|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R216GTI gaz91r]duzo pali
roverek216GTIki - Czw Lis 15, 2007 16:38 Temat postu: [R216GTI gaz91r]duzo pali Witam
13-15l gazu na 100km!!!!!!!!!!!!!!
oto co sie dzieje z moim Roverkiem:
przy wyższych obrotach zostawia za sobą dymek,
na zimnym silniku po stronie kierowcy słychać jakiś klekot(czy to może być efekt zlej wymiany paska rozrządu??)
wskazówka temperatury podnosi sie dopiero po przejechaniu ok 2 km
zimny silnik ma wysokie obroty
a i dziurka w tłumiku
dodam ze oleju bierze ale nie wiele jakiś litr na 2500km
piter34 - Czw Lis 15, 2007 16:43
Jaka instalacja gazowa? (zrób fotkę spod maski najlepiej)
Jaki przebieg ma reduktor?
roverek216GTIki napisał/a: | na zimnym silniku po stronie kierowcy słychać jakiś klekot(czy to może być efekt zlej wymiany paska rozrządu??) |
Zaglądnij pod maskę i sprawdź co klekocze.
roverek216GTIki napisał/a: | zimny silnik ma wysokie obroty |
No to dobrze, bo przecież ssanie działa
roverek216GTIki napisał/a: | przy wyższych obrotach zostawia za sobą dymek, |
Jakiego koloru?
roverek216GTIki - Czw Lis 15, 2007 16:59
a to chociaż z obrotami jest ok
dymek jest biały
narazie nie mam czym zrobić fotki
Na pewno nie jest to sekwencyjny. a czym sie rożni I generacja od II giej??
piter34 - Pią Lis 16, 2007 12:04
roverek216GTIki napisał/a: | Na pewno nie jest to sekwencyjny. a czym sie rożni I generacja od II giej?? |
I generacja jest przeznaczona dla samochodów z gaźnikiem, bez wtrysku lub bez sondy lambda. Nie ma tam elementu sterującego składem mieszanki. Ustala się ją na podstawie odczytu z analizatora spalin kręcąc śrubą na wężu (idącym od reduktora do miksera) i na reduktorze.
II generacja jest przeznaczona do aut z wtryskiem elektronicznym oraz do aut z gaźnikiem elektronicznym i sondą lambda. Jest tam komputer sterujący składem mieszanki (za pośrednictwem dodatkowego silnika krokowego zastępującego śrubę znaną z I generacji) na podstawie odczytów z sondy lambda.
To tak w sporym skrócie.
Szukaj pod maską komputera oraz silnika krokowego na wężu idącym od reduktora do miksera (mikser jest w dolocie przed przepustnicą).
|
|