Zobacz temat - [R416] Wieszające się obroty
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Wieszające się obroty

kris88 - Pon Gru 10, 2007 09:43
Temat postu: [R416] Wieszające się obroty
Przy schodzeniu z obrotów wieszają się one na np 1500 trochę pofalują i po 5sek spadają do jałowych, energiczne lekkie trącenie przycisku przyspieszacza powoduje iż od razu spadają obroty do ok 850.

Jak to poprawić.... Podczas jazdy w korku jest to denerwujące.

sTERYD - Pon Gru 10, 2007 09:50

przeczyść silnik krokowy :cool:
jak szukniesz na forum, albo na stronie klubowej to się dowiesz jak :cool:

kris88 napisał/a:
energiczne lekkie trącenie przycisku przyspieszacza

jakiego przycisku przyspieszacza? :?:

Kris - Pon Gru 10, 2007 09:56
Temat postu: Re: [R416] Wieszające się obroty
kris88 napisał/a:
Przy schodzeniu z obrotów wieszają się one na np 1500 trochę pofalują i po 5sek spadają do jałowych, energiczne lekkie trącenie przycisku przyspieszacza powoduje iż od razu spadają obroty do ok 850.

Jak to poprawić.... Podczas jazdy w korku jest to denerwujące.


może to być także przepustnica, trzeba ją przemyć

kris88 - Pon Gru 10, 2007 11:17

Cytat:
jakiego przycisku przyspieszacza? :?:

...pedału przyspieszenia.

mt - Pon Gru 10, 2007 13:16

kris88 napisał/a:
Cytat:
jakiego przycisku przyspieszacza? :?:

...pedału przyspieszenia.


Witam,

Ostatnio zauwazylem ze mam tak samo. Jednakze tylko gdy silnik jest mocno goracy.
Rowniez "pukniecie" w pedal gazu przywraca normalne obroty.
Czyszczenie krokowca nic nie dalo. Za to po odpieciu sondy lambda obroty nie faluja i nie wieszaja sie. Wiec to chyba sonda zle pracujaca na goracym.

Pozdrawiam,

maciej - Pon Gru 10, 2007 13:23

Ja bym przesmarował linkę gazu.
Jak silnik jest gorący to pancerz i linka się rozszerzają, jest większe tarcie i linka nie wraca.
Doświadczenie akurat nieroverkowe. ;)

yoonior - Pon Gru 10, 2007 14:30
Temat postu: Klima + zwis obrotów
A co powiecie na takie objawy:
- przy długiej jeździe w korku (jedynka-gaz-hamulec-stanie, i tak w kółko), obrotom silnika udaje się zawisnąć na luzie (np. na poziomie 2000obr.)?

Dodam, że dzieje się tak wyłącznie gdy włączona jest klima (bez klimy to zjawisko nie występuje), a po ruszeniu z korka i nabraniu niewielkiej predkości (lub jeszcze lepiej wrzuceniu już dwójki) problem zanika. Czasem pomaga "puknięcie" w gaz, ale zdarza się, że obroty dalej wiszą.

Co jest tego przyczyną?

maciej - Pon Gru 10, 2007 14:44

Wydaje mi się, że był już taki problem opisywany na starych grupach (obecnie "Archiwum" na forum), ale nie pamiętam jakie były efekty. :(
Owsik - Pon Gru 10, 2007 14:46

U mnie też jest problem z wieszającymi się obrotami. Czyszczenie przepustnicy i krokowca nic nie dało...Zastanawiam się czy szukać gdzieś nowego krokowca, tylko z drugiej strony nigdy nie mam pewności, czy nie trafię na jakiegoś podobnie zużytego :/
yoonior - Pon Gru 10, 2007 16:18

maciej napisał/a:
Wydaje mi się, że był już taki problem opisywany na starych grupach (obecnie "Archiwum" na forum), ale nie pamiętam jakie były efekty. :(


Dzięki, widziałem te tematy, większość odpowiedzi wskazywała na silnik krokowy, linkę gazu lub przepustnicę.

Tylko, że u mnie problem z zawieszaniem się obrotów występuje wyłącznie z włączoną klimatyzacją. Bez klimy wszystko jest ok i auto jeździ normalnie... Myślałem, że może ktoś już miał podobne objawy :/

maciej - Pon Gru 10, 2007 16:20

To musisz poszukać w elektryce - jest (przynajmniej w R600, ale w R400 pewnie też) kabelek, który doprowadza sygnał o włączeniu klimy do kompa, żeby ten wyrównał obroty.
Może tu coś masz nie tak...

