Zobacz temat - [R620] Problem z impulsatorem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Problem z impulsatorem

Ficek33 - Pią Lis 30, 2007 18:43
Temat postu: [R620] Problem z impulsatorem
Witam.

Mam uszkodzony impulsator (część elektroniczną odpowiedzialną za pracę licznika kilometrów i prędkościomierza). Zakupiłem już nowy (używany) do tego modelu ale okazało się, że nie pasuje (mój silnik jest z końca 1995 roku a zakupiony impulsator pochodzi z autka z 1996 roku).
No i mam problem, bo ciężko jest zdobyć tę część z modelu 620TI z 95roku

Podobno mogą pasować impulsatory z innych modeli (co zwiększyłoby możliwość trafienia tej części) tzn. 620DI (94-95r), 220 coupe TI lub 800 TI. Czy ktoś mógłby potwierdzić tę opinię?

Z góry dziękuję

sTERYD - Sob Gru 01, 2007 09:21

skoro masz silnik T to powinieneś mieć taką samą skrzynię jak w dieslach, czyli PG1
stąd myślę, że od diesli powinien impulsator pasować, a na pewno od innych Ti
albo ewentualnie starszych GSi, ale to chyba jeszcze trudniej znaleźć ;)

Ficek33 - Pon Gru 03, 2007 20:56

sTERYD napisał/a:
skoro masz silnik T to powinieneś mieć taką samą skrzynię jak w dieslach, czyli PG1
stąd myślę, że od diesli powinien impulsator pasować, a na pewno od innych Ti
albo ewentualnie starszych GSi, ale to chyba jeszcze trudniej znaleźć ;)


Dzięki

A do którego roku produkowana była wersja oznakowana DI (nie SDI)?

sTERYD - Pon Gru 03, 2007 21:16

to nie jest kwestia roku ;)
w przypadku R600 to kwestia wyposażenia :)

Skiba - Pon Gru 03, 2007 22:52

sTERYD napisał/a:
w przypadku R600 to kwestia wyposażenia :)


Dokładnie:
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=21495

Ficek33 - Wto Gru 04, 2007 09:54

sTERYD napisał/a:
to nie jest kwestia roku ;)
w przypadku R600 to kwestia wyposażenia :)


OK.

Różnice w modelach I, SI, SLI są dla mnie oczywiste.
Nie miałem pewności co do DI i SDI. Myślałem, że w pewnym momencie Rover zmienił "cosik" w tym modelu zmieniając jednocześnie oznakowanie.
A jak się mają do siebie wersje TE i TI (obydwie występują w wielu różnych konfiguracjach wyposażeniowych i czasami dwa tak samo wyposażone auta oznakowane są zarówno TE jak i TI)?

piter34 - Sro Gru 05, 2007 10:58

Ficek33, nr części to TXG100220. Ten impulsator był też stosowany w R820Si oraz R800Ti, a także 620SDi/Di.
Dziwne, bo w EPC jest napisane, że stosowano go od nr VIN BM246797, ale nie napisano co było wcześniej...

Do tego mamy jeszcze przetwornik impulsów YBE100520, który był w MGF oraz R200/400/800 (w EPC nie wyróżniono konkretnych silników).

Ficek33 - Sro Gru 05, 2007 15:33

piter34 napisał/a:
Ficek33, nr części to TXG100220. Ten impulsator był też stosowany w R820Si oraz R800Ti, a także 620SDi/Di.
Dziwne, bo w EPC jest napisane, że stosowano go od nr VIN BM246797, ale nie napisano co było wcześniej...

Do tego mamy jeszcze przetwornik impulsów YBE100520, który był w MGF oraz R200/400/800 (w EPC nie wyróżniono konkretnych silników).


Dziękuję.
Mam nadzieję, że nowo zamówiony towar będzie pasował.

Pozdrawiam serdecznie

Tiooo - Wto Gru 18, 2007 13:49

Witam to moze ja w tym samym wątku zapytam

MAm roverka 620 SDI 1999 r i u mnie słabo dział wskaznik predkosci albo nie działa albo przeleci za 230 i go przekręci i pózniej po jakims tygodniu go podniesie i wskoczy i działa poprawnie .Kilometry pokazuje dobrze .Obrotosciomierz tez oki

I teraz pytanie .Czy wymiana jego wiąze się ze zdjęciem skrzyni biegów tak jak to jest opisane w technicznym FAQ ??
Czy jak tak działa jak opisałem trzeba wymienic czy moze problem lezy gdzies indziej np w oleju w skrzyni biegów (skrzynia działa poprawnie)
To moze pytanie numer dwa .Jak sprawdzic stan oleju w skrzyni biegów???

thef - Wto Gru 18, 2007 13:54

W sprawdzeniu stanu oleju w skrzyni powinien pomóc ten rysunek:
Tiooo - Wto Gru 18, 2007 13:59

Dzięki ale niestety nic nie widac bo rysunek jest zamazany

A mozesz odpowiedziec mi na pytanie czy muszę rozebrac skrzynię ?

thef - Wto Gru 18, 2007 14:03

Tiooo napisał/a:
Dzięki ale niestety nic nie widac bo rysunek jest zamazany
A kliknąłeś na niego ;) ?
Tiooo napisał/a:
A mozesz odpowiedziec mi na pytanie czy muszę rozebrac skrzynię ?
Tego niestety nie wiem, poszukaj na forum wpisując w szukajkę "impulsator", powinno wypluć kilka tematów o tym.
Tiooo - Wto Gru 18, 2007 14:11

Nawet sciągnąłem i wydrukowałem :) ale niestety nic nie widac jest strasznie zamazane
thef - Wto Gru 18, 2007 14:26

Cytat:
Nawet sciągnąłem i wydrukowałem :) ale niestety nic nie widac jest strasznie zamazane
Trochę dziwne, bo ja widzę doskonale. Wysyłam Ci zatem ten obrazek, a nawet dwa na maila podanego w profilu, a jeżeli dalej będzie kiepski to poszukaj go w RAVE.
Tiooo - Wto Gru 18, 2007 14:34

ten na skrzynce były oki wszystko czytelne
Dzięki

thef - Wto Gru 18, 2007 15:00

Tiooo napisał/a:
ten na skrzynce były oki wszystko czytelne
:hmm: dziwna sprawa, bo to dokładnie ten sam, no ale nic, ważne, że już go lepiej widać :D .
przemo285 - Wto Gru 18, 2007 19:39

piter34 napisał/a:
Ficek33, nr części to TXG100220. Ten impulsator był też stosowany w R820Si oraz R800Ti, a także 620SDi/Di


Dziwne, bo w EPC jest napisane, że stosowano go od nr VIN BM246797, ale nie napisano co było wcześniej...

Do tego mamy jeszcze przetwornik impulsów YBE100520, który był w MGF oraz R200/400/800 (w EPC nie wyróżniono konkretnych silników).



Obawiam się że wkradła się mała pomyłka symbol TXG100220 to część mechaniczna napędu szybkościomierza i w tym faktycznie tkwi różnica a co do samego impulsatora (części elektronicznej o której pisze Ficek) to pasuje YBE100520

[ Dodano: Wto Gru 18, 2007 19:45 ]
http://www.allegro.pl/ite...ator_rover.html

Tiooo - Czw Maj 08, 2008 11:02

Moze w mojej sprawie która tez tu poruszyłem

Jak działa obrotościomierz i kilometry a predkosciomierz raz działa a raz nie i widac ze na dołoach on tez lekko podskakauje (wskazówka prędkosciomierza)to :
Podobno niekiedy jest tak ze ten czujnik przy skrzyni sie odpina ?

Gdzie on jest ??
Moze jakies zdjęcie ktos ma ??
Bo szukałem i nie moge znalezść

mcteusz - Czw Maj 08, 2008 12:13

Poniżej masz 2 fotki. W ręku mam impulsator wykręcony z mojej starej skrzyni. Jest razem z pompką. A na zdjęciu w skrzyni biegów masz go jeszcze wkręconego na swoim miejscu. Ale ten jest bez tej pompki. Z tego co się dowiedziałem w nowszych nie było.
Co do problemu proponuję najpierw dokładnie sprawdzić kabelki i kostkę. Czy wszystko łączy. I współczuję bo dojście będzie nie ciekawe....

R.E.D. - Czw Sty 12, 2012 23:54

przepraszam, ze odgrzeje, ale czy uszkodzony impulsator objawia sie calkowitym brakiem reakcji wskazowki lub jej przerywaniem czy moga byc inne objawy? dzisiaj zaczela mi wariowac wskazowka i potrafi skoczyc wielokrotnie nawet do 200 jadac powiedzmy 80 :shock: zauwazylem, ze glownie dzieje sie to podczas lekkiego trzymania "gazu". przy zwalnianiu jest stabilna i przy szybkim przyspieszaniu rowniez nie zauwazylem skoskow. raz na postoju pokazala przez moment 40, po czym spadla na 0 :roll:

to raczej wina wiazki czy samego impulsatora?

p.s. mam diesla