Zobacz temat - [R 214 Si 16V 97r] rozrzad po ustawieniu nie chodzi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 214 Si 16V 97r] rozrzad po ustawieniu nie chodzi

vito - Pon Sty 14, 2008 19:56
Temat postu: [R 214 Si 16V 97r] rozrzad po ustawieniu nie chodzi
witam wszystkich :grin: jestem nowy
od nie dlugiego czasu jestem posiadaczem roverka 214 si .dostajac go od wlasciciel powiedzial mi ze nastawial rozrzad ale nie wiem czemu i tam mniala byc glowna przyczyna tego ze nie mogl odpalic wiec wziolem sie za ustawienie sam tak jak na kolach zaznczono ustawilem wszystko i u gory i na dole .pokrecilem troche i odpalil no fajnie mysle ale odpalajac go kolejny raz bylo coraz ciezej az po czwartej probie nie dal rady nie moge go odpalic zaworow nie bylo slychac az tak mocno moze troszke .pasek nie wyglada mi na nowy ale jak prawie jak nowy nie wiem co jest przyczyna . i tu moje pytanie ,czy mogl sie rozrzad przestawic jezeli pasek byl napiety mocno jak tak to gdzie on mogl przeskoczyc i czy te kolo na dole moglo sie jakos obrobic i tu jest przyczyna czy tez cos innego ?prosze o pomoc bo to moj
pierwszy rover i moze tu jakos trzeba specjalnie podejsc do tego auta -w koncu to anglik
z gory dziekuje za odpowiedz pozdrawiam
ps .rok auta 97 214 si 16v

thef - Pon Sty 14, 2008 20:02

vito napisał/a:
witam wszystkich :grin: jestem nowy
Witamy serdecznie :) .
Cytat:
ps .rok auta 97 214 si 16v
Takie rzeczy to wpisujemy w temat ;) Przeczytaj zasady tego kącika i popraw tytuł swojego wątku.

Chester - Pon Sty 14, 2008 20:03

na początek popraw temat zgodni z zasadami

Skoro ustailes wszystko dobrz to powinno chodzic ale czemu nie wymieniłeś pasa jak juz miałes to wszystko rozbebeszone ?? Ten pasek co masz mół sie wyciąnąć i ot przyczyna.... a jesteś pewien ze po założeniu i naciągnięciu paska znaki byly na swoim miejscu??
Poczekajmy aż wypowiedzą sie specjalisci

Chester przeczytaj sobie pkt 6.e ...

vito - Pon Sty 14, 2008 20:22

to po naciagnieciu napinacza moze to sie przestawic? przeciez napinacz powinien napinac rowno dwa kola . a swoja droga moze i byla mala roznica ale to naprawde pol zabka .jezeli byloby tylko pol zabka to by nie odpalil?
vito - Pon Sty 14, 2008 20:30

a jak mam zmienic te n temat i naa jaki ?? ?
:cry:

giewu - Pon Sty 14, 2008 20:34


--------------------------------------------------
dopisek od moderatora:
vito jeśli chcesz, by temat nadal funkcjonował i nadal chcesz uzyskiwać
odpowiedzi na swoje pytanie to popraw proszę nazwę tematu na
obowiązującą na naszym forum (użyj funkcji w swoim pierwszym poście) ...
... a wystarczyło przeczytać TO :cool:

sumiennie Cię przestrzegam: więcej upomnień nie będzie :cool:
--------------------------------------------------

walkie - Pon Sty 14, 2008 20:34

masz na gorze w pierwszym poscie edytuj, kliknij i zmien :)
Brt - Pon Sty 14, 2008 20:35

tu masz instrukcję:

(użyj funkcji w swoim pierwszym poście) ...
... tu masz szczegóły TO :cool:

Chester - Pon Sty 14, 2008 20:37

edytuj temat na taki => [R 214 Si 16V 97r] rozrzad po ustawieniu nie chodzi


A co do zakłądania dobrze ze sprawdzilismy z bratem bo przestawił sie nam wałek rozrządu jak wymianialismy pasek w passacie.... jeśli pasek zrobił sie za długi to może to byc przyczyną

vito - Pon Sty 14, 2008 21:36

teraz w pozo z tym tematem ?? ????????
thef - Pon Sty 14, 2008 21:53

vito napisał/a:
teraz w pozo z tym tematem ?? ?? ??????
Prawie ideał, prawie, bo nawiasu z lewej brakuje ;)
vito - Pon Sty 14, 2008 22:25

no teraz ideał :smile: . ale nikt mi nie odpowiada jakos
giewu - Pon Sty 14, 2008 22:26

przyczyn Twojego problemu może być kilka ...
osobiście zacząłbym od kupienia nowego paska rozrządu i ponownego jego zamontowania zgodnie z procedura opisaną na naszej stronie głównej ... podczas montażu sprawdź dokładnie klin na kole wału korbowego (lubi się wyrabiać i może powodować problem)

thef - Pon Sty 14, 2008 22:29

A może czujnik położenia wałka? :hmm:
vito - Pon Sty 14, 2008 22:30

dzieki bardzo za pomoc jutro bede dzialal .rano zakupie pasek i te dolne kolo . jak skoncze to napisze .jeszcza raz dzia .pozdro
vito - Pon Sty 14, 2008 22:32

a gdzie znajduje sie ten czujnik i jak go mozna sprawdzic?
giewu - Pon Sty 14, 2008 22:32

vito napisał/a:
...rano zakupie pasek i te dolne kolo...
koła nie musisz od razu kupować ... najpierw sprawdź stan klina :wink:
vito - Pon Sty 14, 2008 22:32

a jaezeli ma dwa walki to dwa czujniki ?
vito - Pon Sty 14, 2008 22:33

ok sprawdze ten klin ale kojarzy mi sie ze on tam malo co wystawal
giewu - Pon Sty 14, 2008 22:34

vito napisał/a:
a jaezeli ma dwa walki to dwa czujniki ?
kolega thef pisał o czujniku położenia wału korbowego
vito - Pon Sty 14, 2008 22:34

chodzi o ten klin na tym dolnym walku co na niego kolo pasowe nachodzi tak?
vito - Pon Sty 14, 2008 22:35

sorry teraz to mi sie pomieszalo przecierz on nic nie mam wspolnego .jest jakis klin w srodku tak?
giewu - Pon Sty 14, 2008 22:36

vito napisał/a:
chodzi o ten klin na tym dolnym walku co na niego kolo pasowe nachodzi tak?

dokładnie o ten klin właśnie chodzi ...
wszystko jest opisane w artykule na ten temat na naszej stronie głównej

p.s. może na wszelki wypadek napiszę bardziej szczegółowo: chodzi o klin kółka zębatego widocznego na tym zdjęciu, które to znajduje się za kołem pasowym wału korbowego (tym, które paskiem klinowym napędza alternator i np. sprężarkę klimatyzacji)

vito - Pon Sty 14, 2008 22:38

ale jezeli czujnik obrotu walu bylby walniety to niemnial bym chyba iskry co? bo cewka by nie dala
AndrewS - Pon Sty 14, 2008 22:40

ale silnik normalnie kreci i nie odpala ??

zdejmij obudowe paska i poogladaj pasek i kola, zobacz czy da sie wszystko ustawic znowu na znaki, jesli tak to z paskiem i malym kolem teoretycznie wszystko jest ok

thef - Pon Sty 14, 2008 22:41

Jaki to w końcu silnik 16v czy 8v, bo w temacie co innego a w profilu co innego ;)
vito - Pon Sty 14, 2008 22:42

no to co nie jest ok? bo tak wlasie robilem trzy razy i za karzdym naciagnieciem paska znowu roznica o pol zabka
giewu - Pon Sty 14, 2008 22:43

thef napisał/a:
Jaki to w końcu silnik 16v czy 8v, bo w temacie co innego a w profilu co innego ;)

