|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Wyciek oleju
paulioka - Sro Sty 09, 2008 19:09 Temat postu: [R45] Wyciek oleju dzisiaj spotkała mnie nie miła niespodzianka. wyciekł mi olej w kolorze brązowym z pojemnika w lewym górnym rogu pod maską oczywiście. wczoraj wszystko wszystko było dobrze a dzisiaj kiedy ruszyłam autem najpierw zauważyłam że ogrzwanie nie grzeje ale kontrolka temperatury była na swoim miejscu. następnie po 20 minutach wolnej jazdy w korkach poczułam jak samochod mi dziwnie hałasuje więc wyłączyłam radio i słyszałam jakbym ciągneła jakis pojemnik myślałam że coś się urwało. nie świeciła mi się żadna kontrolka. gdy się zatrzymałam i podniosłam klapę zobaczylam dużo brązowej mazi jak olej.samochód mi nie zgasł ani razu. nie wygłada to dobrze. znajomymi jeden twierdzi ze to cos z klimatyzacja inny ze wspomaganiem. jutro zobaczy auto mechanika. moze ktos orientuje sie co to moze byc?
lamer - Sro Sty 09, 2008 19:12
HGF?
Właściwie prawie na pewno... Współczuję
kolin - Sro Sty 09, 2008 19:37
Sprawdź konsystencję oleju i zawartość płynu chłodzącego jak wygląda czy jest tłusty,widać w nim olej,jeśli wszystko będzie ok może układ chłodzenia jest zapowietrzony i trzeba go odpowietrzyć
lamer - Sro Sty 09, 2008 19:42
kolin napisał/a: | Sprawdź konsystencję oleju i zawartość płynu chłodzącego jak wygląda czy jest tłusty,widać w nim olej,jeśli wszystko będzie ok może układ chłodzenia jest zapowietrzony i trzeba go odpowietrzyć |
Przeczytałeś to:
Cytat: | wyciekł mi olej w kolorze brązowym z pojemnika w lewym górnym rogu pod maską oczywiście. |
Ja rozumiem, że olej/maź jest w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego...
[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 19:43 ]
No a po dodaniu zdjęcia (ale to nie diesel na zdjęciu??) już nie mam wątpliwości gdzie jest ten olej...
kolin - Sro Sty 09, 2008 21:01
lamer napisał/a: | Przeczytałeś to: |
Pisałem za szybko
paulioka,
1.Sprawdź stan oleju-czy nie ma 2 stanów(chodzi o to czy płyn chłodniczy nie dostał się do oleju)
2.Zajrzyj do zbiorniczka wyrównawczego i określ konsystencje czy jest to płyn czy może płyn z olejem(będzie widać tłuste plamy)
Jesteś pewna ze na 100% wypłynął ci olej ze zbiorniczka
Jeśli będziesz mieć te objawy HGF , jeśli natomiast będzie wszystko Ok spróbj odpowietrzyć układ chłodzenia
paulioka - Czw Sty 10, 2008 00:54
dzieki
[ Dodano: Czw Sty 10, 2008 10:10 ]
mechanik powiedział ze to moze byc uszczelka pod glowica. jestem zalamana! bo nie bylo oleju i prawdopodobnie wyciekl do plynu chlodzacego.
[ Dodano: Czw Sty 10, 2008 11:41 ]
nie jestem pewna czy to olej. to przypominalo olej zmieszany z czyms o brązowej barwie. wyglądało jak brązowa fabra.
co to jest HGF??
kolin - Czw Sty 10, 2008 12:22
Czyli mamy HGF...
Trzeba ściągnąć głowice i wymienić uszczelkę,ja jeszcze na twoim miejscu dałbym głowicę do sprawdzenia.
Po całym zbiegu niech dokładnie wypłuczę układ chłodzenia i zaleje płynem i po paru tygodniach niech jeszcze raz przepłuczę
Poszła uszczeleczka pod głowicą,najprawdopodobniej na kanale wodnym
thef - Czw Sty 10, 2008 12:30
Proszę powiedzieć mechanikowi, żeby koniecznie dał głowicę do sprawdzenia szczelności, bo w dieslach lubią czasem pękać i niekoniecznie mogła tu zawinić uszczelka tylko właśnie głowica.
lamer - Czw Sty 10, 2008 12:33
thef napisał/a: | Proszę powiedzieć mechanikowi, żeby koniecznie dał głowicę do sprawdzenia szczelności, bo w dieslach lubią czasem pękać i niekoniecznie mogła tu zawinić uszczelka tylko właśnie głowica. |
Od kiedy 1.8 to diesel
kolin - Czw Sty 10, 2008 12:37
To może sprostujmy to...
Chodzi o Diesla czy Benzynę 1.8 bo fotka pokazana przedstawia silnik Diesla 2.0
thef - Czw Sty 10, 2008 12:41
Heh, ja zasugerowałem się fotką, ale ona pewnie tylko poglądowo wrzucona, więc pewnie chodzi o 1.8 Ale przed planowaniem głowicy tak czy siak warto sprawdzić jej szczelność.
kolin - Czw Sty 10, 2008 12:43
No to jeśli 1.8
To trzeba splanować głowicę,przy okazji bym ją sprawdził czy nie ma potrzeby wymienia uszczelniaczy na zaworach... I niech koleś pomierzy śruby głowicy czy są jeszcze dobre
paulioka - Czw Sty 10, 2008 13:42
chodzi o silnik 1.8 benzye zdjecie wycielam z internetu aby pokazac z ktorego miejsca to wycieklo. dzieki wam za pomoc jade do mechanika
mam jeszcze pytanie... dlaczego cos takiego sie moglo wydarzyc?
kolin - Czw Sty 10, 2008 13:57
paulioka napisał/a: | dlaczego cos takiego sie moglo wydarzyc? |
Zbyt mało cieczy chłodzącej w zbiorniczku,zapowietrzony układ chłodzenia no nie wiem co jeszcze ,a tak na marginesie K-series jest na to podatne,ale moim zdaniem jak coś jest porządnie zrobione to chodzi jak złoto
thef - Czw Sty 10, 2008 14:27
Pamiętaj koniecznie o tym co pisał Brt, uszczelka nowego typu, planowanie i szczelność głowicy, nowe szpilki (ew. procedura sprawdzająca czy starych można jeszcze użyć).
Brt - Czw Sty 10, 2008 15:01
Cytat: | Pamiętaj koniecznie o tym co pisał Brt | yyyy a gdzie ja to pisałem Ale ogólnie rady dobre paulioka, nie załamuj się tą awarią. Napraw dobrze i będziesz miała spokój na długo
thef - Czw Sty 10, 2008 18:57
Brt napisał/a: | Cytat: | Pamiętaj koniecznie o tym co pisał Brt | yyyy a gdzie ja to pisałem Ale ogólnie rady dobre paulioka, nie załamuj się tą awarią. Napraw dobrze i będziesz miała spokój na długo | Hihi, za dużo tematów o HGFie na raz chyba . Cosik dziś widocznie czytałem z Twoimi radami .
paulioka - Czw Sty 10, 2008 20:24
czy znacie może jakieś sklepy internetowe z niedrogimi częściami samochodowymi?
kolin - Czw Sty 10, 2008 20:51
http://www.tomateam.pl/
|
|