Zobacz temat - [R400] Niski poziom płynu w ukł. wspomag. kierown.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Niski poziom płynu w ukł. wspomag. kierown.

jarcat - Nie Gru 30, 2007 14:00
Temat postu: [R400] Niski poziom płynu w ukł. wspomag. kierown.
Witam

zauważyłem że poziom płynu w układzie wspomagania kierownicy spadł sporo
poniżej minimum, a od kilku dni jak skręcam na zimnym silniku słysze jakiś
szum jakby jakiś drugi silnik się rozkręcał na wysokie obroty ;)
jak jadę z 10min. i wszystko się rozgrzeje to tego szumu już nie ma przy
skręcaniu... a tak to na początku szum się nasila czym mocniej skręcę,
średnio co miesiąc kontroluje wszystko pod maską i ostatnim razem ten poziom
był równy minimum, ale nie poniżej, wiec sie tym nie martwiłem, a teraz
gwałtownie spadł...
jaki specyfik się wlewa do tego układu?
i czy mam tylko dolać czy wymienić jakoś całość? (jeśli całość to ile
zakupić?)


proszę o pomoc

dziękuje i pozdrawiam, życząc szcześliwego nowego roku!

secio - Nie Gru 30, 2007 14:34
Temat postu: Re: [R400 1,6 99r] Niski poziom płynu w ukł. wspomag. kierow
jarcat napisał/a:
Witam

zauważyłem że poziom płynu w układzie wspomagania kierownicy spadł sporo
poniżej minimum, a od kilku dni jak skręcam na zimnym silniku słysze jakiś
szum jakby jakiś drugi silnik się rozkręcał na wysokie obroty ;)
jak jadę z 10min. i wszystko się rozgrzeje to tego szumu już nie ma przy
skręcaniu... a tak to na początku szum się nasila czym mocniej skręcę,
średnio co miesiąc kontroluje wszystko pod maską i ostatnim razem ten poziom
był równy minimum, ale nie poniżej, wiec sie tym nie martwiłem, a teraz
gwałtownie spadł...
jaki specyfik się wlewa do tego układu?
i czy mam tylko dolać czy wymienić jakoś całość? (jeśli całość to ile
zakupić?)


proszę o pomoc

dziękuje i pozdrawiam, życząc szcześliwego nowego roku!


Mialem te same objawy i tylko dolalem Hipola ATFIID (zgodny z Dextron II). W slangu, czerwony plyn do wspomagania (bo taki byl wlany wczesniej )).

Mariusz

pajet - Nie Gru 30, 2007 16:33

Witam dolej płynu do wspomagania bo zatrzesz pompe czerwony albo niebieski jaki tam masz
truten23 - Nie Gru 30, 2007 18:17

jarcat napisał/a:
jaki specyfik się wlewa do tego układu?
i czy mam tylko dolać czy wymienić jakoś całość?
wlać mozna każdy olej do HUDRAULIKI. W końcu mamy hydraulczne wspomaganie :mrgreen:

jarcat napisał/a:
zauważyłem że poziom płynu w układzie wspomagania kierownicy spadł sporo
poniżej minimum
Więc nie marudź, tylko dokup i nlej pynu, bo jak go cakiem zabraknie to zaczna sie wydatki.

Sprawdź też czy gdzieś nie ma nieszczelności, obejż pompe, maglownice i przewody.

Pozdr!! :grin:

sTERYD - Nie Gru 30, 2007 18:39

Cytat:
wlać mozna każdy olej do HUDRAULIKI. W końcu mamy hydraulczne wspomaganie :mrgreen:

trudno sie z tym zgodzic jak wlejesz olej hydrauliczny, albo plyn hamulcowy, to za dlugo Ci pompa nie pociagnie. Do wspomagania wlewa sie olej do automatycznych skrzyn biegow (do Roverkow zalecany jest zzgodny ze specyfikacja Dexron II tak jak napisal secio)

truten23 - Nie Gru 30, 2007 21:20

sTERYD napisał/a:
trudno sie z tym zgodzic jak wlejesz olej hydrauliczny, albo plyn hamulcowy, to za dlugo Ci pompa nie pociagnie.

Zgadzam się z Tobą sTERYD a 1000%, ale tylko jeśli chodzi o plyn hamulcowy. Oleje do napędów hydraulicznych mają inny sklad niż hamulcowy. wiam z praktyki, ze nawet byle jaki olej DO NAPĘDÓW HYDRAULICZNYCH, krzywdy pompce nie zrobi :grin:

ale oryginal to oryginal :mrgreen:

Ważne żeby jarcat sprawdzil przyczynę ubywania plynu...

rtoip24 - Nie Gru 30, 2007 22:37

jarcat napisał/a:
jak skręcam na zimnym silniku słysze jakiś
szum

jarcat napisał/a:
szum się nasila czym mocniej skręcę

Miałem to u siebie. Pojawiło się gdy poziom płynu był na min. Dolałem czerwonego Mobila i wszystko jest OK.
Mnie również ubywa płynu ale dzieje się to na tyle wolno że podejrzewam wyciek tylko na wężach przy zbiorniczku wyrównawczym (są cały czas wilgotne pomimo wycierania).
W miarę możliwości uzupełnij lub wymień olej bo może się zdarzyć że na zakręcie stracisz nagle wspomaganie. :shock:

jarcat - Pon Gru 31, 2007 13:39

dolałem czerwonego LOTOSa
problemu już nie ma :)

dziękuje za pomoc!

Wazzabii - Pon Gru 31, 2007 16:04

mi tez ubywal, winne okazaly sie weze przy zbiorniczku

dokrecilem opaski ze srubkami, a tam gdzie byly te na "zagniatane" dolozylem te na srubki

teraz juz nie ubywa :)

jarcat - Pią Sty 04, 2008 16:11

no i ubywa dalej... :(
tak jak mówisz sprawdzę czy to te wężyki przy zbiorniczku, na razie wyczyściłem dokładnie wszystko dookoła zbiorniczka i zobaczymy gdzie bedzie się lać

ps.
jak się zmienia cały płyn?
jak zatamuję wyciek to chciałbym wymienić CAŁY...

slaszysz - Sob Sty 05, 2008 20:39

U mnie to samo. Jak się zaczęły mrozy, to coś zaczęło skrzypieć przy ostrym skręcaniu. Nie mogłem skojarzyć co to może być. No a dziś jak jechałem, to coś strzeliło, wspomaganie przestało działać, potem silnik już nie odpalił. Potem zauważyłem, że przy zbiorniczku płynu do wspomagania na rurkach widać jak coś ciekło.
No i jestem uziemiony. :(

sTERYD - Nie Sty 06, 2008 11:12

Cytat:
jak się zmienia cały płyn?

najpierw zlewasz ze zbiorniczka (wystarczy odmontować dolny wężyk i sam wyleci ;) )
później odłączasz przewód między kopułką a cewką zapłonową (ten w środku kopułki) odłączasz górny wężyk od zbiorniczka i wkładasz końcówkę do jakiegoś pustego naczynia i przez 5 sekund kręcisz rozrusznikiem
i tak kilka razy aż przestanie cieknąć.
Montujesz wężyki do zbiorniczka
nalewasz płynu do poziomu max,
skręcasz koła max w jedną stronę, i kręcisz rozrusznikiem 5 sekund, (kilka razy, aż płyn zacznie wylatywać z górnego wężyka (poziom przestanie opadać ;) )
dolewasz płynu do max
skręcasz koła w drugą stronę i kręcisz rozrusznikiem 5 sekund
dolewasz płynu do poziomu między min a max
podpinasz kabel od cewki do kopułki :cool:

Tomhet - Czw Mar 26, 2009 19:12

czy mozna dolewac (mieszac) plyny roznych producentow?
i
czy jezeli plyn, ktory obecnie znajduje sie w ukladzie ma kolor brązowy moza do niego dolac czerwonego Shella

Pozdrawiam
Tomhet

filo - Czw Mar 26, 2009 19:22

Tomhet napisał/a:
w ukladzie ma kolor brązowy


Bo pewnie stary.