cały czas kolega vito pisze o silniku 16V ;)

vito - Pon Sty 14, 2008 22:44

no przeciesz pisze dwa walki to i 16v
giewu - Pon Sty 14, 2008 22:45

vito napisał/a:
no to co nie jest ok? bo tak wlasie robilem trzy razy i za karzdym naciagnieciem paska znowu roznica o pol zabka

przeczytałeś w końcu ten artykuł czy nie ? ... tam AndrewS wszystko dokładnie opisał

vito - Pon Sty 14, 2008 22:47

a jeszcze co do zdiecia tego dolnego kola to potrzebuje jakis sciagacz ? czy wystarcza dwa srubokrety
AndrewS - Pon Sty 14, 2008 22:48

rozumiem ze to pol zabka to bylo na malym kole ??

sprawdz w takim razie ten luz na malym kole, najpierw mozesz sprawdzic czy wogole sruba malego kola jest dokrecona, powinna byc mocno dokrecona, kiedys byla podawana wartosc 160 Nm, a teraz zdaje sie ze nawet 200Nm, oczywiscie bez konkretnego zablokowania kola zamachowego nie przykrecisz takim duzym momentem

a tak wogole to silnik po przestawieniu nawet o jeden zabek powinien odpalic. byly tu takie przypadki na forum

vito - Pon Sty 14, 2008 22:49

nie moge znalesc
ale sie staram
jaki tytul?

AndrewS - Pon Sty 14, 2008 22:51

kolo powinno zejsc bez problemu czasami trzeba delikatnie popukac przez drewienko
vito - Pon Sty 14, 2008 22:52

nie te pol zabka to roznica mniedzy dwoma kolmi walkow rozrzadu a na dole jest ok nawet tloki sa w polowie tulei
AndrewS - Pon Sty 14, 2008 22:54

tu masz
http://www.roverki.eu/article.php?sid=402

male sprostowanko autorem artka jest kolega bocian_s ja go tylko wkleilem do nas

vito - Pon Sty 14, 2008 22:56

no dziekuje bardzo ale to juz czytalem ale jeszcze raz dzieki myslalem ze bedzie cos o klinach
vito - Pon Sty 14, 2008 22:59

to ten klin moze sie obciac ? czy jak to sie uszkadza ?bo on z zewnatrz wyglada normalnie tylko jakos malo wystaje na to kolo pasowe
AndrewS - Pon Sty 14, 2008 23:00

klin wychodzi na to ze jest ok skoro znak za kazdym razem ustawia sie w tym samym miejscu, ale dokrecenie sruby zawsze sprawdzic mozna

zapodaj fotki tego przestawienia moze cos wtedy przyjdzie mi do glowy
aha kola rozrzadu gorne, maja takie kolki ustalajce niestety zeby je zobaczyc trzeba odkrecac sruby kol

vito - Pon Sty 14, 2008 23:03

to chyba nie jest problem co?mozna je odkrecic chyba nic juz bardziej nie przestawie i jak te znaki maja tam byc poustawiane?
vito - Pon Sty 14, 2008 23:04

znaczy te kolki
AndrewS - Wto Sty 15, 2008 07:53

opis dodalem w zalaczniku
vito - Wto Sty 15, 2008 10:30

moze ja zle patrze ale nie widze tam zeby byly zdjete te dwa kola i jakies znaczniki pod nimi .moze ja cie zle zrozumnialem
vito - Wto Sty 15, 2008 10:31

ok cos u mnie z kompem jest nie tak juz to mam sorry i dzieki
vito - Wto Sty 15, 2008 10:38

no teraz to juz wszystko chyba wiem ,nic tylko brac sie do pracy.jak skoncze powiadomie o wyniku. nara
piter34 - Sro Sty 16, 2008 17:01

vito napisał/a:
.jak skoncze powiadomie o wyniku. nara

Czekamy, czekamy... ;-)

vito - Sob Sty 19, 2008 19:35

witam ponownie. juz po zabiegu ,zakupilem nowy pasek no i sprawdzilem ten luz na dolnym kole minimalny byl ale nie o zabek ani o pol tylko odrobine wiec je zostawilem no i odpalil narazie chodzi tylko ze pojawil sie problem z chlodzeniem nie wiem w ktorym miejscu jest czujnik ktory zalacza wiatrak bo zagotowal mi sie a wiatrak sie nie zalaczyl a gdy wzialem go na krotko to jest do aku na chwile zaczl chodzic no i temperatura na wskazniku caly czs pokazuje na polowie wogole sie nie rusza nie wiem co jest .
a jeszce jedno pytanie czy jak naciagne pasek rozrzadu za mocno to moze piszcec lub wyc? bo takie odglosy dochodza z tej strony moze to pompa wody albo napinacz bo nie wymnienialem, z gory dzieki za pomoc pozdro

sTERYD - Sob Sty 19, 2008 21:20

może to być problem z korkiem zbiorniczka wyrównawczego i temperatura będzie w porządku, a płyn się będzie gotować.
Czujnik płynu znajduje się w trójniku po prawej stronie silnika (prawej stojąc przodem do otwartej maski) w tym, do którego wchodzi wąż do chłodnicy, ten od włączania wentylatora ma podłączone dwa przewody. Ten z jednym daje sygnał tylko do wskaźnika na desce rozdzielczej :cool:

vito - Nie Sty 20, 2008 12:34

dzieki za odpowiedz chyba jeszce dzis to sprawdze
a jezeli chodzi o ten korek to co z nim moze byc nie tak tam tylko ta dziurka musi byc drozna czy jeszcze cos ?

sTERYD - Nie Sty 20, 2008 15:39

tam musi być zaworek ciśnieniowy, żeby po zagrzaniu płyny utrzymowal stałe ciśnienie +1bar
jeśli tego ciśnienia nie będzie to przy 100 stopniach płyn się zagotuje, a powinien pracować normalnie przy ok 104 :cool:

AndrewS - Nie Sty 20, 2008 18:14

sprawny korek wpuszcza tez powietrze do ukladu jesli wystąpi tam podcisnienie

u nas pompa tez wytwarzała dziwne odglosy, ale przez pewien okres jak byla nowa

vito - Pon Sty 21, 2008 15:48

witam !! !
mam nasteone pytane co do wetylatyora jezeli ten korek bedzie nie sprawny to czy czujniki a co za tym idzie wentylator moze zle dzialac to jest nie zalaczac sie przy odpowiedniej temperaturze,
moje drugie pytanie - czy wskaznik tem. w aucie musi pokazywac jedno polozenie ?? bo u mnie tak sie dzieje co moze byc tego przyczyna???
z gory dziekuje za odpowiedz pozdrawiam

piter34 - Pon Sty 21, 2008 15:54

vito napisał/a:
mam nasteone pytane co do wetylatyora jezeli ten korek bedzie nie sprawny to czy czujniki a co za tym idzie wentylator moze zle dzialac to jest nie zalaczac sie przy odpowiedniej temperaturze,

Nie. Działanie czujników nie zależy od sprawności korka.

vito napisał/a:
czy wskaznik tem. w aucie musi pokazywac jedno polozenie ??

Jedno? Nawet jak jest silnik zimny to pokazuje "jedno" położenie?

vito - Pon Sty 21, 2008 16:01

chodzi mi o to ze wskazowka na tablicy do chodzi do jednego mometu i tam sie zatrzymuje nawet jesli silnik sie zagrzej on jest caly czas w jednej pozycji czyli na srodku
piter34 - Pon Sty 21, 2008 16:08

vito napisał/a:
chodzi mi o to ze wskazowka na tablicy do chodzi do jednego mometu i tam sie zatrzymuje nawet jesli silnik sie zagrzej on jest caly czas w jednej pozycji czyli na srodku

Te wskaźniki nie są szczególnie dokładne i mogą zachowywać się tak jak to opisujesz.
Jest przypadek na forum, że wskaźnik działa w R200 "prawidłowo", tzn. zanim włączy się wentylator wskazówka leci do góry, a potem opada. ;-)

vito - Pon Sty 21, 2008 16:09

a jeszcze jedna sprawa , kiedy silnik sie juz zagrzeje tz osiagnie wysoka tem .(węże gorace)
to w zbiorniczku zaczyna sie gotowc woda i zaczyna ja wypychac cisnienie za kazdym razem jak spruboje zagrzac auto

piter34 - Pon Sty 21, 2008 16:13

vito napisał/a:
to w zbiorniczku zaczyna sie gotowc woda i zaczyna ja wypychac cisnienie za kazdym razem jak spruboje zagrzac auto

Układ chłodzenia odpowietrzony?
Korek zbiorniczka sprawny?

vito - Pon Sty 21, 2008 16:14

a jezeli mozna zapytac w jaki sposob odpowietrza sie ten uklad
a korek - jak mozna go sprawdzic ?

piter34 - Pon Sty 21, 2008 16:15

vito napisał/a:
a jezeli mozna zapytac w jaki sposob odpowietrza sie ten uklad
a korek - jak mozna go sprawdzic ?

Wszystko jest na forum (opcja "szukaj") oraz na stronie klubowej (artykuł HGF04 o wymianie płynu chłodniczego).
Nie można ciągle prowadzić Cię za rączkę. :cool:

vito - Pon Sty 21, 2008 16:15

i kiedy wiadomo ze uklad jest calkowicie odpowietrzony?
vito - Pon Sty 21, 2008 16:33

kolego szukam szukam i nic nie moge znalesc na temat tego wypychania plynu ze zbiorniczka
jesli moglbys pomuc to naprawde szacuneczek :wink:

vito - Pon Sty 21, 2008 16:50

te tematy ktore mnie interesuja sa nie aktywne
takze nie moge nic zrobic

piter34 - Pon Sty 21, 2008 16:57

vito napisał/a:
te tematy ktore mnie interesuja sa nie aktywne
takze nie moge nic zrobic

Zupełnie nie wiem, co masz na myśli, że są nieaktywne...

Tutaj odpowietrzanie:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=467

Sprawdzanie korka:
http://forum.roverki.eu/search.php

Wpisz "+sprawdzić +korek" albo "+sprawdzanie +korka". Wyobraźnia podpowie Ci inne kombinacje. ;-)

vito - Pon Sty 21, 2008 20:08

no i jestem z powrotem
sprawdzilem wetylator stykajac kable od czujnika ktory je zalacza i okazalo sie ze nie dziala
nastepnie sprawdzilem bespiecznik jest ok dalej co mi przychodzi do glowy to przekaznik ale nie wiem ktory to i nie moge ich znalesc

AndrewS - Pon Sty 21, 2008 20:39

vito napisał/a:
sprawdzilem wetylator stykajac kable od czujnika ktory je zalacza i okazalo sie ze nie dziala


a ten czujnik to ten z brazowa wtyczka ??
w poldoroverach jest czujnik bezposrednio na chlodnicy w jego przypadku takie postepowanie jest ok, pozwala sprawdzic czy wentylator sie wlacza
w twoim przypadku chyba jest inaczej, chodzilo mi o podanie zasilania bezpośrednio na wentylator

vito - Pon Sty 21, 2008 20:43

tak z brazowa wtyczka ale tak jak piszesz on nie jest na chlodnicy tylko na trujniku ktory z kolei przykrecony jest do glowicy
czyli muwisz ze tak nie moge sprawdzic tego wetylatora?
a moze wiesz jak bylbym bardzo wdzieczny

AndrewS - Pon Sty 21, 2008 21:03

no wlasnie nie, bo od opornosci zalezy moment wlaczenia wentylatora i teraz zalezy to od typu czujnika czy jest NTC czy PTC
teoretycznie jak rozepniesz wtyczke to masz nieskonczenie duzy opor czyli przerwe
teraz zalezy jak ten pomiar interpretuje komp, bo to on tym wszystkim rządzi, byc moze ze zapisuje to jako usterka, tak samo moze byc z polaczeniem przewodow czyli maly opor czyli zwarcie

rozepnij wtyczke od wentylatora i tam bezposrednio podaj napiecie, moze to byc trudne bo wtyczka styki moze miec gleboko, latwo zrobic zwarcie, wentylator bierze spory prad wiec moze tez iskrzyc
ja bym poszukal przekaznika i tam ewentulanie zrobil mostek, tylko uwazaj i nie zrob mostka na stykach cewki przekaznika
mostek ma byc na stykch gdzie przekaznik je zwiera i przerywa
przekaznik chyba jest w komorze silnika po prawej stronie przynajmniej tak jest w kanciaku

vito - Pon Sty 21, 2008 21:15

AndrewS napisał/a:
rozepnij wtyczke od wentylatora i tam bezposrednio podaj napiecie,

tam to znaczy gdzie do wtyczki???
a co do przekaznika to po prawej stronie silnika tak jak piszesz jest jeden przekaznik ale nie wiem od czego on jest :?:
a ktore to sa styki od cewki a ktore te co sie zwieraja???

a i jeszcze jedna rzecz moze i wazna moze nie wazna ale napisze moze to pomoze w czyms
a mianowicie w momecie wtykania wtyczki na czujnik ktory zalacza wetylator gdzis w dolnych okolicach silnika slychac jakies pstrykanie jak by cos sie zwieralo , nie wiem gdzie to jest bo ciezko to zlokalizowac

a moze ktos wie gdzie jest ten przekaznik od tego wetylatora ?? ?
bylbym wdzieczny :smile:

piter34 - Pon Sty 21, 2008 22:37

vito napisał/a:
tak z brazowa wtyczka ale tak jak piszesz on nie jest na chlodnicy tylko na trujniku ktory z kolei przykrecony jest do glowicy
czyli muwisz ze tak nie moge sprawdzic tego wetylatora?

AndrewS napisał/a:
no wlasnie nie, bo od opornosci zalezy moment wlaczenia wentylatora i teraz zalezy to od typu czujnika czy jest NTC czy PTC
teoretycznie jak rozepniesz wtyczke to masz nieskonczenie duzy opor czyli przerwe
teraz zalezy jak ten pomiar interpretuje komp, bo to on tym wszystkim rządzi, byc moze ze zapisuje to jako usterka, tak samo moze byc z polaczeniem przewodow czyli maly opor czyli zwarcie

Odłączenie wiązki od czujnika powinno powodować załączenie się wentylatora. Jeżeli się nie załączy, to albo jest walnięty przekaźnik albo wentylator (w ostateczności komp, w co nie wierzę).
Tę przerwę na czujniku komp interpretuje jako bardzo wysoką temperaturę.

vito - Pon Sty 21, 2008 22:58

sprawdzalem wetylator podlaczajac go na krotko do aku tak na sekude no i dziala
takze z tego wynika ze przekaznik .ale teraz gdzie on jest i ktory to jest???
chyba ze w ostatecznosci ten komp ale to tylko by wetylatora nie zalaczal?

AndrewS - Pon Sty 21, 2008 23:01

vito napisał/a:
a mianowicie w momecie wtykania wtyczki na czujnik ktory zalacza wetylator gdzis w dolnych okolicach silnika slychac jakies pstrykanie


no to moze byc wlasnie przekaznik wentylatora

piter34 napisał/a:
Odłączenie wiązki od czujnika powinno powodować załączenie się wentylatora.


u mnie w kanciaku na chlodnicy jest czujnik czyli tak jak w poldoroverze
ta zabawa chyba dziala, ale w nowszych R (okraglych)

piter34 - Wto Sty 22, 2008 14:06

AndrewS napisał/a:
u mnie w kanciaku na chlodnicy jest czujnik czyli tak jak w poldoroverze
ta zabawa chyba dziala, ale w nowszych R (okraglych)

A co za różnica gdzie jest czujnik? Tu i tam powinno się w ten sposób dać sprawdzić. :cool:

AndrewS - Wto Sty 22, 2008 18:33

no bo ten czujnik co jest w chlodnicy jest tylko zwierno rozwierny, to nawet mozna nazwac wlacznikiem, zadnej opornosci nie zmienia
piter34 - Sro Sty 23, 2008 10:11

AndrewS napisał/a:
no bo ten czujnik co jest w chlodnicy jest tylko zwierno rozwierny, to nawet mozna nazwac wlacznikiem, zadnej opornosci nie zmienia

Czy zatem zwarcia/rozwarcie nie powinno powodować przesłania do ECU jakiejś ważnej informacji (np. włącz wentylator)?

Senn - Sro Sty 23, 2008 10:28

ECU 101610/103610 (montowane w polonezach) z tego co sie orientuje nie steruja praca wentylatora. Byc moze tak samo jest w kanciaku.
piter34 - Sro Sty 23, 2008 10:43

Senn napisał/a:
ECU 101610/103610 (montowane w polonezach) z tego co sie orientuje nie steruja praca wentylatora.

jak to jest tam realizowane?

Senn - Sro Sty 23, 2008 11:49

No na chlodnicy jest czujnik, lub dwa (jesli sa dwa wentylatory), ktore przy osiagnieciu danej wartosci temperatury plynu zwieraja obwod zasilania wentylatora.
piter34 - Sro Sty 23, 2008 16:09

Senn napisał/a:
No na chlodnicy jest czujnik, lub dwa (jesli sa dwa wentylatory), ktore przy osiagnieciu danej wartosci temperatury plynu zwieraja obwod zasilania wentylatora.

A ECU ma swój własny czujnik temperatury...

AndrewS - Sro Sty 23, 2008 17:40

piter34 napisał/a:
A ECU ma swój własny czujnik temperatury...


dokladnie i jest potrzebny do ssania wyznaczania kata wtrysku itp itd
jutro zejde do samochodu i zmierze tak dla pewnosci czy jest tam na nim jakas opornosc

Senn - Sro Sty 23, 2008 21:04

AndrewS jesli mozesz to sprawdz, ktore piny masz zaslepione w ECU

Oczywiscie chodzi mi o kanciaka

AndrewS - Czw Sty 24, 2008 16:20

no to tak
zdjalem wtyczke z kompa spinke mialem u gory
czyli cos takiego
widok od strony stykow

_______######________
|------------------------------------|
|------------------------------------|
|------------------------------------|

gorny rzad od lewej styk 2 ma inny kolor klima, styk 3 pusty
srodkowy od lewej styk 5 pusty, styk 7 inny kolor klima
dolny od lewej styki 1,7,8 puste

aha
sprawdzalem tez czujnik na chlodnicy, po zdjeciu przewodow na czujniku jest przerwa, po zrobieniu mostka z kawalka drutu wlacza sie wentylator
wiec wychodzi na to ze w przypadku kanciaka jak i poldorovera, komp nie ma tu nic do gadania :) , jeszcze trzeba by sprawidzic na schemacie

Senn - Wto Lut 05, 2008 13:27

Czyli jest dokladnie tak samo jak w polonezie. Sterownik w kanciaku, a przynajmniej w tym co ma AndrewS na 100% nie steruje wentylatorem chlodnicy.

Mam prosbe do kogos, kto ma klime i rocznik powiedzmy 97. Chodzi mi o kolory przewodow odpowiadajacych pinom 5, 6, 12, 13, 14, 17, 34.

Piny liczymy patrzac na wtyczke podlaczona do kompa i widzac ja od strony przewodów:

25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
24 23 22 21 20 19 18 17 16 15 14 13
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Prosilbym o to tez kolegow ktorzy maja Roverki 2.0 serii T

AndrewS - Nie Lut 10, 2008 21:31

alo pany, sprawdzil ktos ??