Zobacz temat - [R220 SDi '97]Jakie powinno być max ciśnienie doładowania ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 SDi '97]Jakie powinno być max ciśnienie doładowania ?

marord - Sob Sty 05, 2008 18:05
Temat postu: [R220 SDi '97]Jakie powinno być max ciśnienie doładowania ?
Witam wszystkich,
sprawiłem sobie do mojego Roverka wskaźnik ciśnienia doładowania boost gauge i stwierdziłem, że maksymalnie turbinka pompuje do 1,2 bar. Czy jest to wartość w porządku czy też z moim układem turbo jest coś nie tak ?

thef - Sob Sty 05, 2008 20:11

Nawet bardzo w porządku. Pewnie Brt Ci za chwilkę jeszcze napisze, bo on też ma takie cudeńko w 200ce, ale z tego co pamiętam, to mówił właśnie, że turbinka mu daje max ok. 1,2 bar.
Brt - Sob Sty 05, 2008 20:35

dokładnie :mrgreen:
marord - Sob Sty 05, 2008 20:56

ok, to jestem very happy, to oznacza, że mój przebieg 156 000 być może jest autentyczny i mam nadzieję,że się nie mylę :grin:
Wazzabii - Sob Sty 05, 2008 20:58

w 400tce da rade tez to zamontowac?
jakies foty?
wskaznik analogowy czy cyfrowy ?

Brt - Sob Sty 05, 2008 21:35

http://www.roverki.pl/for...k+do%B3adowania

też da radę w R400 ;)

marord - Sob Sty 05, 2008 23:12

Oczywiście, że analogowy:
http://www.moto.allegro.p...boost_52mm.html

Wazzabii - Nie Sty 06, 2008 12:21

no nic... chyba sie skusze :D

marord, ile kucy dal Ci POWER BOX? i jaki koszt?

marord - Nie Sty 06, 2008 15:02

Dokładnie nie wiem, ile więcej koni ale mam go włączanego z miejsca kierowcy i wzrost jest naprawdę odczuwalny, producent podaje 15-20% i mam wrażenie, że tyle jest a jego koszt to ok. 200zł
Brt - Nie Sty 06, 2008 15:37

gdzie :]
Wazzabii - Nie Sty 06, 2008 15:38

hmmm kuszace kuszace...
bo mi wlasnie chodzi zeby "elementy usprawniajace wydajnosc" silnika mozna wlaczac i wylaczac...

jakies namiary na tego power boxa? jak rozwiazales wlaczanie i wylaczanie? przycisk od halogenow czy jak?
nie chce ingerowac w stylistyke wnetrza, to jest : robienie otworow, itp.
jedynie dyskretne przelaczniki
planuje w ciagu kolejnych miesiecy kupic "miernik doladowania" oraz przeprowadzic diagnostyke silnika, ewentualnie ustawic kat wtrysku, czy tez wgranie nowych map

gdzies na necie widzialem CHIP (koszt 700zl) dodajacy 35KM

ten POWER BOX jest tez jakims rozwiazaniem, choc nie chce tym samym skrocic zywotnosci silnika, moze orientujesz sie jak on wplywa na ten znaczacy element?

wraz z instalacja tego BOXa wgrywales nowe mapy wtrysku czy po prostu podpiales tego BOXa ?

posiadasz tez MBC?

marord - Nie Sty 06, 2008 20:44

Boxa kupiłem na Allegro warto poszukać jego nazwa to TDi Power Box ver. 10.4 jeśli nie znajdziesz to podam namiary bezpośrednio na producenta. Przełącznik zamontowałem w miejscu regulatora wysokości świateł bo tam było miejsce. MBC jeszcze nie założyłem ale już zakupiłem i przerabiam na sterowanie elektryczne za pomocą silniczka.
Brt - Nie Sty 06, 2008 20:52

marord, jak możesz to podaj tego producenta, bo nic podobnego nie znalazłem :roll:
marord - Nie Sty 06, 2008 21:00

Proszę bardzo:
MAC S Elektronik
Plac Powstańców Wlkp. 8
63-300 Plesszew
tel. 602 719 489
e-mail: macselektronik@op.pl
Producent twierdzi, że box nie ma wpływu na żywotność silnika a działa on poprzez zwiększenie dawki wtrysku i oszukaniu komputera aby nie pokazywał błędu. Podczas sprawdzania jego działania na KTS okazało się, że po jego załączeniu zmniejsza się kąt wtrysku na biegu jałowym z 4 na 2,5 stopnia kąt zmalał.

Brt - Nie Sty 06, 2008 21:28

THX :)
Wazzabii - Nie Sty 06, 2008 23:54

mógłbyś zarzucić fotką przełącznika?

i w jaki sposób chcesz przerobić MBC ? bo możliwe że nie do końca kumam jego działanie

marord - Pon Sty 07, 2008 12:23

MBC jest to po prostu ręczny zaworek powietrza którym sterujemy podciśnieniem doprowadzanym do układy sterowania turbiną, czyli regulujemy ile ciśnienia turbina wpuszcza do silnika. Standardowo jest to sterowane elektronicznie przez sterownik silnika. Ja chcę mieć przełącznik w kabinie, którym będę mógł na bieżąco zmniejszać lub zwiększać otwarcie przepustnicy turbiny. Jak to wszystko zmontuje to zrobię fotki a dzisiaj postaram się dodać fotkę przełącznika Power Boxa.

[ Dodano: Pon Sty 07, 2008 20:31 ]
Oto fotki, które obiecałem

BarniLee - Pon Sty 07, 2008 22:18

Podepnę sie pod ten temat skoro jest juz o turbinie i jej sprężanie.
A mianowicie czy jeśli zwiększenie ciśnienie poprzez MBC to zwiększa sie spalanie(tak to rozumiem)a jeśli bym to ciśnienie zmniejszył to spalanie sie zmniejszy? Oczywiście jeśli chodzi o jazdę w trasie gdzie obrotu przewyższają 2tys.
Czy moje rozumowanie jest z sensem?

marord - Wto Sty 08, 2008 11:59

Jak wynika z moich obserwacji jazda jednym tempem (np. 100 km/h bez przyspieszania) praktycznie eliminuje pracę turbo. Turbina włącz się jedynie przy przyspieszanie, jeździe po wzniesieniu lub z przyczepą gdzie są znaczne opory ruchu. Moim zdaniem taka regulacja nie zmieniłaby spalania.
Brt - Wto Sty 08, 2008 12:19

dokładnie :D ciśnienie chwilowe zależy od wielu czynników, a nei tylko samych obrotów silnika ;) o czym już wielokrotnie pisałem ;)