[ Dodano: Pon Gru 10, 2007 16:22 ]
Owsik napisał/a:
U mnie też jest problem z wieszającymi się obrotami. Czyszczenie przepustnicy i krokowca nic nie dało...Zastanawiam się czy szukać gdzieś nowego krokowca, tylko z drugiej strony nigdy nie mam pewności, czy nie trafię na jakiegoś podobnie zużytego

Zamów na Żaglowej, to będziesz miał blisko, żeby wymienić jak nadal będzie nie tak...

yoonior - Pon Gru 10, 2007 16:23

maciej napisał/a:
To musisz poszukać w elektryce - jest (przynajmniej w R600, ale w R400 pewnie też) kabelek, który doprowadza sygnał o włączeniu klimy do kompa, żeby ten wyrównał obroty.


Dzięki za sugestię!
Jak mi się uzbiera trochę drobiazgów do zrobienia w aucie (sam jestem nietechniczny), to złożę wizytę p. Midowiczowi z Klinów :D

pozdr.

przemo285 - Pon Gru 10, 2007 19:29

Można próbować przeprowadzić kalibrację przepustnicy ale to niestety tylko Testbook , ale z autopsji wiem że to niestety kończy się wymianą przepustnicy.Była wyprodukowana duża seria felernych przepustnic które właśnie w ten sposób się zachowywały (najczęściej na ciepłym silniku) zmieniono producenta i zaczęto produkcję tych aluminiowych (zamienników) w autach gwarancyjnych była na to akcja serwisowa (wymiana) :wink:
Owsik - Sro Gru 12, 2007 01:45

przemo285, ja właśnie się zastanawiam od czego zacząć wymianę - czy od przepustnicy ,czy od krokowca. Przepustnica wygląda idealnie i w rękach się nie zacina...hmmm...
przemo285 - Sro Gru 12, 2007 07:14

Wymień przepustnicę i problem zniknie na 100% jak będziesz szukał to najlepiej aluminiowej ponieważ takich plastikowych używanych jest mnóstwo , bo ludzie nawieżli tego z zachodu , właśnie tych felernych powymienianych właśnie na tą usterkę (to są te same co Land Rover Freelander 1.8 łatwiej trafić aluminiową i taniej) :wink:
mt - Sro Gru 12, 2007 14:24

przemo285 napisał/a:
Wymień przepustnicę i problem zniknie na 100% jak będziesz szukał to najlepiej aluminiowej ponieważ takich plastikowych używanych jest mnóstwo , bo ludzie nawieżli tego z zachodu , właśnie tych felernych powymienianych właśnie na tą usterkę (to są te same co Land Rover Freelander 1.8 łatwiej trafić aluminiową i taniej) :wink:


Witam,

I teraz pytanie: 48mm czy 52mm?
Bo na ebayu sa takie i takie. I obie do R podobno.
Pozdrawiam,

PTE - Sro Gru 12, 2007 14:41

mt napisał/a:
przemo285 napisał/a:
Wymień przepustnicę i problem zniknie na 100% jak będziesz szukał to najlepiej aluminiowej ponieważ takich plastikowych używanych jest mnóstwo , bo ludzie nawieżli tego z zachodu , właśnie tych felernych powymienianych właśnie na tą usterkę (to są te same co Land Rover Freelander 1.8 łatwiej trafić aluminiową i taniej) :wink:


Witam,

I teraz pytanie: 48mm czy 52mm?
Bo na ebayu sa takie i takie. I obie do R podobno.
Pozdrawiam,


Może to średnica wewnętrzna i zewnętrzna?

maciej - Sro Gru 12, 2007 14:43

PTE napisał/a:
Może to średnica wewnętrzna i zewnętrzna?

Chyba nie - wydaje mi się, że były dwa rodzaje - nie wiem, czy 52 mm nie jest od silnika 1.6 albo 1.8.
Do tego wydaje mi się, że w niektówych krajach były chyba jeszcze zwężki, żeby ograniczyć moc ze względów podatkowych...

AndrewS - Sro Gru 12, 2007 19:35

metalowe 52 mm sa w poldoroverach, ale one chyba inaczej maja sterowany silnik krokowy
przemo285 - Czw Gru 13, 2007 18:28

Obydwie będą pasować i chodzić :wink:

[ Dodano: Czw Gru 13, 2007 18:28 ]
http://cgi.ebay.co.uk/Rov...1QQcmdZViewItem

AndrewS - Czw Gru 13, 2007 22:51

eee, ta z linku to jest praktycznie identyczna jak plastykowa, wiec pewnie masz racje, ja mialem na mysli taka z podgrzewaniem gdzie krokowy steruje krzywka, taka jak w serii 2.0 T
Owsik - Sob Gru 15, 2007 00:56

przemo285 napisał/a:
Wymień przepustnicę i problem zniknie na 100% jak będziesz szukał to najlepiej aluminiowej ponieważ takich plastikowych używanych jest mnóstwo , bo ludzie nawieżli tego z zachodu , właśnie tych felernych powymienianych właśnie na tą usterkę (to są te same co Land Rover Freelander 1.8 łatwiej trafić aluminiową i taniej) :wink:


Jest to gdzieś do dostania w PL, czy zostaje polowanie na allegro ?

