|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [420 Si LUX 97] czy mam dobre ladowanie akumulatora
chrupol - Czw Sty 03, 2008 13:41 Temat postu: [420 Si LUX 97] czy mam dobre ladowanie akumulatora Witam
Zakupilem ostatnio nowiutki akumulator jego napiecie to 12,6
Po wlaczeniu silnika ladowanie wynosi 13,8 - kumpel mowil ze powinno byc 14,4
czy ktos moglby przyblizyc mi jak to byc powinno ?
Brt - Czw Sty 03, 2008 13:43
a po włączeniu świateł o ile spada napięcie ładowania?? Jeśli niewiele (ułamki volta) to jest OK. Jeśli więcej, to chyba altek do przeglądu. Ale moim skromnym zdaniem jest OK.
piter34 - Czw Sty 03, 2008 14:16
chrupol napisał/a: | Po wlaczeniu silnika ladowanie wynosi 13,8 - kumpel mowil ze powinno byc 14,4 |
13,8 (przy obciążeniu: radio, światła) wystarczy.
Sprawdź jeszcze jakie jest napięcie wyjściowe na zaciskach alternatora. Jeżeli dużo większe (np. o ok. 0,5-1V) to możnaby przeczyścić połączenia aku<->altek
grib - Czw Sty 03, 2008 14:18
chrupol napisał/a: | czy ktos moglby przyblizyc mi jak to byc powinno ? |
doładuj na max.akumulator.to nic że nowy.potem sprawdż powinno być 14,2 do 14,8 bez obciążenia
----------------
grib pozdr.
piter34 - Czw Sty 03, 2008 14:31
grib napisał/a: | doładuj na max.akumulator.to nic że nowy.potem sprawdż powinno być 14,2 do 14,8 bez obciążenia |
Nie rozumiem.
Każesz mu sprawdzać napięcie na aku pod koniec ładowania?
Prawidłowe napięcie ładowania w aucie z instalacją 12V powinno mieścić się w zakresie 13,8-14,4V (tak w karcie gwarancyjnej BOSCH informuje).
grib - Czw Sty 03, 2008 15:02
piter34 napisał/a: | mu sprawdzać napięcie na aku pod koniec ładowania |
cały czas piszemy o prądzie ładowania akumulatora przez alternator.a pomiaru powinno się dokony wać przy naładowanym na max. akumulatorze.proste chyba nie
Brt - Czw Sty 03, 2008 15:15
No nie do końca.
1. piszemy o napięciu a nie o prądzie.
2. Od ustalania napięcia w instalacji jest regulator w alternatorze, i on w zalezności od obciążenia tak reguluje prądem wirnika --> a to się przekłada na wartość pola magnetycznego w alternatorze --> a od wartości tego pola wytwarzanego przez wirnik zależy prąd jaki się indukuje w uzwojeniach stojana. Następnie ów prąd, wytworzony w stojanie, jest prostowany i wpuszczany w instalację auta, aby napięcie w instalacji było w miarę jednakowe. Jeśli sie zwiększy obciązenie to regulator powinien podnieść wartosć pola i zwiększyć prąd produkowany przez alternator i odwrotnie. Oczywiście to działanie jest prawidłowe w pewnym zakresie prądów, ale przy normalnej pracy układu różnice napięcia instalacji powinny się mieścić w zakresie 0,1 - 0,2 V i ten amper czy też dwa, które akurat ładują akumulator nie mają dużego znaczenia.
Dlatego pytałem jakie jest napiecie przy włączonych światłach itp. Jeśli jak napisał piter jest to ok 13,8 V (a nawet trochę mniej), to moim zdaniem nie ma powodu do niepokoju.
grib - Czw Sty 03, 2008 15:35
Brt napisał/a: | moim zdaniem nie ma powodu do niepokoju. |
moim też chodziło o naładowanie aku przed pomiarem.
piter34 - Czw Sty 03, 2008 15:50
grib napisał/a: | a pomiaru powinno się dokony wać przy naładowanym na max. akumulatorze.proste chyba nie |
Nie.
Napięcie ładowania przez alternator jest niezależne od stanu naładowania akumulatora.
Brt - Czw Sty 03, 2008 15:55
Cytat: | Napięcie ładowania przez alternator jest niezależne od stanu naładowania akumulatora. |
Teoretycznie tak a praktycznie nie do końca Jeśli aku jest bardzo mocno wyładowane, to moze odrobinę obniżyć napięcie ładowania ale jak już pisałem, są to ułamki volta
grib - Czw Sty 03, 2008 15:56
piter34 napisał/a: | Napięcie ładowania przez alternator jest niezależne od stanu naładowania akumulatora. |
jesteś pewien.a jeśli aku będzie niedoładowany to nie będzie błędów we wskazaniach?
piter34 - Czw Sty 03, 2008 16:40
Brt napisał/a: | ą to ułamki volta |
Błąd pomiarowy.
grib napisał/a: | a jeśli aku będzie niedoładowany to nie będzie błędów we wskazaniach? |
Nie rozumiem sedna pytania.
sTERYD - Czw Sty 03, 2008 19:41
grib napisał/a: | piter34 napisał/a:
Nie rozumiem sedna pytania
byłem przekonany że to nie są te ułamki o których pisze Brt.tylko więcej.ale mnie przekonaliście |
chyba usunęliśmy oba posty jednocześnie
chrupol - Sob Cze 26, 2010 08:01
udalo mi sie naprawic w koncu te ladowanie okazalo sie ze, kabel od alternatora z + byl jakis "lewy" i gubil ok 2V teraz gubi gdzies 0,5V no ale smiga i NIE FALUJA OBROTY ! nawet na klimie cud jakis panowie meczylem sie z tym 3 lata
|
|