Zobacz temat - [R200 2.0 Di 86km] czy jest w nim kontrolka check engine ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 2.0 Di 86km] czy jest w nim kontrolka check engine ?

chudson - Nie Lis 25, 2007 19:20
Temat postu: [R200 2.0 Di 86km] czy jest w nim kontrolka check engine ?
Szukałem na forum ale nie znalazłem , czy w tych silnikach występuje kontrolka a jeśli tak to czy po przekręceniu kluczyka powinna się zaświecić na chwilke czy dopiero przy jakims błędzie?? sprawdzałęm zegary i w miejscu kontrolki jest sprawna żarówka.

I przy okazji z ciekawości zapytam za co odpowiada komputer w tym silniczku ? czym steruje ? czujników zbyt wielu tu nie ma , pompa mechaniczna wiec od czego on jest ??

giewu - Nie Lis 25, 2007 21:57
Temat postu: Re: [R200] 2.0 Di 86km - czy jest w nim kontrolka check engi
chudson napisał/a:
...czy w tych silnikach występuje kontrolka a jeśli tak to czy po przekręceniu kluczyka powinna się zaświecić na chwilke czy dopiero przy jakims błędzie?? sprawdzałęm zegary i w miejscu kontrolki jest sprawna żarówka...

jak najbardziej występuje ... jeśli się nie mylę powinna zaświecić się w momencie włączenia zapłonu, zdiagnozować układ i zgasnąć ...
jej ewentualne pojawienie się podczas pracy silnika oznacza błąd, którego sposób znalezienia i wyjaśnienie "wymigane" jest na naszej stronie głównej ;)

Brt - Nie Lis 25, 2007 22:08

w wersji 86KM wymigiwanie chyba nie działa :roll: ;)
PHJOWI - Nie Lis 25, 2007 22:23

komputer w tym modelu steruje praca przeplywki, oraz czujnikow temp. wody .

[ Dodano: Nie Lis 25, 2007 22:24 ]
dodam takze ze ma w sobie immo i blokuje doplyw paliwa

chudson - Nie Lis 25, 2007 23:13

OK dzięki za informacje. To że komputer nie wymiguje (samodiagnozuje) błedów w tym akurat silniczku to już wiem ale jeśli kontrolka ta powinna się zapalać po przekręceniu stacyjki a żarówka NAPEWNO jest sprawna to może któryś z szanownych kolegów podpowie gdzie szukać usterki ??


A co do sterowania komputera to oczywistym jest że skoro są to musi pobierać sygnały z czujników temperatur i przepływomierza ale do czego obliczania mu te sygnały potrzebne są ?? W benzyniakach przepływomierz + lambda plus kilka innych czujników pozwalają sterować zapłonem i mieszanką a w tym przypadku??

PHJOWI - Nie Lis 25, 2007 23:16

sygnał między innymi jest po to aby kierowca wiedział że coś jest nie tak z czujnikiem i należy go zbadać , oraz dla serwisu aby można sprawdzić parametry pracy silnika.
R-200 - Pon Lis 26, 2007 01:02

W Di też są potrzebne sygnały typu przeplyw powietrza i jego temperatura czyli masa powietrza zasysanego, temperatura silnika, temperatura paliwa, prędkość obrotowa i parę jeszcze innych sygnałów z których wyliczana jest m.innymi ilość paliwa, moment wtrysku itp.
Brt - Pon Lis 26, 2007 08:12

po pierwsz trzeba wyjaśnic, czy to auto ma elektronicznie sterowana pompę bo oznaczenie Di kłóci sie z mocą 86KM ;)
giewu - Pon Lis 26, 2007 08:19

Brt napisał/a:
w wersji 86KM wymigiwanie chyba nie działa :roll: ;)

no i znów się czegoś nauczyłem :mrgreen:

piotreq - Pon Lis 26, 2007 08:27

U mnie w 420D (nie wiem jak jest w R2xx - silnik w koncu ten sam) kontrolka jak najbardziej zapala sie po wlaczeniu zaplonu i gasnie chyba chwile po tym.

R-200 napisał/a:
W Di też są potrzebne sygnały typu przeplyw powietrza i jego temperatura czyli masa powietrza zasysanego, temperatura silnika, temperatura paliwa, prędkość obrotowa i parę jeszcze innych sygnałów z których wyliczana jest m.innymi ilość paliwa, moment wtrysku itp.


W Di jest to potrzebne.

A swoja droga zastanawiam sie - moze zle mysle i zaraz bede blotem obrzucony :wink: - ze w silniku 86km, ktory ma mechaniczna pompe chyba przeplywomierz i pewnie pare innych czujnikow jest zupelnie zbednych.

Poprawcie jesli sie myle.

PHJOWI - Pon Lis 26, 2007 09:13

dobrze myślisz , po co tam komputer to ja nie wiem.
chudson - Pon Lis 26, 2007 13:45

No jasne że sygnały sie przydają z różnych czujników tylko po co przy mechanicznej pompie wtryskowej ??
ten komputer to może i sie przyda jeśli auto bogate do sterowania poduszkami , absem , kontrolą trakcji itp (napewno do immo ) ale w pracy samego silnika to chyba zbędny jest ?

Zastanawia mnie tylko po co by ładowali przepływomierz skoro do niczego nie przydatne sa jego odczyty ....... gdzieś musi być to wykorzystane. ide oblookać pod maską dokładnie przewody

I jak z tą kontrolką , mrygać błędów nie mryga ale czy zaświecać się powinna chociaż w przypadku błedu ?? chyba pójde odłącze przepływomierz - jeśli ma sie zaświecać to powinna wykryć brak sygnałów

Cytat:
po pierwsz trzeba wyjaśnic, czy to auto ma elektronicznie sterowana pompę bo oznaczenie Di kłóci sie z mocą 86KM


No możei to nie jest Di - sugerowałem sie danymi z podstrony z danymi do roverka 200 gdzie są wyszczególnione 2 diesle : Di 86km i SDi 105km . teraz w FAQ przeczytałem ,że troszke inaczej oznaczenia sie mają. - Mi w dowód rejestracyjny wpisali spece 2.0 TDI :D jak widać najbliższe im są vw i w innych oznaczeniach sie nie znają

piter34 - Pon Gru 03, 2007 12:47

chudson napisał/a:
No możei to nie jest Di - sugerowałem sie danymi z podstrony z danymi do roverka 200 gdzie są wyszczególnione 2 diesle : Di 86km i SDi 105km .

Poprawiłem dane na stronie. :lol:

thef - Pon Gru 03, 2007 13:52

chudson napisał/a:
chyba pójde odłącze przepływomierz - jeśli ma sie zaświecać to powinna wykryć brak sygnałów
Być może w ten sposób sprawdzisz u siebie, ale od razu mówię, że w SDi błąd przepływki się tylko zapisuje w komputerze, a check się nie świeci.
chudson - Wto Gru 04, 2007 22:23

hmm nie odłączałem przepływki bo nie chciało mi sie ale zauważyłem ze kontrolka sie zaświeca , lecz rzadko. tak jak świece żarowe po wyłączeniu zapłonu trzeba poczekać dłuższą chwilę by znowu sie zapaliła po przekręceniu kluczyka dlatego wcześniej jej nie zauważyłem.
Adrian355 - Sro Gru 05, 2007 12:09

Sorry może nie na temat ale w moim filmiku na youtube jest jak odpala zupełnie zdrowy nigdy nie pykany SD :mrgreen: (widać wszystkie kontrolki )

http://www.youtube.com/watch?v=1neajQfJ-Vk

Na samym końcu :razz: