|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Tuning mechaniczny - [R200 1.4 8v 97r] -more power:)
DIL - Czw Gru 20, 2007 14:34 Temat postu: [R200 1.4 8v 97r] -more power:) Od czego moge zacząć modyfikacje mojego Roverka aby zwiększyć jego moc??? Jakie macie pomysły i co mi radzicie??
maciej - Czw Gru 20, 2007 14:43
Zmiana głowicy, kolektorów i kompa na wersję 16V?
Albo poprostu wymiana silnika na 16V albo od razu 1.6 lub 1.8...
To się chyba samo nasuwa...
Moim zdaniem to sumarycznie tańsze i skuteczniejsze niż kombinowanie np. z dolotem, wydechem, wałkami, czy tubiną.
[ Dodano: Czw Gru 20, 2007 14:45 ]
Zasadniczo to mogłeś o tym pogadać jak Twoje autko stało u Mariusza - on np. przełożył do swojej starej 416 silnik 1.8...
DIL - Czw Gru 20, 2007 14:57
Cytat: | Zasadniczo to mogłeś o tym pogadać jak Twoje autko stało u Mariusza - on np. przełożył do swojej starej 416 silnik 1.8... |
Wtedy nawet o tym nie pomyślałem ,żeby zrobić przekładke...
Głowica już jest zmieniona , Mariusz dorzucił mi "coś" od siebie jak walczył z moim autkiem:)
kolin - Pią Gru 21, 2007 15:21
Nie opłaca sie nic robić...bo przedroży koszty swapu
Ale jak chcesz...
-Wałek
-Głowica
-Dolot
-Wydech od dołu do góry
-Wystroić
I co 90-100KM dmuchnie za 4-5 koła opłaca sie i tak zdrowy 1.4 16v złoi ci dupsko
Owsik - Pią Gru 21, 2007 17:26
Zdecydowanie swap. Wszystko inne to sztuka dla sztuki...
BONUS - Sob Gru 22, 2007 16:11
Witam Panowie! Jestem nowy na forum... Roverka 214i mam od kilku miesięcy i również chciałbym coś zrobić z silnikiem. Jaki najmocniejszy i w jakiej cenie mogę kupić do mojego modelu? 8V.
Kozik - Sob Gru 22, 2007 18:18
BONUS napisał/a: | Witam Panowie! Jestem nowy na forum... Roverka 214i mam od kilku miesięcy i również chciałbym coś zrobić z silnikiem. Jaki najmocniejszy i w jakiej cenie mogę kupić do mojego modelu? 8V. |
Jak założysz taki:
http://www.allegro.pl/htt..._stan_igla.html
to na pewno Ci wystarczy
kolin - Sob Gru 22, 2007 18:36
BONUS napisał/a: | Witam Panowie! Jestem nowy na forum... Roverka 214i mam od kilku miesięcy i również chciałbym coś zrobić z silnikiem. Jaki najmocniejszy i w jakiej cenie mogę kupić do mojego modelu? 8V. |
K-series 1800cm 16 Vavle 145-160KM wsadzisz i możesz latać, fun z jazdy gwarantowany
Kozik - Sob Gru 22, 2007 18:41
kolin napisał/a: | K-series 1800cm 16 Vavle 145-160KM wsadzisz i możesz latać, fun z jazdy gwarantowany |
Tak ale jeśli hamulce są takie jak u mnie w 16V to byłoby niebezpieczne.
BONUS - Sob Gru 22, 2007 21:47
Panowie, ale myślę nad czymś klasy 2.0-2.5. A jeśli chodzi o hamulce to w porsche są gorsze, autko hamuje po prostu cudownie. A jak z kosztami silnika?
Brt - Sob Gru 22, 2007 22:26
wrzuć 2.0 T jak kolega stanley
Kozik - Sob Gru 22, 2007 23:20
BONUS napisał/a: | autko hamuje po prostu cudownie. |
A próbowałeś ze 180 do zera wyhamować?
Brt - Sob Gru 22, 2007 23:22
V8 chyba nie poleci 180
Szymon - Nie Gru 23, 2007 00:05
Poleci pod 170 Sprawdzałem
Brt - Nie Gru 23, 2007 09:09
kolin - Nie Gru 23, 2007 13:46
Kozik napisał/a: | A próbowałeś ze 180 do zera wyhamować? |
ja hamowałem ze 140km/h z czterema osobami na pokładzie i bagażem wakacyjnym...naprawdę sie zesrałem
Tak jeszcze chciałem od siebie napisać...ze pisząc o tuningu silnika bądź jego zmianie to standardowa rzecz jest zmiana hamulcy na mocniejsze/zawieszenie i nie trzeba przypominać tak mi się wydaje...bo jak dla bez tego ani rusz/bądź nie zapinać
BONUS - Nie Gru 23, 2007 15:48
Pomyślę o hamulcach jak już będę miał pewność co do silnika. To jak z tą jednostką, co proponujecie?
maciej - Nie Gru 23, 2007 15:57
Przeczytaj wątek kolegi stanleya o włożeniu silnika 2.0 T.
Brt - Nie Gru 23, 2007 16:07
dokładnie ten:
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=15249
BONUS - Nie Gru 23, 2007 16:14
A ile koniuchów ma ten motor? I jak później z turbo?
Szymon - Nie Gru 23, 2007 16:18
BONUS napisał/a: | A ile koniuchów ma ten motor? I jak później z turbo? |
Poczytasz to będziesz wszystko wiedział
Brt - Nie Gru 23, 2007 16:22
200KM a z turbo?? Jak dbasz tak masz
Owsik - Nie Gru 23, 2007 16:27
BONUS napisał/a: | autko hamuje po prostu cudownie |
To chyba nie masz pojęcia co to jest dobry hamulec...
Ja bym zaczął od zrobienia zawiasu, hamulców a potem myślał o większym kopycie...
maciej - Nie Gru 23, 2007 16:27
To jest silnik, który ma turbinę fabrycznie i fabrycznie ma 200 KM.
BONUS - Pon Gru 24, 2007 03:55
Ołrajt, doczytane. Tylko: a) w jakiej cenie kupi sie średnio taki silniczek? b) jak z chłodzeniem, czy wystarczy to moje obecne? i c) ma to być silnik bez osprzętu, wyjmuję ten, podłączam nowy i chodzi? Wiem, że dziwne trochę te moje pytania, ale wiecie, jestem żółtodziobem w kwestii tuningu... Proszę o odpowiedź. WESOŁYCH ŚWIĄT I DUŻO RADOCHY Z JAZDY!
maciej - Pon Gru 24, 2007 09:16
W grę wchodzi raczej przekładka razem z chłodzeniem - podpytaj dokładnie kolegi stanleya, do tego wymiana hamulców, zawieszenia i przeniesienia napędu.
Będziesz musiał tez przełożyć cały osprzęt i będziesz miał sporo zabawy z wiązkami elektrycznymi, immo, pilotami, etc.
Najprościej jest włożyć 1.8 albo 1.8 VVC, bo to dokładnie taki sam silnik tylko z większymi cylindrami, ale to nie da Ci 200 KM, tylko 120-160 KM.
BONUS - Pon Gru 24, 2007 10:02
Aha, a koszt tego 1.8?
maciej - Pon Gru 24, 2007 10:15
No to już musisz poszukać i popytać - www.roverki.pl/garage.php i tu będziesz miał firmy takie jak Art-Bizar - jest ich kilka, sprowadzają używane autka z GB i sprzedają na części.
Albo www.allegro.pl i szukasz odpowiednich części.
Najlepiej najpierw znajdź mechanika, z którym się na to umówisz, to on Ci pomoże kupić właściwe elementy.
W Wawie robi takie rzeczy czasami Mariusz418wwa.
Senn - Pią Gru 28, 2007 21:38
Koszt silnika 1.8 golego to przedział między 1500 a 3000 zl w zaleznosci od sprzedajacego. Najdrozszy jest Art- Bizar.
michone - Pią Gru 28, 2007 21:54
ale 1.8 zwykly czy VVC bo ten drugi to zdwa razy drozszy bedzie
|
|