|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Hałasy z okolic rozrządu
dram - Sob Lis 24, 2007 11:20 Temat postu: [R416] Hałasy z okolic rozrządu Cze jestem szczesliwym posiadaczem Roverka 416z 96 roku. Z mojego silnika dochodzi dziwny dzwięk odgłos dochodzi od strony rozrządu i pompy wodnej, nadmieniam że rozrząd wymieniałem jakieś 5tys. km temu. Dzwiek słychać szczególnie gdy silnik schodzi z obrotów, a na wolnych obrotach jest słyszalny jakby coś ocierało o coś . Pomocy.
Brt - Sob Lis 24, 2007 11:28
dram, ale dlaczego piszesz w temacie dot. rozrządu w dieslu Należy otworzyć nowy wątek w takim przypadku, co niniejszym czynię.
KuBaB - Sob Lis 24, 2007 12:19
Musisz bardziej sprecyzować co to za dźwięk, opisz dokładniej. Przy schodzeniu z obrotów to nie jest przypadkiem ten "słynny" dźwięk przy 2100-2200rpm czyli osłona od katalizatora?
dram - Sob Lis 24, 2007 12:27
Ten dzwiek jest troche podobny jaki wydaje turbina w dislach ale ja jej przecierz niemam
[ Dodano: Sob Lis 24, 2007 12:28 ]
A o co chodzi z tą osłona katalizatora i czy jest słyszalny ten dzwiek przy wolnych obrotach
[ Dodano: Sob Lis 24, 2007 14:13 ]
A może ktoś wie czy taki dzwięk to może być pompa wodna?
giewu - Sob Lis 24, 2007 15:23
cześć
dram napisał/a: | ...odgłos dochodzi od strony rozrządu i pompy wodnej ... Dzwiek słychać szczególnie gdy silnik schodzi z obrotów, a na wolnych obrotach jest słyszalny jakby coś ocierało o coś . Pomocy. |
przyczyną tego dźwięku najprawdopodobniej jest pasek rozrządu, który na swym najdłuższym odcinku, lekko trzęsąc się podczas pracy ociera o obudowę rozrządu ... spróbuj podczas pracy silnika lekko ponaginać, podopychać obudowę, a sam zobaczysz czy przypadkiem ten efekt się nie potęguje lub nie zanika
dram - Wto Lis 27, 2007 18:16
dzieki bardzo za orade koazało sie ze to obudowa rozrządu.
[ Dodano: Sob Gru 01, 2007 16:16 ]
cze aby usunąć ten dzwięk popuściłem trochę śrubki od osłony paska, niby trochę pomogło ale po dokładnym wsłuchaniu sie to słychać dalej. Wydaje mi sie że dźwięk dochodzi od pompy wspomagania, czy mozna jakoś sprawdzić czy to siada pompa czy coś innego?
matejto - Pią Lut 22, 2008 09:10
U mnie po wymianie paska rozrządu z napinaczem, paska wspomagania i pompy wody też się pojawiły dziwne dźwięki (jakby tarcie słyszalne na wolnych obrotach - to raz i świst przy dodawaniu gazu - to dwa) Wszystko nowe było założone więc nie powinno powodować tych dźwięków. Sprawdzałem plastikową obudowę paska rozrządu - dociskałem ją ale nadal słychać Podejrzewam rolkę napinającą pasek wspomagania bo jej nie wymieniałem. Przebieg mam 150 tys - nie wiem jaką ona ma żywotność. Niestety droga ta rolka:
http://www.tomateam.pl/sk...ial=paski&c=639 chyba by pasowała do mojego 1,6 111 KM ?
Zastanawiam się czy ona jest przyczyną i czy dużo roboty jest z jej wymianą
greg_szczytno - Pią Lut 22, 2008 22:03
Cytat: | Podejrzewam rolkę napinającą pasek wspomagania bo jej nie wymieniałem. Przebieg mam 150 tys - nie wiem jaką ona ma żywotność. Niestety droga ta rolka:
http://www.tomateam.pl/sk...ial=paski&c=639 chyba by pasowała do mojego 1,6 111 KM ?
Zastanawiam się czy ona jest przyczyną i czy dużo roboty jest z jej wymianą
|
Z wymianą nie ma żadnych problemów luzujesz napinasz mechaniczny (przeczytaj to http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=21617)
koszt ok 170 to wiesz. U mnie wytrzymała 96 tyś. no i z uszkodzonego łożyska był słyszalny dźwiek. Teraz cisza z tych okolic.
Dodam jeszcze że czas wymiany ok 30 minut z przerwą na kawę
Goktan - Sob Lut 23, 2008 12:26
Być może, że to rolka, właśnie wczoraj wymieniłem rolkę, bo ona powodował podobne świsty i zgrzytanie, po prostu się nie kręci (w rękach co prawda, bo pasek dawał radę mimo wywalonego łożyska), tak jak koledzy z forum radzą, warto wymieniać całość, by nie wracać do czegokolwiek gdy ma się już rozebrane autko
matejto - Wto Mar 11, 2008 08:24
Wymieniłem rolkę napinającą pasek wspomagania, ale to w sumie nic nie zmieniło Na szczęście rolkę kupiłem taniej w hurtowni - 115 zł - RUVILLE na rolce pisało INA. Stara rolka (również INA) okazała się jeszcze nie najgorsza, szumiała trochę i miała lekkie luzy, ale się kręciła lekko.
Najprawdopodobniej za te dźwięki odpowiedzialny jest pasek rozrządu ContiTech.
|
|