Zobacz temat - [R416] Nie zapalil i padł immo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Nie zapalil i padł immo

konrad99 - Pią Sty 04, 2008 08:25
Temat postu: [R416] Nie zapalil i padł immo
wlasnie probowalem odpalic moje auto jak codziennie, mroz wcale nie wiekszy niz w poprzednich dniach, i niestety nic z tego nie wyszlo, krecilem krecilem ale on w ogole nie zaskakiwal. na koniec nie moglem wylaczyc immobilaisera ani zamknac samochodu pilotem. to dlatego ze rozladowalem akumulator? dodam, ze grzebalem wczoraj troche przy zamku od tylnej klapy bo ciezko sie zamykala, ale jak sprawdzalem dzisiaj, to lampka w bagazniku sie nie swieci
truten23 - Pią Sty 04, 2008 09:20

Po pierwsze sprawdź kolego czy wszystko Ci lączy przy zamku w klapie, moglo się coś odlączyć. Tam jest czujnik. jak sprawdzisz wszystko, to odlącz akumulator, można go przy okezji naladowac :wink: i powinno być ok :grin: A, przejżyj jeszcze bezpieczniki :wink:
marekpodcz - Pią Sty 04, 2008 09:38

podstawowe pytanie czy otworzyles samochod pilotem czy kluczykiem. kiedys mialem taki problem ze stanalem kolo jakiegos zakladu przemyslowego i pilot nie dzialal. zamknalem auto kluczykiem a odjechac juz pozniej nie moglem bo immo nie moglem wylaczyc. pomoglo scholowanie samochodu w inne miejsce. moze masz ten sam problem. sprobuj tez wlozyc kluczyk do stacyjki, przekrecic na 1-sza pozycje i ponaciskac kilkakrotnie przyciski na pilocie.
konrad99 - Pią Sty 04, 2008 10:01

co do klapy to raczej jest ok, kontrolka na desce sie nie swieci, zarowka w bagazniku gasnie. nie stoje pod zadnym zakladem tylko pod moim domem. otworzylem normalnie pilotem, wszystko bylo normalnie, jak zaczalem odpalac to ledwo co krecil. po paru probach zaczal wyc immo i nie moglem go juz wylaczyc ani zamknac auta pilotem. dziala radio, nawiew nawet swiatla. czy to ze zarowka w bagazniku swiecila sie wczoraj ponad godzine jak majstrowalem przy zamku mogla lekko rozladowac akumulator? z tego co mi powiedzial poprzedni wlasciciel to aku byl "niedawno" wymieniany. jakie bezpieczniki sprawdzic?
Ciufa - Pią Sty 04, 2008 11:00

konrad99 napisał/a:
na koniec nie moglem wylaczyc immobilaisera ani zamknac samochodu pilotem

może padła ci bateria w pilocie?

konrad99 - Pią Sty 04, 2008 11:13

raczej dziwny zbieg okolicznosci, poza tym pilot lapal dobrze i przestal dopiero jak wykonczylem akumulator. Czy ktos moze mi jednoznacznie powiedziec czy padniety akumulator moze byc tego przyczyna?
giewu - Pią Sty 04, 2008 12:21

konrad99 napisał/a:
...Czy ktos moze mi jednoznacznie powiedziec czy padniety akumulator moze byc tego przyczyna?

nie wiem na ile jednoznaczną będzie moja odpowiedź, ale właśnie wymieniłem całkowicie padnięty akumulator (nie miał siły przekręcić silnikiem) ... żadnych problemów z immobilaiserem nie miałem :bezradny:

Ciufa - Pią Sty 04, 2008 12:23

konrad99 napisał/a:
dziala radio, nawiew nawet swiatla.

jezeli dzialaja swiatla radio itp to aku jeszcze nie jest rozladowany do konca
konrad99 napisał/a:
czy to ze zarowka w bagazniku swiecila sie wczoraj ponad godzine jak majstrowalem przy zamku mogla lekko rozladowac akumulator

tak, moglo lekko rozladowac aku ale nie tak mocno zebys nie zapalil auta z tego powodu

konrad99 - Pią Sty 04, 2008 15:53

odlaczylem akumulator na godzinke, podzialalo to na pilota, po 4-krotnym wcisnieciu klawisza zamykania zamek zareagowal, immo tez. Silnik odpalilem kablami od kolegi. Widocznie aku wymaga wymiany. Swoja droga jaki aku kupic do tego modelu? nie pytam o marke tylko parametry, a szczegolnie prad rozruchu. dzieki za wszystkie posty
Ciufa - Pią Sty 04, 2008 17:50

konrad99 napisał/a:
Swoja droga jaki aku kupic do tego modelu?

podjedz do sklepu gdzie chcesz kupic aku (np. inter cars) i tam pan wezmie do reki katalog i ci powie jaki powinien byc :wink:

Brt - Pią Sty 04, 2008 18:03

fabrycznie jest chyba 45Ah. Kup 50Ah i będzie gooooodd ;) I prąd rozruchu na 200% będzie miał wystarczający ;)
konrad99 - Sob Sty 05, 2008 00:31

Brt, wystarczajacy ale czy nie za duzy :grin: 50-tka centry ma cos kolo 450A a ja w tej chwili mam 360A :hm:
sTERYD - Sob Sty 05, 2008 15:02

za duży na pewno nie zaszkodzi ;)
konrad99 napisał/a:
50-tka centry ma cos kolo 450A a ja w tej chwili mam 360A :hm:

a według jakiej normy??? bo jeśli pierwsza wartość jest wg SAE, a druga wg DIN to ten pierwszy akumulator ma mniejszy prąd rozruchu :P
niestety ostatnio producenci rzadko to podają (przypuszczam, że Centra podaje wg PN-EN, w takim układzie to te wartości różnią się niedużo ;) )

Brt - Sob Sty 05, 2008 22:13

będzie OK ;)
truten23 - Nie Sty 06, 2008 20:52

konrad99 napisał/a:
odlaczylem akumulator na godzinke, podzialalo to na pilota, po 4-krotnym wcisnieciu klawisza zamykania zamek zareagowal, immo tez.

na problemy z alarmem i immo to zazwyczaj pmaga :wink:


konrad99 napisał/a:
zarowka w bagazniku swiecila sie wczoraj ponad godzine

Świecąca się przez godzine lampka nigdy nie wyladuje akumulatora tak, żeby nie zakręcil, chyba że jest felerny i nie "trzyma" jak należy.

a co do prądu rozruchu, to im wiekszy, tym lepszy :grin: