|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT] Okresowo nie pracują wszystkie cylindry
Ryszard1205 - Nie Gru 02, 2007 20:55 Temat postu: [MG ZT] Okresowo nie pracują wszystkie cylindry MG ZT 2.5v6 nie pracuje 1i3 cylinder obd wykazuje blad P0300 zaniki iskry na cylindrach swiece sprawdzalem cewki dzialaja ,cisnienie w cylindrach ok, wtryski dzialaja.silnik ladnie wchodzi w obroty ale cylindry nie pracuja slychac jak mieszanka spala sie w katalizatorze .Swiece po wykreceniu mokre od paliwa ,po podlaczeniu na zewnatrz silnika daja iskre.czy moze jest przesuniety momet zaplonu?mysle ze nie. Co moze byc jeszcze przyczyna? Prosze o pomoc. Dziekuje z gory.
[ Komentarz dodany przez: thef: Nie Gru 02, 2007 21:08 ]
Poprosimy następnym razem jeszcze nawiasy do tematu (patrz zasady kącika) . Dodatkowo po scaleniu mały retusz tematu.
Lodzia - Nie Gru 02, 2007 21:04
Ja bym spróbował wymienić te świece. Miałem kiedyś taki przypadek, że wykręcone świece dawały iskrę ale po wkręceniu w głowicę kompresja powodowała że iskra zanikała lub nie pojawiała się między elektrodami lecz z boku świecy .
przemo285 - Nie Gru 02, 2007 21:10
Powiedz z którymi cylindrami jest problem (domyślam się że z tylnymi-od strony ściany grodziowej)
Ryszard1205 - Nie Gru 02, 2007 21:59
swiece zmienialem na inne nie nowe ,nie pracuje 1 i 3 z przodu samochodu i te dwie swiece sa lekko mokre od paliwa pozostale okopcone czyli dzialaja
piter34 - Wto Gru 04, 2007 17:07
Ryszard1205 napisał/a: | swiece zmienialem na inne nie nowe ,nie pracuje 1 i 3 z przodu samochodu |
Czy te cylindry są zasilane z jednej cewki? Może to ona jest winna?
Ryszard1205 - Wto Gru 04, 2007 17:14 Temat postu: MG ZT 2.5V6 blad p0300 wypadanie zaplonu Komputer pokazuje mi blad p0300 wypadanie zaplonu ,sprawdzalem chyba wszystko nie wiem co jest grane.Silnik slychac ze nie pracowal na wszystkich cylindrach ,teraz mam wrazenie ze jest ok .ale blad sie pojawia + teraz sonda lambda( slaby sygnal w wersji angielskiej )po polsku co innego p0331 tlumaczony niby na czujnik spalania stukowego.Najwazniejsze to to wypadanie zaplonu .Jakie sa przyczyny? Prosze o pomoc .Dzieki
[ Komentarz dodany przez: thef: Wto Gru 04, 2007 17:20 ]
Proszę kontynuować w już zaczętym wątku, łatwiej będzie pomóc, bo czytający będą mieli pełen przegląd sytuacji. Zresztą to wszystko podpada chyba pod jeden wątek - zatem scalam.
piter34 - Wto Gru 04, 2007 17:23
Ryszard1205, proszę przeczytaj swojego posta i powiedz na ilu wdechach to zrobiłeś...
Staraj się używać kropek i przecinków, bo nie robiąc tego lekceważysz osoby, które chciałyby Tobie pomóc w rozwiązaniu problemu.
Ryszard1205 napisał/a: | Komputer pokazuje mi blad p0300 wypadanie zaplonu sprawdzalem chyba wszystko nie wiem co jest grane. |
Podmieniałeś cewki?
