Zobacz temat - [2,0 seria T]Kilka pytań o szczegóły techniczne
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [2,0 seria T]Kilka pytań o szczegóły techniczne

Bocian_s - Pią Sty 11, 2008 08:34
Temat postu: [2,0 seria T]Kilka pytań o szczegóły techniczne
Witam.

Szybkie pytanka:
1. czy skrzynia od serii T pasuje rozstawem otworów mocujących do silnika serii K?
2. Jaka jest wielkość sprzęgła w silniku serii T i jak się to ma do 1,8 serii K?
3. Jak wygląda koło zamachowe w serii T (wymiary zewnętrzne, mocowanie tarczy sprzęgła, miejsce na czujnik położenia wału, tryby wieńca pod rozrusznik) i jak się to ma do 1,8 serii K?

Może ma ktoś koło zamachowe do serii T coby mógł zmierzyć i obfotografować obie strony. Może też i skrzynię...

A w sprawie skrzyni to czy przy okazji mógłbym prosić o zmierzenie odległości między płaszczyzną przykręcenia skrzyni( do silnika serii T) a płaszczyzną rozpoławiania skrzyni.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Bocian_s - Pon Sty 14, 2008 20:34

No dzięki panowie za info :mrgreen: .

Puki co znalazłem coś takiego:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=226921

Zobaczymy co tam da się dowiedzieć.

Pozdrawiam.

piter34 - Sro Sty 16, 2008 15:00

Bocian_s napisał/a:
1. czy skrzynia od serii T pasuje rozstawem otworów mocujących do silnika serii K?

W serii T jest skrzynia PG1, a ta z kolei jest montowana do 1.8 serii K.
Czy pasuje rozstaw otworów? Nie wiem...

Bocian_s napisał/a:
2. Jaka jest wielkość sprzęgła w silniku serii T i jak się to ma do 1,8 serii K?

R200 z 1.8 serii K ma średnicę tarczy 215mm
Identycznie jest w serii T

Bocian_s - Sro Sty 16, 2008 19:11

piter34 napisał/a:
Bocian_s napisał/a:
1. czy skrzynia od serii T pasuje rozstawem otworów mocujących do silnika serii K?

W serii T jest skrzynia PG1, a ta z kolei jest montowana do 1.8 serii K.
Czy pasuje rozstaw otworów? Nie wiem...

Bocian_s napisał/a:
2. Jaka jest wielkość sprzęgła w silniku serii T i jak się to ma do 1,8 serii K?

R200 z 1.8 serii K ma średnicę tarczy 215mm
Identycznie jest w serii T

Dzięki i za to

Udało mi sie ustalić że sprzęgło jest takie samo (ten sam numer katalogowy).

Przypuszczam że koło zamachowe w 2,0 jest kompatybilne z serią K.
liczę na to że da się zastosować zamach z 2,0 do silnika 1,8 uzbrojonego w elektronikę z poldrovera 1,4. Dlatego potrzebuję zdobyć zamach z dwoma brakującymi zębami znaczników.

Przez analogię z serią K prawdopodobnie takie koło jest w modelach do 95 roku. Potem już było 4 wycięcia.

Co do skrzyni PG1 to o ile mi wiadomo to jest też ona stosowana w silnikach diesla. Jeśli różnią się tylko przełożeniami to da się ją zastosować do moich celów :d .


PS. Wiem że to nie giełda ale może ktoś ma padniętą skrzynię PG1 i zamach do 20T4 z dwoma wycięciami ;)

Bocian_s - Sro Sty 16, 2008 20:55

Kolejne efekty poszukiwań:

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=132776

Jak ktoś zna angielski dobrze to ma całe kompedium wiedzy o silniku 2,0T.

Senn - Sro Sty 16, 2008 23:16

piter34 napisał/a:

W serii T jest skrzynia PG1, a ta z kolei jest montowana do 1.8 serii K.
Czy pasuje rozstaw otworów? Nie wiem...

Bocian_s napisał/a:
2. Jaka jest wielkość sprzęgła w silniku serii T i jak się to ma do 1,8 serii K?

R200 z 1.8 serii K ma średnicę tarczy 215mm
Identycznie jest w serii T


Piter, ale czy przed 95 rokiem tez byla PG1? Z tego co sie orientuje to kolo zamachowe ma identyczna liczbe zebow dla czujnika polozenia walu i "dziury" sa w tych samych miejscach jesli chodzi o stopnie dla np Vitesse z 92 roku i serii K w Poldoroverku.

