|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Problem z impulsatorem
Ficek33 - Pią Lis 30, 2007 18:43 Temat postu: [R620] Problem z impulsatorem Witam.
Mam uszkodzony impulsator (część elektroniczną odpowiedzialną za pracę licznika kilometrów i prędkościomierza). Zakupiłem już nowy (używany) do tego modelu ale okazało się, że nie pasuje (mój silnik jest z końca 1995 roku a zakupiony impulsator pochodzi z autka z 1996 roku).
No i mam problem, bo ciężko jest zdobyć tę część z modelu 620TI z 95roku
Podobno mogą pasować impulsatory z innych modeli (co zwiększyłoby możliwość trafienia tej części) tzn. 620DI (94-95r), 220 coupe TI lub 800 TI. Czy ktoś mógłby potwierdzić tę opinię?
Z góry dziękuję
sTERYD - Sob Gru 01, 2007 09:21
skoro masz silnik T to powinieneś mieć taką samą skrzynię jak w dieslach, czyli PG1
stąd myślę, że od diesli powinien impulsator pasować, a na pewno od innych Ti
albo ewentualnie starszych GSi, ale to chyba jeszcze trudniej znaleźć
Ficek33 - Pon Gru 03, 2007 20:56
sTERYD napisał/a: | skoro masz silnik T to powinieneś mieć taką samą skrzynię jak w dieslach, czyli PG1
stąd myślę, że od diesli powinien impulsator pasować, a na pewno od innych Ti
albo ewentualnie starszych GSi, ale to chyba jeszcze trudniej znaleźć |
Dzięki
A do którego roku produkowana była wersja oznakowana DI (nie SDI)?
sTERYD - Pon Gru 03, 2007 21:16
to nie jest kwestia roku
w przypadku R600 to kwestia wyposażenia
Skiba - Pon Gru 03, 2007 22:52
sTERYD napisał/a: | w przypadku R600 to kwestia wyposażenia |
Dokładnie:
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=21495
Ficek33 - Wto Gru 04, 2007 09:54
sTERYD napisał/a: | to nie jest kwestia roku
w przypadku R600 to kwestia wyposażenia |
OK.
Różnice w modelach I, SI, SLI są dla mnie oczywiste.
Nie miałem pewności co do DI i SDI. Myślałem, że w pewnym momencie Rover zmienił "cosik" w tym modelu zmieniając jednocześnie oznakowanie.
A jak się mają do siebie wersje TE i TI (obydwie występują w wielu różnych konfiguracjach wyposażeniowych i czasami dwa tak samo wyposażone auta oznakowane są zarówno TE jak i TI)?
piter34 - Sro Gru 05, 2007 10:58
Ficek33, nr części to TXG100220. Ten impulsator był też stosowany w R820Si oraz R800Ti, a także 620SDi/Di.
Dziwne, bo w EPC jest napisane, że stosowano go od nr VIN BM246797, ale nie napisano co było wcześniej...
Do tego mamy jeszcze przetwornik impulsów YBE100520, który był w MGF oraz R200/400/800 (w EPC nie wyróżniono konkretnych silników).
Ficek33 - Sro Gru 05, 2007 15:33
piter34 napisał/a: | Ficek33, nr części to TXG100220. Ten impulsator był też stosowany w R820Si oraz R800Ti, a także 620SDi/Di.
Dziwne, bo w EPC jest napisane, że stosowano go od nr VIN BM246797, ale nie napisano co było wcześniej...
Do tego mamy jeszcze przetwornik impulsów YBE100520, który był w MGF oraz R200/400/800 (w EPC nie wyróżniono konkretnych silników). |
Dziękuję.
Mam nadzieję, że nowo zamówiony towar będzie pasował.
Pozdrawiam serdecznie
Tiooo - Wto Gru 18, 2007 13:49
Witam to moze ja w tym samym wątku zapytam
MAm roverka 620 SDI 1999 r i u mnie słabo dział wskaznik predkosci albo nie działa albo przeleci za 230 i go przekręci i pózniej po jakims tygodniu go podniesie i wskoczy i działa poprawnie .Kilometry pokazuje dobrze .Obrotosciomierz tez oki
I teraz pytanie .Czy wymiana jego wiąze się ze zdjęciem skrzyni biegów tak jak to jest opisane w technicznym FAQ
Czy jak tak działa jak opisałem trzeba wymienic czy moze problem lezy gdzies indziej np w oleju w skrzyni biegów (skrzynia działa poprawnie)
To moze pytanie numer dwa .Jak sprawdzic stan oleju w skrzyni biegów???
thef - Wto Gru 18, 2007 13:54
W sprawdzeniu stanu oleju w skrzyni powinien pomóc ten rysunek:
Tiooo - Wto Gru 18, 2007 13:59
Dzięki ale niestety nic nie widac bo rysunek jest zamazany
A mozesz odpowiedziec mi na pytanie czy muszę rozebrac skrzynię ?
thef - Wto Gru 18, 2007 14:03
Tiooo napisał/a: | Dzięki ale niestety nic nie widac bo rysunek jest zamazany | A kliknąłeś na niego ?
