|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 800 - [R827] Centralny Zamek i nie tylko...
rover1977 - Sro Gru 05, 2007 20:20 Temat postu: [R827] Centralny Zamek i nie tylko... Witam Was koledzy...
przeczytałem forum odnośnie modelu r827 i przyznam sie ze nie znalazłem swojego przypadku, mianowicie rozchodzi sie o zamek centralny jak zamykam go palcem od strony kierowcy działa bez zarzutu((zamykają sie wszystkie drzwi), natomiast jak chce zamknąć z kluczyka te same drzwi zamyka tylko moje, ale gdy zamknę z palca drzwi i chce otworzyć z kluczyka otwieraja sie bezproblemowo co to może być ? i dlaczego w czasie jazdy spada mi licznik(skrzynia automatyczna)?? no i trzeci problem to taki że szyby HAYNEStzw. raz działają raz nie pisze wczasie jazdy bo na postoju jak kluczyk w stacyjce jest na 2 pozycji smigają aż miło,no i było tak że w momencie opuszczania szyb towarzyszyło pikanie teraz nie ma pikania, i nie działają elektryczne, dodam że sterowanie drzwiami było podświetlone teraz ledwo bździ. Gdzie mam szukać masy, bo tak sie domyślam ze tego to właśnie przyczyna. Pozdrawiam
maciej - Sro Gru 05, 2007 20:31
Przeczytaj zasady tego kącika i zmień temat na zgodny z nimi (użyj przycisku "Edytuj" przy pierwszym poście w tym temacie) - to pozwoli łatwiej znaleźć Twój temat osobom znającym się na Twoim modelu - niektórzy zaglądają tylko do tematów dotyczących modelu, na którym się znają.
Dostajesz pierwsze upomnienie za niestosowanie się do zasad kącika - w poprzednim wątku, mimo prośb moderatora nie poprawiłeś tematu, a teraz założyłeś drugi wątek, znów ze złym tematem.
My Cię nie olewamy, więc dlaczego Ty olewasz nas?
rover1977 napisał/a: | mianowicie rozchodzi sie o zamek centralny jak zamykam go palcem od strony kierowcy działa bez zarzutu((zamykają sie wszystkie drzwi), natomiast jak chce zamknąć z kluczyka te same drzwi zamyka tylko moje, ale gdy zamknę z palca drzwi i chce otworzyć z kluczyka otwieraja sie bezproblemowo co to może być? |
ZTCP przy zamku są dwa mikrostyczniki (czy jak to się nazywa) - jeden wysyła sygnał gdy zamykasz kluczykiem, a drugi gdy otwierasz - po prostu jeden się wyrobił.
Z przycisku działa, bo za to odpowiedzialny jest inny czujnik.
rover1977 napisał/a: | w momencie opuszczania szyb towarzyszyło pikanie teraz nie ma pikania, |
Co do problemu to nie wiem, ale to pikanie to system otwierania i zamykania one-touch oraz automatyczne zamykanie szyb i szyberdachu po zamknięciu centralnego zamka (pikanie oznacza, że po odłączeniu aku nie zsynchonizowałeś systemu).
Kiedy znajdziesz przyczynę problemu z szybami, to możesz użyć funkcji "Szukaj" i znajdziesz instrukcję synchronizacji tego systemu (procedurę trzeba powtarzać po każdym odłączeniu aku).
rover1977 napisał/a: | i dlaczego w czasie jazdy spada mi licznik(skrzynia automatyczna)? |
Skrzynię mam nanualną i tam też tak jest - wyrabia się i ułamuje impulsator, ale nie wiem, czy tak jest też w automacie.
rover1977 - Sro Gru 05, 2007 21:05
maciej napisał/a: | Przeczytaj zasady tego kącika i zmień temat na zgodny z nimi (użyj przycisku "Edytuj" przy pierwszym poście w tym temacie) - to pozwoli łatwiej znaleźć Twój temat osobom znającym się na Twoim modelu - niektórzy zaglądają tylko do tematów dotyczących modelu, na którym się znają.
Dostajesz pierwsze upomnienie za niestosowanie się do zasad kącika - w poprzednim wątku, mimo prośb moderatora nie poprawiłeś tematu, a teraz założyłeś drugi wątek, znów ze złym tematem.
My Cię nie olewamy, więc dlaczego Ty olewasz nas?
rover1977 napisał/a: | mianowicie rozchodzi sie o zamek centralny jak zamykam go palcem od strony kierowcy działa bez zarzutu((zamykają sie wszystkie drzwi), natomiast jak chce zamknąć z kluczyka te same drzwi zamyka tylko moje, ale gdy zamknę z palca drzwi i chce otworzyć z kluczyka otwieraja sie bezproblemowo co to może być? |
ZTCP przy zamku są dwa mikrostyczniki (czy jak to się nazywa) - jeden wysyła sygnał gdy zamykasz kluczykiem, a drugi gdy otwierasz - po prostu jeden się wyrobił.
