|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [wszystkie] HID opinie + prowokacja modów ;)
Kris - Wto Gru 04, 2007 14:39 Temat postu: [wszystkie] HID opinie + prowokacja modów ;) http://moto.allegro.pl/se...=4140&country=1
Jak to widzicie?
argail - Wto Gru 04, 2007 14:56
Khmm .. o ile mnie pamięć nie myli, to nie wolno instalować Xenonów do świateł bez automatycznego pozycjonowania i bez spryskiwaczy ....
maciej - Wto Gru 04, 2007 15:19
Przeczytaj to:
http://www.roverki.pl/for...1&highlight=ece
Będziesz mniej więcej wiedział o co pytać sprzedawcę (Regulamin ECE nr 45 i 48).
walkie coś ostatnio pisała, że widziała uzasadnienie, że w starszych autach można, ale nie podała źródła.
Kwiestią jest czy to źródło światła jest homologowane jako zgodne z H4 i czy ma mniej niż 2000 lumenów (to chyba R45 ECE).
Jeśli tak to ok.
Wg mojej wiedzy to:
- jeśli źródło światła nie jest zgodnie z H4 to nie możesz tego zainstalować, bo Twój przegląd techniczny traci ważność (zmiana niezgodna z warunkami homologacji = utracie ważności przeglądu - ta jakbyś jeździł na 2 różnych oponach).
- jeśli źródło jest zgodne z H4, ale ma więcej niż 2000 lumenów to musisz mieć oczyszcanie i samopoziomomowanie.
Ale to takie laickie podejście do tematu - warto spytać prawnika od tych spraw.
[ Dodano: Wto Gru 04, 2007 15:22 ]
W opisie pierwszej aukcji:
"Bezpieczniejsza jazda - instalacja HID zapewnia blisko 3-krotnie więcej światła (ok. 3000 lumenów) w porównaniu do żarówki halogenowej (ok. 1200 lumenów). Więcej światła to lepsza widoczność - dalej i szerzej."
Czyli wg Regulaminu ECE nr 45 i 48, który Polska przyjęła decyzją Prezesa Rady Ministrów konieczny jest system samopoziomowania i oczyszczania szkieł.
A jeśli jeszcze nie są homologowane na H4 to powinienneś wymienić też reflektory, bo reflektor jest homologowany z konkretnym źródłem światła, żeby dać przykład - jeśli żarówka będzie miała 5 mm dłuższy cokół, to już zupełnie inaczej będzie się światło rozkładać, bo pod innym kątem padnie na lustro.
Kris, popraw temat.
Kris - Wto Gru 04, 2007 15:47
maciej napisał/a: | Przeczytaj to:
http://www.roverki.pl/for...1&highlight=ece
Będziesz mniej więcej wiedział o co pytać sprzedawcę (Regulamin ECE nr 45 i 48).
walkie coś ostatnio pisała, że widziała uzasadnienie, że w starszych autach można, ale nie podała źródła.
Kwiestią jest czy to źródło światła jest homologowane jako zgodne z H4 i czy ma mniej niż 2000 lumenów (to chyba R45 ECE).
Jeśli tak to ok.
Wg mojej wiedzy......................... etc |
Ja się tak czysto teoretycznie zastanawiam nad tym, nie to że chcę montować..
W r75 światła się poziomują niezależnie od rodzaju instalacji świetlnej to chyba ten jeden przepis można by obejść, zastanawia mnie spryskiwacz reflektora, w zasadzie dlaczego w xenonowych jest wymagany - ktos wie?
BTW: Oglądałem ostatnio "Car dealers" czy jakos tak, zamontowali do starego lexusa taki zestaw mając w tylnej części wszelkie poziomowania i spryskiwacze fakt że dzialo sie to w UK o ile pamiętam
maciej - Wto Gru 04, 2007 16:04
Kris napisał/a: | zasadzie dlaczego w xenonowych jest wymagany - ktos wie? |
Bo z powodu większej mocy świateł każde odbicie na zanieczyszczeniu na szkle może spowodować oślepienie jadących z przeciwka.
Kris napisał/a: | Oglądałem ostatnio "Car dealers" czy jakos tak, zamontowali do starego lexusa taki zestaw mając w tylnej części wszelkie poziomowania i spryskiwacze fakt że dzialo sie to w UK o ile pamiętam |
A pokazali jak to auto przeszło potem badania techniczne?
Bo u nas też dużo ludzi montujących "ksenony" do starych aut ma "w tylnej części" przepisy, tylko potem wkurzasz się, że Cię ktoś "ksenonami" na drodze oślepia...
[ Dodano: Wto Gru 04, 2007 16:06 ]
Kris napisał/a: | Ja się tak czysto teoretycznie zastanawiam nad tym, nie to że chcę montować.. |
No to czysto teoretycznie wystarczyło użyć opcji "szukaj" i dostałbyś czysto teoretyczną odpowiedź.
Jeszcze raz proszę grzecznie - popraw temat.
Kris, kto jak kto, ale Ty wiesz jak się komputerem posługiwać...
thef - Wto Gru 04, 2007 16:08
Kris, do jasnej Anielki, popraw ten temat, stary wyjadacz z Ciebie na forum, a zły przykład dajesz innym
Kris - Wto Gru 04, 2007 16:21
maciej napisał/a: |
No to czysto teoretycznie wystarczyło użyć opcji "szukaj" i dostałbyś czysto teoretyczną odpowiedź.
Jeszcze raz proszę grzecznie - popraw temat.
Kris, kto jak kto, ale Ty wiesz jak się komputerem posługiwać... |
wasza zachłanność w moderowaniu tego forum jest godna podziwu Jak by tak zebrac do kupy wszystkie upomnienia było by tego pewnie z 10 % wszystkich wypowiedzi
maciej - Wto Gru 04, 2007 16:42
Kris, możesz nam pomóc.
Poza tym Twój upór w tym wątku był wybitny - w końcu i tak zmieniłem kolejność zgodnie z zasadami.
Kris - Wto Gru 04, 2007 17:13
maciej napisał/a: | Kris, możesz nam pomóc.
Poza tym Twój upór w tym wątku był wybitny - w końcu i tak zmieniłem kolejność zgodnie z zasadami. |
dzięki maciej
co do pomocy, to masz na myśli poprawne pisanie postów przeze mnie? czy może o pomoc w moderowaniu?
Jeśli to drugie, to uważam że forum jest zorganizowane troche pokrętnie stąd wasze rozpaczliwe wołania o poprawianie tematów... itp itd, wystarczy że boardy byłby założone oddzielne dla każdego modelu plus board dla wszystkich modeli, a juz mielibyście 95% roboty mniej, do tego przeszukiwanie byłoby szybsze owszem przyznam że to nie przyczynia sie do integracji forumowiczów, ale jak ktoś chce się integrować ze wszystkimi modelami/userami może skakać po każdym boardzie ale to tylko moje zdanie... i ja tu nie zawiaduję (bo gdyby tak było od razu bym to zmienił )
piter34 - Wto Gru 04, 2007 17:17
Kris napisał/a: | Jeśli to drugie, to uważam że forum jest zorganizowane troche pokrętnie stąd wasze rozpaczliwe wołania o poprawianie tematów... itp itd, wystarczy że boardy byłby założone oddzielne dla każdego modelu plus board dla wszystkich modeli, a juz mielibyście 95% roboty mniej, |
I w takich boardach dla danego modelu to co?
Też wypadałoby wpisywać model ROVERka w temacie, bo może przecież być 420 benzyna lub diesel. Rocznik 97 to nie to samo co 94, itp., itd.
A potem użytkownik 220GSi kanciaka by biedaczek nie wiedział, że taki sam problem miał kolega posiadacz 420Si, piszący w sąsiednim kąciku...