Ja pomieszałem i chodzi dobrze.

bizkid - Wto Wrz 15, 2009 19:37

kurde mam ten sam problem ubywającego płyny, raz na miesiąc zużywam 1l Mobila (26zł), a ostatnio przerzuciłem sie na Orlenowski(12zł) też czerwony.
Jakoś nie moge zlokalizowac wycieku, znaczy sie cieknie z okolicy pompy, tylko co przetrę od spodu pompe, na następny raz znow jest cała mokra.
Nie moge dojść czy to jakieś łączenie przewodów nad pompą (trudno tam dojść) czy to cieknie z pompy.
Jakieś pomysły ?

Robertus74 - Pią Paź 30, 2009 13:41

Wazzabii napisał/a:
mi tez ubywal, winne okazaly sie weze przy zbiorniczku
dokrecilem opaski ze srubkami, a tam gdzie byly te na "zagniatane" dolozylem te na srubki
eraz juz nie ubywa :)
No właśnie.
U mnie cieknie na tych wężykach przy zbiorniczku, zwłaszcza na tym wężyku będącym wyżej.
Ale te opaski na wężykach nie mają śrubek to dokręcenia. :(
To jak mam się dobrać do tych opasek? Jak je "dokręcić" albo ewentualnie zdjąć i zamienić na takie ze śrubkami?

szoso - Pią Paź 30, 2009 13:56

Robertus74 napisał/a:
To jak mam się dobrać do tych opasek? Jak je "dokręcić" albo ewentualnie zdjąć i zamienić na takie ze śrubkami?

rozpiąłem stare opaski a były zaciskane i bez ściągania węży nałożyłem opaski skręcane trzeba je po prostu na maxa rozkręcić, delikatnie rozgąć i założyć na wąż i wtedy skręcić

NEOSSS - Nie Lis 01, 2009 00:27

bizkid, sprawdz czy nie cieknie Ci z przewodow przy podluznicy...
mossberg - Sob Gru 05, 2009 14:57

U mnie też się gdzieś leje płyn do wspomagania.
Przez dwa tygodnie ubyło około centymetra ze zbiorniczka. Przewody(rurki) są mokre i nie wiem, która rzyga ;-)

chrzanek - Sro Gru 01, 2010 00:02

a czy ktoś się orientuje ile płynu wchodzi do układu wspomagania? Muszę wymienić cały bo chyba dostała się do niego woda.
filo - Sro Gru 01, 2010 00:06

W 1.5 litra się można zaopatrzyć bo drogi nie jest...
kharry - Sro Gru 01, 2010 01:14

Na stronie klubowej są informacje na ten temat, jeśli dobrze pamiętam.
Upgreydd - Sro Gru 01, 2010 10:46

Wchodzi cos ok. 1-1,5L płynu. Ja w lato u siebie się wkurzyłem i wyciągnąłem całą pompę od wspomagania. Na stronie masz opis jak to zrobić w 420D z fotkami. uszczelnienie pompy i wszystko juz 4 mies. chuczy i buczy bez zająknięcia. Uciekało mi ok. 1-2cm płynu w 2 tyg. Ponadto jak robiło się mokro przy kręceniu kierownicą jaki "przerywało" wspomaganie.
Lysy90 - Sro Gru 01, 2010 16:54

Kurcze mnie też czeka chyba robota wspomagania. Ubywa ale bardzo bardzo powoli. Ale widać że magiel od strony pasażera jest zarzygany więc pewnie będę musiał wymienić :wink:
Ale to latem jeśli do niego wytrzyma :razz:

Upgreydd - Sro Gru 01, 2010 17:06

mi 1,5 roku wytrzymała z przeciekiem, więc się nie bój.
Lysy90 - Sro Gru 01, 2010 20:07

Wiesz jedna wytrzyma 1.5 roku a druga może paść lada dzień :razz:
Jak jeździłem clio ( zaje***e autko) to nie było ostrzeżenia w postaci małego wycieku tylko od razu wszystko zleciało do zera. Ale wymieniłem na drugą używkę i śmiga do tej pory :smile: w 45'tce też się wymieni ale jeszcze śmiga :razz:
Pozdro!