Zobacz temat - [R45 1.8 2000 rok] jaki akumulator
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 1.8 2000 rok] jaki akumulator

Ciufa - Sob Gru 08, 2007 20:02
Temat postu: [R45 1.8 2000 rok] jaki akumulator
Witam. Ostatnio pojechałem sprawdzić ładowanie w moim Roverku i wszystko ok tylko koleś od akumulatorów powiedział ze na taka pojemność silnika ( 1.8 ) ten akumulator jest za mały. Obecnie jest tam akumulator o parametrach 44 AH i 390 A . Sprawdzałem w katalogu i faktycznie powinien być dużo większy.

Teraz problem: akumulator który tam jest ma 20cm długości, a ten który chce kupić ma 24cm i nie ma możliwości włożenia go w te same miejsce ponieważ nad podstawka jest regulacja świateł. Wiec miejsce na większy akumulator jest tam przewidziane ale dlaczego w tym miejscu jest ta regulacja tego nie rozumiem. Prosze o jakieś pomysły :mrgreen:

Brt - Sob Gru 08, 2007 20:32

Wyregulować światła, wstawić aku, zapomnieć :cool: ;) Pewnie masz regulację wysokości świecenia w kabinie, wiec nie ma potrzeby zaglądania tam ;)
Ciufa - Sob Gru 08, 2007 20:39

Brt napisał/a:
Wyregulować światła


nie trzeba, sa dobrze ustawione

Brt napisał/a:
wstawić aku

nie da sie bo regulacja swiatel przeszkadza (takie zielone pokretlo

Brt napisał/a:
Pewnie masz regulację wysokości świecenia w kabinie, wiec nie ma potrzeby zaglądania tam


zgadza sie


proponujesz wymontowac regulacje w silniku?

Brt - Sob Gru 08, 2007 20:52

hmmmm zrozumiałem, że regulacja nie przeszkadza w umocowaniu aku, tyle, że będzie gorszy dostęp :] W takim razie niech ktoś z użytowników R45 się wypowie :bezradny: To rzeczywiście dziwne, bo aku w dieslach są jeszcze większe a też siemuszą zmieścić :hm: :roll:
Ciufa - Wto Gru 11, 2007 21:21

nikt nie ma pomysłu? w takim razie pozostaje mi wziasc duzy mlotek i zrobic miejsce na wiekszy akumulator

jeszcze jedno pytanie: co sie stanie jak odlacze akumulator na kilka godzin? wszystko bedzie ok, czy bedzie trzeba jakos zaprogramowac pilota lub cos takiego?

Brt - Wto Gru 11, 2007 21:23

Trzeba będzie zsynchronizowac pilota naciskając guziki min. 4 razy ;)

Zrób fotkę tego "dinksa" od regulacji, może coś wydumamy :roll: ja niestety nie mam dostępu do R45 :|

Ciufa - Wto Gru 11, 2007 22:46

chcialem zrobic fotke ale nie mam bateri w aparacie :evil: jutro kupie i poszukam kabla do aparatu:]
i jeszcze jedno z odlaczeniem aku: beda sie swiecic kierunkowskazy jak bede synchronizowal pilot? kilka razy musze nacisnac guzik zeby zaskoczyl z tad moje pytanie

no i czy jak tak dlugo bedzie odlaczony aku to czy musze po zapaleniu silnika czekac az silnik sie nagrzeje i zalaczy sie wentylator (gdzies na forum to wyczytalem dzis)

bo z zalaczeniem wentylatora moze byc problem poniewaz mamy zime :lol:

sTERYD - Wto Gru 11, 2007 23:12

niee
nie musisz Ty nie masz systemu PGM-fi :cool:

Ciufa - Wto Gru 11, 2007 23:35

niewiem czy mam sie cieszyc czy plakac z tego powodu :mrgreen: w kazdym razie dobrze ze tego nie musze robic

aha i jak nie uda mi sie schynchronizowac pilota to czy immobilieser bedzie dzialac i czy uda mi sie otworzyc drzwi bo jka nie to musze poszukac kodu IMMO