Przykłady można mnożyć.
sTERYD - Wto Gru 04, 2007 17:20
cóż zawsze są plusy pozytywne i negatywne
thef - Wto Gru 04, 2007 17:25
Kris napisał/a: | wasza zachłanność w moderowaniu tego forum jest godna podziwu | Wszystko dla Waszej wygody
Brt - Wto Gru 04, 2007 17:30
wypadałoby jeszcze dla każdej serii silników zrobić osobne kąciki i wtedy zamiast próśb o poprawny temat byłyby prośby lub zrypki za umieszczenie tematu nie tam gdzie trzeba jakby nie patrezć i tak z tyłu
Kris - Wto Gru 04, 2007 17:36
piter34 napisał/a: |
A potem użytkownik 220GSi kanciaka by biedaczek nie wiedział, że taki sam problem miał kolega posiadacz 420Si, piszący w sąsiednim kąciku...
Przykłady można mnożyć. |
Niom tak by może i było, ale teraz też jest identycznie koleś co pisze o 420Si nie będzie patrzył do topicu o 220GSi (bo to dwa różne auta i silniki piter ) no ale wiem o co Ci chodziło, co nie zmienia faktu że mam rację
Popatrzyłbym może w topic "[r45 1.8] coś tam z silnikiem" - zanim zadałbym topic "[r75 1.8] cos tam z silnikiem" ale tylko i wyłącznie wtedy gdy miałbym go na stronie w momencie tworzenia posta, co sie trafić może raz na tysiąc razy szukałbym (co wątpliwe i przyznaje się do tego) raczej także po frazie zawierającej "R75 1.8" - zapewne większość szybkich i wścieklych forumowiczów robi tak samo, choć się do tego teraz nie przyzna
piter34 - Wto Gru 04, 2007 22:54
Kris, szkoda że nie odniosłeś się do moich słów
Cytat: | I w takich boardach dla danego modelu to co?
Też wypadałoby wpisywać model ROVERka w temacie, bo może przecież być 420 benzyna lub diesel. Rocznik 97 to nie to samo co 94, itp., itd. |
...pewnie dlatego, że one całkowicie pozbawiają sensu robienie dodatkowych "boardów" (gdyż głównym tego kryterium było 95% roboty mniej).
maciej - Sro Gru 05, 2007 08:29
Kris napisał/a: | czy może o pomoc w moderowaniu? |
Oczywiście, że w moderowaniu.
Kris napisał/a: | koleś co pisze o 420Si nie będzie patrzył do topicu o 220GSi (bo to dwa różne auta i silniki piter) |
W kanciaczku to ten sam silniki.
piter34 - Sro Gru 05, 2007 10:24
maciej napisał/a: | W kanciaczku to ten sam silniki. |
W kanciaku 200 i okrągłym 400 to też jest ten sam silnik.
Kris - Sro Gru 05, 2007 10:47
piter34 napisał/a: | maciej napisał/a: | W kanciaczku to ten sam silniki. |
W kanciaku 200 i okrągłym 400 to też jest ten sam silnik. |
no nie będę stał przy swoim bo i tak świata nie zmienię, tak czy tak - zawsze znajdzie się jakiś Kris który twierdzi że coś mogłoby być inaczej
Trochę zasugerowałem się innymi forami, miedzy innymi na mg-rover.org, gdzie ruch jest masakrycznie większy niż u nas, ludzi jest też o wiele więcej i nie widziałem tam na oczy jakiegoś komentarza od moda
PS. boardy maja właśnie tak jak pisałem wyżej
Co do moderowania, Macieju miły... toż ja bym byl najbardziej lubianym modem na forum niewidocznym wręcz za pobłażliwy jestem na to.
piter34 - Sro Gru 05, 2007 11:45
Cytat: | Trochę zasugerowałem się innymi forami, miedzy innymi na mg-rover.org, gdzie ruch jest masakrycznie większy niż u nas, ludzi jest też o wiele więcej i nie widziałem tam na oczy jakiegoś komentarza od moda |
I to o czym świadczy wg Ciebie?
...bo czuję, że to jakiś argument jest.
maciej - Sro Gru 05, 2007 12:25
Kris napisał/a: | Trochę zasugerowałem się innymi forami, miedzy innymi na mg-rover.org, gdzie ruch jest masakrycznie większy niż u nas, ludzi jest też o wiele więcej i nie widziałem tam na oczy jakiegoś komentarza od moda |
No jak jest większy to trzeba bardziej dzielić, a do tego modzi giną w masie postów.
|
|