Zobacz temat - [R25] Wymiana paru rzeczy i koszty z tym zwiazane....
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Wymiana paru rzeczy i koszty z tym zwiazane....

Tuffik - Sro Gru 05, 2007 11:46
Temat postu: [R25] Wymiana paru rzeczy i koszty z tym zwiazane....
Witam forumowiczow!
Dawno nic nie postowalem, wiec pora nadrobic zaleglosci ;) Ogolnie sprawa ma sie tak, ze przyszla pora aby wymienic pare rzeczy w moim Roverku. Primo klocki hamulcowe - lewy przod jest jak papier, prawy o dziwo prawie nowka :mrgreen: Druga sprawa - przewody WN i/lub swiece. Spowodowane jest to tym, ze zauwazylem ostatnio efekt kangurka na niskich obrotach. Najczesciej na 2gim biegu, po przejsciu z 1ynki. O tyle sprawa ciekawa, ze przy dodawaniu gazu plynnym, powoli efekt nie wystepuje; tylko przy gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu - samochod na moment sie krztusi...
I dochodzac do sedna sprawy - bylem u mechanika (Taurus, ul. Obornicka, Poznan) i wyliczyl mi co nastepuje:
kable WN Bosh - 99 PLN
komplet swiec Bosh - okolo 200 PLN (swiec NGK do mojego modelu, R25 r.2000, poj. 1.4 16v 103KM, ponoc nie ma :shock: )
Klocki - para 114 PLN
robocizna - okolo 70 PLN
Pytanie moje nastepujace: czy nie zdzieraja zdziebko? Szczerze powiem, ze to moja pierwsza wizyta u mechanika i nie orientuje sie ile to powinno kosztowac. No i kwestia czy kable i swiece do wymiany czy moze cos innego "nie styka" powodujac krztuszenie sie...
Tak wiec prosze o porade :mrgreen:
Pozdrawiam!

kolin - Sro Gru 05, 2007 12:07

Fajnie bo W 200 setkach są te same silniki i ja jakoś mam NGK świece,chyba cie w bambuko robi z tymi swieczkami :wink:
PHJOWI - Sro Gru 05, 2007 13:09

kup sam części będzie taniej Ja proponuje w intercarsie:

świece mają NGK lub beru kup taniej niż te boscha

kable pamiętaj że ty masz cewki na kablach boscha mogą być

klocki zapytaj jakiej firmy. W IC mają klocki orginały Lucasa za 130zł

piter34 - Sro Gru 05, 2007 13:24

kolin napisał/a:
Fajnie bo W 200 setkach są te same silniki i ja jakoś mam NGK świece,chyba cie w bambuko robi z tymi swieczkami :wink:

Nie robią.
W R25 są świece platynowe.

PHJOWI - Sro Gru 05, 2007 13:27

a zwykłych też pojedzie :)
sTERYD - Sro Gru 05, 2007 13:28

kable powiedzmy mogą być, świece zdecydowanie drogie :???:
klocki - czemu para :?: ja bym wymienił od razu kompet :cool: chociaż cena jak za komplet ;)
robota w normie :cool:

piter34 - Sro Gru 05, 2007 13:43

PHJOWI napisał/a:
a zwykłych też pojedzie :)

Przyznam szczerze, że jakoś specjalnie nigdy nie interesowałem się zagadnieniem świec platynowych...
Czy można tak beztrosko sobie z nich zrezygnować i wsadzić zwykłe świece? Jeżeli są przeciwwskazania, to jakie?

PHJOWI - Sro Gru 05, 2007 14:24

piter ja zakładałem koledze silnik od 25 do 200 , mówiłem mu ze jeżdził na platynowych żeby założył takie jakie był , on mówi że ma to w ..... , założył zwykłe i jeżdzi bez problemów, Trudno jest opiniować świece w różnych sytuacjach różnie się zachowują .
zouza - Sro Gru 05, 2007 14:32

Mam świece platynowe boscha, płaciłam za nie 160zł, ale pewnie kumpel gdzieś ma tanie dojście. Podobno (nie linczować, sama nie wiem) auto na nich mniej pali. Mój roverek pali 8l/100km czyli nieźle, ale trudno zdiagnozować z czego się to bierze.
PTE - Sro Gru 05, 2007 15:31

piter34 napisał/a:
kolin napisał/a:
Fajnie bo W 200 setkach są te same silniki i ja jakoś mam NGK świece,chyba cie w bambuko robi z tymi swieczkami :wink:

Nie robią.
W R25 są świece platynowe.


No ale przecież może kupić platynowe NGK czy takich nie ma (z tego co sobie przypominam to są)? Pamiętam że kiedy wymieniałem świece, to interesowałem się Denso - kosztowały ok. 70zł/szt.

EDIT; są platynowe NGK - do R25 1.4/1.6 będzie to PFR6N-11 - kosztuje 70zł/szt.

PHJOWI napisał/a:
piter ja zakładałem koledze silnik od 25 do 200 , mówiłem mu ze jeżdził na platynowych żeby założył takie jakie był , on mówi że ma to w ..... , założył zwykłe i jeżdzi bez problemów, Trudno jest opiniować świece w różnych sytuacjach różnie się zachowują .


Ja teżw końcu kupiłem zwykła świece Iskry z serii "U-LINE" - z katalogu wynika, że są ok. Silnik też nie protestuje; jedyna różnica w porównaniu z platynowymi jest taka, że wymienię je po 20-30tys. km zamiast po 100 :razz: