Zobacz temat - [R45] Rover 45 problem z abs
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Rover 45 problem z abs

pawel23456 - Czw Lis 22, 2007 16:49
Temat postu: [R45] Rover 45 problem z abs
niedawno nabyłem rowerka 45 i od kąd go kupiłem ciągle świeci mi się kontrolka ABS i oczywiście system ten nie działa, kontrolka nie gaśnie przy odpalaniu świeci sie cały czas, jaka może byc tego przyczyna i jak ja wyeliminowac prosze o rady i zgóry dziekuje
maciej - Czw Lis 22, 2007 16:54

Przeczytaj zasady tego kącika i zmień temat na zgodny z nimi - to pozwoli łatwiej znaleźć Twój temat osobom znającym się na Twoim modelu.

Polecam użycie funkcji "Szukaj" temat ABS'u był poruszany kilkadziesiąt razy i są całe wątki opisujące co możę być uszkodzone i co robić w takim przypadku.

pawel23456 - Czw Lis 22, 2007 17:02

niby jest wiele wątków odnośnie abs ale wszystkie rady sprowadzają się do sterki czujnikow a z tego comi wiadomo to jeśli wina jest któregoś z czujników to po przekręceniu kluczyka kontrolka zkasnie choc na chwile
maciej - Czw Lis 22, 2007 17:31

Jeśli czujnik jest całkowicie uszkodzony to nie wyłaczy się - sprawdź oporności.
Może być jeszcze problem z kablem albo centralką.
Jeśli wykluczysz czujniki i kable, to musisz sprawdzić pompę i komputer.
Najprostsza metoda w 45 to podłączyć się pod Testbook'a T4 - najbliższego masz prawdopodobnie w EEC w Babicach koło Wawy.

Popraw temat proszę, bo dostaniesz upomnienie.

przemo285 - Czw Lis 22, 2007 20:02

Sprawdż jeszcze masę która jest przykręcona przy zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego(taka podwójna)
pawel23456 - Pią Lis 23, 2007 17:46

witam dzis sprawdziłem oporność i na tylnych czujnikach wskazało 1.1Ω na przednim prawym 1.5Ω a na lewym 1.6Ω. i co dalej....?
maciej - Pią Lis 23, 2007 17:49

No to jeszcze spróbuj z tą masą, o której pisze przemo285, a jak nie to albo pompa albo centralka - to najłatwiej zdiagnozować testbook'iem.
Innych pomysłów nie mam. :(

pawel23456 - Pią Lis 23, 2007 18:07

mase odkręciłem przeczyściłem i tyle. tylko skad wziąc tego testbook'a??? szukałem jakiegos interfejsa ale nigdzie niema do tego modelu. róniez niemge nigdzie znaleść jak oczytwać kody usterek. a tak szczeże to nie moge nawet znaleśc gniazda zeby sie podlonczyć
maciej - Pią Lis 23, 2007 18:20

Niestety, jeśli chodzi o Testbooka (komputer serwisowy MG-Rover) to najbliżej masz w byłym ASO w Kielcach (przynajmniej kiedyś mieli Testbook'a) albo ECC Babice pod Warszawą.
pawel23456 - Pią Lis 23, 2007 18:28

hmm a orjetujesz sie moze czy czyms innym mozna go zdiagnozowa?
maciej - Pią Lis 23, 2007 18:52

Nie, nie orientuję się - małe szanse, bo firmy bardzo strzegą takich interfejsów - nowy testbook T4 kosztował około 100 000 zł.

I chyba w 25/45/75 nie da się inaczej odczytać kodów błedów z komputera.

przemo285 - Pią Lis 23, 2007 18:58

Jeszcze szansa wziąć schemat z Rave oraz zdjęcie kostki i posprawdzać napięcia/masy/i przejścia od czujników do modulatora ABS (komputer/sterownik znajduje się w modulatorze) :idea:
pawel23456 - Pią Lis 23, 2007 18:58

w 75 to chyba niema problemu bo tam chyba były tds z bawarki. ale do 25 i 45 to chyba masz racje ze beda kłopoty bo teraz siedze szukam i nic nie moge znaleść :cry: hmmm chyba trzeba bedzie szybciej sprzedac roverka niz zamierzałem mimo ze ten silniczek chodzi super!!!!!
przemo285 - Pią Lis 23, 2007 19:06

Nie uważam żeby to był taki problem aby odrazu sprzedawać auto :wink: wszystko jest do zrobienia nie ma co się tak zrażać
pawel23456 - Pią Lis 23, 2007 19:33

troche sie smiałem ze odrazu sprzedam no chyba ze mnienaprawde rozzłości to auto. a tym czasem musze znaleść sposób zeby zdiagnozowac usterke bo niewidzi mi sie kupowac pompe nie mając pweności ze jest ona uszkodzona. a moze wie ktos jak ją sprawdzic????
maciej - Pią Lis 23, 2007 19:34

Też nie rozumiem.
Właśnie sprawdziłem - ASO było jeszcze w Częstochowie i Radzionkowie:
http://www.roverki.pl/gar...iewslink&sid=19
Zadzwoń i zapytaj! :)

Nowe części są ciągle dostępne np. www.tomateam.pl, a używek to już wogóle jest dużo.