Z przycisku działa, bo za to odpowiedzialny jest inny czujnik.
rover1977 napisał/a: | w momencie opuszczania szyb towarzyszyło pikanie teraz nie ma pikania, |
Co do problemu to nie wiem, ale to pikanie to system otwierania i zamykania one-touch oraz automatyczne zamykanie szyb i szyberdachu po zamknięciu centralnego zamka (pikanie oznacza, że po odłączeniu aku nie zsynchonizowałeś systemu).
Kiedy znajdziesz przyczynę problemu z szybami, to możesz użyć funkcji "Szukaj" i znajdziesz instrukcję synchronizacji tego systemu (procedurę trzeba powtarzać po każdym odłączeniu aku).
rover1977 napisał/a: | i dlaczego w czasie jazdy spada mi licznik(skrzynia automatyczna)? |
Skrzynię mam nanualną i tam też tak jest - wyrabia się i ułamuje impulsator, ale nie wiem, czy tak jest też w automacie. | WIEĆ PODAJ KOLEGO SCHEMAT TAKIEGO POSTU ponieważ mi to nie wychodzi, a czytając regulamin takiego wzoru nie ma...
maciej - Sro Gru 05, 2007 21:12
rover1977 napisał/a: | maciej napisał/a: | ... zmień temat na zgodny z nimi (użyj przycisku "Edytuj" przy pierwszym poście w tym temacie)... |
WIEĆ PODAJ KOLEGO SCHEMAT TAKIEGO POSTU ponieważ mi to nie wychodzi, a czytając regulamin takiego wzoru nie ma... |
Chodzi o zmianę tematu zgodnie z punktem 3. regulaminu:
Brt napisał/a: | 3. Zakładając temat pamiętaj, aby w nawiasach kwadratowych podać model, pojemność i typ silnika oraz rok produkcji Twojego ROVERka. Należy również sprecyzować czym napędzany jest silnik. Jeśli oznaczenie auta jednoznacznie odzwierciedla typ silnika i rodzaj paliwa, wystarczy podać model i rocznik. Podanie powyższych danych w znacznym stopniu ułatwi dyskusję i przeglądanie forum.
Przykład:
[R200 1.4Si 97r]
[R75 2.0CDTi '00]
[R600 2.0Si LPG 96r]
[R220SDi 96r]
[R827Si '93]
[R416Si LPG 95r]
Jeśli temat nie dotyczy konkretnego auta lecz kilku modeli, lub typu silnika, to można wpisać np.:
[R200/400]
[wszystkie]
[seria K]
Nieprawidłowy zapis:
(R214)
[R75 2.0]
[R400 '99]
Mam Rovera 200!!!
POMOCYYYY!!!!!
Pamiętaj również aby w temacie w przyblizeniu określić, czego dotyczy Twoja Usterka i/lub Porada Techniczna. Tematy typu: "Problem!!!", "Pomocyyyyy", "potrzebuję porady" itp., będą usuwane, a wobec autorów bedą wyciągane konskwencje przewidziane w regulaminie. |
Dla Ciebie powinno to brzmieć np.:
"[R827 Si '?? automat] Centralny zamek nie uruchamia się kluczykiem i 2 inne", a najlepiej rozbić to na 3 wątki - każdy z osobnym problemem.
W poprzednim wątku powinno być:
"[R827 Si '?? automat] Problem z nadmuchem - nie wieje na szybę"
Pod "??" powinienneś wstawić rocznik auta (to pozwala dowiedzieć się, czy masz auto Mk I, czy Mk II, i czy sprzed czy z po faceliftingu).
Mam nadzieję, że pomogłem zarówno merytorycznie jak i "forumowo".
rover1977 - Sro Gru 05, 2007 21:22
maciej napisał/a: | rover1977 napisał/a: | maciej napisał/a: | ... zmień temat na zgodny z nimi (użyj przycisku "Edytuj" przy pierwszym poście w tym temacie)... |
WIEĆ PODAJ KOLEGO SCHEMAT TAKIEGO POSTU ponieważ mi to nie wychodzi, a czytając regulamin takiego wzoru nie ma... |
Chodzi o zmianę tematu zgodnie z punktem 3. regulaminu:
Brt napisał/a: | 3. Zakładając temat pamiętaj, aby w nawiasach kwadratowych podać model, pojemność i typ silnika oraz rok produkcji Twojego ROVERka. Należy również sprecyzować czym napędzany jest silnik. Jeśli oznaczenie auta jednoznacznie odzwierciedla typ silnika i rodzaj paliwa, wystarczy podać model i rocznik. Podanie powyższych danych w znacznym stopniu ułatwi dyskusję i przeglądanie forum.