Co do srednicy sprzegla to gdzies obilo mi sie o oczy ze tarcza ma 228mm (byc moze to bylo w Ti)

Marrkus - Sro Sty 16, 2008 23:55

Skrzynię PG1 montowano od początku produkcji R600 do modeli z silnikami serii L i T (przy siniku serii T Była skrzynka z TorSen-em)
Bocian_s - Czw Sty 17, 2008 08:39

Marrkus napisał/a:
... (przy siniku serii T Była skrzynka z TorSen-em)


Co to jest .

Senn - Czw Sty 17, 2008 08:41

To jest cos w rodzaju szpery tylko przy przednim napedzie. Tak mi sie wydaje.
Marrkus - Czw Sty 17, 2008 09:22

Dobrze ci się wydaje. Jest to mechanizm który przerzuca napęd na koło posiadające większą przyczepność. Np jak staniesz jednym kołem na lodzie a drugim na asfalcie to normalny napęd przekaże cały moment napędowy na koło stojące na lodzie a w przypadku Torsena będzie przekazywało również na te stojące na asfalcie
Brt - Czw Sty 17, 2008 10:39

i nie musi to być tylko dla przedniego napędu ;) Torsen to taki trochę bardziej rozbudowany mechanizm róznicowy.
Jedna z wersji jest narysowana tu:
http://www.torsen.com/products/T-2.htm

piter34 - Czw Sty 17, 2008 12:44

Senn napisał/a:
Piter, ale czy przed 95 rokiem tez byla PG1?

No tak... np. w R820, czy w kanciakach 220/420

Bocian_s - Czw Sty 17, 2008 13:41

Co nie zmienia postaci rzeczy że PG1 od silnika 2,0 raczej nie przepnę do silnika 1,8 bo o ile boczne mocowanai by pasowaly to górne są za wysoko...

Ale taki torsen by się przydal w tylnym moście o ile udalo by się to dopasować

GG - Czw Sty 17, 2008 13:49

Zaintrygował mnie trochę ten torsen. Czy będzie pasował taki z 620ti do 420si? Da się go przełożyć?
piter34 - Czw Sty 17, 2008 14:17

GG napisał/a:
Da się go przełożyć?

Skrzynię można przełożyć.

Marrkus - Czw Sty 17, 2008 18:31

Myślę nawet że w ostateczności sam dyferencjał da się przerzucić (ale nie jestem na 100% pewien). A skrzynia do 2.0 serii T powinna pasować do 1.8 bez większych problemów. Skrzynie te pomimo wielu odmian miały takie same obudowy (różnice wynikały z zamontowanego dyferencjału, przełożeń i przekładni głównej - dostosowane do konkretnych silników) wydaje mi sie że nawet istniała by możliwość zamontowania PG1 do silników serii K o pojemnościach mniejszych niż 1.8 kwestia zamontowania odpowiedniej płyty adaptacyjnej ( z silnika 1.8)

Kiedyś znałem chłopaka któremu mechanik wstawił silnik z renówki 1.6 do FSO 1500 kwestia dopasowania sprzęgła i odpowiedniej płyty-adaptera - fajnie to chodziło :D

Bocian_s - Czw Sty 17, 2008 23:01

Tyle że w serii K nie ma płyty adaptacyjnej. Skrzynię przykręca się bezpośrednio do bloku. no chyba że przy skrzyni PG1 zastosowano coś takiego ale mi nic o tym nie wiadomo.
GG - Pią Sty 18, 2008 14:00

piter34 napisał/a:
GG napisał/a:
Da się go przełożyć?

Skrzynię można przełożyć.

A sam mechanizm?

Bocian_s - Pią Sty 18, 2008 18:31

Witam

Coby nie tworzyć dodatkowych tematów prosiłbym szacowne grono o schemat elektryczny silnika 20T4.

Druga sprawa to czy ktoś wie jaką wydajność mają wtryskiwacze w tym silniku.

Pozdro.

sTERYD - Pią Sty 18, 2008 18:35

w RAVE dla silników T i K jest jeden schemat :hm:
Bocian_s - Pią Sty 18, 2008 23:18

sTERYD napisał/a:
w RAVE dla silników T i K jest jeden schemat :hm:

Z tego co wiem to 2,0 ma czujnik spalania stukowego którego nie spotkałem w żadnym K (a widziałem wszystkie z wyjątkiem 1,1 :mrgreen: )

Tak BTW na moim rodzimym forum FSO właśnie toczy się spór o ten czujnik i z tego co piszesz kolego sTERYD jest on tam ale go "nie ma" więc każdy ma po części rację bo koleś który twierdzi że jest opiera się na jakiejś instrukcji serwisowej.

A macie moze gdzieś jakiś skan tego schematu??

