Zobacz temat - [R75] Nie działa ogrzewanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nie działa ogrzewanie

tomazino - Sob Gru 15, 2007 21:10
Temat postu: [R75] Nie działa ogrzewanie
cale sterowanie dziala prawidlowo ale nie dmucha cieple powietrze
sTERYD - Sob Gru 15, 2007 21:16

fajnie :)
może chciałbyś coś z tym zrobić ?

Brt - Sob Gru 15, 2007 21:22

:hahaha:

[ Dodano: Sob Gru 15, 2007 21:25 ]

--------------------------------------------------
dopisek od moderatora:
tomazino, ] jeśli chcesz, by temat nadal funkcjonował i nadal chcesz uzyskiwać
odpowiedzi na swoje pytanie to popraw proszę nazwę tematu na
obowiązującą na naszym forum (użyj funkcji w swoim pierwszym poście) ...
... a wystarczyło przeczytać TO :cool:
--------------------------------------------------


i napisz coś wiecej o tym swoim ogrzewaniu, bo moja szklana kula jest w naprawie ;) Cośrobiłeś, czy silnik nie osiąga temp, czy tylko wnęgrze nie grzeje i jaki masz silnik !!

tomazino - Sob Gru 15, 2007 22:08

[r75 2,5 v6] dzieki za rade ale ja pierwszy raz z tego kozystam dmucha zimne powietrze a sterownie dziala prawidlowo
Brt - Sob Gru 15, 2007 22:11

dlatego grzecznie prosimy i pomagamy w razie czego ;)

A silnik łapie prawidłową temperaturę?? Masz jakiegoś klimatronika?? Jaką temp ustawiasz??

tomazino - Sob Gru 15, 2007 22:19

mam klimatronika silnik grzeje prawidlowo gdy ustawiam tmp to bez znaczenia i tak dmucha zimne
sTERYD - Nie Gru 16, 2007 08:58

to pewnie gdzieś się przyblokował silniczek wychylający klapkę regulacji
poszperaj w postach Mariana_K tłumaczył jak to naprawić, ale z pół roku temu :???:

PHJOWI - Nie Gru 16, 2007 09:38

pod zegarkiem masz sterowanie dla zimnego powietrza, może tam jest pies pogrzebany??, zobacz na jakiej pozycji masz to pokrętło jak będzie na zimnym to będzie taki efekt.
Marian_K - Pon Gru 17, 2007 10:38

tomazino napisał/a:
mam klimatronika silnik grzeje prawidlowo gdy ustawiam tmp to bez znaczenia i tak dmucha zimne
Napisz jeszcze przez które otwory dmucha zimne: na twarz z przodu, na nogi z przodu, na nogi z tyłu, czy górne z tyłu?
Jeśli na twarz z przodu to sprawdż pokrętło HEATER BYPAS pod zegarem (o którym pisał PHJOWI).
Jak górne tylne - ten typ tak ma i nic z tym nie zrobisz.
Jak dmucha zimne na nogi, to któraś "kalpka" lub silniczek padł.

Pozdrawiam!

mignone - Pon Gru 17, 2007 17:21

hmm... ja waśnie odkryłam, że mnie też ogrzewanie przestało działać - niezależnie od nastawionej temperatury z nikąd ciepłego nadmuchu... Wyjątek - po dłuższej jeździe odniosłam ważenie, że ruszyło na nogi i górę (nad szybą), ale uaktywnia się tylko przy gwałtownym dodaniu gazu (a może to poprostu zbieg okolicznośći???) Z kratek na kokpicie jak zawsze wieje chłodne... Czy możliwe, że to silniczek?
Klema - Pon Gru 17, 2007 17:41

A moze próbowałes magicznych uszczelniaczy do chłodnicy jak ja? Faktycznie uszczelniło chłodnice ale także chłodniczke nagrzewnicy, i to za bardzo nawet. ;] Wszystko było sprawne a jednak powietrze zimne z nawiewu. Pomógł preparat do odmulania chłodniczki dostępny na każdej stacji benzynowej. Chociaż nadal nie jest idealnie. Nigdy już nie będe uszczelniał chłodnicy;]
Paul - Pon Gru 17, 2007 22:51

mignone napisał/a:
ale uaktywnia się tylko przy gwałtownym dodaniu gazu (a może to poprostu zbieg okolicznośći???)

A masz płynu dosyć? Układ odpowietrzony? Ja tak miałem (nie w R) i okazało się, że miałem w układzie więcej powietrza niż płynu :(

mignone - Wto Gru 18, 2007 08:06

Paul napisał/a:
mignone napisał/a:
ale uaktywnia się tylko przy gwałtownym dodaniu gazu (a może to poprostu zbieg okolicznośći???)

A masz płynu dosyć? Układ odpowietrzony? Ja tak miałem (nie w R) i okazało się, że miałem w układzie więcej powietrza niż płynu :(


nie wiem... i szczerze mówiąc nawet nie wiem jak sprwadzić <baba>:oops:

Paul - Wto Gru 18, 2007 09:10

mignone napisał/a:
i szczerze mówiąc nawet nie wiem jak sprwadzić <baba>:oops:

Baba nie baba, oczy masz :P Pod maską musi być zbiornik wyrównawaczy płynu chłodzącego a na nim oznaczenie "min" i "max". Poziom płynu na zimnym silniku MUSI być pomiędzy tymi znaczkami.
Jak nie czujesz się sama na siłach, to podjedź do pierwszego warsztatu z brzegu i za pare PLNów Ci to sprawdzą. :D

thef - Wto Gru 18, 2007 09:39

Paul napisał/a:
pierwszego warsztatu z brzegu i za pare PLNów Ci to sprawdzą.
Jeżeli za to ktoś chciałby wziąć kasę to musiałby być ostatnim s... Mignone, lepiej poproś sąsiada, ale myślę, że sama to będziesz w stanie sprawdzić :) .
Marian_K - Wto Gru 18, 2007 10:31

mignone napisał/a:
Wyjątek - po dłuższej jeździe odniosłam ważenie, że ruszyło na nogi i górę (nad szybą)
Ty masz silniczek Diesel-a, więc na ciepłe powietrze trzeba troszkę poczekać... aż wskazówka temperatury silnika podniesie się odrobinę.

Pozdrawiam!

mignone - Sro Gru 19, 2007 08:00

Cytat:
Baba nie baba, oczy masz Pod maską musi być zbiornik wyrównawaczy płynu chłodzącego a na nim oznaczenie "min" i "max". Poziom płynu na zimnym silniku MUSI być pomiędzy tymi znaczkami.
Jak nie czujesz się sama na siłach, to podjedź do pierwszego warsztatu z brzegu i za pare PLNów Ci to sprawdzą.
_________________


haha, zamroczyło mnie :) oczywiście sprawdziłam. był ubytek... i już wiem skąd... poszła pompa wodna :(
Marian_K napisał/a:
Ty masz silniczek Diesel-a, więc na ciepłe powietrze trzeba troszkę poczekać... aż wskazówka temperatury silnika podniesie się odrobinę.


odrobina trwała zwykle najwyżej kilka minut, a mnie - po godzinie jazdy :)
dzięki za pomoc!
pozdrawiam!