|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Odpalanie diesla w mrozy??
lukasz17 - Czw Gru 13, 2007 22:14 Temat postu: [R420] Odpalanie diesla w mrozy?? Hej!
Mam takie pytanie w moim R420SDI przy tem. -6*C jak chcem go odpalic to zgasnie z 3-4 razy zanim załapie, niemoże wskoczyć na obroty tak jak by mu ssania brakowało:( Czy to w każdym dieslu tak jest?czy może potrzeba wymienić świece?
Brt - Czw Gru 13, 2007 22:20
Masz coś nie teges Szczegóły doczytasz w technicznym FAQ na stronie klubowej (link w menu po lewej stronie)
lukasz17 - Czw Gru 13, 2007 22:27
z tego co czytałem o różnych przypadkach, to długo muszą krecić żeby załapał,a ja nie muszę, szybko załapuje tylko odrazu gaśnie i tak kilka razy musze;(
radko - Czw Gru 13, 2007 22:33
Nie. W każdym dieslu tak nie jest, a za tym w Roverku też nie. Przy -6*C powinien palić prawie z dotyku i nie gasnąć. Świece warto sprawdzić. Kąt wtrysku tyż. Akumulator? Filtry? kody błędów?(instrukcja jak odczytać na tych stronach), na jakim paliwie jeździsz?:wink:
W Zamości takie mrozy ?:>
Kalah - Czw Gru 13, 2007 22:40
Mialem podobny przypadek niedawno Po piewszym zagrzaniu swiec nie palil za zadne skarby. Pozniej potrafil zgasnac, no ale w koncu zaczal chodzic, rozgrzal sie i norma. Przyczyna: dzialala 1 swieca, a mam 4 wymienilem 3 niedzialajace (w tym ta za pompa) i teraz problem ustapil. Sprawdz to na poczatek
lukasz17 - Czw Gru 13, 2007 22:45
akumulator nowka WARTA 74Ah filtry tez nowe, paliwo tankuje albo na orlen albo statoil,a błedy to nie wiem jak odczytac trzeba go pod jakiś komputer podłańczać??kilka dni temu wyskoczyło troszke na minusie, a jak postal 2dni nie palony to właśnie gasł kilka razy zanim załapał
thef - Czw Gru 13, 2007 22:56
http://www.roverki.pl/article.php?sid=420 tu dowiesz się jak odczytać błędy.
lukasz17 - Czw Gru 13, 2007 23:04
oj niebardzo czaje te odczyty bledów chyba wezme sie pierwsze za wymiane świec, a jak to nie pomoże to będe szukał innej przyczyny. A czy przy odpalaniu powinien puścić jakiś dymek??bo lekko puszcza na białoale to tylko z rana i to nieweilka ilość tego dymu
Brt - Czw Gru 13, 2007 23:10
nie spróbowałeś a już zakładasz, że nie czaisz Spróbuj ,to nie jest trudne. CZy przeczytałeś techniczny FAQ Gdybyś przeczytał, to byś siedowiedział, że biały dmek moze (ale nie musi) świadczyć o źle ustawionym kącie wtrysku
String - Pią Gru 14, 2007 08:24
Kalah napisał/a: | wymienilem 3 niedzialajace (w tym ta za pompa). |
Można wiedzieć w jaki sposób wymieniłeś tą świece za pompą?
Pozdrówka
lukasz17 - Pią Gru 14, 2007 09:25
Przeczytałem techniczny FAQ, i właśnie wiedziałem ,że biały dymek świadczy o złym koncie. Apropo tych błędów to w dieslu nie ma kontrolki"check energy" to jaka powinna mi sie zaświecać w tym przypadku? Sory że troche zejde z tematu, ile wam pali roverek SDI w zimnie??
thef - Pią Gru 14, 2007 09:44
Łukasz17 napisał/a: | Apropo tych błędów to w dieslu nie ma kontrolki"check energy" to jaka powinna mi sie zaświecać w tym przypadku? | Tu chodzi o kontrolkę "check engine", pomarańczową, z rysunkiem silniczka. Jak włączysz zapłon powinna się przez chwilę świecić. I to ona właśnie mruga przy zwarciu pinów 4 i 15 w kostce diagnostycznej.
lukasz17 - Pią Gru 14, 2007 09:49
aha to już wszystko rozumiem siedziałem i dokładnie czytałem o tych błędach i już wiec co jest grane. a czy z tych błędów da sie odczytać np. czy są świece złę lub przekaźnik,albo zły kąt wtrysku??
thef - Pią Gru 14, 2007 09:52
Świec i przekaźnika w ten sposób nie sprawdzimy. Kąt wtrysku, teoretycznie też nie, ale jeżeli będzie sporo przestawiony, to powinien się pojawić błąd cewki czasu wtrysku, co nie oznacza, że jak go nie będzie to kąt jest dobry. Ale diagnostykę warto zrobić, zawsze może nam ona co nieco powiedzieć.
lukasz17 - Pią Gru 14, 2007 09:56
Dzieki sporo mi pomogłeś w tej sprawie!
|
|