|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r216] silnik strzela na niskich obrotach i gdy jest zimny
szczgizmo - Czw Lis 08, 2007 15:22 Temat postu: [r216] silnik strzela na niskich obrotach i gdy jest zimny Witam wszystkich.
Kilkanascie dni temu nabylem R216 z 2,0 silniczkiem(turbinka) 147KM i mam pewien problem. Silnik gdy jest zimny strzela i ciezko pali. podejrzewam ze jest to zle ustawienie rozrzadu. Lecz sam nie wiem jak powinien byc dokladnie w tym modelu. Prosze o pomoc.
sTERYD - Czw Lis 08, 2007 15:37
po pierwsze popraw temat.
po drugie zdecyduj się, czy masz rovera 216 czy silnik 2.0T, czy 147 KM
w zależności od tego co tam masz ustawienie rozrządu będzie inne
giewu - Czw Lis 08, 2007 15:40
--------------------------------------------------
dopisek od moderatora:
szczgizmo jeśli chcesz, by temat nadal funkcjonował i nadal chcesz uzyskiwać
odpowiedzi na swoje pytanie to popraw proszę nazwę tematu na
obowiązującą na naszym forum (użyj funkcji <edytuj> w pierwszym poście) ...
a wystarczyło przeczytać TO
--------------------------------------------------
na początek zapoznaj się z technicznym FAQ oraz Poradami nt. eksploatacji dostępnymi na naszej stronie głównej ... myślę, że na pewno tam znajdziesz odpowiedź na zadane przez Ciebie pytanie
szczgizmo - Czw Lis 08, 2007 15:43
Napewno jest to 216 2,0T a o mocy dowiedzialem sie od sprzedawcow poniewaz gdy dobieralem swiece to bylo jedyne rozwiazanie. moze to bylo przeklamanie.
[ Dodano: Czw Lis 08, 2007 15:45 ]
jest to auto z rocznika 95
sTERYD - Czw Lis 08, 2007 15:48
jesli to jest rover 216, to powinien mieć silnik 1600ccm,
jeśli masz tam silnik 2,0T to nie ma 147 KM, tylko coś koło 200, chyba, ze to diesel, to może mieć 105, albo 86
szczgizmo - Czw Lis 08, 2007 15:52
w Dokumentach mam wpisane poj silnika 1994.00 cm2 no i model 216. ale szykalem zdjec silnikow 216 i sie roznia od mojego a z 220 tez ma inny wyglad.
[ Dodano: Czw Lis 08, 2007 15:53 ]
chodzi o benzynke
R-200 - Czw Lis 08, 2007 15:53
Możesz wrzucić zdjęcie spod maski
szczgizmo - Czw Lis 08, 2007 15:55
obecnie nie mam takiej mozliwosci ale postaram sie to zrobic w ciagu kilku godzin
sTERYD - Czw Lis 08, 2007 16:30
to sprawdź jeszcze zdjecia diesla spod maski, bo pojemnośc sie zgadza,a jak lejesz do diesla benzyne to i nie dziwota, że strzela i prycha
szczgizmo - Czw Lis 08, 2007 16:35
to jest napewno benzyna . a si;lnik strzela tylko jak jest zimny jak przejade z 10km to jest wszystko ok
Sparki - Czw Lis 08, 2007 16:36
Może spytamy tak Od ilu na obrotomierzu zaczyna się czerwone pole? Bo kolega nam tu niezłego rebusa zapodał
szczgizmo - Czw Lis 08, 2007 16:39
czerwone pole zaczyna sie od 6,5 tys
thef - Czw Lis 08, 2007 16:40
szczgizmo, wiem, że zaaferowałeś się strasznie tym niezidentyfikowanym silnikiem, ale zastosuj sie, proszę, do zaleceń moderatora i popraw ten temat - model auta w nawiasie kwadratowym na jego początku - póki co możesz napisać: [r200 ....r] Silnik ciężko pali i strzela
[ Dodano: Czw Lis 08, 2007 16:42 ]
Cytat: | czerwone pole zaczyna sie od 6,5 tys | No to przynajmniej wiemy juz, że to benzynka
sTERYD - Czw Lis 08, 2007 17:07
swoją droga kolejny szatan 2.0T w ubranku R200
czy wygląda podobnie jak ten na zdjęciu poniżej?
szczgizmo - Czw Lis 08, 2007 17:15
tak wyglada wlasnie tak jak na zdjeciu
Kris - Czw Lis 08, 2007 17:27
takie coś czyli?? :
szczgizmo - Czw Lis 08, 2007 17:29
wlasnie tak jak na tych zdjeciach ktore sie pokazaly wyglada moj silnik jak i auto. a dalej wydaje mi sie ze to 216. i wracam do pytania jak powinien byc ustawiony rozrzad??
Kris - Czw Lis 08, 2007 17:40
szczgizmo napisał/a: | wlasnie tak jak na tych zdjeciach ktore sie pokazaly wyglada moj silnik jak i auto. a dalej wydaje mi sie ze to 216. i wracam do pytania jak powinien byc ustawiony rozrzad?? |
To jest 220 GSi, bardzo rzadki model o ile się orientuję... co do ustawień, na pewno zaraz ktoś się wypowie.
szczgizmo - Czw Lis 08, 2007 18:25
to i tak juz dosc sporo wiadomosci otrzymalem. wszystkim dziekuje i jesli ktos wie jak rozrzad ustawic to bede wdzieczny. chodzi mi o znaki Exhaust, In oraz na dolnym kole no i w jakim polozeniu powinny byc tłoki. czy wszystkie w takim samym polozeniu czy 1 u gory lub dolu.
thef - Czw Lis 08, 2007 18:37
Hehe, ale Ci się naklikało tych postów . Wyczyściłem w każdym razie.
sTERYD - Czw Lis 08, 2007 19:45
jeśli to jest tak samo jak w serii K (co jest w sumie dość prawdopodobne) to wszystkie tłoki w takim samym położeniu,(połowa, na kółku zębatym na wale pewnie zauważysz znaczki na dwóch ząbkach, a wrąb między nimi będzie pionowo do góry wprost na taki wypukły znaczek na bloku, albo na plastikowej osłonie) a exhaust i in poziomo, oba kółka tak samo (albo na obu exhaust w lewo, albo na obu w prawo)
coś nie mogę tego w RAVE wyśledzić
[ Dodano: Czw Lis 08, 2007 7:49 pm ]
a jeszcze w kwestii szarpania zapytam, jak się mają przewody WN, świece, rozdzielacz i cewka?
R-200 - Czw Lis 08, 2007 20:18
Jeśli się nie mylę to silnik 20T4. 147KW 200KM. Pojemność całkowita 1995. Mam rysunek rozrządu ale mogę go tylko wydrukować, jeśli nie dostaniesz daj znać, zresztą w Rave znajdziesz. Silniczek bardzo ładny, tam jest Map sprawdż wężyk który nań idzie.
szczgizmo - Czw Lis 08, 2007 23:38
Co tzn Rave?? bo troszke nie rozumiem juz probowalem ustawic jak w K16 ale wtedy 1 tlok jest w gorze gdy ustawie wrąb między nimi pionowo do góry wprost na taki wypukły znaczek na bloku, albo na plastikowej osłonie.
Swiece mam stare bo kupilem ale nie pojezdzilem na nich bo myslalem ze to 216 i dlatego mieli problem ze znalezieniem pasujacych do niego. na dniach wymienie wiec to moze byc tez problem. ale wtedy gdy auto sie nagrzeje powinny byc dalej utraty mocy??? a jak juz przejade kawalek to jest ok jakby sie nic nie dzialo. w weekend bede ustawial rozrzad wiec sie dowiem co to tak naprawde jest i wymienie swiece.
thef - Czw Lis 08, 2007 23:40
Rave, to instrukcja serwisowa rovera, do ściągnięcia tu: http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30
sTERYD - Czw Lis 08, 2007 23:53
R-200 napisał/a: | Mam rysunek rozrządu ale mogę go tylko wydrukować, |
spróbuj wydrukować pdf
szczgizmo - Pią Lis 09, 2007 07:21
wielkie dzieki wszystkim za pomoc:)) teraz sobie jakos poradze:)
[ Dodano: Pią Lis 09, 2007 08:43 ]
a Pdf da sie wydrukowac a nawet przerobic jesli posiadasz Adobe pro
[ Dodano: Sob Lis 10, 2007 08:35 ]
wg Rave trzeba ustawic kola zebate napisami exhaust w strone kolektora ssacego a 3 znak na kole alowym wcieciem do gory??? to odrazu pisze ze to nierealne w 220 poniewaz tloki spotkaja sie z zaworami i rozwali silnik. wiec jak ma byc ustawiony??? Kto zna dobre ustawienie rozrzadu???
przemo285 - Sob Lis 10, 2007 17:32
W silniku 2.0 serii T benzyna jest blokada wału korbowego , wkłada sie ja w koło zamachowe , a góra podobnie jak w 1.4/1.6 tylko trzeba bardzo uważać bo łatwo można się walnąć - koła są bardziej oddalone od siebie.
szczgizmo - Sob Lis 10, 2007 22:44
to w jakim polozeniu jest tlok w 1 zaworze?? czy wszystkie w takim samym polozeniu na srodku?? czy 1 w gorze czy w dole??
piter34 - Pon Lis 26, 2007 16:29
szczgizmo napisał/a: | to w jakim polozeniu jest tlok w 1 zaworze?? czy wszystkie w takim samym polozeniu na srodku?? czy 1 w gorze czy w dole?? |
Ktoś odpowie koledze?
A może rozrząd już ustawiony?
szczgizmo - Wto Gru 04, 2007 09:43
wg mnie nie da sie inaczej ustawic rozrzadu jak wszystkie tloki w takiej samej pozycji i na walkach napisami Exhaust w stronne kolektora ssacego.autko dziala chociaz czasem dalej strzela przy zapalaniu...
|
|