[ Dodano: Sob Gru 15, 2007 01:14 ]
Heh, przeglądam właśnie aukcje na ebay - większość opisów aukcji aluminiowych przepustnic mówi, że taka przepustnica rozwiązuje problem sticky throttle - super, to będzie to :-)

piter34 - Pon Gru 17, 2007 10:54

Problemy z przepustnicą opisano w biuletynie serwisowym R8391BU.
Można znaleźć w RAVE.

Owsik - Sob Sty 26, 2008 16:33

Cytat:
super, to będzie to :-)


...i to było to :) Przepustnica wymieniona, wieszających się obrotów nie stwierdzono. Dodatkowo mam teraz mniejszy skok jałowy na pedale gazu :)

BlackPearl - Sob Sty 26, 2008 23:06

Hej,
Ja tylko chciałam powiedzieć, że w moim Roverku 200 był problem z zawieszającymi się obrotami, który nasilał się wraz ze wzrostem wilgotności powietrza. Przy ulewach nie pomagało już kopnięcie gazu, obroty na luzie lądowały nawet na 4000.
Przypadkowo wybrany mechanik przeczyścił przepustnicę i przez kilka miesięcy nie miałam w ogóle problemu! Dopiero niedawno, znów w deszczu raz mi się zawiesiły ale ogólnie to pomogło. Wygląda jednak, że problem może leżeć jeszcze gdzieś indziej.
Pozdr
Paula z Krakowa

Owsik - Nie Sty 27, 2008 02:35

BlackPearl, ten problem to plastikowa przepustnica. Wymień na aluminiową i po kłopocie.


Przy okazji witam krajankę :)

BlackPearl - Nie Sty 27, 2008 11:58
Temat postu: Przepustnica, Miska olejowa, urok starych samochodów
Hej Owsik :-)
Również witam. Już się cieszę, że mimo mojej wrodzonej niechęci do forów zdecydowałam się zalogować.
Dzięki za informację. Póki co to przeczyszczenie przepustnicy naprawdę pomogło ale wiem, że probem wróci. Fajnie, że wiem co zrobić!
Zachęcona zgłaszam jeszcze jeden problem. Poci mi się miska olejowa. Albo przekorodowała albo uszkodziłam ją kiedy miałam niefajnego dzwona rok temu. W kązdym razie nie chciałabym jej łatać, wolałąbym wymienić. Oryginałów szukam od dobrych dwóch miesięcy i kiszka, nigdzie nie ma. Napisałam już do tego Waszego magika Mariusza. Mam nadzieję, że mi coś doradzi ale tak czy inaczej rzucam problem.
Twoje autko na zdjęciu bardzo jest podobne do mojego cacuszka. Spotykacie się jakoś w Krakowie?
P.

maciej - Nie Sty 27, 2008 13:50

BlackPearl napisał/a:
Oryginałów szukam od dobrych dwóch miesięcy i kiszka, nigdzie nie ma.

www.tomateam.pl - wysyłki, nowe oryginały, zniżki dla klubowiczów.
Jeśli nie ma w sklepie internetowym, to trzeba zadzwonić i zapytać.

Jeśli chcesz używkę, to wybór jest duży: www.roverki.pl/garage.php
W Krakowie jest polecany warsztat: http://www.roverki.pl/gar...toserwis_-_Paweł_Midowicz
Może warto zadzwonić - może np. wymieniali jakiś silnik i został im walnięty blok z dobrą miską...

BlackPearl - Nie Sty 27, 2008 14:11

Dziękuję, dziękuję!!!
:serduszka:
Zadzwonię, pojadę, moje cacuszko zasluguje na to :-)
Paula

Brt - Pon Sty 28, 2008 20:52

maciej napisał/a:
Może warto zadzwonić - może np. wymieniali jakiś silnik i został im walnięty blok z dobrą miską...

jest to całkiem możliwe ;) ZTCP to np w listopadzie był wymieniany kompletny silnik w R400 i R200 :hmm:

Witamy na forum i mam nadzieję, przełamiemy wrodzoną niechęć ;)

przemo285 - Pon Sty 28, 2008 21:09

W razie czego dzwoń takie miski używane powinienem mieć bez problemu :wink: Co do przepustnic aluminiowych to bez problemu można zakupić od Land Rovera Freelandera 1.8
Owsik - Pon Sty 28, 2008 23:00

BlackPearl, w Krakowie przepustnicę alu dostaniesz u tego pana :

http://roverki.pl/garage....=Osoba_prywatna

Przynajmniej w zeszłym tygodniu mówił, że ma ;-)