Ryszard1205 napisał/a: | p0331 |
To jest "P0331 Continuous Knock Fault Bank B" wynikający oczywiście z P0300, czyli wypadania zapłonu (Random/Multiple Cylinder Misfire Detected)
Co do P0300 to możliwe przyczyny wg AutoDaty: świece, przewody WN, wtryskiwacze, cewki, słaba kompresja silnika, okablowanie
przemo285 - Wto Gru 04, 2007 19:05
Ja myślę że to cewki zapłonowe , najlepiej podmienić i sprawdzić
Ryszard1205 - Wto Gru 04, 2007 19:40
cewki podmienialem,swiece tez ,wtryskiwacze pracuja ,przewody tez podmienialem, sprawdzalem swiece podpiete daja iskre, 1 i 3 cylinder wydaje mi sie nie pracowac bo swiece sa lekko mokre ,pozostale zas okopcone .Kompresja byla bo sprawdzalem ,teraz sam nie wiem co jest grane
piter34 - Wto Gru 04, 2007 22:59
Ryszard1205 napisał/a: | cewki podmienialem |
Na jakieś z innego auta, czy zamieniałeś bankami po prostu? Może jak zamieniłeś bankami, to inne cylindry nie dopalały, nie było zmiany w kulturze pracy silnika i Ciebie to zmyliło?
Ryszard1205 napisał/a: | teraz sam nie wiem co jest grane |
Moim zdaniem do dupy są albo przewody WN albo cewki.
Ryszard1205 - Sro Gru 05, 2007 10:42
sprobuje jeszcze raz ,wymienie przewody i moze nowe swiece .Cewki zamienialem i sprawdzlem ,chyba powinny byc ok .Daja silna iskre, nawet jak trzymam wyjety kabel WN w odleglosci okolo 1 cm od cewki ,to iskra przeskakuje do niego i widac ze jest pozadna.
Ryszard1205 - Pią Sty 11, 2008 19:48
Mam dalej problem z wypadaniem zaplonow. Sprawdzalem ostatnio opornosc cewek sa jednakowe.wtryski tez pracuja.Mam wrazenie ze na 1 i 3 cylindrze nie pokrywaja sie zaplony.Po odpieciu wtryskiwacza 1 cylindra nie ma zadnej reakcji ,po odpieciu wtryskiwacza 3 cylindra, przestaja byc slyszalne strzaly w wydechu (niespalonej mieszanki paliwa).Czujniki walka rozrzadu i na kole zamachowym sa dobre.Co moze byc jeszcze nie tak?
R-200 - Pią Sty 11, 2008 21:24
Chyba nie masz na 1 zapłony. Sprawdż ciśnienie, iskrę, wtryskiwacz i jego wysterowanie. Osobiście stawiałbym na cewkę.
Ryszard1205 - Pią Sty 11, 2008 23:01
To dziwne bo sprawdzilem wszystkie cewki ,daja iskre i maja taka sama rezystancje,cisnienie jest jednakowe dla wszystkich cylindrow.Zamienilem nawet cewki miejscami i nadal 1 i 3 cylinder nie pracuje. Po ich odlaczeniu nie ma zmian w pracy silnika.W 3 napewno jest podawana dawka paliwa albo za pozno ,albo za wczesnie lub zaplon jest nie w tym momencie.Cos jest nie tak bo paliwo spalane jest w katalizatorze(slychac strzelanie,po odlaczeniu 3 wtrysku przestaje)Czy moze trzeba zrobic jakies ustawienia komputerowe?Dziekuje za pomoc.
piter34 - Sro Sty 16, 2008 12:19
Ryszard1205, próbowałeś zamieniać wtryskiwacze miejscami?
Ryszard1205 - Sro Sty 16, 2008 17:04
Wtryskiwacze zamienialem na tych cylindrach ktore nie pracuja. Nawet sprawdzalem je wyjete,dzialaja.Bez zmian.
piter34 - Sro Sty 16, 2008 17:31
Hydrozagadka
Ryszard1205 - Sro Sty 16, 2008 21:58
Zagadka nie do pojecia.
marprok - Pon Sty 14, 2019 10:02
Ryszard1205,
Witam, mam podobny problem. Chciałem się dowiedzieć czy opisywany problem został rozwiązany?
zedziczek - Pon Sty 14, 2019 18:38
najtańszy test na początek, pozamieniaj miejscami cewki i sprawdź czy zapłon wypada na tych samych cylindrach
Ryszard1205 - Pon Sty 14, 2019 21:47
U mnie bylu zamienione przewody do swiec. Temat rozwiazany I zamkniety
|
|