Zobacz temat - [R45] Problem z rozładowywaniem akumulatora POMOCY
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Problem z rozładowywaniem akumulatora POMOCY

snake0908 - Pon Gru 31, 2007 18:46
Temat postu: [R45] Problem z rozładowywaniem akumulatora POMOCY
Witam

Niedawno wymienilem aku na nowy poniewaz myslalem ze stary juz nie trzyma pradu. Przez pewien czas byl spokoj ale problem wrocil. Ladowanie w samochodzie jest sprawne. Dzisiaj jak doladowywalem akumulator prostownikiem stalo sie cos dziwnego, tz. przychodze po godzinie patrze a tu kreci sie wentylator od chlodnicy (silnik zimny). Wymyslilem wiec ze ten wentylator rozladowuje mi aku, odlaczylem go na kostce i zobacze co bedzie rano. Ale to nie jest przeciez rozwiazanie mojego problemu, poniewaz chcialbym miec podlaczony ten wentylator w razie przegrzania bedzie kapa. Co moze byc przyczyna wlaczania sie samoistnie wentylatora nawet gdy silnik jest zimny? Jak wsadzilem kluczyk do stacyjki i przekrecilem wentylator sie wylaczyl. Tak samo jest jak odepne kleme z aku i pozniej zalorze to wentylator sie zalacza, to normalne? Jak przekrece kluczyk wtedy wentylator sie wylacza. Moze to czujnik cieczy chodzacej? W aucie nie mam klimy. Prosze o POMOC. dziekuje i pozdrawiam.

sTERYD - Wto Sty 01, 2008 14:59

gdyby to była wina czujnika, to chyba wiatrak by się włączał po włożeniu kluczyka.
Sprawdź przekaźnik od wentylatora (jest on u Ciebie w skrzynce bezpieczników pod maską) możesz go zamienić na któryś ze znajdujących się obok

snake0908 - Wto Sty 01, 2008 16:55

sTERYD napisał/a:
gdyby to była wina czujnika, to chyba wiatrak by się włączał po włożeniu kluczyka.
Sprawdź przekaźnik od wentylatora (jest on u Ciebie w skrzynce bezpieczników pod maską) możesz go zamienić na któryś ze znajdujących się obok


Teraz zabserwowalem jeszcze inna rzecz, ze to wlaczanie wentylatora mialo miejsce wtedy jak ladowalem aku bez wyciagania go z auta (obiegu). Dzis wyciagnolem aku i naladowalem go w garazu zalorzylem i wentylator sie wlaczyl tylko jak podpiolem klemy, wylaczyl sie dopiero po przekreceniu kluczyka w stacyjce (niewiem czy tak ma byc ?) Chyba bede musial podjechac do elektryka :( . pozdrawiam

sTERYD - Wto Sty 01, 2008 23:55

ale ten przekaznik mozesz sprawdzic ;)
jesli masz blade pojecie o elektryce samochodowej, to mozesz sciiagnac RAVE, posprawdzac schematy i samemu znalezc przyczyne :)
a w ogole to zaczalbym od sprawdzenia pradu pobieranego podczas postoju, czyli amperomierz miedzy styk akumulatora i kleme i szukanie zlodzieja (wyjmowanie bezpiecznikow) ;)

snake0908 - Sro Sty 02, 2008 16:22

sTERYD napisał/a:
ale ten przekaznik mozesz sprawdzic ;)
jesli masz blade pojecie o elektryce samochodowej, to mozesz sciiagnac RAVE, posprawdzac schematy i samemu znalezc przyczyne :)
a w ogole to zaczalbym od sprawdzenia pradu pobieranego podczas postoju, czyli amperomierz miedzy styk akumulatora i kleme i szukanie zlodzieja (wyjmowanie bezpiecznikow) ;)


Na elektryce to specjalnie sie nie znam, ale sprobuje to sprawdzic :) .
Mam jeszcze jedno pytanie, czy napiecie produ z alternatora powinno byc stale czy moze sie zmieniac? Bo gdy mierzylem napiecie zaraz po odpaleniu voltomierz pokazywal 14.5V a gdy wrocilem do domu po krotkiej trasie miernik pokazywal juz tylko 13.7
Niewiem czy tak ma byc czy moze pada mi alternator? pozdrawiam

AndrewS - Sro Sty 02, 2008 16:32

dziwne masz to zachowanie
moze gdzies masa nie ma styku i dlatego takie glupoty sie dzieja

napiecie na aku moze sie nieznacznie zmieniac, zaleznie od obciazenia

u mnie kiedys w kanciaku gdy padala jedna dioda w alternatorze to rozladowywal mi aku

piter34 - Czw Sty 10, 2008 16:05

snake0908 napisał/a:
czy napiecie produ z alternatora powinno byc stale czy moze sie zmieniac?

Nie ma czegoś takiego jak "napięcie prądu". Może być napięcie (mierzone w woltach) albo natężenie prądu (mierzone w amperach). Prąd nie ma napięcia. :)

snake0908 napisał/a:
Bo gdy mierzylem napiecie zaraz po odpaleniu voltomierz pokazywal 14.5V

Prawdopodobnie odpalony był zimny silnik, ssanie, podwyższone obroty i stąd takie napięcie na zaciskach aku.

snake0908 napisał/a:
a gdy wrocilem do domu po krotkiej trasie miernik pokazywal juz tylko 13.7

Silnik nagrzany, obroty jałowe, włączone światła, radio, dmuchawa i napięcie mniejsze (bo większy prąd pobierają urządzenia dodatkowe).