Brt - Wto Gru 11, 2007 23:51

po synchro immo też będzie działał normalnie :)
Ciufa - Sro Gru 12, 2007 00:38

ok zle zadalem pytanie:]
chodzi mi o to ze NIE udalo mi sie schynchronizowac pilota, wiec czy bede umial otwierac drzwi pilotem ( glupie pytanie wiadomo ze nie)
dalej idac bede chcial otworzyc drzwi kluczykiem musze uzyc kodu IMMO czy normalnie przekrecam kluczyk w zamku odpalam auta i jade ( wydaje mi sie ze przy otwarciu drzwi wlaczy sie alarm)

Brt - Sro Gru 12, 2007 00:45

yyyyy tzn, że drzwi Ci się nie otwierają pilotem ?? A czy masz drugiego pilota?? ile razy naciskałeś guziki?? Pytasz hipotetycznie, czy już odpiołeś aku i jest "po ptokach" ??
sTERYD - Sro Gru 12, 2007 09:57

drzwi możesz otworzyć normalnie, ale nie odpali Ci samochód bez kodu, chyba, że w immo pasywnych sobie kod zczyta z kostki nawet przy niezsynchronizowanym pilocie...
tego nie wiem :???:

PTE - Sro Gru 12, 2007 10:45

A szukałęś akumulatora do swego modelu czy po prostu wziąłeś pierwszy lepszy z brzegu aby tylko pojemność i układ biegunów odpowiadał?
Ciufa - Sro Gru 12, 2007 13:44

Brt napisał/a:
A czy masz drugiego pilota??

mam drugiego pilota
Brt napisał/a:
Pytasz hipotetycznie, czy już odpiołeś aku i jest "po ptokach"

pytam bo nie za kazdym razem dziala mi pilot to znaczy zeby otworzyc lub zamknac auta musze kilka razy nacisnac guzik to za ktoryms razem zaskoczy z obydwoma pilotami jest tak samo, aku jeszcze nie odpinalem
PTE napisał/a:
A szukałęś akumulatora do swego modelu czy po prostu wziąłeś pierwszy lepszy z brzegu aby tylko pojemność i układ biegunów odpowiadał?

szukalem aku o parametrach ktore sa w katalogu dla tego samochodu z takim silnikiem i wybralem ten ktory mi koles polecil (jeszcze go nie kupilem)

co to jest uklad biegunow? bo na to nie patrzalem

thef - Sro Gru 12, 2007 13:55

Patrząc na te zdjęcia mam dziwne wrażenie, że podstawa akumulatora jest źle zamontowana ;) . Wyciągnij ten aku, potem wykręć podstawę i zobacz czy nie da się jej przykręcić bardziej w kierunku kabiny. Na samej podstawie widać przecież jeszcze sporo zapasu na większy aku. Przydałoby się zdjęcie z widokiem na cały akumulator z góry..
Układ biegunów to w skrócie - na którym cycku akumulatora jest +, a na którym -.

Ciufa - Sro Gru 12, 2007 14:01

wez mnie nie strasz :shock: kupilem auto "bezwypadkowe" a tu kolejna oznaka ze bylo robione ? za pare godzin zrobie zdjecia teraz musze isc
prosze uzytkownikow R45 o sprawdzenie u siebie czy maja tak samo podstwe aku

thef napisał/a:
Układ biegunów to w skrócie - na którym cycku akumulatora jest +, a na którym -.

tak tez myslalem

thef napisał/a:
Wyciągnij ten aku, potem wykręć podstawę i zobacz czy nie da się jej przykręcić bardziej w kierunku kabiny


z drugiej strony jest sporo miejsca na aku, ale niewiem czy da sie przesunac podstawe, sprawdze

odkrecenie podstawy jest klopotliwe?

thef - Sro Gru 12, 2007 14:03

Ciufcia napisał/a:
wez mnie nie strasz :shock: kupilem auto "bezwypadkowe" a tu kolejna oznaka ze bylo robione ?
Nie straszę ;) , to może przecież tylko oznaczać, że ktoś wyjmował aku i jego podstawę.
snake0908 - Sro Gru 12, 2007 15:08
Temat postu: Re: [R45 1.8 2000 rok] jaki akumulator
Ciufcia napisał/a:
Witam. Ostatnio pojechałem sprawdzić ładowanie w moim Roverku i wszystko ok tylko koleś od akumulatorów powiedział ze na taka pojemność silnika ( 1.8 ) ten akumulator jest za mały. Obecnie jest tam akumulator o parametrach 44 AH i 390 A . Sprawdzałem w katalogu i faktycznie powinien być dużo większy.

