Zobacz temat - D-Chip Rover 600
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - D-Chip Rover 600

danterape - Sob Lis 17, 2007 08:15
Temat postu: D-Chip Rover 600
http://www.allegro.pl/ite...4r_do_99r_.html
Witam,
czy to wyżej w linku jest warte kupienia mając ? Moglibyście conieco na ten temat powiedzieć? Tzn w spalanie to ja nie wierze bo jak ma mieć większą moc = większe spalanie, to normalne :)

Micen - Sob Lis 17, 2007 11:22

Wieksza moc = lepszy moment =mniejsze obroty przy tej samej predkosci = mniejsze spalanie

NA tej zasadzie kolego.

henryk - Sob Lis 17, 2007 21:09

Co prawda zakończona aukcja, ale podane parametry trochę się jednak różnią od urządzeń sprzedawanych przez profesjonalne firmy. Np V-tech sprzedaje dwa rodzaje box'ów: eco i power.
Eco: mniejsze spalanie i lekko większa moc i moment, power: większa moc i moment, a spalanie bez zmian lub większe. Tu się komuś udało zrobić 2 w 1, i w dodatku zwiększyć Vmax tak dużo? Dla takich parametrów to warto by było lepsze opakowanie.
Micen, - w ramach montażu boxa nie przewiduje się wymiany skrzyni biegów i przełożeń: przy tej samej prędkości = te same obroty, cudów nie ma (chyba, że z górki na luzie). I stąd moje zdziwienie tak dużym deklarowanym w ogłoszeniu wzroście Vmax.
Większy moment i moc uzyskuje się przy mniejszym dociśnięciu gazu - i to może być powód (trochę) mniejszego spalania.

Micen - Sob Lis 17, 2007 21:26

Drogi Henryku

Śmiem iść w zaparte w mojej teorii - obroty są niższe przy tej samej prędkości i przełożeniu po założeniu chipa.

henryk - Sob Lis 17, 2007 21:52

Możesz to jakoś wyjaśnić, a konkretnie co box zmienia w sztywnym układzie:
obroty silnika poprzez skrzynię biegów przekłądają się na koła i ich prędkość obrotowa (dla samochodu liniowa) jest sztywno związana z obrotami silnika. Przy tej samej prędkości obrotowej silnika i tej samej skrzyni biegów musisz mieć tą samą prędkość samochodu. Box wprowadza tu inny element: przy tej samej prędkości obrotowej silnika masz na kołach większy moment obrotowy i moc - ale, upieram się prędkości samochodu dla danej wielkości obrotów silnika box nie zmieni.
Może ktoś nas rozsądzi.
P.S. Zwróć uwagę, że firmy tuningowe podają jako podstawowe parametry wzrost mocy i momentu obrotowego. Vmax jak się zwiększa to śladowo. Mam na myśli tuning podstawowy - korekta map lub box.

Micen - Sob Lis 17, 2007 22:10

Bazuje na swoim doswiadczeniu z 3 aut.

Vmax rzeczywiscie sie nie rusza, lub nie zauwazylem.
Sam już zwatpilem teraz ale mam wrazenie ze przy 80-100 km/h mam mniejsze obroty niz przed chipem.

A to spalanie mniejsze jest minimalnie :cool:

henryk - Sob Lis 17, 2007 22:23

Micen napisał/a:
mam wrazenie ze przy 80-100 km/h mam mniejsze obroty niz przed chipem
- za moc i moment zapłacisz kartą (...), wrażenia - bezcenne... :grin:
danterape - Nie Lis 18, 2007 00:42

zaś się nie dowiedziałem czy to dobra inwestycja :D
henryk - Nie Lis 18, 2007 01:43

Ja bym nie brał: parametry opisane w zasadzie nie są do uzyskania samym boxem - przede wszystkim Vmax.
Jeżeli coś się nie zgadza, to wiarygodność całego opisu spada.
Akurat podane w ogłoszeniu spalanie dla tych urządzeń może wiarygodne - i tak najbardziej zależy od stylu jazdy.
Urządzenie wygląda dosyć amatorsko - ale to nie musi świadczyć o jego wartości.
Moja ocena jest całkowicie subiektywna. Jakość tego urządzenia można ocenić wyłącznie po zamontowaniu i przetestowaniu.
Pojawiają się boxy składające się wyłącznie z opornika, który powoduje podawanie do układu sterującego temperaturę zewnętrzną np. -30C, co znacznie zwiększa dawkę paliwa i subiektywne odczucie "wzrostu mocy". Pozytywne wrażenia jednak mijają po pierwszym tankowaniu.
To są po prostu zdjęcia i na ich podstawie trudno coś powiedzieć.
Wolałbym wydać więcej i kupić urządzenie bardziej wiarygodnego producenta, choćby używane.

