Zobacz temat - [R200 SDi 105KM] Kontrolka oleju długo świeci po odpaleniu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 SDi 105KM] Kontrolka oleju długo świeci po odpaleniu

Yassu - Wto Gru 11, 2007 21:46
Temat postu: [R200 SDi 105KM] Kontrolka oleju długo świeci po odpaleniu
Witam!

Mój problem polega na tym, że rano po uruchomienia silnika świeci się kontrolka oleju przez ok. 30 sek (czasami krócej, zależnie od pogody, im zimniej tym dłużej świeci kontrolka. Podczas mini mrozów (ok.-4;-5 st.C), które były w listopadzie świeciła się nawet minutę. Po 2-dniowym postoju na parkingu, lekko posypał śnieg, temp. ok 0, -1st.C. Po odpaleniu kontrolka świeciła się ok 2-3min. Latem nie było tych problemów! Od razu po odpaleniu gasła). Informuję że auto posiadam od maja b.r. Problem zaczął się pojawiać pod koniec września? Październik jakoś tak... Miesiąc temu wymieniałem olej i filtr oleju. Co może być przyczyną? Słabe ciśnienie na pompie? Czujnik? Dowiedziałem się od mechanika (przed wymianą oleju) że może to być wadliwy filtr oleju, ale po wymianie jest ta sama sytuacja, wątpię więc żeby to był znowu filtr (jeśli jest w ogóle taka możliwość). Wcześniejszy filtr był firmy Sędziszów, teraz jest Filtron.
Stan oleju sprawdzałem, wszystko jest ok. Olej Castrol GT Magnatec 10W-40.
Dodam że zawsze dzieje się tak rano, jadę do pracy, dojeżdżam do znajomych z którymi się zabieram. Odcinek który pokonuje codziennie jadąc do nich to 10km (w jedną str), jak jeździmy moim autem wówczas pokonuje 25km w jedna stronę.
Po 8h (jak wyjdę z pracy) silnik odpala i kontrolka gaśnie normalnie. :/
Czy ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją?

Z góry dzięki za pomoc...
Pozdrawiam

Panna_Migotka - Wto Gru 11, 2007 21:51

taaaa... ja też tak mam...
PHJOWI - Wto Gru 11, 2007 22:10

ja proponuje zaizolować przewody oraz wtyczkę i gniazdo przesikaćwd oczywiście chodzi o czujnik oleju przy filtrze
sTERYD - Wto Gru 11, 2007 22:59

było juz kilka takich przypadków, że czujnik był zapaćkany starym olejem i dopiero po rozgrzaniu wyczuwał ciśnienie ;)
(oczywiście nei zaszkodzi tez sprawdzić ciśnienia oleju ;)

radko - Sro Gru 12, 2007 10:14

W moim r420sdi padł ostatnio czujnik ciśnienia oleju, kontrolka najpierw świeciła się kiedy chciała później w ogóle nie świeciła. Objawy inne ale koszt tego czujnika to tylko 30pln.
Do wymiany potrzebny klucz 24 i 10min. czasu, ewentualnie wymiana u normalnego mechanika najwyżej 20pln. Jak wymiana pomoże problem z głowy, jak nie trzeba szukać dalej, sprawdził bym ciśnienie oleju. Ja kupiłem czujnik w InterCars, są dwa rodzaje czarny i brązowy. Do mojego R pod pasował czarny.

pozdr.

Kalah - Sro Gru 12, 2007 11:52

Jesli decydowalbys sie na samodzielna wymiane, pamietaj, ze czujnik jest na gwincie stozkowym, a obudowa w ktora wkrecasz z aluminium wiec nie mozna przesadzic z sila bo peknie.
ravic - Sro Cze 11, 2008 19:03

Kalah napisał/a:
Jesli decydowalbys sie na samodzielna wymiane, pamietaj, ze czujnik jest na gwincie stozkowym, a obudowa w ktora wkrecasz z aluminium wiec nie mozna przesadzic z sila bo peknie.


A czy to jest obudowa pompy oleju?

Michal982 - Sro Cze 11, 2008 20:32

Na pewno nie jest to wina słabego ciśnienia w silniku, gdyby tak było kontrolka powinna świecić się dopiero na rozgrzanym silniku. O ile dobrze pamiętam ciśnienie w silniku maleje wraz ze wzrostem temperatury, a u Ciebie sytuacja jest odwrotna.
sTERYD - Sro Cze 11, 2008 21:06

ravic napisał/a:
A czy to jest obudowa pompy oleju?

niee
czujnik jest wkręcany w blok silnika

ravic - Sro Cze 11, 2008 22:11

Zdarzyła mi się rzecz taka, że wkręcili mi czujnik i zasmarowali jakimś badziewiem (wyglądał jak srebrna farba). Ponieważ kapał olej (a czujnik dalej nie działał) więc pomyślałem, że wykręcę czujnik i sprawdzę i podczas wykręcania ta farba zaczęła się kruszyć i a poźniej ułamał się również część obudowy (kawałek z gwintem). Usiłuję teraz dojść co muszę wymienić i ile to będzie kosztować. wg Rave'a wydawało mi się że to pompa.
Czy ta część obudowy ma jakąś specjalną nazwę?

NEOSSS - Sro Cze 11, 2008 23:35

O.T. Szkoda że nie widze zadnego zdjecia danego elementu o ktory pyta ravic, bo bym moze pomogl...
Brt - Czw Cze 12, 2008 16:40

hmmm wydaje mi się, ze w dieslu to nie jest wkręcone w blok tylko właśnie w obudowę pompy nad filtrem oleju. Szczegóły napewno znajdziesz w RAVE .
ravic - Czw Cze 12, 2008 18:41

NEOSSS napisał/a:
O.T. Szkoda że nie widze zadnego zdjecia danego elementu o ktory pyta ravic, bo bym moze pomogl...


W takim razie bardzo proszę o pomoc.

[ Dodano: Czw Cze 12, 2008 19:42 ]
Brt napisał/a:
hmmm wydaje mi się, ze w dieslu to nie jest wkręcone w blok tylko właśnie w obudowę pompy nad filtrem oleju. Szczegóły napewno znajdziesz w RAVE .


Czyli w przypadku pęknięcia obudowy do wymiany jest cała pompa, tak?

Brt - Czw Cze 12, 2008 20:37

pompa lub jej obudowa :???: ale jest to wymienne i pewnie do dostania gdzieś jako uzywka ;)
NEOSSS - Czw Cze 12, 2008 21:34

ravic, na 100% jest to pompa olejowa i jest tam wkręcony czujnik gdzie ukręcił CI się i ułamał gwint, po pompe jakby co zapraszam do siebie...