet na 17'
przemo285 - Nie Paź 28, 2007 20:37
W Roverze 75 sprężyny są dobrane do poj.silnika oraz do fabrycznych kół , nie wiemy jakie ma szudi.Pozatym nie wiemy czego oczekuje, ogólnie Rover 75 jest komfortowym autem pod względem zawieszenia
Wolek - Nie Paź 28, 2007 20:54
ja mam roverka 75 na kolach 15 chciałem zamienić na 17calowe ale mechanik od razu odrodził stwierdził ze szybciej siadzie zawieszenie oraz pogorszy sie komfort.nie posuchałem felgi były świetne to znaczy ekstra wyglądały ale amortyzacja pogorszyła się znaczne wróciłem do orginalnych 15 i jest teraz mniej szpanersko ale bardziej komfortowo
szudi - Pon Gru 03, 2007 22:44
Dzięki za wskazówki, ja mam Roverka 2000r CDT, przebieg oryginalny 124000, z tą wodą w bagażniku to muszę sprawdzić te kanały, może akurat to jest to, a co do sprężyn to nie wiem jakie są - napewno czarne, bez nakrapiania, może to jest wina amorów, koła mam 15, a opony 195*65, w tym roku były nowo zakupione, a poprzednio latałem citroenem xantią-królowa zawieszenia, otrzywiscie jak wszystko działa hydrauliczne zawieszenie, ostatnio trochę polatałem rodziców mietkiem C180, i szczeże mówiąc Roverek pod każdym względem go przerasta, no ale to moja opinia, jak się czegoś dowiem to napisze odnośnie tych sprężyn, dzięki koledzy za porady !! POZDRAWIAM
MiReK - Wto Gru 04, 2007 00:38
Mam pytanie,planuje na wiosne zamienić oryginalne 15 z oponami 205/65 na felgi 16 z oponami 215/55.Co Wy na to?Pogorszy się komfort? Bo wizualnie będzie chyba ładniej
gipsy2 - Wto Gru 04, 2007 09:45
ja zmieniłem z fabrycznych 15" na 16" z oponami 195/55 . Różnica jest ,generalnie na korzyść piętnastek.
17" bym nie kupił choć auto wygląda na nich pięknie. Moim zdaniem 16" to najlepszy kompromis pomiędzy wyglądem a komfortem. 15' wyglądają na małe w tym samochodzie,zaś 16" mimo niewielkiej różnicy w wymiarach - inaczej wyglądają bo pełniej integrują się z autem i bardziej "wypełniają" nadkola.
Pozdrawiam
|
|