Zobacz temat - zamiana silnika 1,4 8v na 16v
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - zamiana silnika 1,4 8v na 16v

raper1987 - Nie Gru 23, 2007 17:50
Temat postu: zamiana silnika 1,4 8v na 16v
Witam, chcę zamienić silnik Rovera 214, 8 zaworowy na 16 zaworowy. Jeśli ktoś to robił to proszę o radę czy silnik 16 zaworowy pasuje bez żadnych przeróbek ?
kolin - Nie Gru 23, 2007 17:57

Pasuje bez żadnych przeróbek wywalasz stary wkładasz nowy i cieszysz się mocniejszym motorem :mrgreen:
michone - Nie Gru 23, 2007 18:08

ale komputer musi byc od 16v... w srednicy wydechu nie maroznicy/??
kolin - Nie Gru 23, 2007 18:20

michone napisał/a:
ale komputer musi byc od 16v... w srednicy wydechu nie maroznicy/??


z tego co wiem jest inna dwururka no i kolektory ssący,wydechowy no i komp tak jak piszesz

Ze średnica to kurde szczerze powiem ze nie wiem,ale jak patrzałem po allegro po wydechach to niby ta sama

raper1987 - Sro Gru 26, 2007 15:29

A co z wiązkami przewodów skrzynia biegów itp sprawami duo jest przeróbek czy wszystko pasuje tylko popodpinać??:>
kolin - Sro Gru 26, 2007 16:54

Zasadniczo możesz kupić

-Głowicę od 16v
-Kolektory wydech,ssak
-Kompa
-Układ wydechowy sama dwururka chyba starczy trzeba by porównać na fotach jak się to ma względem 16v

I masz 16v bo zasadniczo 8 i 16v mają te same doły silnika tylko góra jest inna




raper1987 napisał/a:
A co z wiązkami przewodów skrzynia biegów itp sprawami duo jest przeróbek czy wszystko pasuje tylko popodpinać??:>


Wiązka będzie pasować tylko Komp,skrzynia będzie pasować,resztę przełożyć podpiąć i zapalać

PHJOWI - Sro Gru 26, 2007 17:49

sorry ale brednie opowiadasz z tym kompem , nie musisz kompa kupować , tylko pamiętaj aby założyć koło zamachowe to samo bo nie odpalisz , system mems ma fajną konstrukcje która nie wymaga wymiany komputer ponieważ czujniki podają wartości które zaś system ustawia tak aby pracował , jestem po kilku zabiegach chirurgicznych i w żadnej nie trzeba zmieniać .
kolin - Sro Gru 26, 2007 20:35

PHJOWI napisał/a:
sorry ale brednie opowiadasz z tym kompem , nie musisz kompa kupować , tylko pamiętaj aby założyć koło zamachowe to samo bo nie odpalisz , system mems ma fajną konstrukcje która nie wymaga wymiany komputer ponieważ czujniki podają wartości które zaś system ustawia tak aby pracował , jestem po kilku zabiegach chirurgicznych i w żadnej nie trzeba zmieniać .


dopiero zgłębiam wiedzę na temat tego silnika...przynajmniej teraz wiem ze kompa nie trzeba zmieniać,bogatszy w wiedzę.

bula21 - Czw Gru 27, 2007 22:29

kolin napisał/a:

I masz 16v bo zasadniczo 8 i 16v mają te same doły silnika tylko góra jest inna




czyli tylko kolektor komp i glowica i bede miec 16 v ?? zbyt piekne ;P ?

Brt - Czw Gru 27, 2007 22:43

komp niee e :nono: Przeczytaj post PHJOWI ;)
kolin - Czw Gru 27, 2007 22:52

bula21 napisał/a:
czyli tylko kolektor komp i glowica i bede miec 16 v ?? zbyt piekne ;P ?


Bez kompa

Potrzebujesz

-Głowicy
-Kolektory Wydech,ssak

I dwururki są inne trzeba by porównać oba układy w którym momencie się różnią :wink:

Prawda że fajnie :wink:

Senn - Pią Gru 28, 2007 21:31

Ja bym sie tak nie rozpedzal. Jakos marnie widze sterowanie wtryskiem i zaplonem 8v vs 16v przez ten sam komp
piter34 - Pon Gru 31, 2007 12:21

Senn napisał/a:
Jakos marnie widze sterowanie wtryskiem i zaplonem 8v vs 16v przez ten sam komp

Skoro stwierdzono empirycznie, że się da, to... :lol:

dobryziom - Sro Sty 02, 2008 14:57

co sie nie da polak potrafi koledze wszyscy na forum mówili ze tłoki z LED'a nie wytrzymają powyżej 250km a tu wytrzymały tylko ze reszta padła :rotfl:
kolin - Czw Sty 10, 2008 22:44

I co z tego wszystkie wyszło... :?: bo widzę,że temat umarł nagle...