Zobacz temat - [R45] Dziwna sytuacja z przepływką.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Dziwna sytuacja z przepływką.

Ameba - Pon Gru 03, 2007 17:36
Temat postu: [R45] Dziwna sytuacja z przepływką.
Witam !

Mam dość dziwny problem w moim roverku z 2000 roku a mianowicie, od jakiegoś czasu roverek jezdził na odpiętej przepływce ( ze względu na uszkodzenie starej ). 4 dni temu zakupiłem zamiennik o numerze 0 280 218 012 i od razu zamontowałem, wrażenia ?

- zakres obrotów zmienił się z 3900 na ~4750
- znacznie zwiękoszona dynamika w całym zakresie obrotów
- zmniejszenie spalania ( 3 dni jezdziłem na nowej przepływce, kilometrów zrobiłem około 1500 )

Wczoraj nagle wszystko szlak trafił, jezdzi jak bez przepływki ale najdziwniejsze zaobserwowałem dzisiaj, kiedy odepne i podepne przepływke odpale silnik i wcisne gaz obroty wynosza max 4750 ale w tym czasie z silnika wydobywa sie dziwny dzwiek - jakby zwarcie, takie "dzdzdzdzdz" :D i kiedy sie skonczy ( trwa okolo 10 sec ) max obroty wynosza już 3900. Ktoś ma jakiś pomysł ? Okablowanie ? Komputer ?

Pozdrawiam :-)

thef - Pon Gru 03, 2007 18:28

Za wiele nie pomogę, ale z tego co na tu forum wyczytałem zamienniki przepływek potrafią bardzo szybko paść i wszyscy odradzają ich montowanie.
Ameba - Pon Gru 03, 2007 18:42

Z kolei czytałem jak kilka osób zamontowało zamiennik i wszystko było ok, no cóż.. reklamacja ? :>
Paul - Pon Gru 03, 2007 18:48

A ten dźwięk nie brzmi czasem jak iskrzące przewody ?? może gdziesik cosik nie styka za bardzo ?? Przejrzyj kabelkologię dokładnie, wyczyść styki i obserwuj.
Fiodor2000 - Wto Gru 04, 2007 15:57

Mam pytanko...ma 45 w dieslu...i max obrotów to 4000 czy przeplywka wpięta czy wypięta.Możesz mi powiedzieć jak wypioles przeplywke obroty miałeś cały czas w granicach 4000...?

[ Dodano: Wto Gru 04, 2007 16:00 ]
mam problem w 45 w dieslu ..max 4000 obr.Wypiolem przeplywke i to samo.Czy po wypięciu przeplywk obroty powinny sie zwiększyć?Jak ty miałeś?

Pozdro fiodor

Mariusz418 - Wto Gru 04, 2007 17:39

WITAM

NAJPROŚCIEJ ZDEJMIJ KOSTKĘ Z PRZEPŁYWOMIERZA I POJEDZ NA PRUBĘ


POZDRAWIAM
MARIUSZ 418WAWA

Fiodor2000 - Czw Gru 06, 2007 15:13

odłączyłem i obroty są w tym samym miejscu co z podłączoną przeplywką (4000obr/mni max)
piter34 - Czw Gru 06, 2007 16:19

Fiodor2000 napisał/a:
odłączyłem i obroty są w tym samym miejscu co z podłączoną przeplywką (4000obr/mni max)

A dynamika się zmieniła?

Ameba - Czw Gru 06, 2007 17:51

Panowie, kiedy przepływka jest uszkodzona obroty wynoszą max 4000 obr.min z wypietą wynoszą tyle samo z tym że zmienia się dynamika samochodu ( z wpiętą uszkodzona nie mogłem na 2 biegu pod gorke wjechac ) - na moim przykładzie. Wpiełem nową i obroty sięgneły 4800 a dynamika.. ah :) powiem tak, każdy kto jezdził ze mną wcześniej po wmontowaniu przepływki zauważył różniece. Ponadto zauważyłem coś ( :D )

Gdy odpalę silnik ( robilem to na ciplym, niechce meczyc zimnego ) i odrazu wcisnę gaz w podłoge obroty mam 4800 ale po ~ 5 sec od odpalenia z komory silnika dochodzi dziwny dzwięk ( źródło mieści się mniej wiecej pośrodku komory silnika prawie przy podszybiu - jest tam jakies urzadzenie, zaraz poszukam na schematach i podam ). Dzwięk ten trwa ~ 7 sec i zanika, potem obr max wynoszą 4000/min. Dziwne prawda ? Dopiero w pon mechanik zgodił się przyjąć mnie w swe ręce.

Bede informował na bierzące aż będe miał wyczerpującą odpowiedź na mą przypadłość.

Pozdrawiam

piter34 - Pią Gru 07, 2007 10:30

Ameba napisał/a:
z wpiętą uszkodzona nie mogłem na 2 biegu pod gorke wjechac )

Potwierdzam. Oglądałem kiedyś R45 iDT i bez przepływki podpiętej radził sobie z podjazdami poniżej 2krpm, w fotel wciskało od ok. 2,8 do 3,5krpm. PO podłączeniu przepływki miałem problem z wyjechaniem pod górkę nawet na 1 biegu (4 pasażerów), względnie ładnie ciągnął od ok. 2krpm do ok. 3krpm.

Fiodor2000 - Pią Gru 07, 2007 10:35

Witam

Odłączyłem przeplywke i po krótkiej przejażdżce wydaje sie ze auto straciło na dynamice...ale nieznacznie.Obroty cały cza na 4000max