|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - SOLVED [R220 SDi 2.0 98r.] Brak mocy
pawelm19871 - Czw Lis 22, 2007 11:54 Temat postu: SOLVED [R220 SDi 2.0 98r.] Brak mocy Witam. Mam problem z moca w roverku 220 sdi.Tzn ma 105km ale jak jade i przyspieszam to wogule nie czuc "kopa".rozpedza sie tak jak by mial 60km.cos jest zepsute ale nie wiem co. pomuscie prosze
sTERYD - Czw Lis 22, 2007 12:05
popraw temat na zgodny z zasadami
spróbuj odpiąć przepływomierz powietrza
Rowan - Czw Lis 22, 2007 14:53
Też myślę o przepływomierzu.
thef - Czw Lis 22, 2007 15:10
Przyczyn może być wiele. Na początek takie pytanie, słychać jak turbina pracuje i czy węże od turbo są szczelne? Może też coś z kątem wtrysku nie tak. Opisz nam czy objawy pojawiły się nagle czy może stopniowo. Możesz sprawdzić również przepływomierz, jak sugeruje Rowan - odepnij wtyczkę, przejedź się i sprawdź czy jest jakaś różnica.
seyfer - Czw Lis 22, 2007 17:59
ja odpielem u siebie i jakiejs znacznej roznicy nie zauwazylem
endriu_poznan - Czw Lis 22, 2007 17:59
Ja mialem tak samo - okazalo sie ze byla dziura w wezu intercoolera dolnym - kupilem nowy za 190zl.
pawelm19871 - Czw Lis 22, 2007 23:05
endriu_poznan ktory dokladnie zmieniles waz???ten co idzie do przeplywomierza?????czy ten co jest zara po filtrze na dole?????odp
thef - Czw Lis 22, 2007 23:10
pawelm19871, popraw ten temat bo dostaniesz ostrzeżenie.
Węże turbo, to te grube dochodzące i wychodzące z chłodnicy powietrza, widoczne na zdjęciu.
pawelm19871 - Czw Lis 22, 2007 23:22
temat poprawile. a nie wiecie przy ilu obr wlancza sie turbina????
sTERYD - Czw Lis 22, 2007 23:25
turbina chodzi cały czas, nominalne ciśnienie doładowania uzyskuje przy 3000rpm ZTCP
pawelm19871 - Czw Lis 22, 2007 23:28
jak sie nazywa i do czego sluzy to co jest na czerwono zaznaczone???
[ Dodano: Czw Lis 22, 2007 23:31 ]
przepraszam to co jest w czarnym prostokacie
endriu_poznan - Czw Lis 22, 2007 23:38
Z tego co pamietam to wymienialem waz, ktory idzie od intercoolera do kolektora ssacego, ale rownie dobrze mogl Ci sie przetrzec ten drugi....
Brt - Czw Lis 22, 2007 23:48
Cytat: | turbina chodzi cały czas, nominalne ciśnienie doładowania uzyskuje przy 3000rpm ZTCP |
a nawet odrobinę szybciej zależy to od biegu na którym jesteś i czy silnik jest w pełni obciążony
w tym czarnym prostokącie jest MAP sensor - czujnik ciśnienia doładowania.
pawelm19871 - Pią Lis 23, 2007 13:17
Ta rura co jest zaznaczona jest peknieta.To moze byc powod tego ze moj Roverek zamula????
fca
sTERYD - Pią Lis 23, 2007 15:48
może i pewnie jest
przez tą rurę idzie powietrze ze sprężarki do silnika, jeśli jest pęknięta, to nie ma ciśnienia doładowania
Brt - Pią Lis 23, 2007 16:23
sTERYD napisał/a: | przez tą rurę idzie powietrze ze sprężarki do silnika, jeśli jest pęknięta, to nie ma ciśnienia doładowania |
trafiony zatopiony przyczyna znaleziona
pawelm19871, gdybyś przeczytał techniczny FAQ to nie musiałbyś zadawać tego pytania
pawelm19871 - Sob Lis 24, 2007 12:00
dziekuje wszystkim raz rady itp.
piter34 - Pon Gru 03, 2007 11:27
sTERYD napisał/a: | turbina chodzi cały czas, nominalne ciśnienie doładowania uzyskuje przy 3000rpm ZTCP |
Raczej tam, gdzie mamy maksymalny moment obrotowy, czyli przy 2000rpm.
