Zobacz temat - [R620] Problem z nagrzewaniem silnika i ogrzewaniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Problem z nagrzewaniem silnika i ogrzewaniem

bob_son - Czw Sty 03, 2008 22:05
Temat postu: [R620] Problem z nagrzewaniem silnika i ogrzewaniem
Witam wszystkich
Jestem nowy i proszę o pomoc. Mam R620 105km i mam wielki problem z ogrzewaniem w samochodzie ale też myśle, że jest to powiązane z bardzo długo nagrzewającym się silnikiem. Podejrzewałem termostat natomiast wyjąłem go i sprawdziłem, zachowuje się prawidłowo a mianowicie zamyka przy zimnej wodzie i otwiera przy gorącej. Nie jest wykluczone że się zacina ale puki co wymieniłem płyn chłodniczy i myśle, że układ zapowietrzony nie jest. Problem jest o tyle duży że nie ma opcji aby w samochodzie szło zdjąć kurtkę nie przejeżdżając 25 kilometrów przy zimowej pogodzie .Jakiekolwiek ciepłe powietrze zaczyna dmuchać gdzieś po 15 km ale oczywiście idzie to w parze ze wskazówką temperatury. Objawy są typowe na termostat ale tak jak pisałem sprawdzałem go. Może ktoś mi pomoze?

Brt: retusz tematu ;)

Brt - Czw Sty 03, 2008 22:17

Witamy na forum

Diesle rzeczywiście grzeją sie długo, ale u Ciebie to trochę przesada :| Ciepłym powinno dmuchać po 5km, a po ok 10 wskazówka powinnabyć mniej więcej w połowie skali. A czy jak już się nagrzeje, to dmucha naprawdęciepłym powietrzyem, czy tylko letnim?? W jakim położeniu jest wskazówka na skali po nagrzaniu?? Spróbowałbym dwóch rzeczy: przesłonięcia trochę chłodnicy (u mnie podniosło trochę temp. po nagrzaniu, ale nie przyspieszyło nagrzewania) oraz nieodpalania ogrzewania zaraz po odpaleniu auta. Był o tym wątek na forum.
Pozatym jeśli powietrze nie jest gorące tylko ciepłe, to moze warto by było przepłukać nagrzewnicę??

[ Dodano: Czw Sty 03, 2008 22:19 ]
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=22014 ;)

giewu - Czw Sty 03, 2008 22:54
Temat postu: Re: [R620di]Problem z nagrzewaniem silnika i ogrzewaniem
bob_son napisał/a:
...mam wielki problem z ogrzewaniem w samochodzie ale też myśle, że jest to powiązane z bardzo długo nagrzewającym się silnikiem...

ja uważam, że tutaj właśnie tkwi przyczyna, a powodem tego mogą być:
- zły poziom płynu chłodzącego (do sprawdzenia)
- zapowietrzenie układu chłodzącego (odpowietrzyć)
- termostat - ciekawi mnie jak dojrzałeś, że termostat się otwiera ? :twisted: (do wymiany)
- nagrzewnica (do wyczyszczenia)
Sprawdź porządnie po kolei to co Ci napisałem, a sam znajdziesz przyczynę :cool:

sTERYD - Pią Sty 04, 2008 00:06

giewu, ale bob_son, ma diesla...
bob_son - Pią Sty 04, 2008 09:22

Otóż jak sprawdziłem termostat?? Wyjąłem go i zgodnie z kierunkiem przepływu płynu chłodniczego wlewałem naprzemiennie gorącą wodę , co powodowało że przelatywała ona przez obudowę a zimna zamykała go. Układ jest odpowietrzony po wymianie płynu i oczywiście poziom jest ok. Podejrzewam że macie racje co do nagrzewnicy, postaram sie ją dzisiaj przepłukać. Zastosowałem sie do waszych rad odnośnie wyłączenia ogrzewania na początku jazdy i faktycznie wiele wcześniej silnik złapał temp i osiągnął połowę wskaźnika po około 10-13 km, a po 5-7 km wskazówka przekroczyła niebieską kreskę. Natomiast faktycznie po osiągnięciu pełnej temperatury nie grzeje tak jak powinien, z tego co kojarze to powietrze praktycznie powinno parzyć a ono jest ciepłe. Dziekuje za rady , zastosuje sie do nich i opisze co i jak.