orzech - Nie Lis 18, 2007 13:03

daruj sobiie wszelkiego rodzaju boxy powerboxy itd. a najbardziej sie usmialem z predkosci maksymalnej i z tego
Micen napisał/a:
Śmiem iść w zaparte w mojej teorii - obroty są niższe przy tej samej prędkości i przełożeniu po założeniu chipa.

widac nie wiesz co to jest chip, czy lepsze okreslenie tego to program

Brt - Nie Lis 18, 2007 13:52

orzech napisał/a:
Śmiem iść w zaparte w mojej teorii - obroty są niższe przy tej samej prędkości i przełożeniu po założeniu chipa.

Ale głowy ani ręki lepiej nie dawaj sobie uciać za tą teorię ;)

Micen - Nie Lis 18, 2007 14:09

Czasem coś się napisze z rozpędu :oops:

Spokój, wracamy do tematu.

danterape - Nie Lis 18, 2007 15:04

orzech napisał/a:
daruj sobiie wszelkiego rodzaju boxy powerboxy itd. a najbardziej sie usmialem z predkosci maksymalnej i z tego
Micen napisał/a:
Śmiem iść w zaparte w mojej teorii - obroty są niższe przy tej samej prędkości i przełożeniu po założeniu chipa.

widac nie wiesz co to jest chip, czy lepsze okreslenie tego to program


czyli nie daje to ani przyspieszenia lepszego, ani wiekszej mocy samochodu w PS, ani vmax (na tym mi akurat nie zalezy :D , raczej chodzi o to zeby te krowe ciągnęło, a czy bedzie to 180 czy 195 to nie wazne, gdyz ja tych predkosci nie przekraczam bo nie ma jak tą beczką :) ) ?

henryk - Nie Lis 18, 2007 16:29

orzech napisał/a:
daruj sobiie wszelkiego rodzaju boxy powerboxy
- są długo działające i wiarygodne firmy tuningowe robiące zarówno chipa jak i montujące boxy. Ważne, żeby kupujący wiedział co robi i czego może się spodziewać.
orzech napisał/a:
(..) co to jest chip, czy lepsze okreslenie tego to program
- a jeszcze dokładniej: zmiana parametrów fabrycznego programu.
danterape napisał/a:
czyli nie daje to ani przyspieszenia lepszego, ani wiekszej mocy samochodu w PS
- jedno i drugie zrobione dobrze daje lepsze przyspieszenie i większą moc. Przy czym modyfikacja programu jest obiektywnie lepszą metodą, zmieniającą poza dawką paliwa jeszcze inne parametry (np. ciśnienie doładowania). Box (chyba) jest w stanie regulować tylko dawkę paliwa.
Z Forumowiczów Dam-Kam zrobił chip - poszukaj.
Natomiast trudno na podstawie zdjęć pudełka z przewodami określić co ono daje.
Na rynku zrobisz chip (kupisz box) z pomiarami na hamowni przed i po - opcja za dopłatą. Będziesz wtedy dokładnie wiedział za co zapłaciłeś.

maniaq - Nie Lis 18, 2007 21:48

polecam poszperanie na forum tdi i np. seat racing, leonclubu , bo w leosiach sporo osob grzebalo i to w roznym stopniu ingerencji > od samego chipa, po zmiane turbiny, ic oprogramowania itd itp.

pytaj wujka google-a ;)

ja osobiscie mysle o chipie, zeby lepiej wyprofilowac przebieg i moze minimalnie zwiekszyc moc i moment w okreslonych zakresach . jezeli lepiej sie dostroi auto do potrzeb i stylu jazdy to i mniej bedzie spalac :)

generalnie wiekszosc osob odradza wszelkeigo typu boxy, jezeli juz to programowanie komputera tzw chip. najczesciej polega to na wgraniu innych parametrow sterowania silnika i osprzetu -odwracalna po ponownym przeprogramowaniu. box podpinasz i odpinasz jedyna jego zaleta :D

danterape - Pią Lis 23, 2007 14:46

to tak
wujek google nie wie nic na ten temat, chip lezy u mnie w domu
gosc mowil ze ten od ktorego kupil byl w warsztacie i u niego przerobili mu jakas wtyczke do komputera ktora wychodzila dzieki czemu mogl sobie to podlaczac przed jazda kiedy chce i gdzie chce, moge to odeslac bo mam gwarancje rozruchową ;]
macie pojecie gdzie to moge zrobic?

orzech - Pią Lis 23, 2007 18:20

danterape napisał/a:
macie pojecie gdzie to moge zrobic?

co zrobic bo twoj post jest strasznie zamotany