No chyba, że mnie ktoś poprawi i poda jakieś logiczne uzasadnienie.
Rowan - Pon Gru 03, 2007 15:06
piter34 napisał/a: | Raczej tam, gdzie mamy maksymalny moment obrotowy, czyli przy 2000rpm. |
Wydaję mi się że jednak gdzieś koło 3000rpm ponieważ diesel naprawdę dobrze się rozpędza przy tych obrotach.
Kalah - Pon Gru 03, 2007 15:32
Wystarczy spojrzec na wskaznik cisnienia doladowania, jesli ktos ma i widac, ze zaczyna ladowac z nizszych obrotow (oczywiscie pelne obciazenie) zeby przy okolo 1900 osiagnac wartosc maksymalna.
piter34 - Pon Gru 03, 2007 16:06
Rowan napisał/a: | Wydaję mi się że jednak gdzieś koło 3000rpm ponieważ diesel naprawdę dobrze się rozpędza przy tych obrotach. |
Wykres momentu obrotowego w funkcji obrotów silnika skutecznie obala tę teorię
Rowan - Pon Gru 03, 2007 16:11
No dobrze ale jak to wytłumaczysz że naprawde dobrze przyspiesza od 3000rpm, no może troche wcześniej.
piter34 - Pon Gru 03, 2007 16:31
Rowan napisał/a: | No dobrze ale jak to wytłumaczysz że naprawde dobrze przyspiesza od 3000rpm, no może troche wcześniej. |
Tym, że masz coś "nie tak" i za późno Ci naprawdę dobrze przyspiesza.
Spójrz w dane techniczne. Maksymalny moment obrotowy jest w okolicach 2000rpm i wtedy (na danym biegu) auto przyspiesza najlepiej. Fizyka, fizyka...
Rowan - Pon Gru 03, 2007 16:47
Z tego co wiem to każdy diesel tak ma...
piter34 - Pon Gru 03, 2007 17:20
Rowan napisał/a: | Z tego co wiem to każdy diesel tak ma... |
Generalnie to każde auto ma tak, że przyspiesza najlepiej przy takich obrotach (na danym biegu), na jakich ma najwięcej niutonometrów. Twój model ma ich najwięcej w okolicach 2000rpm.
maniaq - Wto Gru 04, 2007 00:09
przy 3 k mi zaczyna juz zamulac najlepiej minimalnei przed 2000 rpm sie zbiera, slychac ladne pssssst i autko idzie .
wykres mocy pokazuje zadyszke przy 3 k rpm i potem znow sie rowna wykres.
pawelm19871 - Wto Gru 04, 2007 13:32
W czoraj wymienilem rure ktora mialem dziurawa.teraz moj roverek idzie jak torpeda.dziekuje wszystkim za rady!!!!!!!!!!pozdrawiam
piter34 - Sro Gru 05, 2007 11:32
maniaq napisał/a: | przy 3 k mi zaczyna juz zamulac najlepiej minimalnei przed 2000 rpm sie zbiera, slychac ladne pssssst i autko idzie .
wykres mocy pokazuje zadyszke przy 3 k rpm i potem znow sie rowna wykres. |
Ja to widzę nieco inaczej.
Max istotnie jest przy 2krpm, ale potem moment obrotowy cały czas idzie równomiernie w dół, a zatem nie powinno być mowy o nagłej zadyszce przy 3krpm (de facto tam jest prawie 220Nm, czyli więcej niż maks. moment obrotowy w starszej serii L).
|
|