|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160 '02] Dywagacje nt. silnika
BubuZR - Pią Gru 14, 2007 23:37 Temat postu: [MG ZR 160 '02] Dywagacje nt. silnika Na forum.streetracing.pl pojawił się post, w którym gość pyta o to jaki jest MG ZR 160 w sensie awaryjności, zawieszenia itp. itd. No i jedna z osób napisała coś takiego:
Cytat: | ten silnik sie nie przegrzewa tylko wrecz pali
uszczelka pod glowica to chleb powszedni urzytkownika kseri
co do ulepszonych uszczelek - sa ich 2 miliony rodzaji - i kazdy podobno lepszy od drugiego, pozniejsza uszczelka nie ma gumowych uszczelnien ale za to ma ''chudsze'' pierscienie tulejowe - takze idealu nie ma
przyczyna tego stanu sa mokre tuleje ktore wybijaja wglebienie w glowicy - tutaj nie ma pytania czy wywali uszczelke tylko kiedy to nastapi, wystarczy bez glowicy przekrecic rozrusznikiem i wyjdzie cala tuleja - podczas pracy caly czas ''wali'' w glowice
pozniejsze glowice mialy inserty stalowe naokolo komory spalania w glowicy - trafic taka glowice bez vvc w polsce to cud
polecam uszczelki camtec i zawsze nowe sruby
glowice wykonane sa ze slabego stopu , potrafia sie tak powyginac z przegrzania ze zawory traca szczelnosc przez wykrzywnienie gniazda , prawie zawsze sa pory - takie malutkie dziurki ktore trzeba spawac
warto wywalic starego typu termostat z tylu silnika i zastosowac nowy typ na przewodzie do chlodnicy
pozatym to przyjemny w serwisowaniu i charakterystyce silnik |
Czyli warto zawczasu wymienić uszczelkę na porządniejszą i termostat również nawet jeśli uszczelka jest jeszcze cała tzn. nie ma żadnego wycieku itp.? Jeśli tak to jaką uszczelkę zastosować i po czym poznam, że termostat jest nowego typu?
paff - Sob Gru 15, 2007 00:28
swego czasu widzialem zestaw modyfikacyjny do silnikow serii K - w sensie termostat w innym miejscu, mialo to na celu otwarcie obiegow w bardziej odpowiednim momencie co mialo wplywac na mniejsza podatnosc na przegrzanie, stany podprzegrzaniowe powodujace HGF
BubuZR - Sob Gru 15, 2007 00:34
Ja na allegro nic nie znalazłem, a czy termostaty z Tomateam są odpowiednie to nie wiem... mają takie:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=312
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=869
Na moje oko ten drugi wygląda na taki o jakim mowa.
secio - Sob Gru 15, 2007 00:50
To jest standartowy termostat. Z tego co zrozumialem z w/w cytatu, chodzi nie tyle o sama zmiane termostatu, ale miejsce jego umieszczenia. Standartowo jest "z tylu silnika", ogrzewa go wylot z nagrzewnicy, czyli, teoretycznie "zimny" plyn. Troche bez sensu... W nowym typie ma byc zawor na wlocie to chlodnicy, czyli wylocie z silnika. To juz jest legiczne... z silnika wychodzi za cieply plyn, znaczy trzeba schlodzic silnik. Doszedlem do tego samego wniosku podczas dyskusji o ukladzie chlodzenia w K16. Widzial ktos taki nowy termostat ?
Mariusz
BubuZR - Sob Gru 15, 2007 00:55
To jak przemieścić termostat?
secio - Sob Gru 15, 2007 01:54
BubuZR napisał/a: | To jak przemieścić termostat? |
I to jest dobre pytanie . Moze zapytac autora tej opinii ktora cytowales ? Sadze, ze chodzi o wyrzucenie termostatu z miejsca gdzie on jest teraz, a wsadzenie przed wplywem do chlodnicy. Skoro wspomnial o "nowym typie" pewnie jest jakis sprawdzony patent, albo "K16 new type thermostat kit"
Mariusz
BubuZR - Sob Gru 15, 2007 01:59
Hmm... ale jest to ten sam wąż taa? Jeśli tak to hmm... na chłopski rozum przełożyłbym go w inne miejsce w obrębie tego samego węża choć zapewne jest gdzieś haczyk jak we wszystkim
secio - Sob Gru 15, 2007 02:15
BubuZR napisał/a: | Hmm... ale jest to ten sam wąż taa? Jeśli tak to hmm... na chłopski rozum przełożyłbym go w inne miejsce w obrębie tego samego węża choć zapewne jest gdzieś haczyk jak we wszystkim |
Zdecydowanie inny waz. Termostat jest bardzo nieciekawie (dla wymieniajacego ) umieszczony za silnikiem w obudowie, przy pompie wody. Ta opcja z termostatem na wezu chlodnicy wymaga pomyslu, albo gotowego rozwiazania.
BubuZR - Sob Gru 15, 2007 02:23
No cóż, zobaczymy co mi odpiszą na SR.
secio - Sob Gru 15, 2007 02:28
BubuZR napisał/a: | No cóż, zobaczymy co mi odpiszą na SR. |
Mozesz podac linka do tej dyskusji ? Szukam, szukam i nie moge znalezc.
BubuZR - Sob Gru 15, 2007 11:47
http://www.streetracing.p...pic.php?t=50336
xROnx - Sob Gru 15, 2007 12:08
a to ciekawe.... jak bedziecie cos wiecej wiedziec to dajcie znac.sam jestem ciekaw jak sie sprawa wyjasni z tym termostatem...
BubuZR - Sob Gru 15, 2007 12:18
sprawa z przemieszczeniem termostatu wygląda tak:
Cytat: | przemieszczenie termostatu to prosta sprawa - wywalasz ten co masz za silnikiem - niech chodzi bez niego i kupujesz w aso pzewod gumowy do chlodnicy nowego typu na nim jest gruszka a w niej termostat - proste |
maciej - Sob Gru 15, 2007 12:35
Poszukaj dyskusji z kolegą mt sprzed paru dosłownie dni - tam był dłuższy opis nt. tych problemów z termostatem i sztywnością głowic oraz podanie angielskich źródeł.
BubuZR - Sob Gru 15, 2007 13:14
Póki co mam już sklep dysponujący uszczelkami nowego typu
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=6397852
TomC - Sob Gru 15, 2007 17:15
Zmiana termostatu polega na wymianie na termostat ciśnieniowy tzw. PRT, który otwiera się pod wpływem ciśnienia a nie tylko temperatury.
Jedynym minusem tego termostatu jest to, że stojąc w korku możemy przegrzać silnik więc co jakiś czas trzeba zwiększyć obroty silnika żeby wprowadzić w obieg płyn chłodniczy.
piter34 - Pon Gru 17, 2007 12:08
BubuZR napisał/a: | Póki co mam już sklep dysponujący uszczelkami nowego typu |
Taką uszczelkę dostaniesz od przemo285 (w Poznaniu)
Cytat: | ten silnik sie nie przegrzewa tylko wrecz pali
uszczelka pod glowica to chleb powszedni urzytkownika kseri
co do ulepszonych uszczelek - sa ich 2 miliony rodzaji - i kazdy podobno lepszy od drugiego, pozniejsza uszczelka nie ma gumowych uszczelnien ale za to ma ''chudsze'' pierscienie tulejowe - takze idealu nie ma
przyczyna tego stanu sa mokre tuleje ktore wybijaja wglebienie w glowicy - tutaj nie ma pytania czy wywali uszczelke tylko kiedy to nastapi, wystarczy bez glowicy przekrecic rozrusznikiem i wyjdzie cala tuleja - podczas pracy caly czas ''wali'' w glowice
pozniejsze glowice mialy inserty stalowe naokolo komory spalania w glowicy - trafic taka glowice bez vvc w polsce to cud
polecam uszczelki camtec i zawsze nowe sruby
glowice wykonane sa ze slabego stopu , potrafia sie tak powyginac z przegrzania ze zawory traca szczelnosc przez wykrzywnienie gniazda , prawie zawsze sa pory - takie malutkie dziurki ktore trzeba spawac
warto wywalic starego typu termostat z tylu silnika i zastosowac nowy typ na przewodzie do chlodnicy
pozatym to przyjemny w serwisowaniu i charakterystyce silnik |
Hmm...
Obserwacje zawarte w tym poście na SR nie zgadzają się w 100% z naszą praktyką.
mt - Pon Gru 17, 2007 14:51
Witam,
http://www.mgf.ultimatemg...difications.htm
Tutaj jest troche o modyfikacjach ukladu chlodzenia (jak i gdzie zalozyc termostat PRT).
Pozdrawiam,
BubuZR - Pon Gru 17, 2007 14:58
Gdzie można dostać taki termostat oprócz zapewne ASO?
piter34 - Pon Gru 17, 2007 15:00
BubuZR napisał/a: | Gdzie można dostać taki termostat oprócz zapewne ASO? |
A co się dzieje w Twoim aucie, że chcesz się decydować na kupno tego termostatu?
BubuZR - Pon Gru 17, 2007 15:06
No właśnie występują problemy z temperaturą, stojąc dłużej w korku wskazówka tańczy między 1/2, a 3/4 i jeśli dobrze zrozumiałem taki termostat likwiduje ten problem.
maciej - Pon Gru 17, 2007 15:12
Oj, chyba nie...
Myślę, że u Ciebie to może być raczej problem z czujnikiem temperatury lub wentylatorem...
Ale jak mam inny typ silnika, więc bardzo w serię K nie wgłębiałem.
piter34 - Pon Gru 17, 2007 15:26
BubuZR napisał/a: | tojąc dłużej w korku wskazówka tańczy między 1/2, a 3/4 |
Na Twoim miejscu podłączyłbym się komputerem (dogadaj się z przemo285) i sprawdził co wtedy pokazuje czujnik temperatury. Być może wszystko jest w normie.
Był na forum odosobniony przypadek, gdzie takie zachowanie wskaźnika temperatury okazało się prawidłowe (były dobre temperatury, termostat otwierał się we właściwym momencie, itp.)
BubuZR - Pon Gru 17, 2007 15:33
Ok, po nowym roku to sprawdzę dzięki za namiary. A kolega Przemo285 rozumiem ma jakiś warsztat taa?
piter34 - Pon Gru 17, 2007 15:37
BubuZR napisał/a: | Ok, po nowym roku to sprawdzę dzięki za namiary. A kolega Przemo285 rozumiem ma jakiś warsztat taa? |
To jest kolega all-in-one
BubuZR - Pon Gru 17, 2007 15:48
Hehe ok, już mu wysłałem maila
kolin - Pon Gru 17, 2007 15:54
Jak nie HGF to teraz termostat ludzie czy wy czasami nie przesadzacie trochę
BubuZR - Pon Gru 17, 2007 15:56
No jestem ciekaw co wypluje kompjuter
|
|