Zobacz temat - [214i 97] Znikający olej
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214i 97] Znikający olej

gollukas - Pią Gru 28, 2007 12:57
Temat postu: [214i 97] Znikający olej
Wita

Mam pytanie do znawców Roverów.
Sytuacja wygląda tak: Mam dość znaczny ubytek oleju z silnika ok 1l/2-3tyś km. Głowicę nie dawno zmieniałem, (poprzednia miała wadę fabryczną). Nowa została przeszlifowana łącznie z gniazdami i zaworami, uszczelniacze wymienione. Żadnych wycieków ze silnika nie ma. Ciśnienie sprężania to 12,5; 12; 12,5; 13 bar. świece nie zaolejone. Płyn chłodzący czysty i na tym samym poziomie cały czas. W czasie jazdy zauważalne kopcenie z rury na biało oraz samochód nie ma moim zdanie odpowiedniego zrywu i jest słaby.

Proszę o jakieś sugestie co do sytuacji z moim silnikiem. Jeden mechanik twierdzi ze mogą być zapieczone pierścienie olejowe. Czy jest sens wymieniać pierścienie czy szukać innego silnika?
Pozdrawiam!

[ Dodano: Wto Sty 01, 2008 12:13 ]
Widze ze mój problem jest dość powazny bo nikt nie potrafi odpowiedziec na moje pytanie!!!!

piter34 - Wto Sty 08, 2008 17:50

gollukas napisał/a:
Proszę o jakieś sugestie co do sytuacji z moim silnikiem. Jeden mechanik twierdzi ze mogą być zapieczone pierścienie olejowe. Czy jest sens wymieniać pierścienie czy szukać innego silnika?

Trudno powiedzieć, bo możesz przecież kupić silnik w stanie niewiele lepszym od Twojego...
Ja bym chyba raczej szedł w naprawę tego co masz.

gollukas - Wto Sty 08, 2008 21:00

Witam!

Myślę nad sprowadzeniem z zagranicy rozbitego roverka z dobrym silnikiem o małym przebiegu! na razie kalkuluję koszty. Jak podejmę jakieś decyzje to sie na forum pochwale. pozdrawiam.

kolin - Sro Sty 09, 2008 20:52

Moje zdanie jest takie że pierścień zgarniający nie nadąża i przepuszcza a co za tym spala olej

Pytanie

Dlaczego zmieniałeś głowicę silnik był przegrzany :?: jeśli tak to możliwe że pierścienie wtedy też dostały

gollukas - Czw Sty 10, 2008 12:59

Witam!

Silnik był przegrzany niestety (zatkana chłodnica).

Koszt wymiany pierścieni jak sobie kalkuluje będzie zawierał:

1)komplet uszczelek na silnik 450zł
2)komplet pierścieni 480zł
3)komplet panewek korbowodowych 200
4)komplet popychaczy (bo klekoczą) 60zł
5)usługa mechanika( chyba ze sam zrobie hehe)

Srednio licząc 1200zł bez mechanika

Chyba warto zaryzykować w inny silnik!

pozdrawiam!

kolin - Czw Sty 10, 2008 13:10

gollukas napisał/a:
4)komplet popychaczy (bo klekoczą) 60zł


Liczysz,że za 1 szt

Z jednej strony wolał bym posadzić 16v niż 1200zł inwestować

Chodź jak zrobisz,to będziesz wiedział czym jeździsz i zrobisz pewnie dużo kilometrów bez awarii

gollukas - Czw Sty 10, 2008 13:20

Jak w jednym tak w drugim przypadku pozostaje niepewność co do bezawaryjności.
moze sie okazać po rozbiórce że tłoki i tuleje sa też do wymiany a wtedy kaplica!

Kupując silnik to jak kot w worku, myślałem nad wymianą na 1.6 16v
Zastanawiam sie nad kupnem rozbitka z zagranicy z małym przebiegiem, rozbiorę go bo mam gdzie silnik zostanie a co sie da to sprzedam. koszt takiego sam. ok 2500zł.

kolin - Czw Sty 10, 2008 14:02

A nie taniej będzie Anglika kupić całego,przy okazji posprzedawasz jeszcze części z budy,wnętrza itd
gollukas - Czw Sty 10, 2008 14:10

koszty anglika są owszem mniejsze, lecz nie wszystko z niego sprzedasz. (reflektory, pulpit, przekładnia kierownicza, wiązki.

Trzeba by liczyć koszty albo sie poradzić tych sprowadzali na części samoch. z anglii