|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 220 sd 98] problem z systemem chlodzacym
awator.greg - Pon Lis 26, 2007 12:45 Temat postu: [R 220 sd 98] problem z systemem chlodzacym witam serdecznie
mam problem z chlodzeniem w moim aucie rover 220 sd 98r
sprawa przedstawia sie nastepujaco
bylem u w warsztacie na przegladzie i przy okazji zmienili mi plyn w chlodnicy wszystko bylo ok, wyruszylem w podroz i po 700km padlo ogrzewanie w aucie a nastepnie skoczyla temeratura wody,zatrzymalem sie wentylator chodzil a woda ze tak powiem troche wystrzelila, odczekalem troszke i ruszylem dalej.
po pewnym czasie tem wody raz wzrastala a jak zwolnilem opadala, nastepnie wzrosla i jak troszke przyspieszylem opadla. nie dzialo sie to w krotkich odstepach czasu...
po dojechaniu na miejsce i gdy auto odpoczelo, konkretnie na drogi dzien sprawdzilem zbiorniczek wody i byl pusty.
dolalem swiezej wody i wlonczylem silnik,system wciagnol wode i dolalem ponownie.gdy silnik odpoczol i woda opadla dolalem reszte wody i odpalilem motor.
wentylacja dziala dobrze. grzeje i wszystko jest cacy
jednakze zostawilem silnik na biegu jalowy zeby sprawdzic czy woda sie zagrzeje.trocha pogazowalem i po pewnym czaie woda zagrzala sie i wystrzelila.o dziwo nie pokazalo mi na mierniku wysokiej tem wody i wentylator sie nie wlaczyl hmmm
rozebralem system chlodzenia.
termostat sie otwiera, czujnik tem (ten z jednym kabelkiem) tez dzila bo rezystancja sie zmienia podczas podgrzewania to samo z sensorem podlaczonym do wiatraka chlodnicy.
wiatrak tez dziala bo podlaczalem go na krutko no i gdy odlacze wtyczke od sensora wiatrak sie zalacza....
tak samo wskaznik tem dziala w aucie bo gdy go zmasowalem wskazowka wychylila sie na max
uuuu...
przepraszam za taki wywod ale musialem opisac wszystko dokladnie
nie wiem w jakim zakresie rezystancji powinny dzialac oba czujniki i kiedy wlacza sie wentlator
prosze o jakas podpowiedz i pomoc
naprawde nie wiem co mam jeszcze zrobic i co sprawdzica do dmu trzeba wrocic 1500km
pozdrawiam
Brt - Pon Lis 26, 2007 13:22
pieknie opisane, ale nie mam pojęcia co może być przyczyną a czy przed wymianą płynu wszystko było OK może pompa nie ma wystarczajacej sprawności i układ się nie wyrabia z chłodzeniem?? Termostat też może być, bo jeśli nie otwiera sie wystarczajaco, to mogą być podobne objawy nic innego mi do głowy nie przychodzi
awator.greg - Pon Lis 26, 2007 13:32
tak przed wymiana plynu wszystko bylo ok, nigdy wczesniej nie mialem problemu z chlodzeniem wody ani ogrzewanie w kabinie auta.
co do pompy - jak moge sprawdzic czy jest ona sprawna i jest mozliwosc naprawienia jej czy konieczny jest zakup nowej?
hmm a termoztat otwieral sie dosc dobrze jak go zalalem goraca woda....
Brt - Pon Lis 26, 2007 13:38
może masz zapowietrzony układ. spróbuj ponaciskać wszystkie węże od układu chłodzenia przy otwartym korku i wyłaczonym ciepłym silniku i otwartej nagrzewnicy.
awator.greg - Pon Lis 26, 2007 13:44
ok.dzieki
a z ta pompa to ciezka sprawa?
mozna sprawdzic to samemu i ewentualnie je zdemontowac i naprawic lub wymienic czy to grubsza sprawa...
[ Dodano: Pon Lis 26, 2007 14:22 ]
zna ktos moze rezystancje na jakiej pracuje czujnik polaczony do wiatraka
oraz rezystancje czujnika temperatury w jakich powinien pracowa
oraz czy te czujniki powiazane sa ze soba i moga miec negatywny wplyw na prace pompy wody czy tez reszty ukladu chlodzenia??
piter34 - Pon Gru 03, 2007 12:40
awator.greg napisał/a: | oraz rezystancje czujnika temperatury w jakich powinien pracowa |
20 stopni = 1700 ohm
80 stopni = 300 ohm
awator.greg napisał/a: | oraz czy te czujniki powiazane sa ze soba i moga miec negatywny wplyw na prace pompy wody czy tez reszty ukladu chlodzenia?? |
Nie są ze sobą powiązane, a błędne wskazania czujnika temperatury (tego silnikowego, połączonego z komputerem) oczywiście mogą wpływać na pracę silnika, moment załączania wiatraka, ale nie na pracę pompy wody czy termostatu.
|
|