Marrkus - Sob Sty 19, 2008 12:02

Nie wiem czy dokładnie o to chodzi ale:



i nr 2



*Fragmenty instalacji elektrycznej R600 z silnikiem 20T4.

Wracając do mojej poprzedniej wypowiedzi - myślałem że w silnikach serii K jest płyta adaptacyjna ale po obejrzeniu zdjęć silników na allegro rzeczywiście brak tam tego elementu - skrzynia przykręcana do korpusu silnika - tylko jak to jest z sprzęgłem i kołem zamachowym bo wygląda jak by jego część była odkryta i patrząc od strony silnika to powinno być widoczne koło zamachowe i jeszcze jedno jak silnik 1.8 jest sprzęgnięty z PG1? Skoro ta skrzynia jest łączona z tym silnikiem to albo ma on inny korpus (choć z tego co tu wyczytałem to wszystkie silniki serii K z zewnątrz wyglądają podobnie) albo PG1 fizycznie pasuje do pozostałych siników serii K?

Bocian_s - Sob Sty 19, 2008 19:28

A ten schemat to nie przypadkiem od wersji turbo?? Czy do wolnossącego jest taki sam schemat.

Zastanawia mnie co to jest:
- purge valve (czyżby filtr par paliwa??)
- boost pressure sensor...

Reszta powiedzmy że wiem.

Widzę też że w 20T4 nie ma kopułki i rozdzielacza.

Ciekawe czy dałoby radę wsadzić ECU z 2,0 do obsługi 1,8. W sumie w ostateczności trzeba by dołożyć jeszcze ze dwa czujniki i powinno latać...

Bocian_s - Nie Sty 20, 2008 10:49

Udało mi się pozyskać info w sprawie wymiarów z allegro:


Jak widać nie pasuje do serii K :/ :sad: Chyba że koleś się pomylił ale wątpię.

Marrkus - Nie Sty 20, 2008 11:43

Silnik 20T4 posiadał kopułkę do 1996 (przynajmniej tak było w R600). Później tak jak na schemacie - wszystko elektronicznie.

Schematy faktycznie od silnika z turbo (R600ti) , poniżej zamieszczam schematy od R400, tam ten silnik był montowany w wersji wolnossącej



piter34 - Pon Sty 21, 2008 16:19

Bocian_s napisał/a:
o schemat elektryczny silnika 20T4.

W silniku nie ma żadnych przewodów elektrycznych... ;-)

Bocian_s - Pon Sty 21, 2008 19:01

piter34 napisał/a:
Bocian_s napisał/a:
o schemat elektryczny silnika 20T4.

W silniku nie ma żadnych przewodów elektrycznych... ;-)

Za to na silniku całe mnóstwo.

Doszedłem że jakby udało się przykręcić koło zamachowe z T do wału w Kto wtedy dałbym pierścień redukcyjny aby zamach opierał się na nim jak na wale a czujnik PWK oddaliłbym na konieczną odległość.

Tylko że wymiary otworów do przykręcenia trochę mi nie pasują. nie wiem na ile dokładnie ktoś to pomierzył i ile dokładnie jest w K...

A tak przy okazji schematów to jak wygląda czujnik drogi, spalania stukowego i czujnik temperatury paliwa w serii T bo w K nie ma takich wynalazków (bynajmniej w w poldoroverze).

Może ktoś ma schemat z przed 96 roku??

piter34 - Pon Sty 21, 2008 22:47

Bocian_s napisał/a:
Może ktoś ma schemat z przed 96 roku??

W AutoDacie będą schematy, ale tego się w rozsądny sposób nie zmieści na zrzucie ekranowym.

Senn - Pon Sty 21, 2008 23:05

Bocian_s napisał/a:

Doszedłem że jakby udało się przykręcić koło zamachowe z T do wału w Kto wtedy dałbym pierścień redukcyjny aby zamach opierał się na nim jak na wale a czujnik PWK oddaliłbym na konieczną odległość.

Tylko że wymiary otworów do przykręcenia trochę mi nie pasują. nie wiem na ile dokładnie ktoś to pomierzył i ile dokładnie jest w K...


Troszke lipnie widze stosowanie tulei do obsadzenia kola na wale ale gdyby sruby je wycentrowaly to jeszcze by uszlo w tloku :)
Co do otworow do przykrecenia to na pierwszy rzut oka wydaje sie ze jest identycznie. Przynajmniej jesli chodzi o schemat rozmieszczenia.