Myślę, że koszty podatku PCC przy zmianie samochodu będą wyższe niż diagnoza ABSu, bo może to nic strasznego. :D

pawel23456 - Pią Lis 23, 2007 19:42

tak sobie mysle ze moze jeszcze byc wina jakiegos bezpiecznika albo przekaźnika tyle ze niemam zadnej rozpiski który bezpicznik i przekażnik jest odpowiedzialny za ABS
przemo285 - Pią Lis 23, 2007 21:10

Jakbyś miał problemy ze schematem do ABS 45 lub rozpiską to pisz podeślę tobie :wink:
pawel23456 - Pią Lis 23, 2007 21:16

JESLI MORZESZ MI PRZESŁAC SCHEMAT ,ROZPISKĘ DO 45 TO BEDE CI BARDZO WDZIECZNY!!!! :wink: :wink: OTO MEIL pawelsolarz@poczta.fm
przemo285 - Pią Lis 23, 2007 21:20

Ok. Jutro tobie to puszczę
maciej - Sob Lis 24, 2007 17:14

Heh... Na proste rozwiązania najtrudniej wpaść. ;)
Bezpiecznik - w sumie to najprostrze rozwiązanie - w 827 po wyciągnięciu bezpiecznika rzeczywiście kontrolka paliła się bez przerwy.

pawel23456 - Nie Lis 25, 2007 19:51

jak niema bezpiecznika to system jest wyłonczony i pali sie kontrolka tyle ze ja wszystkie bezpieczniki przejzałem bynajmniej te pod kierownicą i wszystkie są ok, ale moze byc tez jakis przekaznik padniety tylko ze niewiem gdzie sa przekażniki od absu
przemo285 - Nie Lis 25, 2007 19:56

Wysłałem tobie schematy sprawdż zasilania wtedy można coś stwierdzić (sprawdż w skrzynce bezpieczników w komorze silnika) :?:
pawel23456 - Nie Lis 25, 2007 20:03

dzięki wielkie za schematy właśnie je bede przeglądał. te bezpieczniki tez sprawdziłem o jakich zasilaniach mówisz???
przemo285 - Nie Lis 25, 2007 20:11

W tej dużej kostce przy samym modulatorze ABS (w samym modulatorze znajduje sie komputer/sterownik ABS)

[ Dodano: Nie Lis 25, 2007 20:13 ]
Tam też sprawdzisz oporność czujników eliminując ewentualne uszkodzenie instalacji na lini czujniki a modulator ABS-u

Brt - Nie Lis 25, 2007 20:30

przemo285 napisał/a:
Tam też sprawdzisz oporność czujników eliminując ewentualne uszkodzenie instalacji na lini czujniki a modulator ABS-u


dokładnie w ten sposób też sprawdzałem ;) żeby wykluczyć ewentualna usterkę oprzewodowania ;) A schematy znajdziesz też w RAVE ;)

pawel23456 - Nie Lis 25, 2007 20:32

brt mozesz mi powiedziec co u ciebie sie dzialo i co bylo przyczyna??
poniewaz nie jestem zbyt biegły to oświec mnie co to Rave :idea:

Brt - Nie Lis 25, 2007 22:24

ad1. przestał działać ABS ;) okazało sie, że to czujnik padł. Ale sprawdzałem własnie w kości przy pompie ABSu a nie przy kołach ;) jak znalazłem że jeden z czujników jest nie teges, to wtedy odpiąłem i przemierzyłem sam czujnik no i sięwyjaśniło. Po wymienie wszystko wróciło do normy

ad2. wpisz w google "rover rave" ;) lub zajrzyj do technicznego FAQ, pyt. nr 5 ;)

pawel23456 - Pon Lis 26, 2007 17:45

posłuchałem waszej rady i sprawdziłem czujniki w kości przy pompie i wskazania były takie:
przednie koła 1,5Ω
tylne koła 0.98 Ω
podczas pomiaru przy kolach wykazało z przodu około 1.6 ana tylnych 1.1
jedna rzecz mnie niepokoi ze na jednym z czujników miernik wykazał volty tzn ustawilem miernik na voltomierz jeden styk przystawiłem do masy a drugi przykladalem po kolei do wsuwek we wtyczce odpowiadającym poszczególnym czujnikóm na i tylko w przypadku jednego czujnika było wskazanie bodajze 0.22V oczywiscie na obu przewodach idacych od tego czujnika, przy pozostałych trzech czujnikach nie było zadnego wskazania. niewiem czy na tych trzech tez powinno byc jakies wskazanie czy moze tylko ten jeden ma jakies przebicie...?????

sprawdziłem tez zasilanie które jest ok 12V

Brt - Pon Lis 26, 2007 18:13

hmmm dziwne. Wydaje się, że z czujnikami jest wsio ok. trochę zastanawiające jest to napięcie, bo moim zdaniem nie powinno być żadnego napięcia tam :roll:
piter34 - Pon Gru 03, 2007 12:58

pawel23456, problem rozwiązany?
pawel23456 - Wto Gru 04, 2007 19:35

nie jeszcze rozwiązałem narazie musiałem zając sie zony corsą jak cos bede wiedział to napewno napisze
piter34 - Sro Gru 05, 2007 12:52

pawel23456 napisał/a:
nie jeszcze rozwiązałem narazie

Jak ja lubię kropki i przecinki. :/

pawel23456, czy Ty coś rozumiesz z tego co zacytowałem? :/