Teraz problem: akumulator który tam jest ma 20cm długości, a ten który chce kupić ma 24cm i nie ma możliwości włożenia go w te same miejsce ponieważ nad podstawka jest regulacja świateł. Wiec miejsce na większy akumulator jest tam przewidziane ale dlaczego w tym miejscu jest ta regulacja tego nie rozumiem. Prosze o jakieś pomysły :mrgreen:


Witam

Ja u siebie tez niedawno wymienialem akumulator i zalorzylem Centre Plus 50Ah i ledwo mi wszedl, niewiem dlaczego katalog mowi ze ma byc 62Ah. Jest tam bardzo malo miejsca, zobacz na zdjeciach jak wyglada to u mnie:

thef - Sro Gru 12, 2007 15:21

Kurcze, po tych zdjęciach z kolei widać, że jest tak samo :hmm: dziwna sprawa z tym aku.
Ciufa - Sro Gru 12, 2007 16:00

snake0908 napisał/a:
Ja u siebie tez niedawno wymienialem akumulator i zalorzylem Centre Plus 50Ah i ledwo mi wszedl, niewiem dlaczego katalog mowi ze ma byc 62Ah


standard dla tego silnika to 55Ah. 62 jest jako zalecane i prad rozruchu 600 A

snake0908 napisał/a:
zobacz na zdjeciach jak wyglada to u mnie


dziekuje

na zdjeciach widac ze od strony kabiny posunoles go dalej niz podstawka musiales wyciac zakonczenie tej podstawki? a moze masz aku pod katem hehe

piter34 - Sro Gru 12, 2007 16:28

Ciufcia napisał/a:
standard dla tego silnika to 55Ah. 62 jest jako zalecane i prad rozruchu 600 A

RAVE podaje jedynie wartość 63Ah dla R45 1.8

Ciufa - Sro Gru 12, 2007 16:57

piter34 napisał/a:
RAVE podaje jedynie wartość 63Ah dla R45 1.8

a jaki podaje prad rozruchu?

piter34 - Sro Gru 12, 2007 17:33

Ciufcia napisał/a:
a jaki podaje prad rozruchu?

Nie podaje.

PHJOWI - Sro Gru 12, 2007 17:43

600A
snake0908 - Sro Gru 12, 2007 20:42

Ciufcia napisał/a:
snake0908 napisał/a:
Ja u siebie tez niedawno wymienialem akumulator i zalorzylem Centre Plus 50Ah i ledwo mi wszedl, niewiem dlaczego katalog mowi ze ma byc 62Ah


standard dla tego silnika to 55Ah. 62 jest jako zalecane i prad rozruchu 600 A

snake0908 napisał/a:
zobacz na zdjeciach jak wyglada to u mnie


dziekuje

na zdjeciach widac ze od strony kabiny posunoles go dalej niz podstawka musiales wyciac zakonczenie tej podstawki? a moze masz aku pod katem hehe


Nie mialem tam rzadnego zakonczenia podstawki, wszedl poprostu na styk. Byloby duzo lepiej gdyby ten akumulator nie mial tych boczkow bo wtedy lepiej by spasowal, wycinac ich nie chcialem bo wtedy juz po gwarancji :( . Ale jak kupilem auto tez mialem zalorzony aku 45Ah. pozdrawiam

Grbavica - Sob Gru 19, 2009 16:49

Witam
Dzisiaj wymienialem akumulator, tez nie chcial mi sie zmiescic CA602, wiec kupielm troszke mniejszy, zeby nie trzeba bylo nic wycinac i wyginac :wink:

greg-si - Sob Gru 19, 2009 17:54

ogólnie to śmiesznie jest z tymi akumulatorami. Żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj.
U siebie mam zamiar wsadzić większy niż oryginalne 44Ah i kwestia jest taka czy akumulator może być pod lekkim skosem. Mam R400 1.4 więc łapa od silnika wygląda troszkę inaczej bo nie sięga tak wysoko jak w 1.8. Mogę to przeskoczyć jedynie w taki sposób by akumulator wepchnąć bardziej w stronę kabiny. Na równo nie pójdzie bo maska już schodzi i klema by mogła stykać się z maską. Oczywiście nie będzie to jakiś mega duży skos lecz możliwie jak najmniejszy by akumulator nie dotykał łapy silnika i maski.
Zatem czy akumulator może być zamontowany pod lekkim skosem?