A tak BTW to po co chcesz stosowac elektronike od T skoro przy takich kombinacjach latwiej Ci bedzie zastosowac oryginal z 1.8

Bocian_s - Wto Sty 22, 2008 07:37

Senn napisał/a:
A tak BTW to po co chcesz stosowac elektronike od T skoro przy takich kombinacjach latwiej Ci bedzie zastosowac oryginal z 1.8

Bo elektronika od T podejdzie nawet teraz na kole od poldrovera :P to po pierwsze.
Po drugie wejdź na allegro i looknij po ile są kompy do T a po ile do 18K (komplety z immo).
Po trzecie koło zamachowe do 18K to koszty rzedu 300z w górę a za T koleś pisa 100zl z dociskiem więc...

Senn napisał/a:
Troszke lipnie widze stosowanie tulei do obsadzenia kola na wale ale gdyby sruby je wycentrowaly to jeszcze by uszlo w tloku

No co?? Przecież to jest jak dorabianie pierścienia centrującego na piastę koła dla felgi z większym otworem. Dotacza się pierścień z minimalnie mniejszą średnicą niż wal w K i wklada na gorąco... i mamy jak w T. Tylko rozstaw śrub mnie trochę martwi, Czy aby napewno jest taki sam w T i K. Musi mi to ktoś jeszcze raz zmierzyć...

Senn - Wto Sty 22, 2008 08:21

Bocian_s napisał/a:

Bo elektronika od T podejdzie nawet teraz na kole od poldrovera :P to po pierwsze.
Po drugie wejdź na allegro i looknij po ile są kompy do T a po ile do 18K (komplety z immo).
Po trzecie koło zamachowe do 18K to koszty rzedu 300z w górę a za T koleś pisa 100zl z dociskiem więc...


Skoro ma kolo zostac od poldorovera to elektronika od T niepotrzebna. Cena kompow i kolka zamachu to rzecz wzgledna i przy odrobinie fukasa jakiego niewatpliwie masz (jesli chodzi o zakupy) mozna trafic okazje.

Senn napisał/a:

No co?? Przecież to jest jak dorabianie pierścienia centrującego na piastę koła dla felgi z większym otworem. Dotacza się pierścień z minimalnie mniejszą średnicą niż wal w K i wklada na gorąco... i mamy jak w T. Tylko rozstaw śrub mnie trochę martwi, Czy aby napewno jest taki sam w T i K. Musi mi to ktoś jeszcze raz zmierzyć...


Tak tylko ze tutaj wystepuja obroty 7000rpm i bardzo duze znaczenie ma idealne osadzenie zamachu.

Mnie martwi inna rzecz. Srdnica kola zamachowego. Jakies strasznie ogromne. Oprocz kombinacji z czujnikiem PWK bedzie problem z obsadzeniem rozrusznika.

Bocian_s - Wto Sty 22, 2008 09:13

Senn napisał/a:
Oprocz kombinacji z czujnikiem PWK bedzie problem z obsadzeniem rozrusznika

Ja myślę od razu kompleksowo czyli o zrobieniu dzwona do skrzyni forda pod sprzęgło 215 oraz osadzeniu rozrusznika w taki sposób aby można bylo manewrować kolami zamachowymi przestawiajac rozrusznik wg potrzeb.

Senn napisał/a:
przy odrobinie fukasa jakiego niewatpliwie masz (jesli chodzi o zakupy) mozna trafic okazje

oby oby.

Senn - Wto Sty 22, 2008 10:59

No zrobilem mala rozkminke schematu i wyglada na to ze jest 99% kompatybilne z poldoroverem. pol-grupowe kluczowanie wtryskiwaczami nie stanowi problemu. Kilka zbednych pinow. Trzebaby puscic jeszcze przewod od sterownika Immo. W zasadzie to wszystko.
Bocian_s - Wto Sty 22, 2008 12:55

Ale schemat czego rozkimaleś??
Senn - Wto Sty 22, 2008 14:16

Skonfrontowalem schemat sterownika od serii T ze sterownikiem K poldorovera.
Bocian_s - Pią Sty 25, 2008 21:44

Dzisiaj odbyłem wycieczkę do Igań do pewnej znanej firmy i przeprowadziłem oględziny kół na żywo (może nie tyle kół co wałów).

i wniosek jest jeden: Ni huhu do siebie nie pasują :( ...

Więc raczej nie będzie tarczy 215 w moim autku. Jest jeszcze co prawda dwie opcje bazujące na kole zamachowym 1,8(koszt od 100zł w górę) ale obie już są dość kosztowne:
- uzbroić silnik w elektronikę z 1,4 roverowskiego wyposażonego w rozdzielacz WN na kopułce wraz z immo
- uzbroić silnik w elektronikę z 1,8 wraz z immo również w wersji kopułkowej.

No ale to już się robią pokaźne sumki :( ...