Tiooo napisał/a: | A mozesz odpowiedziec mi na pytanie czy muszę rozebrac skrzynię ? | Tego niestety nie wiem, poszukaj na forum wpisując w szukajkę "impulsator", powinno wypluć kilka tematów o tym.
Tiooo - Wto Gru 18, 2007 14:11
Nawet sciągnąłem i wydrukowałem ale niestety nic nie widac jest strasznie zamazane
thef - Wto Gru 18, 2007 14:26
Cytat: | Nawet sciągnąłem i wydrukowałem ale niestety nic nie widac jest strasznie zamazane | Trochę dziwne, bo ja widzę doskonale. Wysyłam Ci zatem ten obrazek, a nawet dwa na maila podanego w profilu, a jeżeli dalej będzie kiepski to poszukaj go w RAVE.
Tiooo - Wto Gru 18, 2007 14:34
ten na skrzynce były oki wszystko czytelne
Dzięki
thef - Wto Gru 18, 2007 15:00
Tiooo napisał/a: | ten na skrzynce były oki wszystko czytelne | dziwna sprawa, bo to dokładnie ten sam, no ale nic, ważne, że już go lepiej widać .
przemo285 - Wto Gru 18, 2007 19:39
piter34 napisał/a: | Ficek33, nr części to TXG100220. Ten impulsator był też stosowany w R820Si oraz R800Ti, a także 620SDi/Di
Dziwne, bo w EPC jest napisane, że stosowano go od nr VIN BM246797, ale nie napisano co było wcześniej...
Do tego mamy jeszcze przetwornik impulsów YBE100520, który był w MGF oraz R200/400/800 (w EPC nie wyróżniono konkretnych silników). |
Obawiam się że wkradła się mała pomyłka symbol TXG100220 to część mechaniczna napędu szybkościomierza i w tym faktycznie tkwi różnica a co do samego impulsatora (części elektronicznej o której pisze Ficek) to pasuje YBE100520
[ Dodano: Wto Gru 18, 2007 19:45 ]
http://www.allegro.pl/ite...ator_rover.html
Tiooo - Czw Maj 08, 2008 11:02
Moze w mojej sprawie która tez tu poruszyłem
Jak działa obrotościomierz i kilometry a predkosciomierz raz działa a raz nie i widac ze na dołoach on tez lekko podskakauje (wskazówka prędkosciomierza)to :
Podobno niekiedy jest tak ze ten czujnik przy skrzyni sie odpina ?
Gdzie on jest
Moze jakies zdjęcie ktos ma
Bo szukałem i nie moge znalezść
mcteusz - Czw Maj 08, 2008 12:13
Poniżej masz 2 fotki. W ręku mam impulsator wykręcony z mojej starej skrzyni. Jest razem z pompką. A na zdjęciu w skrzyni biegów masz go jeszcze wkręconego na swoim miejscu. Ale ten jest bez tej pompki. Z tego co się dowiedziałem w nowszych nie było.
Co do problemu proponuję najpierw dokładnie sprawdzić kabelki i kostkę. Czy wszystko łączy. I współczuję bo dojście będzie nie ciekawe....
R.E.D. - Czw Sty 12, 2012 23:54
przepraszam, ze odgrzeje, ale czy uszkodzony impulsator objawia sie calkowitym brakiem reakcji wskazowki lub jej przerywaniem czy moga byc inne objawy? dzisiaj zaczela mi wariowac wskazowka i potrafi skoczyc wielokrotnie nawet do 200 jadac powiedzmy 80 zauwazylem, ze glownie dzieje sie to podczas lekkiego trzymania "gazu". przy zwalnianiu jest stabilna i przy szybkim przyspieszaniu rowniez nie zauwazylem skoskow. raz na postoju pokazala przez moment 40, po czym spadla na 0
to raczej wina wiazki czy samego impulsatora?
p.s. mam diesla
|
|