|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Termostat:(
macenty27 - Wto Lis 20, 2007 12:33 Temat postu: [R400] Termostat:( Witam serdecznie.Nie dalej jak dwa dni temu padł mi termostat.Na dłuzszych trasach nie mam ogrzewania a wskazówka temperatury płyny chłodzącego leży na minusie.Podpowiedzcie mi prosze gdzie mam szukac tego termostatu( gdzie jest zamontowany) bo nie bardzo wiem jak sie do tego mam zabrac......
sTERYD - Wto Lis 20, 2007 15:15
jest on zamontowany z tyłu silnika pod kolektorem dolotowym (tym plastikowym czymś z napisem ""injection" ) obok osłony rozrządu w plastikowej obudowie skręconej na 3 śrubki
albo tak:
KuBaB - Wto Lis 20, 2007 22:04
Witam. Ja u siebie zmieniałem termostat, a raczej dwóch mechaników zmieniało - kto to wymyślił, żeby dostęp był TAKI UTRUDNIONY? U mnie problem objawił się "strzałem" wężyka (co sprawdziłem dopiero na następny dzień) i brakiem chłodzenia silnika. Konkretnie cały czas chodził tylko mały obieg, a węże od dużego obiegu i chłodnica były ZIMNE Oczywiście po tym strzale siadło też grzanie w kabinie, ale co ciekawe, silnik bez problemu osiagąl normalną temperaturę pracy. Płyn byłzimny, bo nie miał się od czego zagrzac. Teraz jest gorący i wszystkie węże są gorące.
Wymiana kosztowała mnie 100zł za robote i 40zł za termostat. Robiliśmy to prawie 4 godziny. Ciekawostka jest nowa uszczelka do tego termostatu - za cholerę nie pasowała, bo była o połowę węższa i termostat przeciekał, pomogło założenie starej.
Klucze 9 i 11 (ponoć niestandarowo, bo powinny być 8 i 10), ale to nasze autka są wyjątkowe:)
Pozdrawiam
KuBaB
sTERYD - Sro Lis 21, 2007 00:17
w moim były klucze 8 i 10
wymiana ne jest prosta, ale ja sam robiłem to jakieś 2 godzinki
najpierw (oczywiście po spuszczeniu płynu) odkręciłem tą metalową rurę od bloku silnika, potem rozkręciłem termostat (wymaga to trochę sprawności, jednego klucza z małą grzechotką i jednego na tyle długiego, żeby sięgnął przez całą długość silnika) odciągnąłem jedną połowę obudowy razem z tą rurą, wymieniłem termostat (nie miałem problemu z uszczelką ) i skręciłem najpierw obudowę, a potem przykręciłem rurę, ot i cała historyja
przemo285 - Sro Lis 21, 2007 07:30
Prościej trochę jest odkręcić rurkę metalową tak jak piszesz a póżniej jedną śrubkę od uchwytu miarki oleju i wyciągasz całą puszkę termostatu na zewnątrz. Szybciej i nie trzeba się tak gimnastykować.
sTERYD - Sro Lis 21, 2007 08:41
tak, ale trzeba mieć zestaw oringów pod ręką
PTE - Sro Lis 21, 2007 09:21
sTERYD napisał/a: | tak, ale trzeba mieć zestaw oringów pod ręką |
Eee, po co. Si-li-kon
spiochu - Sro Mar 04, 2009 10:59 Temat postu: [r400-1.6 16v 96r] Termostat:( Witam. Co do śrub trzymających tą metalową rurkę od termostatu to ile ich jest (chyba dwie)? i jak się do nich dobrać?
sTERYD - Sro Mar 04, 2009 12:41
klucz nasadowy z przedłużką i od tyłu silnika pod kolektorem ssącym...
nie są niczym zasłonięte
|
|