[ Dodano: Pią Sty 04, 2008 09:27 ]
Jeszce jedno
Jeżeli ktos zna jakis skuteczny preparat do płukania to prosiłbym o jego nazwę. Jeszcze raz dziękuje

giewu - Pią Sty 04, 2008 12:27

sTERYD napisał/a:
giewu, ale bob_son, ma diesla...

a czy którejś z powyższych rad nie można przy dieslu zastosować ? :twisted: ...
no chyba, że znów czegoś nie wiem :/

sTERYD - Pią Sty 04, 2008 12:36

poprostu tam (przynajmniej teoretycznie) nie powinno być problemu z odpowietrzeniem :cool:
wilkxt - Pią Sty 04, 2008 14:25

U mnie tez jest chyba jakis problem z nagrzewaniem silnika (620 Di), to moja pierwsza zima z tym autem i nie wiem jakk sie powinien zachowywać. W trasie łapie normalna temperaturę i ja utrzymuje na tym samym poziomie co w ciepłe dni, spalanie tez w normie w trasie okolo 5,5l/100. Jednak gdy jezdze po miescie, dosc krótkie odcinki okolo 5 -6 kilometrów to skazówka ledwo do niebieskiego pola dochodzi i to nie zawsze, a spalanie z okolo 7 wskoczylo na okolo 9 jak nie wiecej. Zastanawiam sie czy to nie wina termostatu, tylko ze na trasie przy - 10 stopniach silnik utrzymuje prawidłowa temperature, gdyby byl padniety to by chyba nie dał rady utrzymać. Czytałem juz aryukuk ze przed rozgarzniem powinno sie pokretło ogrzewania dac na zimne, ja cały czas mialem na cieple i moze to dlatego tak długo sie nagrzewa. Jak ruszam z zimnym silnikiem i jade w korkach przez miasto to nagrzanie silnika do połowy skali trwa okolo 25 minut, to chyba troche za długo, temperatura powietrza okolo - 1 stopnia.
AndrewS - Pią Sty 04, 2008 18:33

wilkxt napisał/a:
tylko ze na trasie przy - 10 stopniach silnik utrzymuje prawidłowa temperature, gdyby byl padniety to by chyba nie dał rady utrzymać.


jak najbardziej sluszne rozumowanie

wilkxt napisał/a:
Czytałem juz aryukuk ze przed rozgarzniem powinno sie pokretło ogrzewania dac na zimne


ja mam caly czas na max cieple ostatnio robilem testy po ok 3 km przy -10 silnik zlapal normalna temp. pracy, teren nie zabudowany predkosc okolo 80km/h
po dystansie ok 0,5 kilometra z nawiewow lecialo powietrze o temp. 20 stopni
czujnik wlozony w karatke nawiewu
max temp z nawiewu (przelacznik na pozycje 1) to 72 stopnie
tylko ze moj silnik to 1.4 benzyna Serii K

BarniLee - Pią Sty 04, 2008 21:50

Witam
Widzę ze to tez o takim samym aucie jak moje to sie podepnę pod temat.
A mianowicie mam taki sam problem z ogrzewaniem auta tylko ze nawet w trasie(około 40km autostrada)i nie lapie mi temperatury do polowy wskaźnika, tylko nie zaleznie od dlugosci trasy wyskakuje wskazowka powyrzej niebieskiej lini.Mysle ze to termostat lecz nie znam sie na tym i niewiem jak to dokladnie sprawdzic?i czy mógłby ktoś mi powiedzieć jak wyczyścic np nagrzewnice albo sprawdzic czy dobrze jest odpowietrzony ukł.chłodzący?

