Zobacz temat - [R45] Wyciek oleju
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Wyciek oleju

paulioka - Sro Sty 09, 2008 19:09
Temat postu: [R45] Wyciek oleju
dzisiaj spotkała mnie nie miła niespodzianka. wyciekł mi olej w kolorze brązowym z pojemnika w lewym górnym rogu pod maską oczywiście. wczoraj wszystko wszystko było dobrze a dzisiaj kiedy ruszyłam autem najpierw zauważyłam że ogrzwanie nie grzeje ale kontrolka temperatury była na swoim miejscu. następnie po 20 minutach wolnej jazdy w korkach poczułam jak samochod mi dziwnie hałasuje więc wyłączyłam radio i słyszałam jakbym ciągneła jakis pojemnik myślałam że coś się urwało. nie świeciła mi się żadna kontrolka. gdy się zatrzymałam i podniosłam klapę zobaczylam dużo brązowej mazi jak olej.samochód mi nie zgasł ani razu. nie wygłada to dobrze. znajomymi jeden twierdzi ze to cos z klimatyzacja inny ze wspomaganiem. jutro zobaczy auto mechanika. moze ktos orientuje sie co to moze byc?
lamer - Sro Sty 09, 2008 19:12

HGF?
Właściwie prawie na pewno... Współczuję :(

kolin - Sro Sty 09, 2008 19:37

Sprawdź konsystencję oleju i zawartość płynu chłodzącego jak wygląda czy jest tłusty,widać w nim olej,jeśli wszystko będzie ok może układ chłodzenia jest zapowietrzony i trzeba go odpowietrzyć
lamer - Sro Sty 09, 2008 19:42

kolin napisał/a:
Sprawdź konsystencję oleju i zawartość płynu chłodzącego jak wygląda czy jest tłusty,widać w nim olej,jeśli wszystko będzie ok może układ chłodzenia jest zapowietrzony i trzeba go odpowietrzyć

Przeczytałeś to:
Cytat:
wyciekł mi olej w kolorze brązowym z pojemnika w lewym górnym rogu pod maską oczywiście.

Ja rozumiem, że olej/maź jest w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego...

[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 19:43 ]
No a po dodaniu zdjęcia (ale to nie diesel na zdjęciu??) już nie mam wątpliwości gdzie jest ten olej...

kolin - Sro Sty 09, 2008 21:01

lamer napisał/a:
Przeczytałeś to:


Pisałem za szybko :wink:

paulioka,

1.Sprawdź stan oleju-czy nie ma 2 stanów(chodzi o to czy płyn chłodniczy nie dostał się do oleju)
2.Zajrzyj do zbiorniczka wyrównawczego i określ konsystencje czy jest to płyn czy może płyn z olejem(będzie widać tłuste plamy)

Jesteś pewna ze na 100% wypłynął ci olej ze zbiorniczka

Jeśli będziesz mieć te objawy HGF , jeśli natomiast będzie wszystko Ok spróbj odpowietrzyć układ chłodzenia

paulioka - Czw Sty 10, 2008 00:54

dzieki :)

[ Dodano: Czw Sty 10, 2008 10:10 ]
mechanik powiedział ze to moze byc uszczelka pod glowica. jestem zalamana! bo nie bylo oleju i prawdopodobnie wyciekl do plynu chlodzacego.

[ Dodano: Czw Sty 10, 2008 11:41 ]
nie jestem pewna czy to olej. to przypominalo olej zmieszany z czyms o brązowej barwie. wyglądało jak brązowa fabra.
co to jest HGF??

kolin - Czw Sty 10, 2008 12:22

Czyli mamy HGF...

Trzeba ściągnąć głowice i wymienić uszczelkę,ja jeszcze na twoim miejscu dałbym głowicę do sprawdzenia.

Po całym zbiegu niech dokładnie wypłuczę układ chłodzenia i zaleje płynem i po paru tygodniach niech jeszcze raz przepłuczę

Cytat:
co to jest HGF??


Poszła uszczeleczka pod głowicą,najprawdopodobniej na kanale wodnym

thef - Czw Sty 10, 2008 12:30

Proszę powiedzieć mechanikowi, żeby koniecznie dał głowicę do sprawdzenia szczelności, bo w dieslach lubią czasem pękać i niekoniecznie mogła tu zawinić uszczelka tylko właśnie głowica.
lamer - Czw Sty 10, 2008 12:33

thef napisał/a:
Proszę powiedzieć mechanikowi, żeby koniecznie dał głowicę do sprawdzenia szczelności, bo w dieslach lubią czasem pękać i niekoniecznie mogła tu zawinić uszczelka tylko właśnie głowica.

Od kiedy 1.8 to diesel :shock:

kolin - Czw Sty 10, 2008 12:37

To może sprostujmy to...

Chodzi o Diesla czy Benzynę 1.8 bo fotka pokazana przedstawia silnik Diesla 2.0

thef - Czw Sty 10, 2008 12:41

Heh, ja zasugerowałem się fotką, ale ona pewnie tylko poglądowo wrzucona, więc pewnie chodzi o 1.8 ;) Ale przed planowaniem głowicy tak czy siak warto sprawdzić jej szczelność.
kolin - Czw Sty 10, 2008 12:43

No to jeśli 1.8

To trzeba splanować głowicę,przy okazji bym ją sprawdził czy nie ma potrzeby wymienia uszczelniaczy na zaworach... I niech koleś pomierzy śruby głowicy czy są jeszcze dobre

paulioka - Czw Sty 10, 2008 13:42

chodzi o silnik 1.8 benzye zdjecie wycielam z internetu aby pokazac z ktorego miejsca to wycieklo. dzieki wam za pomoc jade do mechanika
mam jeszcze pytanie... dlaczego cos takiego sie moglo wydarzyc?

kolin - Czw Sty 10, 2008 13:57

paulioka napisał/a:
dlaczego cos takiego sie moglo wydarzyc?


Zbyt mało cieczy chłodzącej w zbiorniczku,zapowietrzony układ chłodzenia no nie wiem co jeszcze :wink: ,a tak na marginesie K-series jest na to podatne,ale moim zdaniem jak coś jest porządnie zrobione to chodzi jak złoto

thef - Czw Sty 10, 2008 14:27

Pamiętaj koniecznie o tym co pisał Brt, uszczelka nowego typu, planowanie i szczelność głowicy, nowe szpilki (ew. procedura sprawdzająca czy starych można jeszcze użyć).
Brt - Czw Sty 10, 2008 15:01

Cytat:
Pamiętaj koniecznie o tym co pisał Brt
:shock: :hm: yyyy a gdzie ja to pisałem ;) Ale ogólnie rady dobre ;) paulioka, nie załamuj się tą awarią. Napraw dobrze i będziesz miała spokój na długo ;)
thef - Czw Sty 10, 2008 18:57

Brt napisał/a:
Cytat:
Pamiętaj koniecznie o tym co pisał Brt
:shock: :hm: yyyy a gdzie ja to pisałem ;) Ale ogólnie rady dobre ;) paulioka, nie załamuj się tą awarią. Napraw dobrze i będziesz miała spokój na długo ;)
Hihi, za dużo tematów o HGFie na raz chyba ;) . Cosik dziś widocznie czytałem z Twoimi radami ;) .
paulioka - Czw Sty 10, 2008 20:24

czy znacie może jakieś sklepy internetowe z niedrogimi częściami samochodowymi?
kolin - Czw Sty 10, 2008 20:51

http://www.tomateam.pl/