Zobacz temat - [R620] Dziwny zapach
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Dziwny zapach

airkadio_k - Sro Gru 26, 2007 20:19
Temat postu: [R620] Dziwny zapach
problem polega na tym ,iż po przejechaniu kilku kilometrów przy wiekszej prędkości i większych obrotach kiedy silnik sie rozgrzeje i stanę np na światłach z nawiewu czuć delikatny swąt jakby spalonego oleju (olej sprawdzam , nie ubywa ) czyżby to sprawa turbosprężarki (zaznaczam że pracuje normalnie słychać takie syczenie i daje moc jaką autko potrzebuje )ale zapach jest nieprzyjemny i w czasie tej zimy staje sie troszkę dokuczliwy
przemo285 - Sro Gru 26, 2007 20:29

Sprawdż czy nie kapie olej na układ wydechowy np. ze skrzyni biegów ,nie powiedziane że to z silnika a równiedobrze nie musi to być jakiś znaczny wyciek :wink:
matmario - Czw Lis 13, 2008 02:21

Kolego jaki był rezultat poszukiwań przyczyny bo mam identyczen objawy :(
mcteusz - Czw Lis 13, 2008 09:45

Wiecie, że mam podobnie. Tylko ja bym powiedział, że nie jest to zapach oleju a raczej spalin. I nie ma na to wpływu temperatura silnika, czy ciepły, czy zimny- jest tak samo. Podczas jazdy nie czuć. Dopiero w momencie gdy się zatrzymam.
Wydaje mi się, że jest to spowodowane tym, że w czasie jazdy pęd powietrza rozgania zapach pod maską, a gdy się zatrzyma już nie.
Ja u siebie mam podejrzenie walniętej uszczelki pod głowicą lub samej głowicy. Mam nieoryginalny korek zbiorniczka wyrównawczego z dwiema dziurkami, które są okopcone. Podejrzewam więc, że tamtędy wydostaje się kompresja spalin, która idzie przez nawiew do środka.
Swoją drogą którędy dokładnie jest zasysane powietrze do nawiewu?

NEOSSS - Czw Lis 13, 2008 11:32

mcteusz, radzilbym sprawdzic czy kat nie jest zapchany bo on powoduje zapach spalin lub sapalonego oleju, jezeli chcesz zobaczyc czy uszczelka lub glowica jest walnieta to sprawdzaj plyn, olej i korek wlewu oleju jesli ma pare pod spodem to cos nie tego, i jesli silnik mocno kaszle dymem przez ten otwor...
mcteusz - Czw Lis 13, 2008 16:02

Tak, ale przecież uszczelka(bądź głowica) może być uszkodzona w taki sposób, że z olejem nic złego się nie dzieje. A jedynie płyn chłodniczy idzie na cylindry (i w drugą stronę: spaliny do płynu chłodniczego).
Moje objawy opisywałem tu:
http://forum.roverki.eu/v...p=243967#243967

NEOSSS - Czw Lis 13, 2008 16:31

mcteusz, tak tylko ze jak wywalona uszczelka czy peknieta glowica to plyn idzie na cylindry i w olej... Zapach spalenizny czuc jak zapchany jest kat naprzyklad
mcteusz - Czw Lis 13, 2008 16:56

NEOSSS napisał/a:
mcteusz, tak tylko ze jak wywalona uszczelka czy peknieta glowica to plyn idzie na cylindry i w olej... Zapach spalenizny czuc jak zapchany jest kat naprzyklad

No dobra, ale jeśli uszczelka jest uszkodzona lub głowica pęknięta w taki sposób, że robi się połączenie między cylindrem, a kanałem wodnym... To pójdzie płyn do oleju?
A swoją drogą katalizator będę musiał sprawdzić....

thef - Czw Lis 13, 2008 17:01

Wystarczy, że jest pęknięcie przy zaworze wydechowym i płyn może wcale nie przedostawać się do oleju.
matmario - Pią Lis 14, 2008 01:00

u mnie z tego co zaaobserwowałem jest to winna nieszczelności przy pokrywie zaworów i olej skapuje na kolektor wydechowy i daje zapach...