Przykład:
[R200 1.4Si 97r]
[R75 2.0CDTi '00]
[R600 2.0Si LPG 96r]
[R220SDi 96r]
[R827Si '93]
[R416Si LPG 95r]
Jeśli temat nie dotyczy konkretnego auta lecz kilku modeli, lub typu silnika, to można wpisać np.:
[R200/400]
[wszystkie]
[seria K]
Nieprawidłowy zapis:
(R214)
[R75 2.0]
[R400 '99]
Mam Rovera 200!!!
POMOCYYYY!!!!!
Pamiętaj również aby w temacie w przyblizeniu określić, czego dotyczy Twoja Usterka i/lub Porada Techniczna. Tematy typu: "Problem!!!", "Pomocyyyyy", "potrzebuję porady" itp., będą usuwane, a wobec autorów bedą wyciągane konskwencje przewidziane w regulaminie. |
Dla Ciebie powinno to brzmieć np.:
"[R827 Si '?? automat] Centralny zamek nie uruchamia się kluczykiem i 2 inne", a najlepiej rozbić to na 3 wątki - każdy z osobnym problemem.
W poprzednim wątku powinno być:
"[R827 Si '?? automat] Problem z nadmuchem - nie wieje na szybę"
Pod "??" powinienneś wstawić rocznik auta (to pozwala dowiedzieć się, czy masz auto Mk I, czy Mk II, i czy sprzed czy z po faceliftingu).
Mam nadzieję, że pomogłem zarówno merytorycznie jak i "forumowo". | Szczerze dziękuje i napewno będe sie trzymał danego schematu jeszcze raz dzięki, a propos jak mozesz usuń proszę to ostrzeżenie, bo chyba nie jest ono jak kolwiek uzasadnione JESTEM NOWY ale pojętny. POzdrawaim
maciej - Sro Gru 05, 2007 21:55
rover1977 napisał/a: | Szczerze dziękuje i napewno będe sie trzymał danego schematu jeszcze raz dzięki, a propos jak mozesz usuń proszę to ostrzeżenie, bo chyba nie jest ono jak kolwiek uzasadnione JESTEM NOWY ale pojętny. POzdrawaim |
Ok. Usunąłem za szczere chęci i poprawę.
blue827 - Sro Gru 05, 2007 23:30
Odnosnie kłopotów z szybami i wogóle z elektryką to podstawa do odnowienie lutów na skrzynce bezpieczników,
http://www.rover800.org.u...f=data_home&a=3
i na płytce drukowanej (z obu stron) pod przełącznikami szyb:
na górnej stronie jest już trudniej, szczególnie pomiędzy przyciskami, trzeba zdjąc same przyciski (tylko te części ze strzałkami) aby się dostać do tych drucików od gniazda, (uwaga bo w przyciskach są małe sprężynki)
w razie jakbyś miał pytania odnośnie demontażu to pytaj, i lepiej mieć jakąś odpowiednią lutownicę z ostrym grotem.
a tutaj instruktaż prawidłowego lutowania:
http://techauto.tripod.com/mainrelay.htm
AndrewS - Wto Cze 16, 2009 07:07
chyba u siebie profilaktycznie dotkne lutownica wszystkie punkty i posmaruje plytke roztworem kalafoni w spirytusie
u Senn'a jak dobrze pamietam, to balem sie rozbierac przyciski od szyb, z tego co pamietam zeby je rozebrac, to trzeba bylo "roznitowywac" plastykowe elementy
Tomek1212 - Wto Cze 16, 2009 07:49
Tam nie ma żadnych nitów, są tylko metalowe zapinki, które wystarczy zdjąć.
blue827 - Wto Cze 16, 2009 18:50
z tego co pamiętam to mikrostyki pod przyciskami są mocowane do płytki na jakby stopione kołki plastikowe (czarne na pierwszej fotce), czyli nie da się bezinwazyjnie ich wymontować.
Ja miałem problem aby poprawiać luty pinów gniazdka wtyczki, bo one są akurat pomiędzy przyciskami czyli bardzo mało miejsca na manewry lutownicą.
AndrewS - Wto Cze 16, 2009 22:03
blue827 napisał/a: | pod przyciskami są mocowane do płytki na jakby stopione kołki plastikowe (czarne na pierwszej fotce), czyli nie da się bezinwazyjnie ich wymontować. |
dokladnie o to mi chodzilo
blue827 napisał/a: | pomiędzy przyciskami czyli bardzo mało miejsca na manewry lutownicą. |
fakt jest tam ciasno, ja mialem cienka koncowke do lutownicy elwik, ale mimo to i tak gdzies tam dotknąłem do plastiku
|
|