Zobacz temat - [R75]Centralny zamek i automatyczne zamykanie drzwi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75]Centralny zamek i automatyczne zamykanie drzwi

MiReK - Sob Lis 03, 2007 15:40
Temat postu: [R75]Centralny zamek i automatyczne zamykanie drzwi
W moim R75 dzieje się taka rzecz:jak otwieram go z pilota to po pierwszym nacisnięciu otierają się drzwi kierowcy,po drugim drzwi pasażera,po trzecim tylne prawe a po czwratym tylne lewe,czy to normalne?Chyba nie,bo czasami też jest tak:po pierwszym nacisnięciu słychać tylko"pyknięcie"zamków,po drugim otwierają się prawe i lewe z przodu,po trzecim prawy tył,po czwartym lewy tył.
Do tego jak ruszę,to po przekroczeniu 7km/h zamykają się:drzwi pasażera i prawy tył lub wszystkie oprócz kierowcy,różnie to bywa.
Co jest tego przyczyną,czy to kwestia podłączenia do kompa i ustawienia?

Piotrass - Sob Lis 03, 2007 16:02

Tu podobnie:
http://www.roverki.pl/for...highlight=zamek
A jak się dzieje otwierając z kluczyka ?

ENU - Sob Lis 03, 2007 17:16

Z informacji na forum wynika ze można to zaprogramować razem z samo zamykaniem sie drzwi po przekroczeniu jakiejś tam prędkości

Ja mam tylko tak, naciskam pilota 1 raz otwierają sie tylko drzwi kierowcy,naciskam pilota 2 raz otwierają się pozostałe.Niedawno miałem problem z otwieranie sie wszystkich drzwi ale po wymianie aku na nowy wszystko ok (aku był jeszcze orginalny czyli 7 letni i padł w ciągu 1 dnia na pysk)

PHJOWI - Sob Lis 03, 2007 17:29

tak , masz zaprogamowane, to komputerem. Ten pierwszy problem związny jest z tym że za krótka trzymasz guzik, przytrzymaj dłużej i otworzysz wszystkie.
MiReK - Sob Lis 03, 2007 18:31

Teraz się tym znowu"bawiłem" i jest tak:pierwszy raz-drzwi kierowcy,drugi raz-pasażera i prawy tył,trzeci raz lewy tył.A samozamknięcie się po 7 km/h bez zmian(tzn.zamykają się prawe przednie i tylne drzwi).
Jak przytrzymam dłużej guzik przy otwiraniu,to jest tak samo

Mariusz418 - Sob Lis 03, 2007 19:04

WITAM
ZAPROGRAMOWAć MOżNA ZAPROGRAMOWć ZA 1 RAZEM I PRZY 7 KM

NAJCZęSTRZA PRZYCZYNA TO PEKNIęTA DZWGIENKA W ZAMKU

ZAMEK DO WYMIANY I DLATEGO OTWIERA SIę ZA DRUGIM LUB TRZECIM RAZEM

POZDRAWIAM
MARIUSZ 418 WAWA

MiReK - Sob Lis 03, 2007 19:09

mariusz418 napisał/a:
WITAM
ZAPROGRAMOWAć MOżNA ZAPROGRAMOWć ZA 1 RAZEM I PRZY 7 KM

NAJCZęSTRZA PRZYCZYNA TO PEKNIęTA DZWGIENKA W ZAMKU

ZAMEK DO WYMIANY I DLATEGO OTWIERA SIę ZA DRUGIM LUB TRZECIM RAZEM

POZDRAWIAM
MARIUSZ 418 WAWA


Widzę że dzisiaj Ty odpowiadasz na moje posty :ok:
Pęknięta dzwigienka?Przecież jak otwieram z wewnątrz (poprzez naciśnięcie guziczka obok awaryjnych) to jest okay,otwierają się wszystkie

Mariusz418 - Sob Lis 03, 2007 20:37

WITAM
KIEDYŚ BYŁA NA TO AKCJIA SERWISOWA ROZEBRAĆ NASMAROWAĆ [ I TAK SIĘ KOŃCZYŁO NA WYMIANIE ZAMKA ]

POZDRAWIAM
MARIUSZ 418 WAWA

jarema - Pon Lis 05, 2007 14:51

ja bym jednak jeszcze spróbował rozebrac i nasmarować. jak nic nie pomoże no to nowy zamek, jest tego troche na rynku wtórnym.
Marian_K - Wto Lis 06, 2007 10:28

Ja mogę tylko dodać do przedmówców, że nie bez znaczenia jest stan naładowania akumulatora. U mnie przy niedoładowanym akumulatorze tylne prawe drzwi otwierają się dopiero za drugim/trzecim razem. Jak akumulator naładuję to wszystko pięknie chodzi za pierwszym razem.
Warto więc najpierw doładować akumulator - nic nie kosztuje, a być może rozwiąże problem.

Pozdrawiam!

przemo285 - Wto Lis 06, 2007 20:53

Zgadzam się z tobą Marian_K to jest norma.Sprawdzone w 100% , aco do zamków to problem był , jest i będzie
critters - Pią Sty 06, 2012 13:12

MiReK napisał/a:
Do tego jak ruszę,to po przekroczeniu 7km/h zamykają się


Czy po wyłączeniu silnika zamki powinny się automatycznie otworzyć przy włączonej tej opcji?

mondigo - Nie Sty 29, 2012 00:21

Witam

Mam problem podobny otoz samochod stał 2 ponad 2 dni na mrozie nie odpalany noi akumulator padnał wyjalem naładowałem zamontowalem samochod odpalil

problem jest teraz taki za drzwi sie otwieraja z pilota prawidłowo natomiast zamykanie nie działa probowalem niby naciskac szybko na pilocie przycisk raz jeden raz drugi oba nic nie pomoglo

Ogolnie jak naciskam w srodku to slysze pyaknie jednak nie zamyka natomiast przy naciskaniu tego w srodku przycisku od zamykania i otwierania drzwi to nawet pyaknia nie slychac

czy mozliwe ze wszystkie silniczki od zamykanai podły przy podpieciu akumulatora jakies zwarcie albo cos?

Dodatkowo wlasnie teraz jeszcze jakis dziwny odglos slysze takie jakby pykanie tykanie na uruchominym silnikiem gdzies jakby ztylu samochodu ale nie zlokalizowalem jeszcze gdzie i to wszystko pojawilo sie od momentu wyjecia i wlozenia akumulatora

dodatkowo swieci mi sie kontrolka niedomknietych drzwi i nie moge teraz otworzyc prawych przednich ale pewnie przymrozilo i po dluzsej jezdzie pewnie pusci odmrozi

denerwuje mnie zamek bo nie zamyka a tak musze od srodka zamykac wszystkie recznie

jakies sugestie?

youras - Nie Sty 29, 2012 08:47

Też mam ten "problem" ale z drugiej strony ma to też swój plus bo jeżeli tylko ja jeżdżę to po co za każdym razem mają się otwierać wszystkie drzwi :cool: , wystarczy że moje się otworzą za pierwszym razem :P
motoitalia - Nie Sty 29, 2012 08:48

nie zamyka Ci bo myśli że drzwi są otwarte, proponuje nagrzanie auta w środku i problem minie. Pykanie z tyłu to pompka od webasto
youras - Nie Sty 29, 2012 08:48

mondigo napisał/a:
Witam

dodatkowo swieci mi sie kontrolka niedomknietych drzwi i nie moge teraz otworzyc prawych przednich ale pewnie przymrozilo i po dluzsej jezdzie pewnie pusci odmrozi

jakies sugestie?


Tym się nie przejmuj u mnie to samo jest:P Zima+ elektronika w roverze nie idzie parą :P

mimo66 - Nie Sty 29, 2012 09:51

Ciepły garaż, suszarka do włosów i po problemie, później psiknąć olejem silikonowym :mrgreen: niestety mrozy i drzwi to słaby punkt w naszych samochodzikach.
Dodatkowo uszczelki przesmarować żeby drzwi normalnie się otwierały.

mondigo - Nie Sty 29, 2012 11:42

Dziekuje za odpowiedź niestety nie mam garażu:( roverek stoi na polu
ale mam nadzieje ze to jest tak jak mowicie bo wymiana tych zamków to by mi sie nie usmiechała postaram sie jakos to gdzies podgrzac oby wrocilo do normy

w sumie w mojej 75 napewno tez łatwo wilgoć sie gromadzi bo zawsze mi auto bardzo parowało w srodku mysle ze od nieszczelnosci szyb/ uszczelek

w kazdym razie dzieki w najgorszym wypadku bede sie meczył do wiosny:)

haszczyc - Nie Sty 29, 2012 11:56

mondigo, sprawdz odpływy czy nie masz zatkane sprawdź filtr kabinowy, sprawdź po deszczu czy nie masz śladów wody pod dywanikami bądź w bagażniku ;)
mondigo - Nie Sty 29, 2012 15:00

problem sie rozwiazał tzn zrobilo się troszkę cieplej + właczyłem w samochodzie ogrzeanie maxa itp i troszke akurat dzisiaj pojezdziłem znikneła czerwona lampka niedomknietych drzwi a wraz tym problem z zamykaniem samochodu

dzieki za pomoc miałem troche stracha :)

dodatkowe pytanie czym najlepeij posamrowac te uszczelki zeby nie przymarzały az tak?

oraz w sumie moze nie zwiazane z tematem ile dni powinien akumulator trzymac na mrozie powiedzmy -10 -12 stopni jezeli samochod jest niegarazowany i nieodpalany jest jakas reguła ?

SeniorA - Nie Sty 29, 2012 15:39

mondigo napisał/a:
ile dni powinien akumulator trzymac na mrozie powiedzmy -10 -12 stopni
To zależy od faktycznej pojemności akumulatora i stopnia naładowania.Przy 10 stopniowym mrozie , nowy naładowany ma około 70% pojemności nominalnej , czyli np. 74Ah ma około 50 Ah. Ponadto nieodpalany dziennie traci pojemność o około 1%. Trzeba też mieć na uwadze ,że w nadmiernie rozładowanym może dojść do zamarznięcia elektrolitu . Jak gęstość spadnie do 1.15 kg/l to już przy -12 st może zamarznąć.Trzeba uwzględnić jeszcze pobór prądu na postoju np. 0.06 - 0.09 A/h. Czyli nowy naładowany teoretycznie w tych warunkach może wytrzymać około 20 dni. Dla R75 ten okres praktycznie jest krótszy.
Najlepiej sprawdzić stan aku i jego sprawność testerem gdzieś w punkcie sprzedaży akumulatorów.

mondigo - Nie Sty 29, 2012 18:57

SeniorA napisał/a:
mondigo napisał/a:
ile dni powinien akumulator trzymac na mrozie powiedzmy -10 -12 stopni
To zależy od faktycznej pojemności akumulatora i stopnia naładowania.Przy 10 stopniowym mrozie , nowy naładowany ma około 70% pojemności nominalnej , czyli np. 74Ah ma około 50 Ah. Ponadto nieodpalany dziennie traci pojemność o około 1%. Trzeba też mieć na uwadze ,że w nadmiernie rozładowanym może dojść do zamarznięcia elektrolitu . Jak gęstość spadnie do 1.15 kg/l to już przy -12 st może zamarznąć.Trzeba uwzględnić jeszcze pobór prądu na postoju np. 0.06 - 0.09 A/h. Czyli nowy naładowany teoretycznie w tych warunkach może wytrzymać około 20 dni. Dla R75 ten okres praktycznie jest krótszy.
Najlepiej sprawdzić stan aku i jego sprawność testerem gdzieś w punkcie sprzedaży akumulatorów.


Dzięki za merytoryczne / techniczne wyjaśnienie o takie mi chodziło napewno sprawdze jego stan testerem