String - Pią Sty 04, 2008 21:59

BarniLee, a jak stoisz na wolnych obrotach, to podnosi Ci się wskazówka temperatury?
Jeśli masz objawy takie jak mówisz i wskaźnik zachowuje się tak jak ja mówię, to stawiam na walnięty termostat. Ja własnie u siebie będę jutro wymieniał, bo już mam dosyć jazdy w temeraturze niewiele wyższej od tej na zewnątrz :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

BarniLee - Pią Sty 04, 2008 22:10

Szczerze mowiac to nie stałem na tyle długo ze wskazowka wzrastala, dopiero wzrastala podczas jazdy.A ile kosztuje taki termostat?i czy trzeba do jego wymiany kanal?gdyz patrze teraz do RAVA i tam jest (wg mnie)termostat na wysokosci dolnej czesci chlodnicy.
thef - Pią Sty 04, 2008 22:18

Termostat kosztuje około 200 zł oryginał, 130 zł hondowski, a znajduje się pomiędzy silnikiem a chłodnicą w górnej części, widoczny po zdjęciu rury idącej do górnego końca intercoolera.
String - Pią Sty 04, 2008 22:19

http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=869

Taki własnie do mnie jedzie :mrgreen: :mrgreen: Kto wie czy do Twojego tez nie będzie musiał :mrgreen: :mrgreen:

BarniLee - Pią Sty 04, 2008 22:25

A da sie wogole go w jaki kolwiek sposob sprawdzic czy jest sprawny czy tez nie?gdyz glupio by bylo wymienic termostat i wydac 130pln poczym okazuje sie ze to jednak nie to.Jakbym mial kupowac to pewnie bym szukal przez kumpala mechanika albo umnie w miescie w jakims sklepie(mam ich do wyboru az 4 :mrgreen: ).
A czy po jego wymianie trzeba bedzie odpowietrzyc ukł.?

String - Pią Sty 04, 2008 23:29

hmm.... przyznam się szczerze że nie wiem w jaki sposób ustalić 100% awarię termostatu. Chyba tylko po objawach - ja mam prościej, bo u mnie objawy wskazują bezpośrednio na termostat, który własnie ściskam w rekach, bo odebralem przesyłkę od Tomiego.
thef - Sob Sty 05, 2008 09:11

Można sprawdzić działanie termostatu bez problemu. Trzeba go tylko wymontować, zorganizować jakiś termometr i przepuszczać przez niego wodę o różnej temperaturze. Znając temperaturę otwarcia termostatu możemy sprawdzić czy działa poprawnie.
sTERYD - Sob Sty 05, 2008 14:48

w tym przypadku to wystarczy wymontowac i dmuchnąć do środka ;)
sprawdzanie gorącą wodą, to dobrze zastosować w przypadku, gdy podejrzewasz, że się nie otwiera ;)

AndrewS - Sob Sty 05, 2008 15:22

mysle ze to pomoże
String - Sob Sty 05, 2008 17:48

Ja własnie przed chwilą zakończyłem wymianę termostatu u siebie.... i wiecie co? DZIAŁA!!! MAM CIEPŁO W AUCIE !! ! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: A tak przy okazji w zdemontowanym termostacie zauważyłem że ten grzybek (metalowy) w środku - po prostu pękł i pozostawiał obieg cały czas włączony na maxa.

Pozdrawiam i ciesze się z pieszczot ciepłym powietrzem z nawiewu podczas jazdy :twisted: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Czego i koledze życzę :mrgreen:

Zientas - Sob Sty 05, 2008 18:11

Też stawiam na uszkodzony terostat.
To że w zimnej wodzie się zamyka a w ciepłej otwiera nie oznacza, że jest dobry. Trzeba by wprowadzić laboratoryjne warunki żeby to sprawdzić. Termostat otwiera się i zamyka w ściśle określonym przedziale temperatury, w każdym typie silnika innym, więc takie domowe testy niczego nie dowiodą.

Pozdrawiam i również stawiam na termostat.

kamil_luczak - Sob Sty 05, 2008 18:12

Ja sie podlacze do pytania, tylko ze troche inaczej ono bedzie brzmialo niz w temacie:P Czy jesli nawiew dosc slabo dmucha to jest to wina wiatraka? I czy jak bede chcial wymienic termostat to znaczy ze musze zlac plyn chlodniczy, tak?
AndrewS - Sob Sty 05, 2008 18:51

Zientas napisał/a:
To że w zimnej wodzie się zamyka a w ciepłej otwiera nie oznacza, że jest dobry


oczywiscie, ale przeczytales pewnie zalacznik z mojego posta ??
tam sa podane temperatury przy jakich ma sie rozpoczac otwieranie wiem ze nie konkretnie dla tego silnika

Zientas napisał/a:
Trzeba by wprowadzić laboratoryjne warunki żeby to sprawdzić.


ze co ?? to w silniku musza byc wlasnie takie warunki ze to wszystko dziala :-)
jesli garnek z woda plus termometr to dla Ciebie laboratoryjne warunki to OK

Zientas napisał/a:
Termostat otwiera się i zamyka w ściśle określonym przedziale temperatury, w każdym typie silnika innym, więc takie domowe testy niczego nie dowiodą.


te temperatury sa wlasnie podane, a my rozmawiamy o silnikach rovera
wiem ze moj plik odnosi sie do 1.4 Serii K
wiec temp dla 600 trzeba poszukac w rave
nawet gdyby te temperatury sie troche roznily to nie wprowadza az takiego wadliwego dzialania silnika
takie objawy powoduje juz ewentualne skrajne uszkodzenie termostatu takie jak opisal String

[ Dodano: Sob Sty 05, 2008 18:53 ]
Kamil Luczak napisał/a:
czy jak bede chcial wymienic termostat to znaczy ze musze zlac plyn chlodniczy, tak?


no oczywiscie, spora czesc wyleci

Brt - Sob Sty 05, 2008 21:42

String, czyli widzę, że wszystko OK :D :brawa: ;)
sTERYD - Nie Sty 06, 2008 01:19

Kamil Luczak napisał/a:
Czy jesli nawiew dosc slabo dmucha to jest to wina wiatraka?

jeśli jest mocno zasyfiony filtr przeciwpyłkowy to też będzie ledwo chuchał ;)

String - Nie Sty 06, 2008 12:50

Brt napisał/a:
String, czyli widzę, że wszystko OK :D :brawa: ;)

Tak oczywiście :mrgreen: :mrgreen:
Zrobiłem małą przebieżkę samochodem i wszystko jest super. Nadwyżka płynu ze zbiorniczka wyrównawczego zeszła do układu, wszytko się ładnie rozgrzało. Nie pamiętam czy od nowego tak szybciutko wchodził na właściwą temperaturę i tak ładnie grzał. Miód - malina.
Ceną (oprócz wkładu finansowego) jest pracowicie spędzona sobota oraz pozdzierane ręce - bo żeby wymienić termostat, to normalnie trzeba mieć zapędy ginekologiczne.

Ad Rem - BRT wielkie dzięki za radę i sorry za niepokojenie :mrgreen: :mrgreen:

Pozdrawiam

BarniLee - Nie Sty 06, 2008 20:56

Nic mi nie pozostalo jak wymienienie tego termostatu z tego co mi sie udalo wywnioskowac. Jutro bede zamawial albo na necie albo jak bedzie przystepna cena to umnie w jakims sklepie.Jak mi sie uda wymienic to napisze(ale pewnie troche czasu minie).
wilkxt - Wto Sty 08, 2008 08:05

Witam
STRING napisz, ile kilometrów musisz przejechać żeby wskazówka wskoczyła na niebieskie pole? Zauważyłem u sibie,że przy ustawieniu pokrętła na zimne powietrze nagrzewa sie szybciej.

String - Wto Sty 08, 2008 08:34

Niebieskie pole? Nie mam takiego :twisted: :mrgreen: :razz:
A przyznam się szczerze że nie wiem po ilu kilometrach podnosi mi się wskazówka. Na pewno po przejechaniu 10km mam już ciepło w samochodzie i wskazówka siedzie w połowie skali - więc wszystko OK :mrgreen: :mrgreen:

A odnośnie pokręteł ciepło - zimno przeczytaj ten wątek.

BarniLee - Czw Sty 17, 2008 18:11

Wczorajszego dnia wymienilem termostat.Efekt wrecz nie samowity.Bardzo sie ciesze z tego zakupu.

A w jakiej pozycji prawidlowo powinna być wskazowka temp?bo tak na moje oko jest troche wyzej nic powinna(choc stwierdzic tego nie moge gdyz 1 raz od dawna widze full auto nagrzane).

Brt - Czw Sty 17, 2008 21:33

:lol: :brawa: :lol: