Zobacz temat - [R416] Temperatura silnika, układ chłodzenia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Temperatura silnika, układ chłodzenia

MieszAs - Sro Paź 31, 2007 16:23
Temat postu: [R416] Temperatura silnika, układ chłodzenia
Witam!
Przeszukalem forum, ale nie znalazlem jednoznacznych odpowiedzi na nurtujace mnie pytania...
Ogolnie rzecz biorac chcialbym sie dowiedziec jaka jest prawidlowa praca ukladu chlodzenia, a co za tym idzie wskaznika temperatury silnika, zalaczaniem sie wentylatorow itp.

Opisze zatem jak to wyglada u mnie:

1)Silnik nagrzewa sie dosyc szybko, juz po 2 min. wskazowka zaczyna sie podnosic,
jednoczesnie nastepuje przelaczenie na zasilanie LPG, czyli wszystko OK

2)Podczas dalszej jazdy wskazowka dochodzi prawie do polowy skali i tak zostaje

3)Podczas jazdy w korkach wskazowka zostaje jak wyzej, jednak (co zauwazylem dopiero
po zalozeniu instalacji LPG - 1500km=1miesiac temu) wlacza sie wentylator (moim zdaniem
za wczesnie, a przynajmniej wg, wskaznika temp.)

4)Po wlaczeniu klimatyzacji wlaczaja sie obydwa wiatraki - OK.

5)Jednakze po niedlugim czasie od wlaczenia klimy wskazowka temperatury podnosi sie
i dochodzi do 90% skali po czym wyzej sie nie podnosi. nastepuje to zarowno w upaly jak
i w chlodniejsze dni. (Poprzedni wlasciciel twierdzi ze zawsze tak bylo, zrobil 25 tys. km.)

6)Po wylaczeniu klimatyzacji temperatura spada, choc dosyc powoli - mam wrazenie ze szybciej moge schlodzic silnik poprzez nagrzewnice

7)Jednoczesnie zauwazam ubytki plynu ze zbiorniczka - ok. 100-200 ml na kilkaset km. Puki co nie wypatrzylem konkretnego wycieku, choc mam pewne podejrzenia

8)Do tej pory nie zauwazylem zadnych objawow przedostawania sie chlodziwa do cylindrow


Zastanawiam sie czy wentylatory to wogole cokolwiek daja, gdyz nie zauwazam ich skutecznosci.

Moze niepotrzebnie panikuje. Prosze zatem o opis zachowania sie wskazowki temperatury,
i wentylatorow w 100% sprawnym samochodzie.

To wszystko, dziekuje i pozdrawiam wszystkich zarazonych brytyjska motoryzacja :-)

AndrewS - Sob Lis 03, 2007 15:33

MieszAs napisał/a:
)Jednakze po niedlugim czasie od wlaczenia klimy wskazowka temperatury podnosi sie
i dochodzi do 90% skali po czym wyzej sie nie podnosi. nastepuje to zarowno w upaly jak
i w chlodniejsze dni. (Poprzedni wlasciciel twierdzi ze zawsze tak bylo, zrobil 25 tys. km.)


to jest bardzo dziwne zachowanie

a wentylatory chodza wtedy caly czas ??
moze chlodnica silnika ma slaba wydajnosc, a dodatkowo chlodnica klimy jej niestety nie pomaga,
albo sam wskaznik pokazuje jakies glupoty, bo po takim przebiegu z takimi objawami, to raczej napewno powinno sie to skonczyc awaria uszczelki pod glowica

MieszAs - Sob Lis 03, 2007 21:06

Cytat:

a wentylatory chodza wtedy caly czas ??
moze chlodnica silnika ma slaba wydajnosc, a dodatkowo chlodnica klimy jej niestety nie pomaga,
albo sam wskaznik pokazuje jakies glupoty, bo po takim przebiegu z takimi objawami, to raczej napewno powinno sie to skonczyc awaria uszczelki pod glowica


tak wiatraki chodza caly czas, co wiecej szybka jazda w cale nie schladza silnika. aby go schlodzic najlepiej wylaczyc klimatyzacje...
tak sobie mysle ze moze termostat niedomaga...?[/quote]

AndrewS - Sob Lis 03, 2007 22:02

moze tak byc, zakladamy ze sie do konca nie otwiera, o ile na chlodzenie samego silnika jakos wystarcza, to na dodatkowe obciazenie, plus do tego podgrzewajaca "chlodnica" klimy juz moze brakowac, sprawdź czy chlodnica silnika jest bardzo goraca, to by znaczylo ze termostat sie jednak otwiera, oczywiscie powinna byc goraca na calej powierzchni
MieszAs - Sob Lis 03, 2007 23:07

AndrewS napisał/a:
moze tak byc, zakladamy ze sie do konca nie otwiera, o ile na chlodzenie samego silnika jakos wystarcza, to na dodatkowe obciazenie, plus do tego podgrzewajaca "chlodnica" klimy juz moze brakowac, sprawdź czy chlodnica silnika jest bardzo goraca, to by znaczylo ze termostat sie jednak otwiera, oczywiscie powinna byc goraca na calej powierzchni


musze przylookac...
a moze otwiera sie ale nie do konca - stad slaba wydajnosc...

Paul - Nie Lis 04, 2007 00:32

MieszAs napisał/a:
a moze otwiera sie ale nie do konca - stad slaba wydajnosc...

Ja bym jeszcze sprawdził, czy wiatraki kręcą się w dobrą stronę - może ktoś kiedyś zamienił bieguny przy którymś i teraz jest cyrk, jak 2 chodzą jednocześnie :(

przemo285 - Nie Lis 04, 2007 08:52

Sprawdż czy chłodnice nie są pozapychane , weż lampę i poświeć od środka (komory silnika) i patrz od zewnątrz czy jest prześwit , na klimie auto szybciej i mocniej się nagrzewa - jak chłodnice (lamelki w nich) są pozapychane to wentylatory nie będą miały łatwo żeby wystudzić silnik
MieszAs - Nie Lis 04, 2007 10:14

Paul napisał/a:
Ja bym jeszcze sprawdził, czy wiatraki kręcą się w dobrą stronę - może ktoś kiedyś zamienił bieguny przy którymś i teraz jest cyrk, jak 2 chodzą jednocześnie :(


a w którą stronę powinny się kręcić? :roll:

[ Dodano: Nie Lis 04, 2007 10:17 ]
och! przypomnialem sobie jeszcze jedno zjawisko!
gdy wskazowka temperatury pokazuje wysoka temperature i wylacze
a nastepnie ponownie wlacze zaplon to:
1) wiatrak przestaje chlodzic
2) wskaznik pokazuje zupelnie inna - normalna temperature...

czy to jest normalne?

AndrewS - Nie Lis 04, 2007 14:10

eee to cos masz nakopane chyba w elektryce, moze gdzies jest slaba masa, ogolnie usterka z serii ciezkich do namierzenia